251 Laatst bewerkt door Maca944 (27-09-21 22:25:05)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Bij Check-in Maarten nog even gesproken (sta je in eens naast elkaar stikkers te plakken op je tas).

Leuk je even gezien en gesproken te hebben!

En het lukt mij ook niet om hier een foto te plaatsen, begrijp niet waarom.

252 Laatst bewerkt door @Jeanette (28-09-21 06:59:22)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Leuk jullie verslagen te lezen .
Ik vond het ook een heel mooi event , en heb zelfs op vrijdag bij de registratie geholpen .
Gestart ben ik zelf ook , mijn verslag volgt later .
Zoveel indrukken , emoties en foto,s .

Was leuk je gesproken te hebben @ Trilen .

253

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

@jeanette Ja was leuk om een mede-triathlonforum lid te spreken smile

Mijn race report...
Zwemmen: ik startte in de AWA groep die als eerste het water ingingen. Het voordeel is dat er weinig andere atleten in het water zijn maar het nadeel is dat de groep met de geschatte 25- tijd bijna direct over je heen komt... Ik probeerde enigszins aan de buitenkant te blijven en daarna wat voeten te pakken voor draften. Dat lukte niet bij zulke snelle zwemmers. In de haven stond een lichte deining maar eenmaal voorbij de Markermeer brekers stonden best hoge golven die over me heen kwamen en het kijken naar de boeien lastig maakte. Ik had het idee dat ik vrijwel stil stond op weg naar de rode keerboei maar uiteindelijk kwam ik daar aan. Omkeren en daarna terug wat een heel stuk makkelijker ging met de deining die je vooruit duwde. Ik had gedacht een erg slechte zwemtijd neer te zetten maar ik was positief verrast dat ik 33:14 op m'n horloge zag staan! Dat was plaats 11 in m'n AG.
Het was een best lang stuk rennen naar de transitie, snel m'n wetsuit uittrappen en terwijl ik verder naar m'n fiets rende deed ik m'n helm en start nummer om. T1 duurde 3:22.
Fietsen: ging eigenlijk meteen lekker op de fiets. Door Hoorn heen met wat meer korte stukjes en bochtjes en eenmaal buiten iets langere stukken naar het westen. Vanaf Opmeer naar het noordoosten richting Medemblik. Dit stuk heeft niet zo'n enorm voordeel bij een zuidoosten wind omdat er veel bomen, talud en andere windblokkades zijn. Ik kon wel wat energiedrank innemen maar erg makkelijk ging het niet. Het was niet warm en daardoor ook weinig behoefte aan vocht dacht ik toen nog. Hobbelige keitjes door Medemblik, langs het Radboud kasteel en verder over asfalt.
Vanaf Medemblik stukje langs het IJsselmeer en verder door de polder naar Enkhuizen. De eerste 60km reed ik met een gemiddelde van boven de 41km/u. Ik merkte dat m'n maag toch wel apart deed en ik eigenlijk vrijwel geen energiedrank kon innemen of binnen houden. Door Enkhuizen was wat onrustig met smalle paadjes en veel bochtjes maar eenmaal daar voorbij ging het over de dijk naar Hoorn. Wind schuin tegen over de dijk die zo'n 15 km lang is. Groepje stayerende atleten voorbij zien komen sjezen. Ook ook een jury motor een hele tijd daarna... Was een lange dijk maar ik probeerde toch door te blijven vechten. Laatste 30 km was m'n gemiddelde net boven de 30km/u. M'n bovenbenen deden pijn en ik had geen energie meer. Terug in Hoorn vlak voor de transitie zone stond de penalty tent met daarbij het groepje stayers... Al weet ik niet of een 5 minuten penalty dan genoeg is. Ze hebben een heel stuk op veel minder vermogen kunnen fietsen en vlak voor het lopen 5 minuten moeten uitrusten... Op zich klinkt 5 minuten pauze dan niet verkeerd wink Mijn fietstijd was 2:27:06 wat een 12e tijd in m'n AG was.
In T2 even een snelle Dixy pauze en dan loopschoenen aandoen. T2 duurde 4:29.
Lopen: Vanaf het begin bleven m'n bovenbenen pijn doen en voelde dat ik bijna geen energie meer had om een halve marathon te lopen. M'n gemiddelde zakte bij elke km en het kostte steeds meer moeite om te blijven lopen. Steeds meer een kort stukje gewandeld en in ronde 3 en 4 nog overgegeven... Na het overgeven in ronde 4 moest ik nog een kilometer waar ik het laatste beetje energie eruit wist te persen voor een "eindsprint" van 5:00/1km... Plaats 66 in m'n AG sad Wat een drama. M'n lopen duurde 2:02:14. M'n slechtste tijd ooit!
Totale tijd was 5:10:23... Geëindigd als 23e in m'n AG (vd 104). Teleurgesteld.

Nu de grote vraag waarom ik zo'n last van m'n maag kreeg en hoe dat te voorkomen. Ik ben inmiddels alles nagegaan maar heb eigenlijk niets anders dan normaal voor een wedstrijd gedaan. Enige wat verschil is dat ik geen koffie 's ochtends gedronken heb maar dat kan het toch niet zijn? Ik weet dat ik beter presteer als het warm is maar zo fris wat het op de fiets helemaal niet. Klein beetje regen in het begin maar daarna droog en ik had het niet koud. Wat was het dan wel?

