1 Laatst bewerkt door MontanaMan (22-05-19 11:46:04)

Onderwerp: Forestman middle distance

Ik doe dit weekend mee met de Forestman middle distance triathlon in The New Forest in Engeland. Een kleine wedstrijd, en de laatste keer dat de organisatie dit organiseert. Op dezelfde dag doen ze ook de Forestman (hele triathlon) en de Boskman (2,5k zwemmen, 120k fietsen en 21k lopen).

Zoals gezegd klein, er zijn bij de hele 21 deelnemers, bij de Boskman 29 en bij de halve 100, 150 deelnemers in totaal dus. Vorig jaar heeft mijn vriendin bij deze organisatie een olympische triathlon gedaan en ik heb toen gekeken. Erg gemoedelijke sfeer! En die olympische was ook in The New Forest en dat is een erg mooie omgeving om te sporten.

De afstanden zijn enigszins apart.
Zwemmen 1300m (race info via email) of 1400m (website) een driekhoek zwemmen
T1 (wetsuit uit, hardloopschoenen aan)
1.6k run naar Bike transition
T2 (lopen naar fietsen)
90k fietsen met bijna 700m klimmen, we fietsen een grote rond en een kleine rond die deels over de grote ronde gaat
T3 (fietsen naar lopen)
21k lopen een out and back met bijna 200m hoogtemeters.

Door gedoe met mijn hielen en verkoudheden lig ik wat achter op waar ik wilde zijn (maar wel op zich op schema voor Almere). Zwemmen gaat op zich goed maar pas een keertje buiten gezwommen, maar daar maak ik me geen zorgen over.
Fietsen gaat goed maar nog maar 2-3 keer langer dan 2 uur gefietst en nog weinig langere tijd op tempo gefietst.
Lopen hetzelfde, gaat redelijk, maar nog weinig langer en tempo werk gedaan.

Dat tempo werk is altijd iets waar ik aan moet wennen, maar ook vrij aan wen. Het is niet dat ik naar verloop van tijd een race tempo met lagere hartslag loop, maar het lopen en fietsen op race intensiteit voelt makkelijker. De eerste keer een tempo loop van 20 min voelt zwaar, een maand later voelt een tempo loop op dezelfde intensiteit (hartslag en snelheid) van een uur makkelijker. Die trainingen heb ik nog niet echt gedaan dit jaar.

Brickloopjes heb ik ook pas twee keer gedaan, maar beide keren ging dat gewoon wel lekker.

Het zwemmen zal wel OK gaan, dat gaat eigenlijk altijd het beste als ik niet te hard probeer, dus meer relaxed blijf. Het fietsen is vrij heuvelachtig dus ik hoop dat ik niet ruim 2,5u moet knallen, maar dat er wat meer variatie in zit waardoor het iets meer op lange intervallen lijkt (wat me op dit moment beter past). Ik zit wel nog een beetje te dubben wat ik moet doen met voeding en hydrateren. Op de fiets is er een aid station na 37k en na 67k. Maar water wordt niet aangegeven, je moet stoppen en water pakken. Ik kan 3 bidons meenemen op mijn fiets. Ik kan ze alledrie op de fiets doen en kijken of ik bij 67k moet stoppen om wat aan te vullen. Of ik neem er 2 (een water, een energy of electrolytes) en kijk of ik 1 of 2 keer moet stoppen.

Verder zijn de wegen open en, volgens de info: "On New Forest Roads you will encounter ponies, cows, pigs, deer & Sunday Drivers—all of which have no road sense!"

Het lopen loopt de eerste 5k geleidelijk op, dan 1,5k flink klimmen en dan weer 2,5k geleidelijk omhoog, dan een halve km steil dalen, nog een km vlak en dan terug. Op zich wel lekker dus dat op de terugweg het voornamelijk dalen is vanaf ongeveer 12,5k. Eerste 5k wat inhouden om de eerste steile helling goed door te komen en hopelijk op de terugweg kunnen profiteren van het dalen.

