226

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

olaf2004 schreef:

Startlijst staat online.
Nr. 961
Ben blij als deze achter de rug is. Ik lag voor corona zo lekker op schema. Voelde me goed, Zat in een flow.
En nu.... Hier en daar wat ongemakken. Trainen gaat niet lekker.
Kijken of het lukt op automatisme en dan maar door naar de voorbereiding voor volgend jaar, misschien wel de hele in Kopenhagen.

Precies, gewoon meedoen en kijken hoe het gaat, bij de halve in Almere is dat me erg goed bevallen en kreeg ik ook weer motivatie.

Grappig, vanmorgen vroeg ik aan de organisatie waar de startlijsten bleven en nu staan ze on-line. Ik weet niet of het een met het ander verband houdt maar het is wel opvallend wink

Ik heb startnummer 907.

227

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb start nummer 214 .

228

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb startnummer 1114.

Weersvoorspelling is redelijk, hopelijk wordt de wind nog wat meer oostelijk :-)
Watertemperatuur is ook prima voor deze tijd van het jaar, 17 á 18 graden. Ik heb er zin in!

229

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Lees ik het goed in de e-mail dat je als deelnemer toegang hebt zonder de Corona check app ?

230

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

@Jeanette schreef:

Lees ik het goed in de e-mail dat je als deelnemer toegang hebt zonder de Corona check app ?

Als je je geregistreerd hebt niet. Dus waarschijnlijk moet je bij de registratie wel je check app laten zien. Dan krijg je je polsbandje om en zo weten ze dat je gevaccineerd bent of getest. Scheelt weer op de dag zelf.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

231

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

olaf2004 schreef:

Als je je geregistreerd hebt niet. Dus waarschijnlijk moet je bij de registratie wel je check app laten zien. Dan krijg je je polsbandje om en zo weten ze dat je gevaccineerd bent of getest. Scheelt weer op de dag zelf.

Dat polsbandje krijg je altijd bij Ironman na registreren , dat heeft niets met Covid (check) te doen .

In de email staat :
For registered athletes there is no mandatory Covid-19 check or app .

232

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

@Jeanette schreef:
olaf2004 schreef:

Als je je geregistreerd hebt niet. Dus waarschijnlijk moet je bij de registratie wel je check app laten zien. Dan krijg je je polsbandje om en zo weten ze dat je gevaccineerd bent of getest. Scheelt weer op de dag zelf.

Dat polsbandje krijg je altijd bij Ironman na registreren , dat heeft niets met Covid (check) te doen .

In de email staat :
For registered athletes there is no mandatory Covid-19 check or app .

Ik las het meer dat je op de racedag zelf geen check app hoeft te laten zien. Maar wel als je je registreert. Samen met je iD, Licentie en QR-code en zo. Maar nu ik het nalees staat het er inderdaad niet.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

233

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Zin in! Startnummer 39 cool

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

234

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Goedemorgen Allemaal, ik heb aankomende zaterdag de 5150 in west friesland en nu lees ik een hoop over de verschillende kleuren zakken. Nu is mijn vraag moet je al je spullen in die zakken laten zitten of mag je die wel netjes op je plek bij je fiets uitstallen? zodat je snellen kan wisselen.

En past er in de witte zak een rugzak (dat is de zak waar ik mijn spullen in mee neem)?

Ik hoor graag van jullie ervaren rotten ;-)

235 Laatst bewerkt door Macer (23-09-21 09:32:44)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Spullen mogen niet bij de fiets (alleen je helm op je fiets en schoenen aan je fiets). De rest van je spullen moeten dus in de tas.

Zodra je het water uitkomt pak je je blauwe tas en wissel je je zwemspullen om voor je fietsspullen in de wisseltent. Tas laat je achter na de wisseltent. En bij na het fietsen hetzelfde naar het hardlopen met de rode tas.

voorbeeld

https://i2.wp.com/www.eigenwijzetriathlon.nl/wp-content/uploads/2021/09/photo_2021-09-01_16-56-38.jpg

Een niet al te grote rugtas past in de witte tas..

