1

Onderwerp: TriAmsterdam 2019

Zondag staat deze wedstrijd alweer voor de derde keer op de nationale en mijn kalender. Zijn er nog meer mensen hier die meedoen? Ik start op de halve afstand.

Ambities: kijken hoe de benen voelen, de vorm van de dag gaat bepalen hoe hard het gaat, en ook de temperatuur zal een rol gaan spelen. Ik hoop alleen dat het zwemmen deze keer wel 1900 meter is (en niet de 2350 meter van vorig jaar).

2 Laatst bewerkt door Macer (24-06-19 14:33:01)

Re: TriAmsterdam 2019

Ik sta weer bij de bike check-in / check-out als vrijwilliger..

3 Laatst bewerkt door Hedcandy (24-06-19 16:01:01)

Re: TriAmsterdam 2019

Ik zit de hele dag achterop de motor (jury) gok ik.
Zal naar je uitlijken Maarten!
En Macer ik kom je vast tegen bij de bike check in wink ben (gok ik) de enige dame in zo'n lelijke NTB motorjas smile

4

Re: TriAmsterdam 2019

Volgende editie hoop ik er ook weer bij te zijn.

5

Re: TriAmsterdam 2019

Leuk, tot zondag!

6

Re: TriAmsterdam 2019

Maca944 schreef:

Zondag staat deze wedstrijd alweer voor de derde keer op de nationale en mijn kalender. Zijn er nog meer mensen hier die meedoen? Ik start op de halve afstand.

Ambities: kijken hoe de benen voelen, de vorm van de dag gaat bepalen hoe hard het gaat, en ook de temperatuur zal een rol gaan spelen. Ik hoop alleen dat het zwemmen deze keer wel 1900 meter is (en niet de 2350 meter van vorig jaar).

Deze thuiswedstrijd laat ik niet aan mij voorbij gaan. Sta aan de start van de OD!

7

Re: TriAmsterdam 2019

Ik ben ook van de partij in Amsterdam. Mijn allereerste triathlon. Ik doe de OD. Ik ben benieuwd. Leuk spannend.

8 Laatst bewerkt door Macer (30-06-19 20:25:21)

Re: TriAmsterdam 2019

Het was een mooie dag vandaag, ik heb genoten van mijn werkzaamheden en van de deelnemers.. Vanaf de eerste check-in om 6 uur, vervolgens de mensen bij de bike checkout / run checkout het parcours op begeleid en als laatst nog even 1000 fietsen uitchecken.. Drukke en vermoeiende dag, maar met een hoop voldoening.

Volgens mij ging het over het algemeen erg goed en weinig grote problemen.. Volgende race lekker zelf weer meedoen :-)

9

Re: TriAmsterdam 2019

Leuk je weer gezien en gesproken te hebben Macer! Volgens mij heb je het behoorlijk druk gehad, er liepen aardig wat mensen rond.

Aangezien ik een probleempje heb met mijn tijdritfiets en wacht op een onderdeel besloot ik om een opzetstuur op mijn racefiets te zetten voor deze triathlon. Het zwemmen ging zoals het meestal gaat, niets spannends (maar wel heerlijk zwemmen in de Amstel!) maar de positie op mijn fiets was dusdanig anders dat ik na een kilometer of 30 pushen serieus last kreeg van mijn benen. Eerst mijn kuiten, toen mijn quadriceps en toen mijn knieën en toen kon ik geen kracht meer zetten en daalde mijn hartslag tot een niveau onder Z1. Rustig uitgefietst, maar daarna ging het lopen ook niet meer echt lekker. Rustig uitgelopen, zeker aan het einde, en een dagje lekker gesport. De wind bij het fietsen was vreselijk, je had nooit echt lekker voordeel maar wel bijna overal nadeel. De route was prima, die mag zo blijven. Maar ik heb dus onderschat welke impact mijn fietspositie heeft, dat doe ik niet meer.

Over twee weken Klazienaveen (als mijn tijdritfiets dan weer operationeel is).

10

Re: TriAmsterdam 2019

Ik heb je nog even voorbij zien flitsen Maarten!
Maar o o wat hadden jullie een wind op dat fietsparcours... hij ging steedsharder waaien en leek wel overal zij- of tegen te staan.

Zie je in Klazienaveen!

11

Re: TriAmsterdam 2019

Hedcandy schreef:

Ik heb je nog even voorbij zien flitsen Maarten!
Maar o o wat hadden jullie een wind op dat fietsparcours... hij ging steedsharder waaien en leek wel overal zij- of tegen te staan.