En: "All the routes will be clearly signed, if you get the chance it is always worth having a look at the bike course ahead of the race as signs can get tampered with and Marshals may stay in bed!"

Zoals altijd word je in Engeland overal voor gewaarschuwd: "Competitors are reminded that no inland waterways in Britain are considered safe for swimming. Do not swim if you have an open wound, feel unwell or are recovering from a virus or infection, as your immune system may not be strong enough to ward off infections. In the event of illness after swimming, medical advice and treatment should be sought from your GP."

Ik heb geen idee hoeveel tijd het me gaat kosten. Het plan is om zo relaxed mogelijk te zwemmen, lekker door te fietsen en de eerste 5k wat in te houden op het lopen zodat ik de eerste klim redelijk doorkom en dan zien waar het schip strand smile .

2

Re: Forestman middle distance

Klinkt als een erg gave wedstrijd waar de focus niet direct op de snelheid hoeft te liggen. Succes! (en ik neem aan dat we het verslag hier ook wel te lezen krijgen)

3

Re: Forestman middle distance

Klinkt leuk, veel plezier!!

4 Laatst bewerkt door Louise (22-05-19 17:46:01)

Re: Forestman middle distance

Klinkt zeker leuk, ik moest vooral hierom lachen:

MontanaMan schreef:

"On New Forest Roads you will encounter ponies, cows, pigs, deer & Sunday Drivers—all of which have no road sense!"

Veel plezier en succes gewenst, en ook ik lees graag het verslag.

Louise

5

Re: Forestman middle distance

Viel mij ook op inderdaad, valt me op dat Engelsen vaak zo'n lichte noot toevoegen, maar ook overal waarschuwingen bij plaatsen.

Ik zal een verslagje plaatsen volgende week.
Van tijden heb ik weinig verwachtingen, maar vind het voor mezelf altijd wel fijn om wat richttijden in mijn hoofd te hebben. Maar bij deze race zijn het tijden waar ik op hoop, haal ik die niet, dan zal ik er hopelijk niet teveel mee zitten, maar weten waar ik aan moet werken.
Zwemmen: 23 min (dat zou dan een tempo zijn wat ik in mijn enige buitenwater training tot nu dit jaar heb gezwommen, met een klein beetje speling om te zigzaggen)
T1: pak uit en 1.6k lopen van T1 naar T2 + naar T1 lopen vanaf water: 12 min
Fietsen: 2:40-2:45 (vorig jaar rond deze tijd fietst ik 2:42 over 91.7 ook op een heuvelachtig parkoers, maar toen had ik al wel wat meer tempo hardheid).
T3: 2 min
Lopen: met een gemiddeld looptempo van 5:30 zou ik blij zijn. Vorig jaar in een race rond deze tijd kwam ik op 5:17 uit, maar dat was een stuk vlakker. Het indelen van een run op een halve is mij nog nooit goed gelukt, in het begin gaan de benen te snel.

Onder de 5:20 zou dus heel mooi zijn, maar ik kan me voorstellen dat ik daar niet klaar voor ben nu en dat fietsen en lopen me wat meer tijd gaat kosten. Ik ga het zien, het wordt in ieder geval een goed meetmoment voor Almere.

6

Re: Forestman middle distance

Was een erg leuke race!

Hele mooie lokatie. Een dag vantevoren ernaartoe gegaan en racepack opgehaald en gekampeerd op de lokatie, in de tuin van de school.

Kamperen:
https://i.ibb.co/CbCTfCD/20190526-055910.png
Alles begon al vroeg in de morgen. De hele startte om 5:30, de 2/3 afstand om 6:00 en met de halve zouden we om 6:45 startten. Werd dus ruim op tijd wakker en kon dus rustig een broodje eten en alles klaar maken.
Vroeger als kind hoefde ik eigenlijk nooit een grote boodschap te doen als we niet thuis waren, dat kon soms wel 3-4 dagen duren, maar gaf nooit problemen, ik hoefde gewoon niet. Dat heb ik al jaren niet meer gehad, maar deze ochtend hoefde ik gewoon niet, terwijl normaal juist 2-3 voor een race een dixie in moet. Maar goed, wat niet hoeft, dat hoeft niet.
Alles was heel gemoedelijk, en ik denk dat sommige bepaalde dingen te gemoedelijk vonden. Er was weinig controle op het parc ferme. In Engeland heet het 'gewoon' transition zone, dus geeft bij naam niet aan dat het afgesloten is. Maar hier kon in principe, voor de wedstrijd (niet tijdens en erna trouwens) iedereen erin en eruit. Het was ook de eerste keer ooit dat mijn fiets niet gechecked werd, en ik ook niet mijn helm op hoefde om het parc ferme in te komen.