236

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Thanks Martijn, top dit helpt onwijs.

237

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

olaf2004 schreef:
@Jeanette schreef:
olaf2004 schreef:

Als je je geregistreerd hebt niet. Dus waarschijnlijk moet je bij de registratie wel je check app laten zien. Dan krijg je je polsbandje om en zo weten ze dat je gevaccineerd bent of getest. Scheelt weer op de dag zelf.

Dat polsbandje krijg je altijd bij Ironman na registreren , dat heeft niets met Covid (check) te doen .

In de email staat :
For registered athletes there is no mandatory Covid-19 check or app .

Ik las het meer dat je op de racedag zelf geen check app hoeft te laten zien. Maar wel als je je registreert. Samen met je iD, Licentie en QR-code en zo. Maar nu ik het nalees staat het er inderdaad niet.

Inmiddels hebben de deelnemers een (best lang) filmpje gekregen als wedstrijdbriefing. Toeschouwers mogen wel bij de finish als ze de QR code op de corona app kunnen tonen.

Verder wel een handig filmpje met alle informatie die je nodig hebt volgens mij. Hij heeft het alleen over de Westerdijk de laatste 30 km, dat is de Zuiderdijk....

238

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

arnosmit schreef:
olaf2004 schreef:
@Jeanette schreef:

Dat polsbandje krijg je altijd bij Ironman na registreren , dat heeft niets met Covid (check) te doen .

In de email staat :
For registered athletes there is no mandatory Covid-19 check or app .

Ik las het meer dat je op de racedag zelf geen check app hoeft te laten zien. Maar wel als je je registreert. Samen met je iD, Licentie en QR-code en zo. Maar nu ik het nalees staat het er inderdaad niet.

Inmiddels hebben de deelnemers een (best lang) filmpje gekregen als wedstrijdbriefing. Toeschouwers mogen wel bij de finish als ze de QR code op de corona app kunnen tonen.

Verder wel een handig filmpje met alle informatie die je nodig hebt volgens mij. Hij heeft het alleen over de Westerdijk de laatste 30 km, dat is de Zuiderdijk....

Filmpje ook gezien inmiddels. Stuk bij Enkhuizen is inderdaad een vervelend stukje. Ook als je daarna de straat in rijdt. Leuk klinkerweggetje.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

239

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Vandaag heeft ons westfriesland een filmpje gepost over de zwemstart en wisselzone. https://youtu.be/5rthkDRvDrQ
Wel interessant om te bekijken.
Overigens wel serieus stukje lopen voor de wisselzone.

240

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

j_werff schreef:

Goedemorgen Allemaal, ik heb aankomende zaterdag de 5150 in west friesland en nu lees ik een hoop over de verschillende kleuren zakken. Nu is mijn vraag moet je al je spullen in die zakken laten zitten of mag je die wel netjes op je plek bij je fiets uitstallen? zodat je snellen kan wisselen.

En past er in de witte zak een rugzak (dat is de zak waar ik mijn spullen in mee neem)?

Ik hoor graag van jullie ervaren rotten ;-)

Ik vond dit systeem de eerste keer ook wat verwarrend vooraf. Op de dag zelf kwam ik erachter dat het heel eenvoudig is. Check de uitleg van Macer en de atletenbriefing nog even en dan kan het niet misgaan.

241

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

rdlk schreef:
j_werff schreef:

Goedemorgen Allemaal, ik heb aankomende zaterdag de 5150 in west friesland en nu lees ik een hoop over de verschillende kleuren zakken. Nu is mijn vraag moet je al je spullen in die zakken laten zitten of mag je die wel netjes op je plek bij je fiets uitstallen? zodat je snellen kan wisselen.

En past er in de witte zak een rugzak (dat is de zak waar ik mijn spullen in mee neem)?

Ik hoor graag van jullie ervaren rotten ;-)

Ik vond dit systeem de eerste keer ook wat verwarrend vooraf. Op de dag zelf kwam ik erachter dat het heel eenvoudig is. Check de uitleg van Macer en de atletenbriefing nog even en dan kan het niet misgaan.


