1

Onderwerp: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Komende zondag ga ik knallen op de OD. Zijn er hier meer mensen die deze gaan doen? Heeft iemand deze al eens gedaan en tips? Hoe is het zwemmen en de start? Het wordt in elk geval mooi weer!

2

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Yep, ik doe ook mee. Vorig jaar ook gedaan. Leuke triathlon, met vorig jaar wat linke bochtje met matten erover. Race against planes is leuk, km om de snelste tijd neer te zetten. Zwemmen was goed te doen, alleen klopte de afstand niet vorig jaar als ik me goed herinner. Lopen is met twee keer de trap van de piramide op, leuk gevonden. Weer eens wat anders.

triathlon is 3x leuker!

3

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Heb er zin in. Ik heb gelezen over die race binnen de race, snelste tijd over 1 km kan prijzen winnen. De weersvoorspelling is 28°C en windkracht 4 met windstoten van 6 bft. Vooral die wind kan extra uitdaging bieden op de TT fiets, ik hoop dat ik overeind blijf.

4 Laatst bewerkt door Macer (31-05-19 10:26:03)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Ja wij doen ook mee met de OD komend weekend... Vorig jaar ook meegedaan en lekker parcours, alleen die piramide is wel even zwaar.. Weet wel dat er vorig jaar iemand behoorlijk hard tegen die wegversmalling aan was geknald.

Mijn verslag van vorig jaar op

https://www.eigenwijzetriathlon.nl/hlmrmeer-triathlon/

Voor de rest goed georganiseerd, zoals eigenlijk altijd bij Amsterdamse Triathlons / Tri-Hard

5

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Yes, ik ben ook van de partij! M'n eerste OD!

Ik hoorde dat er een landlap in het zwemgedeelte zit. Wordt dit meegenomen bij de zwemafstand? En waar zit die wegversmalling precies?

6 Laatst bewerkt door Macer (31-05-19 15:52:41)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

De wegversmallingen zitten op het eerste stuk richting keerpunt (van die plastice paaltjes).. Met een beetje opletten geen probleem overigens..

https://i2.wp.com/www.eigenwijzetriathlon.nl/wp-content/uploads/2018/05/hlmrmeer3.jpg?resize=768%2C768&ssl=1

7

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Macer schreef:

De wegversmallingen zitten op het eerste stuk richting keerpunt (van die plastice paaltjes).. Met een beetje opletten geen probleem overigens.

Ah dank je! Heb je blog van vorig jaar ook meteen maar even gelezen, leuk stukje! Ben benieuwd hoe die pyramide gaat zijn.

8 Laatst bewerkt door Sandra86 (31-05-19 16:11:01)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Lijkt me een leuke tri, met die piramide en fietsen langs de polderbaan smile
Een landlap telt gewoon mee voor je zwemtijd, ik vind het persoonlijk maar ondingen... schijnt voor het publiek wel leuk te zijn

9

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Sandra86 schreef:

Lijkt me een leuke tri, met die piramide en fietsen langs de polderbaan smile
Een landlap telt gewoon mee voor je zwemtijd, ik vind het persoonlijk maar ondingen... schijnt voor het publiek wel leuk te zijn

Ik vind het wel prettig om na 750m even het water uit te mogen wink

10

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Voor mij ook de eerste OD. De afstand moet geen probleem zijn. Een beetje aardige tijd neerzetten is wel een uitdaging natuurlijk. Vooral ook als je een piramide op moet.

Ben benieuwd hoe dat gaat zo'n stukje rennen tussen het zwemmen door. Ik wordt altijd een paar minuten enorm duizelig als ik na het zwemmen overeind kom. Loop voor mn gevoel altijd als een soort dronkaard door T1 te zwalken. Dat wordt lachen dus. Voor het publiek dan smile

Wegversmallingen met paaltjes zijn verschrikkelijk, maar als het goed aangegeven is zullen we er wel goed langs komen. Ben eigenlijk meer bezorgd om die wind. Windstoten vind ik niet zo fijn op een tijdritfiets met hoge velgen....dan pak ik voor trainingen meestal toch de gewone racefiets maar. Op de TT fiets nog maar 270km gereden dus nog niet super veel ervaring mee.

Heb er wel super veel zin in.

11

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Succes allen!
Misschien kom ik nog even langs,maar dan vooralvoor het NK paraom 15.10
Lijkt me wel gaaf om Jetze, Geert en die andere toppers eensbezig te zien...

12

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Ja, succes allemaal! Wel voldoende vocht meenemen. Er wordt tropisch weer voorspeld.

