51

Re: Dit ben ik

Voor mij is een sprint de hele tijd in het rood zwemmen, fietsen en lopen. De hartslag bij fietsen en lopen is bijna constant boven mijn omslagpunt.
Een 1/4 en Olympic zit ik met fietsen en lopen met mijn hartslag bijna constant rond mijn omslagpunt (al loopt de HS bij het lopen naar het einde toe wel op).
Bij een halve push ik behoorlijk maar zit mijn hartslag bij het fietsen 5-10 slagen onder mijn omslagpunt, en bij het lopen probeer ik dat de eerste 10k ook te doen (dat is meestal het plan maar lukt vaak niet, begin meestal te snel).
Bij de enige hele die ik heb gedaan was het fietsen in Z1-Z2, en het lopen ging in Z3 (te hard) tot kramp in de hamstrings begon te kruipen (ongeveer halverwege de marathon).

52

Re: Dit ben ik

Bij mij is er tussen sprint en OD ook weinig verschil in fiets-intensiteit: net onder tot aan omslagpunt, een deel van de tijd er net boven als ik een superdag heb. Ook ik heb wel de ervaring van HansH dat mijn eindtijd langzamer is als ik me op de fiets inhoud ten behoeve van het lopen. Bij een halve moet ik wel gaan doseren.

Louise

53 Laatst bewerkt door HansH (21-05-19 18:49:02)

Re: Dit ben ik

Klopt. Bij een halve moet je het fietsen doseren. Bij een kwart of OD fiets je zo hard als je 40km kunt volhouden. Dat is dus inderdaad wel langzamer dan bij een sprint, net zoals Montana zegt. Maar wel tegen verzuring aan, omslagpunt dus. Vanaf een halve komt er meer bij kijken. "The perfect distance" smile En bij een hele kan er van alles gebeuren, en blijkt alles wat je bedacht had tijdens de marathon niet meer zo relevant lol

triathlon is 3x leuker!

54

Re: Dit ben ik

Ik weet niet of ik dat 'durf', een kwart fietsen tegen mijn omslagpunt. Aan de andere kant, wel mooi experiment. Het gaat me er in ieder geval lol te hebben tijdens de wedstrijden, en daar hoort experimenteren met meer geven op de fiets dan ik verantwoord vind wel bij :-).