Super bedankt allemaal, ik heb voor de zekerheid ook nog ff gebeld met de organisatie want ik snapte niet waar ik me kon omkleden, voel me een beetje een noob... Maarja beter voorbereid aan de start dan in de stress haha. Ik heb er onwijs zin in en het weer wordt top!

242

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

wilagro schreef:

Vandaag heeft ons westfriesland een filmpje gepost over de zwemstart en wisselzone. https://youtu.be/5rthkDRvDrQ
Wel interessant om te bekijken.
Overigens wel serieus stukje lopen voor de wisselzone.

Wel duidelijk zo. Maar het lijkt nu wel een Swim-run-bike-run.
Maar…. we mogen weer

Triathletes don't get older. They just change their age group.

243

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Nog geen verslagen?

Onderstaand mijn verslagje van Facebook:

Nooit geweten dat Hoorn zo'n leuke stad is. Gisteren ben ik met Eva en Martijn mijn fiets gaan inchecken en hebben we daar nog even wat gegeten en gedronken, vandaag deed ik de halve Ironman West-Friesland. Om 6.30u stond ik bij clubgenoot Gerard voor de deur om samen die kant op te gaan. Iets na 9u dook ik de haven in voor de 1900 meter zwemmen. Via de haven zwommen we naar het open water van het Markermeer waar nog aardig wat golven stonden. Het ging dan ook niet heel snel, maar na iets meer dan 39 minuten stond ik weer op het droge. Althans, het was begonnen met regenen dus echt droog was het niet.

Op mijn P3X rijd ik tubeless. De voorband is meestal na een paar dagen redelijk plat en dat gaat een stuk sneller dan bij de achterband, maar ik heb er altijd goed mee kunnen fietsen. Toen ik mijn banden 's ochtends oppompte en een minuut of 10 later terugkwam om mijn schoenen vast te maken merkte ik dat mijn voorband niet meer op de gewenste spanning was. Niet plat of onfietsbaar, maar ik heb hem nogmaals op spanning gebracht en hoopte dat het voldoende zou zijn. Toen ik op de fiets stapte na het zwemmen merkte ik echter dat het niet echt geweldig was. Het wegdek was nat en de bochten waren nogal eng, dus ik moest wel stoppen om een binnenband in mijn voorband te zetten. En dat had ik eigenlijk al voor de wedstrijd moeten doen natuurlijk. Achteraf bleek dat dit me een minuut of 12-13 heeft gekost. Enerzijds ben ik niet erg handig, anderzijds eigenlijk ook. Maar het was een goede training.

Het fietsen zelf ging wel goed, beter dan in Almere met meer vermogen. Het parcours was erg leuk, een mooie reclame voor het Nederlands landschap. Af en toe wat draaien en keren, zoals in Medemblik, maar ook veel lange rechte stukken waar je lekker kon doorfietsen. Zonder bandenwisseltijd zat ik net onder de 2u30 fietsen.

Na een plaspause in T2 begon ik met lopen en de eerste kilometers gingen vrij soepel onder de 4m30, maar dat hield ik niet vol. Bij de vier rondjes door Hoorn was er veel enthousiast publiek dus dat gaf wel moraal. Zonder bandenwissel zou het een sub-5 triathlon zijn geweest, maar nu dus niet. Maar het was vooral een geweldige en uiteraard Ironman schatplichtig goed georganiseerde wedstrijd en ik heb weer veel bekenden gezien en gesproken.

Een prima dagje sporten dus. Over anderhalve week een paar dagen trainen op Mallorca en twee weken daarna richting Portugal voor Ironman Cascais.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/243023875_4535434049850387_2120620376226702809_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_rgb565=1&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=BG2yzjEN9OoAX8__HGs&_nc_oc=AQmmLwymD85nO6lPUtFRAARblk75prAJVmQ-YmO44nGBHITDJiDqaxf6HtlnTBlBS2Q&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=9f2edb0ba0a2a786b7bd747375effd22&oe=617798F3

