26

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Remco schreef:

Waar vind je die race against the planes tijd?

Komt denk ik later. Hoorde de speaker trouwens over 60km/h. Hoe gaat het met je voet? Hoe heb je die eigenlijk opengehaald?

27

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Remco, je schoenen zou ik laten weken in een emmer koud water en dan goed laten drogen.
(Bloed altijd schoonmaken met koud water...)

28 Laatst bewerkt door HansH (02-06-19 18:41:59)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Remco schreef:

Waar vind je die race against the planes tijd?

Onderin bij de link...

Of direct
https://results.sporthive.com/events/65 … ces/462194

triathlon is 3x leuker!

29

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Dank je. 48,65km/u gemiddeld had ik. De snelste fietser had boven de 63km/u, die had vast zn brommer meegenomen.....

30

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Voet deed ineens zeer zodra ik op mn fiets zat en ik zag bloed aan mn schoenen en enkel. Dus ik ben ergens op gaan staan tijdens het rennen in parc fermee of ik ben met mn voet langs mn kettingblad gegaan ofzo.... Mooie diepe haal in de onderkant van mn hak, precies waar je op loopt. Dat is dus tijdens het fietsen en darna ook tijdens lopen blijven bloeden. Hopelijk geneest het snel en gee ontstekingen want over 8 dagen en over 20 dagen weer triathlons.

31

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Hopelijk geneest het goed inderdaad, Remco! En wat Hedcandy zegt: in koud water weken, eventueel met Biotex (inweekmiddel).

Ik dacht vandaag ook nog, over dat inkorten: het was heet, maar niet ondoenbaar heet, hè, qua sporten?

32 Laatst bewerkt door HansH (02-06-19 20:17:50)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Louise schreef:

Hopelijk geneest het goed inderdaad, Remco! En wat Hedcandy zegt: in koud water weken, eventueel met Biotex (inweekmiddel).

Ik dacht vandaag ook nog, over dat inkorten: het was heet, maar niet ondoenbaar heet, hè, qua sporten?

Zeker niet ondoenbaar... Liep hetzelfde tempo als in Almere.... Nu was het goed te doen , 10k was stevig en dus zoals het hoort geweest. Spotters hill erbij en het was een echte triathlon. smile

triathlon is 3x leuker!

33

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Hedcandy schreef:

Remco, je schoenen zou ik laten weken in een emmer koud water en dan goed laten drogen.
(Bloed altijd schoonmaken met koud water...)


En zout (veel zout)

34

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

HansH schreef:

Ja... En daarom hebben ze de OD ingekort tot 5km en de piramide eruit gehaald. Laatste keer dat ik mee doe. Gewoon twee sponsposten extra was een passende maatregel geweest. Dit vind ik echt absurd. Als het warm is pas je gewoon je tempo aan - niet de wedstrijd.. hmm

Ik ben het volledig met je eens, maar de ervaring leert dat de organisatie aansprakelijk is voor de gevolgen. Ze kunnen dus niets anders dan dit beslissen.... En dat komt doordat men steeds minder eigen verantwoordelijkheid neemt en altijd een schuldige wil vinden....

35 Laatst bewerkt door Louise (03-06-19 12:42:15)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

En er zijn ook echt wel wat incidenten geweest in de hitte de laatste jaren. Die eigen verantwoordelijkheid is voor sommige mensen toch lastig, of in elk geval, dat leidt dan wel tot een gang naar het ziekenhuis of erger. Dus op dat punt snap ik het wel, maar ik zou ook liever zien dat alles gewoon door zou gaan.

Louise

36

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Dat een organisatie geen ellende wil snap ik wel, daar organiseer je zo'n evenement niet voor. Voor je het weet zit je met nabestaanden om tafel.

37

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Het was warm gisteren en tijdens het lopen was ik blij met 5 kilometer al had ik de 10 echt wel gehaald.. Ik voelde me nu ook zo zielig omdat het warm was.. :-)

Met fietsen stond er trouwens echt een flinke wind, dat was alles behalve een pretje, waardoor het lopen nog zwaarder werd.
Bij het fietsen was er, vlak na mij, ook weer iemand vol op een paaltje geklapt. Ik had hem net een paar minuten eerder nog ingehaald. Mijn buurman uit de wisselzone reed achter hem en ging uit reactie ook naar de grond.

Die paaltjes nog gevaarlijker dan ik in mijn hoofd had aangezien ze bijna dezelfde kleur hebben als het asfalt.. Hier moeten ze echt wat mee doen volgend jaar. Pion of zoiets zou het al een stuk beter maken.

