1

Onderwerp: eiwitten (drank/shakes)

gebruiken jullie ook weleens eiwit shakes en dergelijke ?

ik zie dat het veel wordt gebruikt in sportscholen / fitness / bodubuilden, maar kom het ook regelmatig tegen als herstel"drank" van wielrenners enzo.
hebben jullie ervaring met dergelijke produkten ?

zoja, wanneer neem je deze suplementen ?

ben benieuwd....

2

Re: eiwitten (drank/shakes)

hey,

Ik heb vorig jaar nog van die hersteldrankjes gebruikt. Dit enkel na zware wedstrijden. Lekker smaken deed het niet, maar ik denk wel dat het zijn nut had.

Wanneer je deze suplementen het best neemt, mij is gezegd geweest dat kort na zware inspanningen je lichaam bestandsdelen het best opneemt. (Indien iemand dit kan bevestigen of verbeteren, ga je gang smile) Een uurtje na de wedstrijd dronk ik dan dus mijn drinkbus met recuperatiedrank op.

3

Re: eiwitten (drank/shakes)

ik heb namelijk laatst een shake geproefd (bananen smaak, met melk gemixt) en deze smaakte behoorlijk lekker, zeg maar McShake ala McDonalds.....
dus dat kan je best hebben na een training dacht ik smile

4

Re: eiwitten (drank/shakes)

neem een lekker glas (choco)melk na het sporten, is goedkoper.
Eiwitten zijn nodig voor de herstel van spieren, maar meer eiwitten is niet meer spieren (teveel eiwitten worden zelf omgezet tot vet, iets wat een hoop sportschoolmensen niet weten). Sporters hebben wel xtra eiwitten nodig, maar de meeste mensen krijgen al voldoende binnen met hun normale eetpatroon.

5

Re: eiwitten (drank/shakes)

Hrm Gast heeft gelijk. Toen ik probeerde op een zwaarder gewicht te komen dan nu, heb ik wel eens een eiwitshake genomen. Nu eet ik anders (eet in de middag warm en in de avond ook) en ben nu vijf kilo zwaarder geworden.

Voor het herstel van uw spieren na een zware workout in de sportschool kan het geen kwaad om een shake te nemen. Ik zou zeggen probeer het een tijdje (natuurlijk niet voor een triathlon), want ieder persoon is anders en heeft een andere stofwisseling.

Who dares wins!

6

Re: eiwitten (drank/shakes)

Ik heb dit jaar voor het eerst met supple + van Born gewerkt na zware trainingen en wedstrijden.
Ik had het idee dat ik sneller herstelde. Vooral het lege gevoel wat ik na wedstrijden vaak had en de zin in vette hap is veel minder. Supple plus is een hersteldrank en heeft ook mineralen vitaminen en koolhydraten naast de eiwitten die erin zitten. Kan het verder niet wetenschappelijk onderbouwen maar het voelt goed.
Bart

7

Re: eiwitten (drank/shakes)

draak schreef:

Ik heb dit jaar voor het eerst met supple + van Born gewerkt na zware trainingen en wedstrijden.
Ik had het idee dat ik sneller herstelde. Vooral het lege gevoel wat ik na wedstrijden vaak had en de zin in vette hap is veel minder. Bart

Ik ben dus niet de enige met vreetneigingen na een training ;-)

Concorde

8

Re: eiwitten (drank/shakes)

hrm schreef:

neem een lekker glas (choco)melk na het sporten, is goedkoper.
Eiwitten zijn nodig voor de herstel van spieren, maar meer eiwitten is niet meer spieren (teveel eiwitten worden zelf omgezet tot vet, iets wat een hoop sportschoolmensen niet weten). Sporters hebben wel xtra eiwitten nodig, maar de meeste mensen krijgen al voldoende binnen met hun normale eetpatroon.

Ja, chocolademelk is zeker goedkoper. En ja, er zitten eiwitten in. Alleen, de hoeveelheid is vrij beperkt (5gr per 100gr ofzo?), en het ene eiwit is het andere niet... In de betere herstellers zit een mix van verschillende eiwitten en eiwitbouwstenen die juist het herstel verbeteren. Omdat de afname van die zooi niet heel erg groot is, en de 'ontwikkelings- en productiekosten' groter zijn dan die van chocolademelk is de prijs niet voor de poes.