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

254

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Heb je geen last gehad van de golven? En was het water zout/zoet/brak?

255

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Jammer dat je zo teleurgesteld bent, Trilen. Ik kan me heel goed voorstellen dat het tegenvalt als je met hoge verwachtingen van start gaat. Het gaat de volgende keer vast beter!
Wat was de reden dat je in de AWA groep startte? Moet je daar een speciale licentie voor hebben?

256

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

LindaRotterdam schreef:

Heb je geen last gehad van de golven? En was het water zout/zoet/brak?

Er waren duidelijk merkbare golven, maar niet heel extreem. Volgens mij zijn er niet echt zwemmers in de problemen gekomen (althans, ik heb niets gehoord). En het was het Markermeer, dus zoet water.

Wat was de reden dat je in de AWA groep startte? Moet je daar een speciale licentie voor hebben?

Als je aan een wedstrijd van Ironman meedoet krijg je 'punten'. Hoe hoger je eindigt in je agegroup hoe meer punten. Als je in een jaar in jouw land tot de groep met de meeste punten behoort dan krijg je AWA-status brons, zilver of goud. In de praktijk betekent het dat als je in twee Ironmanwedstrijden redelijk goed eindigt je al AWA bent, waardoor je bijvoorbeeld vooraan mag starten bij zwemmen. Ik wil niets afdoen aan de prestaties van Trilen, maar het is met name een soort van frequent flyer programma voor loyale klanten van Ironman.

@Trilen, mooi gemiddelde over de eerste 60km, maar 30 over de laatste 30 vind ik dan weer laag. Fiets je met vermogen? Of was je toen al redelijk kapot? Ik heb zelf weinig stayers gezien. Mooi dat ze bestraft werden en de vraag is inderdaad of ze per saldo ook met de straf niet beter uit waren. En jammer van je lopen inderdaad, hopelijk vind je de oorzaak van je maagproblemen.

257

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

wilagro schreef:

Als ik het zo hoor en lees, is dit ook echt een locatie die Nederland eer aan doet voor Ironman. Molens, polders en een vlak meer (dat vroeger zee was)
Ik heb er echt zin in om volgend jaar mee te doen. (En de start op 15km van mijn huis af is ook heel leuk)
Verder wel te hopen dat ze volgend jaar weer op de Rode Steen mogen finishen.

Dat klopt denk ik wel. Als buitenlanders een triathlon in Nederland doen verwachten ze vlakke wegen en molens. Niet 1200 hoogtemeters zoals in Maastricht. De standaard reactie die ik krijg in de UK (en kreeg in de VS) als ik een triathlon in Nederland doe is: "That must be flat!"

258 Laatst bewerkt door ivark (28-09-21 12:32:36)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Maca944 schreef:

...
@Trilen, mooi gemiddelde over de eerste 60km, maar 30 over de laatste 30 vind ik dan weer laag. Fiets je met vermogen? Of was je toen al redelijk kapot? Ik heb zelf weinig stayers gezien. ....

Ik denk dat deze tijden/snelheden van de tijdwaarnemingen zijn overgenomen. De matten lagen te vroeg op het parcours (of ze hebben de afstand onjuist doorgegeven). Vandaar dat het op de live volgend van de atleten leek alsof er heel hard gefietst werd. Het laatste stuk compenseerde dat weer en leek het dus weer veel langzamer dan de werkelijkheid.

Zo stond er bij mij dat ik over de 42 per uur gemiddeld had in de eerste 60 kilometer. Nou heb ik aardig doorgetrapt, maar zeker weten niet zo hard. BIj mijn laatste stuk stond dan weer 30 per uur. TErwijl ik ongeveer net zo hard reed als de eerste 60 kilometer.

betreft het stayeren heb ik ook zo goed als niets gezien... misschien hier en daar een groepje die op 9 a 10 meter reed ipv de 12 meter... maar dat vind ik persoonlijk nooit storend. Kan gebeuren. VIel mij op in vergelijking met andere wedstrijden dat hier keurig gereden werd.

259

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

ivark schreef:
Maca944 schreef:

...
@Trilen, mooi gemiddelde over de eerste 60km, maar 30 over de laatste 30 vind ik dan weer laag. Fiets je met vermogen? Of was je toen al redelijk kapot? Ik heb zelf weinig stayers gezien. ....

Ik denk dat deze tijden/snelheden van de tijdwaarnemingen zijn overgenomen. De matten lagen te vroeg op het parcours (of ze hebben de afstand onjuist doorgegeven). Vandaar dat het op de live volgend van de atleten leek alsof er heel hard gefietst werd. Het laatste stuk compenseerde dat weer en leek het dus weer veel langzamer dan de werkelijkheid.