38 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (03-06-19 16:53:59)

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

sanger schreef:
HansH schreef:

Ja... En daarom hebben ze de OD ingekort tot 5km en de piramide eruit gehaald. Laatste keer dat ik mee doe. Gewoon twee sponsposten extra was een passende maatregel geweest. Dit vind ik echt absurd. Als het warm is pas je gewoon je tempo aan - niet de wedstrijd.. hmm

Ik ben het volledig met je eens, maar de ervaring leert dat de organisatie aansprakelijk is voor de gevolgen. Ze kunnen dus niets anders dan dit beslissen.... En dat komt doordat men steeds minder eigen verantwoordelijkheid neemt en altijd een schuldige wil vinden....

Sorry, maar ik vind dat echt onzin. Een schuldige vinden kan altijd wel en voor alles waar je schade van kan oplopen. Een organisatie is alleen aansprakelijk als ze in redelijkheid alle maatregelen hebben genomen.

Organisaties mogen mijns inziens wel wat meer op zichzelf en hun maatregelen vertrouwen.

39

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

ferrarimanddw schreef:

Sorry, maar ik vind dat echt onzin. Een schuldige vinden kan altijd wel en voor alles waar je schade van kan oplopen. Een organisatie is alleen aansprakelijk als ze in redelijkheid alle maatregelen hebben genomen.

Organisaties mogen mijns inziens wel wat meer op zichzelf en hun maatregelen vertrouwen.

Denk dat de organisatie van de Dam tot Damloop in 2017 ook op hun eigen maatregelen vertrouwden toen ze het Rode Kruis inschakelden.

40

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

Perry87 schreef:
ferrarimanddw schreef:

Sorry, maar ik vind dat echt onzin. Een schuldige vinden kan altijd wel en voor alles waar je schade van kan oplopen. Een organisatie is alleen aansprakelijk als ze in redelijkheid alle maatregelen hebben genomen.

Organisaties mogen mijns inziens wel wat meer op zichzelf en hun maatregelen vertrouwen.

Denk dat de organisatie van de Dam tot Damloop in 2017 ook op hun eigen maatregelen vertrouwden toen ze het Rode Kruis inschakelden.

En terecht.

41

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

ferrarimanddw schreef:
sanger schreef:
HansH schreef:

Ja... En daarom hebben ze de OD ingekort tot 5km en de piramide eruit gehaald. Laatste keer dat ik mee doe. Gewoon twee sponsposten extra was een passende maatregel geweest. Dit vind ik echt absurd. Als het warm is pas je gewoon je tempo aan - niet de wedstrijd.. hmm

Ik ben het volledig met je eens, maar de ervaring leert dat de organisatie aansprakelijk is voor de gevolgen. Ze kunnen dus niets anders dan dit beslissen.... En dat komt doordat men steeds minder eigen verantwoordelijkheid neemt en altijd een schuldige wil vinden....

Sorry, maar ik vind dat echt onzin. Een schuldige vinden kan altijd wel en voor alles waar je schade van kan oplopen. Een organisatie is alleen aansprakelijk als ze in redelijkheid alle maatregelen hebben genomen.

Organisaties mogen mijns inziens wel wat meer op zichzelf en hun maatregelen vertrouwen.

Dat vind ik dus ook. Bij een Ironman teken je ook nog eens een verklaring hiervoor. Ik had liever gezien dat deze organisatie zijn eigen maatregelen had genomen door de paaltjes beter te markeren en een extra waterpunt toe te voegen. Nu is er minimaal een iemand gewond door iets waar ze wél iets aan konden doen....

triathlon is 3x leuker!

42

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

HansH schreef:

Dat vind ik dus ook. Bij een Ironman teken je ook nog eens een verklaring hiervoor. Ik had liever gezien dat deze organisatie zijn eigen maatregelen had genomen door de paaltjes beter te markeren en een extra waterpunt toe te voegen. Nu is er minimaal een iemand gewond door iets waar ze wél iets aan konden doen....

Hahaha je omschrijft het mooi, maar inderdaad: gister in Kraichgau ging alles gewoon door: inderdaad een hele lange niet te lezen waiver tekenen waar ongetwijfeld ergens in stond dat wat er ook gebeurde mijn eigen schuld was;-)
Wel werd in de briefing aangegeven dat het warm zou worden (well in the thirties) en er een extra drankpost en douche geplaatst zou worden op het loop parcours. Blijf drinken en vergeet de tijd waar je hiervoor gekomen bent.

Was het verstandig ... misschien niet
Was het leuk ... laatste paar km's steeds minder
Was het het waard ... 100% !!! ;-)

Grtz
D.

43

Re: TRI HRLMRMEER 2 juni 2019

IM Maastricht vorig jaar was ook warm genoeg. Van mij hoeft het allemaal niet om wedstrijden aan te passen vanwege omstandigheden. Zwemmen wordt vaak afgelast, en nu ook nog lopen in gaan korten. Er zijn genoeg loopwedstrijden onder warmere omstandigheden. De atleten goed voorlichten, extra waterposten, extra sponzen, eventueel een douche op het parkoers en ehbo'er goed instrueren dat ze mensen goed in de gaten houden tijdens het lopen.