Ik ben zelf niet heel erg van de pillen, poeders en shakejes, maar in zware trainingsperiodes gaat er aardig wat van dat spul door. Ik kan het al bijna niet af eten als ik hard train, en zo'n bak van dat spul is een makkelijke en 'gezonde' hap.
Het kan deels 'placebo' zijn, maar ik merkte duidelijk verschil als ik na mijn -best wel pittige- baantrainingen op dinsdagavond op woensdagochtend weer in het zwembad lag. Nou is dat geen harde zwemtraining, maar af en toe was ik niet vooruit te branden. Als ik een halve liter hersteller opdronk na de looptraining op dinsdagavond, voelde het toch een stuk beter de volgende dag.   
Ja, het klinkt als een faute TellSell-reclame, maar het is gewoon zo. 
-'IS HET NIET FANTASTISCH JIM?'
-'JA, ZEG DAT WEL STEVE!'

Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

9

Re: eiwitten (drank/shakes)

wat voor merken gebruiken jullie over het algemeen?

En nog belangrijke vraag; Is het ook de bedoeling dat je het lekker vindt, of is dat bijzaak?

10

Re: eiwitten (drank/shakes)

mister_arby schreef:

wat voor merken gebruiken jullie over het algemeen?

En nog belangrijke vraag; Is het ook de bedoeling dat je het lekker vindt, of is dat bijzaak?

Ik heb Science In Sports (SIS).
Smaak is best belangrijk; vieze dingen eet je niet graag. Heb vorig seizoen een jerrycan met 5kg van het spul gehad; smaak chocolade. Aan het einde van het seizoen was ik het spul heeelemaal zat...

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

11

Re: eiwitten (drank/shakes)

mister_arby schreef:

wat voor merken gebruiken jullie over het algemeen?

En nog belangrijke vraag; Is het ook de bedoeling dat je het lekker vindt, of is dat bijzaak?

Powerbar Recovery, Supple + van Born, Peptiplus. Het liefst een smaak van waar ik moet kotsen. Dat is belangrijk.

wink

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

12

Re: eiwitten (drank/shakes)

Als je niet van shakes houd, kun je ook kiezen voor een eiwitten reep.
Ikzelf gebruik na zware trainingen de Potien Plus repen van powerbar. Hierin zitten niet alleen eiwitten maar ook een groot deel van de adh aan vitamines en mineralen, mooie bijkomstigheid toch

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

13

Re: eiwitten (drank/shakes)

Ideaal. Hoef je ook geen fruit, groente of andere gezonde dingen meer te eten.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

14

Re: eiwitten (drank/shakes)

Precies. Ik drink ook heel veel bier. Daar zit vitamine B in.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

15

Re: eiwitten (drank/shakes)

Jacob schreef:

Ideaal. Hoef je ook geen fruit, groente of andere gezonde dingen meer te eten.

hehe mooie sarcasmen. Ik geef je ook helemaal gelijk, maar vitamine B6 en magnesium zijn juist belangrijk voor het herstellen van spieren. Dit was toch ook de rede waarom we eiwit shakes of repen gebruiken. Er bestaan ook producten die alleen maar uit eiwit bestaan maar die hebben andere doeleinden.

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

16

Re: eiwitten (drank/shakes)

Ik maak mijn eigen shake:
3-4 eetlepels magere kwark, ongeveer 200 gr fruit en een schepje dorstlesser-poeder. Staafmixer er op en klaar!
(op advies van mijn voedingscoach).

17

Re: eiwitten (drank/shakes)

voor herstel heb je naar het schijnt eiwitten EN koolhydraten nodig en in de meeste shakes zitten alleen eiwitten met die recup dranken heb ik geen ervaring vanwege de smaak maar meestal maak ik na een zware training een smootie van fruit en joghurt en denk dat dat vrij goed is. je kunt ook het forum van fiets raadplegen daar zit een voedingsdeskundige die raad geeft daarover of het maandblad zelf daar staan ook genoeg artikkelen in over dit onderwerp.