13 Laatst bewerkt door HansH (01-06-19 20:43:14)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Ja... En daarom hebben ze de OD ingekort tot 5km en de piramide eruit gehaald. Laatste keer dat ik mee doe. Gewoon twee sponsposten extra was een passende maatregel geweest. Dit vind ik echt absurd. Als het warm is pas je gewoon je tempo aan - niet de wedstrijd.. hmm

triathlon is 3x leuker!

14

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Bedankt voor de waarschuwing, Hans. Ik had het nog niet gezien. Ben niet het type dat de hele dag naar facebook zit te koekeloeren. Jammer dat ze het hebben aangepast. Is het een keer mooi weer, is het weer te warm... Ik had graag een echte OD gedaan. Maakt niet uit, als ik maar kan racen :-)

15

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Hoi Remco, graag gedaan # altijd handig om even de pagina te volgen van de organisatie dan krijg je vanzelf een melding.

triathlon is 3x leuker!

16

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

HansH schreef:

Hoi Remco, graag gedaan # altijd handig om even de pagina te volgen van de organisatie dan krijg je vanzelf een melding.

Dank voor het doorgeven. Ik heb geen Facebook. Had wel een e-mail van de organisatie verwacht.

17

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Organisatie? Dat zou wel zo netjes geweest zijn... Ze zouden ook de watertemperatuur nog doorgeven....

triathlon is 3x leuker!

18 Laatst bewerkt door Macer (02-06-19 00:48:12)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Beetje jammer inderdaad, steeds meer een voorbeeld van een watjescultuur in NL.
Hoop first timers waarschijnlijk waar ze geen risico mee willen lopen.

Gelukkig is fietsen mijn beste onderdeel.

19

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Watertemperatuur is 18,3 heb ik ergens gelezen en wordt een uur voor de wedstrijd nog een keer gemeten.

20

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Oei, volgens mij was er weer iemand vol tegen de wegversmalling aangesmakt. Ambulance er bij, zag er niet goed uit.

21 Laatst bewerkt door HansH (02-06-19 15:50:24)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Zag er zeker niet goed uit. Hij lag stil op zijn rug...De organisatie had zich beter druk kunnen maken over het goed aangeven van obstakels.... Temperatuur bij het lopen viel alleszins mee, trouwens....

triathlon is 3x leuker!

22

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

HansH schreef:

Zag er zeker niet goed uit. Hij lag stil op zijn rug...De organisatie had zich beter druk kunnen maken over het goed aangeven van obstakels.... Temperatuur bij het lopen viel alleszins mee, trouwens....

Klopt! Ik had nog graag 5km verder gelopen. Had ik mn beroerde zwemtijd wat meer kunnen compenseren. Jammer dat ze nou net weer m’n beste onderdeel moeten inkorten.

23

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Ik moest om 10:00 starten (wave 1) en heb niemand zien liggen gelukkig.

Zwemwater was de ideale temperatuur en de afstand was ook daadwerkelijk 1500m.

In T1 mn voet lelijk opengehaald, diepe snee, bloeden als een gek natuurlijk. Genegeerd en doorgegaan. Iemand tips hoe je een mengsel van bloed en talkpoeder uit je fietsschoenen en hardloopschoenen krijgt?

Fietsparcours was iets te kort en vond het ook niet super aangegeven allemaal. Veel wind. Race against the planes vond ik grappig. Eerste rondje heb ik er een poging gedaan. Uitslag staat nog niet online maar mijn teller stond op 48,6 km/u daar. Wind mee en helling af, was maar 1 km. Totaal 1:01 aan het fietsen geweest.

Hardlopen was zoals verwacht erg warm, maar te doen. 5km. Had van mij ook 10 mogen zijn, maar dit was ook prima. Geen zuchtje wind bij het lopen in dat park. Volop water posten en sponzen. Sponzen elke keer in m in pak gestopt, en zo was het goed te doen met de warmte. Dat was goed geregeld.

Na de finish mn voet laten verzorgen bij de EHBO post. Heel blij dat die mogelijkheid er was en dat dat goed geregeld was.

24

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

https://results.sporthive.com/events/65 … 5042592512

Voel me vereerd dat ik er nog als 50-59 uitzie... Helaas geen 60-69 cat... Race against planes 50,7 met wind mee, dat ging lekker. Blijft jammer van spotters hill en de extra 5km. Wel tevreden met mijn tijden als training voor 70.3 Luxemburg smile

triathlon is 3x leuker!

25

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Waar vind je die race against the planes tijd?