Het open parc ‘ferme’:
https://i.ibb.co/Xbg38cL/20190526-055337.png

Radio control, voor ze de radio antenne installeerden, moet er natuurlijk eerst thee gezet worden!
https://i.ibb.co/r3kR8gY/20190526-054715.png

Road hazards:
https://i.ibb.co/gMwj71W/20190525-175027.png

Nadat de fiets en loopspullen klaar lagen naar het zwemwater gelopen, 1,5 km verderop. Een mooi water, waar de deelnemer van de hele 3 rondjes in zwommen, en die van de 2/3 afstand 2 rondjes en wij eentje.

Spullen in de transitie zone gelegd. Dwz schoenen en sokken op de zak gelegd waar de wetsuit in moest.

T1:
https://i.ibb.co/QvXpfXC/20190526-061603.png
Vervolgens wetsuit aangetrokken en naar de racebriefing gegaan die om 6:30 aan het water was. Dat ging heel gemoedelijk, maar er werden wel wat puntjes genoemd voor het fietsen (ezels, ponies, koeien, hobbelige afdalingen, veeroosters vlak na een snelle bocht). En de eerste zwemmers van de andere afstanden kwamen uit het water en daar moest natuurlijk voor geklapt worden.

Daarna het water in voor de start. We hadden een paar minuutjes om te wennen voor we werden weggeschoten, maar het water was heerlijk, een graad of 17-18.

Zwemmen: Ik vond het heerlijk, lang geleden dat ik een massastart heb gedaan. Niet dat we met heel veel startten (83), en het was dus ook niet echt een wasmachine, maar ik had het wel naar mijn zin. Af en toe een hoofd vlak naast me, af en toe voeten die vlak voor je neus opdoemen, overal belletjes, leuk! En zwemmen ging ook lekker. Blijkbaar meet mijn horloge de afstand met zwemmen met alleen GPS en niet GPS+GLONASS, of beter nog GPS+GALILEO dus had hij nogal wat meters gemist. Hij mat er 1003, maar als ik naar anderen kijk moet dat eerder tussen de 1250 en 1300 zijn geweest. De organisatie had 1300 belooft, dus daar ga ik maar vanuit. Tijd 20:11 en dat zou 1:33 per 100m zijn. Dat is redelijk snel voor mij, maar zo voelde het ook wel. In ieder geval staat mijn horloge vanaf nu voor buitenzwemmen op GPS+GALILEO.

Zwemstart:
https://i.ibb.co/bKXRmT8/IMG-20190526-WA0013.png
T1 - zwemmen naar lopen: Ik had wat water in mijn wetsuit geschept in de laatste meters en snel naar de transitie zone gelopen. Daar kwam ik erachter dat ik mijn schoenen in een heel zanderig deel had gezet. Snel pak uittrekken blijf ik lastig vinden, maar ging dit keer wel zonder kramp in ieder geval. Wat zand van m'n voeten afgeveegd met m'n sokken en maar met blote voeten de schoenen in. Op weg naar het lopen! Ik denk dat ik in T1 door 2-3 man ben gepasseerd, in ieder geval door de jongen naast me! Tijd: 2:21