18 Laatst bewerkt door Berry (14-10-09 02:53:09)

Re: eiwitten (drank/shakes)

Ik volg de Joop 'de Tour wordt gewonnen in bed' Zoetemelk-methode: Bord pasta een uurtje tot anderhalf uur na een zware training en soms wat fruit en bruin brood gelijk na de training. En vooral veel slapen; keuze tusen 3.5 uur trainen of 3 uur trainen en dan meteen een half uurtje plat is voor mij vrij simpel.
Maar ja, ten eerste hebben we hier geen shakes, powerbars e.d. Ten tweede heb ik met m'n 100+ kilo lijf wel wat reserves en ten derde is 80km op de fiets of 12km rennen voor mij al een zware training, misschien dat dat ook uitmaakt.

Oh ja en het fruit is hier in Cambodja zo ongelovelijk lekker en zongerijpt dat ik wel gek zou zijn als ik iets anders zou nemen. :-)

Could be worse, could be raining

19

Re: eiwitten (drank/shakes)

Meteen na een training doe ik t volgende:

30gram proteine whey met water en 120gram brinta in shakebeker (opdrinken voordat het dik word big_smile). Dan ga ik pas douchen waarna ik rustig een niet-vloeibare maaltijd bereid.

ps. Whey proteine zijn snelle eiwitten die je na de intensieve work-out echt nodig hebt. Kwark daarenten bevat langzame proteines - net als bij melk - die 6-8 uur verdeelt opgenomen worden, wat goed is voor de middag of net voor het slapen gaan voor je algehele dagelijkse eiwitbehoefte. Na training is whey effectiever en bijvoorkeur met water in te nemen.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

20

Re: eiwitten (drank/shakes)

mister_arby schreef:

wat voor merken gebruiken jullie over het algemeen?

En nog belangrijke vraag; Is het ook de bedoeling dat je het lekker vindt, of is dat bijzaak?

Je kan er altijd extran of carvan cetivan aarbij bijgieten, dan smaakt alles goed wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

21

Re: eiwitten (drank/shakes)

Frankiboy schreef:
mister_arby schreef:

wat voor merken gebruiken jullie over het algemeen?

En nog belangrijke vraag; Is het ook de bedoeling dat je het lekker vindt, of is dat bijzaak?

Je kan er altijd extran of carvan cetivan aarbij bijgieten, dan smaakt alles goed wink

Ja vooral de choco van powerbar. Of doe er rowceviseee bij, da kan ook.

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

22

Re: eiwitten (drank/shakes)

Cesar schreef:
Frankiboy schreef:
mister_arby schreef:

wat voor merken gebruiken jullie over het algemeen?

En nog belangrijke vraag; Is het ook de bedoeling dat je het lekker vindt, of is dat bijzaak?

Je kan er altijd extran of carvan cetivan aarbij bijgieten, dan smaakt alles goed wink

Ja vooral de choco van powerbar. Of doe er rowceviseee bij, da kan ook.

Kijk, we zitten op 1 lijn big_smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

23

Re: eiwitten (drank/shakes)

Afgelopen zondag heb ik na mijn lange duurloop (ong. 28 km in 2u25) voor het eerst chocomelk als hersteldrank genuttigd. Ik moet zeggen dat het me erg goed beviel. Na 3 mokken te hebben gedronken en 's avonds nog een beker warme chocolade melk was het pak alweer op. Vandaag meteen een lading in de aanbieding gekocht:)

24

Re: eiwitten (drank/shakes)

Hier staat wel wat leuke informatie over voeding e.d. voor veel van deze jullie niet nieuw maar voor alle andere smile :

http://www.myasics.nl/nl/know-how/nutrition.php

Het kan zijn dat je een accountje moet aanmaken, maar mijn ervaring is dat er geen spam vandaan komt.

25

Re: eiwitten (drank/shakes)

Drink altijd 1/2 liter halfvolle melk na het traingen voor de eiwitten en soms een colaatje voor de suikers

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.