Zie je in Klazienaveen!

Volgens mij heb je me ook achterop de motor voorbij gereden, stuk voor de Ouderkerkerplas. Daar werd ik ingehaald door een paar overduidelijk stayerende atleten, heb je nog straffen uitgedeeld?

En klopt vwb die wind, was geen feest. Doe je zelf mee in Klazienaveen of weer als jury?

12

Re: TriAmsterdam 2019

O dat kan ja, ik heb flink wat rondjes gereden op de motor.
Heb idd wel een kaart uitgedeeld, maar het blijft lastig.
Jij als deelnemer ziet zo'n groep misschien wel een kwartier bezig, maar op de motor is het maar heel kort. In die tijd moet je beslissen. Zijn ze aan het inhalen? Zijn ze aan het hangen? En sowieso houden ze opeeeens hun benen stil als ze je horen.
Het is net als met te hard rijden in het verkeer, veel mensen doen het, maar enkelen worden op heterdaad betrapt.

Maar er komt ooit een systeem waar de chip van de atleet ook de afstand kan registereren en dan hebben we er dus een soort flitspaal bij smile

13

Re: TriAmsterdam 2019

Hedcandy schreef:

O dat kan ja, ik heb flink wat rondjes gereden op de motor.
Heb idd wel een kaart uitgedeeld, maar het blijft lastig.
Jij als deelnemer ziet zo'n groep misschien wel een kwartier bezig, maar op de motor is het maar heel kort. In die tijd moet je beslissen. Zijn ze aan het inhalen? Zijn ze aan het hangen? En sowieso houden ze opeeeens hun benen stil als ze je horen.
Het is net als met te hard rijden in het verkeer, veel mensen doen het, maar enkelen worden op heterdaad betrapt.

Maar er komt ooit een systeem waar de chip van de atleet ook de afstand kan registereren en dan hebben we er dus een soort flitspaal bij smile

Het lijkt me ook superlastig inschatten en bij twijfel wil je geen kaart uitdelen. En idd, als fietser zie je zo overduidelijk of mensen bewust aan het draften zijn of niet. Zodra ik een elektrische motor heb neem ik je mee achterop, hoort niemand ons aankomen wink

14

Re: TriAmsterdam 2019

Hahaha ja dat zou ook stukken schelen!

Wat ik ook altijd heb onderschat als deelnemer: ik als jury zit achterop, maar bedien dus niet het gas van die motor. Dus je moet heel goed communiceren met je motard waar je wil dat hij heengaat. En soms geeft hij net gas om ergens langs te kunnen, en dan denk ik ho wacht!! Ik wilde nog ff kijken....
Het parcours is soms ook te smal om verantwoord naast een fietser te kunnen rijden om die dan te waarschuwen oid.

Nou ja, allemaal zaken die ik van te voren nooit had bedacht.

In Klazienaveen mag ik zelf weer aan de bak.

15

Re: TriAmsterdam 2019

Is het eigenlijk een leuke wedstrijd om als eerste halve te doen, of mis je dan iets ten opzichte van bijvoorbeeld Almere of andere Challenge of Ironman triathlon? Verzorging lijkt prima voor elkaar.

16

Re: TriAmsterdam 2019

Jörgen schreef:

Is het eigenlijk een leuke wedstrijd om als eerste halve te doen, of mis je dan iets ten opzichte van bijvoorbeeld Almere of andere Challenge of Ironman triathlon? Verzorging lijkt prima voor elkaar.

Dit was de derde editie en de kinderziektes zijn er inmiddels wel uitgehaald. De organisatie is prima en het is gewoon een leuke triathlon. Triathlons van Challenge en met name Ironman hebben wel degelijk iets 'extra's' qua ambiance maar als het zo uitkomt is dit een prima eerste halve triathlon (en het is niet zo dat het persé je enige hoeft te zijn natuurlijk). Als 'je eerste keer' heel bijzonder moet zijn dan zou ik een Ironman uitkiezen, en daar betaal je ook voor.

17 Laatst bewerkt door Jörgen (02-07-19 20:21:19)

Re: TriAmsterdam 2019

Bedankt, ik zet 'm op m'n lijsje met mogelijke kandidaten.

M'n wensenlijstje is niet zo lang, als het maar goed georganiseerd is en het parcours een beetje aansprekend is. Als het een buitenlandse Ironman wordt is dat mooi meegenomen.