Loop 1: 1,5km naar T2 rustig lopen was het plan, van er was nog genoeg te doen. Tempo was goed voor de effort (rond 5:30) en hartslag was ook mooi. En langzaam kroop er kramp in mijn hamstrings! Huh? Kramp bij zwemmen is normaal in mijn voeten, kuiten of binnenkant van mijn bovenbenen, niet in mijn hamstrings. Waar komt dat vandaan? Misschien toch eens een ander wetsuit passen, want die ik heb knelt behoorlijk bij mijn benen, en ik vraag me af of dat met de kramp die ik ervaar met zwemmen in wetsuit. Even gestopt met als excuus om mijn schoenveters aan te trekken (in mijn hoofd tenminste. Daarna trok de kramp weg en kon ik op ongeveer hetzelfde tempo doorlopen. Tijdens het lopen nog door 2 mensen gepasseerd. Tijd: 7:46, na het zwemmen + T1 + lopen lag ik 21ste.

T2: Bij binnenkomen parc ferme lag de timing mat. De gemeten tijden door de organisatie waren dus: zwemmen + T1 + lopen = zwemmen, T2 + fietsen = fietsen, T3 + lopen = lopen. Mijn overall tijd was precies dezelfde als die van de organisatie, dus ik hou mijn eigen tijden aan smile T2 ging ok, weinig spanned: 1:58

Fietsen: Een hele mooie tocht! Dorpjes, bossen, open velden en overal koeien, ponies en ezels, gelukkig bijna altijd langs de weg, en niet erop. Een keertje even in moeten houden voor overstekende ponies. Ook redelijk wat klimmetjes (600m) in totaal, maar nooit meer dan een paar minuten en nooit echt steil. Een lang stuk met veel tegenwind (oefenen voor Almere!). Wel veel bochten, veeroosters, hobbelige wegen. In een afdaling stuiterde mijn bidon met tools uit zijn houder en schoot zelfs de beschermhoes van de garmin edge er bijna af! Niet echt lekker ook als je bij een afdaling het bord ziet: Steep down hills, slow down! We fietsten een grote ronde en een kleine, waarbij de kleine ronde gedeeltelijk weer over de grote rond ging.

Ergens onderweg:
https://i.ibb.co/DKftsGj/IMG-20190527-WA0008.png
Bij het oppikken van het racepacket vroeg een jongen voor me of de route op de racedag wel gemarkeerd was. Hij kreeg als antwoord dat hij de route moest kennen. Ik had die dag, zoals gepland de route met de auto gereden en op een gegeven moment een afslag gemist en teruggereden. Ik wilde de route zien, wat ik vermoedde dat ik af en toe behoorlijk alleen zou fietsen gezien het aantal  deelnemers. Maar tijdens de race fietste ik dus op een gegeven moment ongeveer waar ik misgereden was met de auto, en dacht dus, er komt zo een kruising en daar moeten we naar links. Twee jongens reden 100-150 meter voor me en ik zag er 1 linksaf slaan en 1 rechtdoor gaan...Huh? Daar moeten we naar links, maar er staat geen bord. Iets later komt die ene weer terug. Ik versnelde iets en vroeg of we nog wel goed zaten. Hij zei dat hij dacht dat we daar naar links moesten, maar er was geen bord. De andere jongen zei toen dat hij dacht dat wel wel goed zaten. Samen besloten tot het volgende dorp door te rijden en als daar geen bord stond, om te keren. Nog geen km verder stond er inderdaad een bord en een marshall die ons linksaf dirigeerde. De route die de organisatie als gpx beschikbaar had gesteld was 88.7km, ik had aan het einde 90.1km op de teller. En mijn gefietste route naast de gpx route gelegd, en het verschil zat precies waar die jongen links ging en weer terugkwam. Maar goed, het heeft mijn geen tijd gekost, en nu wel 90km gefietst! Maar als iemand de route uit zijn hoofd had geleerd, of puur op zijn garmin was afgegaan dan had hij daar rustig links kunnen gaan en ruim een km af kunnen snijden (of heeft iedereen een km teveel gefietst?). Bij de lange afstanden moesten ze daar 2x langs.