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/243027841_4535434039850388_6451284572918612239_n.jpg?_nc_cat=101&_nc_rgb565=1&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=mkL1R0Pf7KoAX_OJ-Vx&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=1d76e98b584b76b7a4ab99349a6ec38c&oe=6178867C

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/243112520_4535434033183722_8555919678103191256_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Cwr2-jCvwFwAX_7URg8&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=4e7ee9c01d81276b5517dd99c42364f6&oe=6177CE6D

244 Laatst bewerkt door arnosmit (27-09-21 13:02:42)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Balen van je leegloper, Maarten, maar wat was het een prachtige dag. Leuk om je een paar keer tegen te komen op het draaien en keren loopparcours door de binnenstad! Hier mijn verslagje:

Na een onrustige nacht stond ik om 8:45 in het startvak en viel er een buitje, maar ik had mijn wetsuit al aan, daar heb ik geen last van gehad. Sneller dan verwacht dook ik om 9:20 het water in. Prachtige startlokatie in de haven van Hoorn, daarna door de sluis en 'het kleine gat' het Markermeer op, daar was het ruig: tegenwind en hoge golven, afzien en ik raakte ook wat uit koers. Terug vanaf de verre boei met wind mee ging een stuk makkelijker. Ik ging iets te dicht langs de kant en haalde mijn vinger open, eenmaal aan de kant (zwemtijd 41 minuten) gutste het bloed eruit. Het duurde even voor ik bij de EHBO zat en de wond verbonden was. Ik schat ca. 7 minuten vertraging opgelopen.
Eenmaal op de fiets voelde ik me lekker en met de beoogde hartslag en wattage haalde ik heel veel mensen in. Super geregeld, ik heb over wegen gereden waar ik als fietser uit de regio normaal echt niet mag komen, lekker doorrijden met alleen in Medemblik en Enkhuizen wat draaien en keren op klinkers. Uiteindelijk honderden mensen ingehaald (en door 1 man ingehaald) en boven verwachting goed gefietst, 2:28 en 36,3 km/u gemiddeld. Maar toen het lopen, dat ging 5 km nog redelijk, maar daarna ging ik erg kapot. Bij veel drinkposten gewandeld en veel gedronken en gegeten. Uiteindelijk 1:58 over het lopen. Ik finishte in 5:24, zonder de EHBO wel zo'n beetje in mijn streeftijd van 5:15. Maar wanneer leer ik het nu eens me wat te sparen om aan het eind nog wat over te hebben? Maar ik heb er onwijs van genoten en een dikke pluim voor de organisatie!

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/242998339_4429187243805172_1571825123400924856_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Dj5LcoHr7oYAX9e9E9H&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=ae2fab830216980016c3f2df7b0ca89b&oe=6176D222

245

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Leuk!!

Ik lees veel lovende woorden over de locatie en sfeer daar in Hoorn.
Hij komt op mn wensenlijstje erbij smile

246 Laatst bewerkt door Trilen (27-09-21 14:21:00)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Mooie verslagen heren! Ik zag Maarten een paar keer bij het lopen.
Mijn verslag komt binnenkort maar ik moet mentaal nog even herstellen... Het was niet de wedstrijd die ik had gehoopt sad
Eventueel korte samenvatting te lezen op m'n instagram: https://www.instagram.com/iron_lenni/

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

247

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Trilen schreef:

Mooie verslagen heren! Ik zag Maarten een paar keer bij het lopen.
Mijn verslag komt binnenkort maar ik moet mentaal nog even herstellen... Het was niet de wedstrijd die ik had gehoopt sad
Eventueel korte samenvatting te lezen op m'n instagram: https://www.instagram.com/iron_lenni/

Balen, zeker met toch gewoon een mooie zwem- en fietstijd. In elk geval heb je wel karakter getoond door te finishen en weet je dat je sneller kan. Op naar een volgende wedstrijd!

Leuk!!

