26

Re: Almere 70.3 gemist :(

Jasper298 schreef:

Krijg ik vrijdag een mail van de organisatie dat de triathlon waar zo'n 5000 man aan mee zouden doen over verschillende afstanden gecancelled is. Lekker dan! Of we het geld nog terug krijgen, valt nog te bezien.

Wat, twee dagen van tevoren? Hoezo? Dat is wel superstom, zeg.

Louise

27

Re: Almere 70.3 gemist :(

Louise schreef:
Jasper298 schreef:

Krijg ik vrijdag een mail van de organisatie dat de triathlon waar zo'n 5000 man aan mee zouden doen over verschillende afstanden gecancelled is. Lekker dan! Of we het geld nog terug krijgen, valt nog te bezien.

Wat, twee dagen van tevoren? Hoezo? Dat is wel superstom, zeg.

Louise


Ja, op vrijdag werd er gesproken over dat ze de vergunning niet rond kregen met de gemeente.
Gister werd er met een verhaal op de website een kleine uitleg gegeven dat de gemeente Keulen duikers wilde tav de veiligheid bij het zwemmen. Dit hebben ze niet voor de deadline rond gekregen. Ze geven de gemeente Keulen een beetje de schuld, al lees ik ook veel verhalen dat de organisatie zelf ook niet alles goed geregeld had..

28

Re: Almere 70.3 gemist :(

Een geluk bij een ongeluk! Had het gelezen van Keulen, lijkt een conflict tussen organisatie en triathlonbond in Duitsland achter te zitten, maar wat dat is is me niet duidelijk geworden. Wel jammer dat door zo'n conlict 5000 mensen geraakt worden. En inderdaad, het lijkt me niet dat zo'n organisatie 5000 man hun complete inschrijfgeld kunnen  teruggeven aangezien veel kosten al in de voorbereiding gemaakt zijn.

29

Re: Almere 70.3 gemist :(

Pfoe, dat is wel stom ja, door een conflict en vergunningsgedoe.
Maar goed, dan dus maar naar Almere!

Louise

30

Re: Almere 70.3 gemist :(

Op de website geven ze als verklaring een (late) eis van de gemeente om duikers in te zetten bij het zwemmen. Misschien onbehoorlijk om zo laat met een aanvullende eis te komen, maar de voorwaarde op zich om duikers paraat te hebben bij een evenement met 5000 deelnemers lijkt me niet zo raar.

Ik heb nog niet zo veel ervaring met triathlons, dus een vraag voor de ervaren atleten: is inzet van duikers niet min of meer standaard, zeker bij grote evenementen?

31

Re: Almere 70.3 gemist :(

Bij de triathlons in de Flevopolder zijn eigenlijk altijd duikers aanwezig.
Zowel laatst in Zeewolde als in Emmeloord.
Ook bij CAA Almere zijn er altijd duikers in het water.

32

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ja, het is een dure grap zo, maarja, je wil ook niet voor niks getraind hebben toch. Heb 2015 en 2016 al in Almere meegedaan.
In 2015 een slechte tijd gelopen door een lopersknie. en in 2016 een slechte tijd gelopen omdat ik 3 weken ervoor opgenomen werd in het ziekenhuis met een stafylokokken infectie aan een knie.
Hopelijk dit jaar meer geluk kwa gezondheid.

Ik ga nog eens kijken of ik kans maak om geld terug te krijgen via Credit Card. Iemand een idee of dit kan?

33 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-09-19 13:51:16)

Re: Almere 70.3 gemist :(

Gringo schreef:

Op de website geven ze als verklaring een (late) eis van de gemeente om duikers in te zetten bij het zwemmen. Misschien onbehoorlijk om zo laat met een aanvullende eis te komen, maar de voorwaarde op zich om duikers paraat te hebben bij een evenement met 5000 deelnemers lijkt me niet zo raar.

Ik heb nog niet zo veel ervaring met triathlons, dus een vraag voor de ervaren atleten: is inzet van duikers niet min of meer standaard, zeker bij grote evenementen?


Zelfs bij kleine evenementen, bijv. een zwemtocht, moet je hier van de veiligheidsregio of gemeente duikers paraat hebben. Dus lijkt me dat dat bij een grote triathlon zeker verwacht mag worden.

Jasper298 schreef:

Ik ga nog eens kijken of ik kans maak om geld terug te krijgen via Credit Card. Iemand een idee of dit kan?

Dat is een goede, je creditcard maatschappij verzekert heel veel van dat soort dingen wel. Bijv. ook bestellingen die kwijt of stuk raken.

34

Re: Almere 70.3 gemist :(

Reisverzekering zou mogelijk ook een uitkomst kunnen bieden?

35

Re: Almere 70.3 gemist :(

De eis voor duikers in Keulen is niet zo heel vreemd. In 2017 is tijdens de triathlon iemand bij het zwemonderdeel overleden.

36

Re: Almere 70.3 gemist :(

Jasper298 schreef:

Ja, het is een dure grap zo, maarja, je wil ook niet voor niks getraind hebben toch. Heb 2015 en 2016 al in Almere meegedaan.
In 2015 een slechte tijd gelopen door een lopersknie. en in 2016 een slechte tijd gelopen omdat ik 3 weken ervoor opgenomen werd in het ziekenhuis met een stafylokokken infectie aan een knie.
Hopelijk dit jaar meer geluk kwa gezondheid.

Ik ga nog eens kijken of ik kans maak om geld terug te krijgen via Credit Card. Iemand een idee of dit kan?

Afhankelijk van je creditcard, maar er zijn er wel waarbij het kan. Zeker als je gold of platinum hebt, zit het er altijd bij.
Ik ben toevallig aan het kijken om over te stappen, dus vandaar tongue

37

Re: Almere 70.3 gemist :(

Ik weet eigenlijk ook niet beter dan dat er duikers moeten zijn bij elk evenement waar deelnemers het water in gaan.
Ook bij bijvoorbeeld obstacleruns die obstakels hebben in een rivier, haventje o.i.d.