De hartslag was in het begin hoog, maar de RPE ok. Maar na een uur zakte de hartslag, terwijl de RPE omhoog ging en de snelheid wat omlaag. Genoeg gegeten onderweg, ook genoeg gedronken (ruim 1,5L) en had nog genoeg energie voor het lopen. Ik denk dat het een combinatie was van het nog niet veel getraind hebben van hogere efforts voor langere duur, en misschien ook wat onzekerheid om nog genoeg over te houden voor het lopen aangezien ik ook pas 2 keer een korte brick run heb gedaan dit jaar. Uiteindelijk kwam ik uit op 2:54:32 wat de 31ste fietstijd was en na het fietsen lag ik 27ste.

T3: Weinig enerveren, maar wel even mijn vriendin verteld waar mijn bidon met tools lag. Het lopen was een out and back, dus ze had even wat tijd om hem om te halen big_smile. En hij lag er nog toen ze ging kijken. 1:41

Lopen: Het plan was om de eerste 5k (langzaam oplopend) rustig te lopen (rond 5:30/km) en hartslag rond 150 te houden (dat is bij mij laag Z2). Dan kwam een klim van ongeveer 1,5km waarna de rest tot het keerpunt redelijk vlak was met een korte steile afdaling. Het idee was om op de terugweg zoveel mogelijk tijd goed te maken op het geplande schema 5:30/km.
En zo is het ongeveer ook gegaan. Eerste 10k gingen perfect volgens plan. Werd na 3k door iemand ingehaald die vervolgens tot de korte steile afdaling rond 9km op ongeveer 50m voor me liep. Bij die afdaling ingehaald en tot vlak voor het keerpunt samen gelopen. Daarna wat harder gaan lopen, steile klim een stukje gewandeld, en daarna tempo proberen te houden. Laatste paar km toch een paar keer moeten wandelen. Zat erover te tobben om te gaan wandelen toen ik iemand voor me zag, die wilde ik toch wel graag inhalen. Bleek een NL'er te zijn die, toen ik hem aanmoedigde, zei: "nu ben ik niet eens eerste Nederlander". Dat was rond km 18, en dat was toch wat motivatie om wat langer door te bijten en niet gaan wandelen. Maar uiteindelijk toch een paar keer 10 tellen gewandeld (die tempo-hardheid!). Keerpunt deed ik in 1:00:10 en finishte in 1:58:52, dus een negatieve split (al hielp het parkoers daar ook wel mee). Uiteindelijk wel bijna 45 min in Z5 gelopen, dus moest in het tweede deel, ondanks dat dat meer omlaag ging, een stuk harder werken om niet zoveel harder te gaan. Pace was uiteindelijk 5:32 (21,47km) dus maar net boven mijn beoogde doel. Ik had de 38ste looptijd, de middle of the pack zo’n beetje, zoals bijna altijd. Uiteindelijk 29ste (dus maar 2 plekken verloren met lopen dat is wel weer bemoedigend).
Fun fact wat totaal onbelangrijk is: Mijn gemiddelde hartslag, mijn loop cadence en het aantal hoogtemeters waren allemaal gelijk: 168 big_smile

Eindtijd: 5:27:37

Tevreden: Ja!
Leuke dag gehad? Enorm!
Afgezien? Zeker! Heerlijk!
Kan het beter? Altijd smile

Verbeterpunten voor Almere: tempo-hardheid. Langere stukken op hogere intensiteit kunnen fietsen en lopen. En ik moet ook meer oefenen op de aero-houding. Nu was het wel ok door de vele klimmetjes, bochten, veeroosters, hobbelige afdalingen etc, maar in Almere moet ik veel langer in de aero houding kunnen liggen! Zadel...dat blijft ook een zorg, heb er hier een hele rits inmiddels (fizik, bontrager, ism's) en geeneen bevalt eigenlijk echt. Zit nu eigenlijk aan een bi-saddle te denken (iemand ervaring mee?).
Komende maanden lekker veel lopen en fietsen en dan knallen in Almere op de halve, zin in!

7

Re: Forestman middle distance

Leuk verslag! Mooi dat zo'n gemoedelijke wedstrijd toch ook serieus sporten is. Ik denk dat ik de route wel in mijn Garmin zou willen hebben als je geacht wordt die zelf te kennen. En geestig dat je vriendin de gevallen bidon nog kon terugvinden, zou zonde zijn als je al die spulletjes nog een keer moest kopen.