Ik lees veel lovende woorden over de locatie en sfeer daar in Hoorn.
Hij komt op mn wensenlijstje erbij smile

Zou hem zeker noteren! Ik moet zeggen dat ik niet echt verwachtingen van tevoren had maar als ik die gehad zou hebben dan zouden ze overtroffen zijn. Alleen al om het zwemmen, alsof je als een schip de haven uitvaart naar de open zee. En tijdens het fietsen heb ik ook regelmatig om me heen gekeken en nieuwe dingen ontdekt (al waren er dus ook genoeg plekken om hard door te fietsen). En lopen was ook heel afwisselend met een enthousiast publiek. Als het even kan doe ik hem volgend jaar weer.

248

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Maca944 schreef:

Leuk!!

Ik lees veel lovende woorden over de locatie en sfeer daar in Hoorn.
Hij komt op mn wensenlijstje erbij smile

Zou hem zeker noteren! Ik moet zeggen dat ik niet echt verwachtingen van tevoren had maar als ik die gehad zou hebben dan zouden ze overtroffen zijn. Alleen al om het zwemmen, alsof je als een schip de haven uitvaart naar de open zee. En tijdens het fietsen heb ik ook regelmatig om me heen gekeken en nieuwe dingen ontdekt (al waren er dus ook genoeg plekken om hard door te fietsen). En lopen was ook heel afwisselend met een enthousiast publiek. Als het even kan doe ik hem volgend jaar weer.

Ik ben natuurlijk niet objectief in deze thuiswedstrijd voor mij, we reden op een km of 3 langs mijn huis in Andijk. Maar ik vond het ook een erg mooi evenement, beter dan de 5150 twee jaar geleden, hoewel dat zich meer in de binnenstad afspeelde. Nu een mooie mix van een wat afgelegen transition/start/finish gebied en de loop-lusjes door de binnenstad en langs de haven.

249

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Als ik het zo hoor en lees, is dit ook echt een locatie die Nederland eer aan doet voor Ironman. Molens, polders en een vlak meer (dat vroeger zee was)
Ik heb er echt zin in om volgend jaar mee te doen. (En de start op 15km van mijn huis af is ook heel leuk)
Verder wel te hopen dat ze volgend jaar weer op de Rode Steen mogen finishen.

250 Laatst bewerkt door olaf2004 (27-09-21 20:13:38)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Hier dan ook een kort verslag van mijn race.

De laatste tijd weinig gefietst en gezwommen door slijmbeursontsteking in mijn ellebogen. Wel wat hardlooptraining gedaan.
Had er een hard hoofd in. Toch van start gegaan.

Bij Check-in Maarten nog even gesproken (sta je in eens naast elkaar stikkers te plakken op je tas).

Op tijd wakker (4:10). Om half zeven in de auto. 7:15 al aanwezig. Bidons op de fiets zetten, laatste dingen in de tassen.
Zwemmen ging wel redelijk. Maar er waren beste golven (48:24) Fietsen ging het eerste 60 km goed. Boven de 34 gemiddeld en onder de 200 watt (dat was mijn uitgangspunt). Toen de dijk op met (je verwacht het niet) wind tegen. Tempo ging flink naar beneden. Maar toch op mijn wattages gelet. Wilde me niet over de koop fietsen (3:03:30). Daarna lopen. Wat een drama de eerste kilometers. Wel al verwacht. Benen heel stijf. Bij het rekken en strekken voelde ik al kramp opkomen, niet meer doen dus. Afwisselend wandelen en hardlopen. Ging niet hard, maar ik kwam vooruit. Tijdens laatste rondje nog genoeg over om beetje te versnellen.
Gezellige sfeer tijdens het lopen.
Laatste kilometer ging ik het toch beseffen: ik ga het doen. Na twee x de halve in Almere nu een 70.3 Ironman.
Nu uitrusten en nagenieten. Beetje last van mijn bovenbenen, maar vooral mijn nek van het zwemmen.

Ik had gehoopt op de mededeling dat volgend jaar ook de hele in Hoorn zou komen. Niet dus.
Dus.... zojuist ingeschreven voor de hele in Maastricht. En nu van vriendin de eis gekregen om wel een schema te gaan volgen.

Op naar Maastricht.

Off-topic. Ik krijg de foto niet toegevoegd in verhaal.

Triathletes don't get older. They just change their age group.