Succes met de trainingen richting Almere!

8

Re: Forestman middle distance

Mooi verslag en dito resultaat!

9

Re: Forestman middle distance

Leuk verslag, en knap gedaan weer! Klinkt als een heel avontuur, die Engelse triathlons...

Succes met de voorbereiding op en uitvoering in Almere!

10

Re: Forestman middle distance

Wat een mooi verslag en leuk hoe het eraan toegaat daar.
Idd zou ik ook de fietsroute wel in mn garmin willen alshet zo onduidelijk staat aangegeven.


Nog een vraagje over jouw GPS instellingen, kan ik dit bij garmin ook op galileo zetten en zo ja hoe?

11

Re: Forestman middle distance

Hedcandy schreef:

Nog een vraagje over jouw GPS instellingen, kan ik dit bij garmin ook op galileo zetten en zo ja hoe?

Ik heb een fenix 5: kies activiteit open water. Dan middelste knop. Is instellingen open water. Dan kies je GPS. En dan kies je de gewenste combi.

Je moet sneller dan de klos zijn.

12

Re: Forestman middle distance

mcguyver schreef:
Hedcandy schreef:

Nog een vraagje over jouw GPS instellingen, kan ik dit bij garmin ook op galileo zetten en zo ja hoe?

Ik heb een fenix 5: kies activiteit open water. Dan middelste knop. Is instellingen open water. Dan kies je GPS. En dan kies je de gewenste combi.

Ik heb alleen
Gps
Gps + Glonas
Ultra trac

De middelste nemen dan maar?

13

Re: Forestman middle distance

Hedcandy schreef:

De middelste nemen dan maar?


Ja, ik moet nog eens opzoeken wat ultratrack is.

Je moet sneller dan de klos zijn.

14 Laatst bewerkt door Hedcandy (28-05-19 19:50:04)

Re: Forestman middle distance

Dank je wel!


Even gegoogled op ultra trac: het is een batterij besparende modus die minder nauwkeurig is

15

Re: Forestman middle distance

Zie foto mc guyver, nu is het mij allemaal duidelijk (nooit geweten van al die opties)

16

Re: Forestman middle distance

Thanxx

Je moet sneller dan de klos zijn.

17

Re: Forestman middle distance

Thanks allen!

Wat achtergrond info over GPS. Het GPS systeem is het leger van de VS ontwikkeld in de jaren 70 en ze hebben de mogelijkheid om een verstoring in te brengen waardoor de accuraatheid afneemt. Onder meer hierom zijn anderen begonnen met hun eigen systemen. De Russen hebben GLONASS in dezelfde tijd ontwikkeld maar die waren nooit werelddekkend tot ongeveer 2000.
De Chinezen zijn met BeiDou bezig, de Japanners met Quasi-Zenith (wat het amerikaanse GPS moet verbeteren), India met NAVIC en Europa met GALILEO. Europa heeft GALILEO doelbewust zo ontwikkeld dat het niet verstoord kan worden, aangezien navigatie tegenwoordig zo belangrijk is geworden. Aangezien de nieuwere systemen (GALILEO, BeiDOU) veel later zijn ontwikkeld en dus veel nieuwere technologien hebben kunnen toepassen zouden ze nauwkeuriger moeten zijn, sneller connectie hebben en ook op moeilijkere bereikbare plaatsen (zelfs in gebouwen) nauwkeurig de lokatie kunnen bepalen. Het zijn projecten met een lange adem. De eerste GALILEO satellieten werden in 2005 gelanceerd, uiteindelijk moeten er 30 satellieten zijn (24 werkend, 6 reserve), er zijn er nu 22 actief (+ 2 die worden getest, en 2 die niet naar behoren schijnen te werken) en het systeem werkt sinds begin dit jaar in Europa. Kostenplaatje van ongeveer 10 miljard euro, maar dan kunnen wij hopelijk wel eindelijk goed de afstanden meten bij het buitenzwemmen en bij kronkelpaadjes door de bossen tijdens bewolkte dagen, of als we gaan rennen tussen hoge gebouwen in het centrum van wereldsteden big_smile

18

Re: Forestman middle distance

Leuk om te lezen. Ik ben weer bij. Als ik mijn garmin standaard op gps + een andere zet, verbruik ik dan ook meer vermogen?

Je moet sneller dan de klos zijn.

19

Re: Forestman middle distance

Over het GPS-systeem: daar komt nog bij dat de sporthorlogefabrikanten voor een bepaalde chip moeten kiezen, en dat gaat er de laatste jaren gemiddeld niet echt op vooruit: in een vergelijkbare prijscategorie van hetzelfde merk is de meting van openwaterzwemmen nu slechter dan in de vorige generatie horloges. Volgens mij heeft DC Rainmaker daar wel eens wat over geschreven, compleet met namen van leveranciers enzo.

En verder: leuk verhaal, MontanaMan, zeker ook zo met de foto's! Bijzondere triathlon ook. Zelf de fietsroute moeten vinden lijkt me een hele uitdaging, ik zou een kaart mee moeten nemen ofzoiets, ik heb geen navigatie. Of inderdaad goed proefrijden en dat inprenten.

Dat hele open parc fermé, nouja, parc ouvert dus, geeft dat nooit problemen? Ik vind dat maar niks, al is het alleen maar omdat er ook kinderen kunnen rondlopen die iets meegrijpen ofzoiets. Ik bedoel: het hoeft niet altijd boze opzet te zijn.

Louise

20

Re: Forestman middle distance

De route was goed aangegeven hoor, mooie grote felgele borden. Maar vantevoren maakten ze duidelijk dat het kennen van de route uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is. En soms fiets je best een lang slingerend stuk met kleine zijweggetjes zonder borden en zonder iemand voor je te zien met zo weinig deelnemers in de triathlon dat je je afvraagt of je nog wel goed zit. Op zo'n moment was het wel fijn om de route te herkennen omdat ik die een dag ervoor gereden had (en op mijn garmin had staan, al heb ik daar niet op gekeken).

Zo'n open parc ferme...je hoopt maar dat het goed gaat. Goede sfeer wilt niet zeggen dat er nooit iets mis gaat natuurlijk, maar ik heb het nog niet meegemaakt. Als iemand iets verkeerds wilt doen kan dat ook in een goed beveiligd parc ferme. Ooit gelezen dat bij iemand bij IM Vichy zijn pedalen (met power meter) gestolen waren tussen het klaar maken van zijn fiets in de morgen, en het eindigen van het zwemmen...die kon dus niet gaan fietsen.
Hier was de sfeer onderling ook echt weer zoals ik die van de triathlon wereld ken, bijna iedereen moedigd elkaar aan tijdens het passeren op de fiets (iets minder) of lopen (heel veel).

@mcguyver GPS + andere kost volgens mij wel iets batterijduur. Maar voor een halve met een 935 is dat niet iets om je zorgen over te maken en je kan het per activiteit instellen (bij Garmin). Zwemmen GPS + GALILEO, fietsen GPS, lopen GPS + GALILEO bijvoorbeeld.

21

Re: Forestman middle distance

Mooi verslag Montanaman!  Leest lekker weg en leuk ook dat er foto's bij zitten.

Nette prestatie met al die diverse uitdagingen smile

22

Re: Forestman middle distance

MontanaMan schreef:

@mcguyver GPS + andere kost volgens mij wel iets batterijduur. Maar voor een halve met een 935 is dat niet iets om je zorgen over te maken en je kan het per activiteit instellen (bij Garmin). Zwemmen GPS + GALILEO, fietsen GPS, lopen GPS + GALILEO bijvoorbeeld.

Klopt Montanaman, voorlopig sport ik niet langer dan 6 a 7 uur achtereen en dat houdt mijn fenix 5 wel vol. Ik ga het aanpassen.

Je moet sneller dan de klos zijn.