Zo stond er bij mij dat ik over de 42 per uur gemiddeld had in de eerste 60 kilometer. Nou heb ik aardig doorgetrapt, maar zeker weten niet zo hard. BIj mijn laatste stuk stond dan weer 30 per uur. TErwijl ik ongeveer net zo hard reed als de eerste 60 kilometer.

betreft het stayeren heb ik ook zo goed als niets gezien... misschien hier en daar een groepje die op 9 a 10 meter reed ipv de 12 meter... maar dat vind ik persoonlijk nooit storend. Kan gebeuren. VIel mij op in vergelijking met andere wedstrijden dat hier keurig gereden werd.

Ik zie het nu, de 30-60-90km splits van de Ironmantrackerapp wijken nogal af van wat ik op mijn Garmin zie.

260

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Gefeliciteerd allemaal met de mooie prestaties!

@Len, een mindere dag kan natuurlijk ook helaas gewoon voorkomen. Als je je voeding dan niet goed kan nemen loop je vanzelf leeg. Nog een specifieke reden voor geen koffie? Of wellicht toch iets anders de avond vooraf dan normaal?
Je hebt al vrij veel 70.3 wedstrijden gedaan dus je weet wat werkt (en wat niet).

hier nog wat foto's > https://3athlon.nl/in-beeld-gevangen-ir … friesland/

Ik heb al wat bekenden gespot.

261

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

AWA 'status' krijg je bij Ironman inderdaad redelijk makkelijk als je 2 middle of full distance wedstrijden per jaar doet. Brons status is top 10% van je land aan het einde van het jaar, zilver top 5% en goud top 1%. Dat AWA vooraan start bij het zwemmen had ik nog niet eerder meegemaakt en het enige voordeel vind ik dat je normaal een wat betere locatie in de transitie zone voor je fiets hebt. En evt priority inchecken als het druk is bij de registratie haha. Verder is het inderdaad meer een loyalty programma. Net zo vreemd dat je bij Challenge naar The Championship mag als je, geloof ik, 3 Challenge wedstrijden per jaar doet ipv je te kwalificeren...

De snelheid heb ik nu ook even vergeleken met m'n Garmin en Ironman heeft het inderdaad niet correct. Slordig en moet niet zo moeilijk zijn de juiste km stand in de tijdwaarneming te zetten. M'n gemiddelde snelheid in de eerste 60km lag wel hoger maar inderdaad geen 41 km/u wink Ik reed volgens m'n Garmin gemiddeld 38 km/u en de laatste 30km reed ik 35 km/u. Niet schrikbarend langzamer inderdaad. Ik merkte zeker dat mijn energie minder werd en daarnaast pijnlijke bovenbenen kreeg in het laatste stuk van het fiets onderdeel. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk vermogen te blijven geven op de fiets wat waarschijnlijk niet positief was op m'n lopen.

Ik heb maar 1 groep stayerende atleten voorbij zien komen en verder reed iedereen met een ruime tussenruimte. Er waren ook niet veel atleten die ik inhaalde of ingehaald werd. Komt misschien ook omdat ik redelijk vooraan reed. Ik weet dat het soms niet anders kan als je later start en wel een stuk sneller op de fiets bent dan anderen. Dan moet je soms de drukte wel voorbij.

Ik ben inmiddels alles afgegaan mbt m'n eten en drinken in de laatste dagen. M'n eten was de hele week zo goed als hetzelfde als voor elke wedstrijd. Van de voorgaande 3 wedstrijden dit jaar had ik ook wat last van m'n maag in Gdynia begin augustus. Geen idee meer of ik toen 's ochtends koffie dronk of niet maar toen wijde ik het probleem aan de kou op de fiets (klappertanden tijdens de eerste 75 km) en dat ik niet goed naar het toilet gegaan was voor de wedstrijd. Dit keer had ik ook wat moeite op het toilet vlak voor de start dus misschien ligt het daaraan. Ik begreep dat koffie laxerend werkt en dat zou dus een reden zijn om daar voortaan op te letten.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

262

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Trilen schreef:

De snelheid heb ik nu ook even vergeleken met m'n Garmin en Ironman heeft het inderdaad niet correct. Slordig en moet niet zo moeilijk zijn de juiste km stand in de tijdwaarneming te zetten. M'n gemiddelde snelheid in de eerste 60km lag wel hoger maar inderdaad geen 41 km/u wink Ik reed volgens m'n Garmin gemiddeld 38 km/u en de laatste 30km reed ik 35 km/u. Niet schrikbarend langzamer inderdaad. Ik merkte zeker dat mijn energie minder werd en daarnaast pijnlijke bovenbenen kreeg in het laatste stuk van het fiets onderdeel. Ik heb geprobeerd zo goed mogelijk vermogen te blijven geven op de fiets wat waarschijnlijk niet positief was op m'n lopen.

Dat is ook mijn beeld, ik had 37.6 de eerste 60 km en 34,8 de laatste 30 km. De tracker tussentijden kloppen bij mij ook niet. Weinig stayeren gezien. Doordat ik zo ver achterin lag door mijn matige zwemkwaliteiten + vertraging bij de EHBO heb ik wel heel veel mensen in kunnen halen, wat iedere keer toch wel een voordeeltje oplevert. En sjonge, wat zitten veel mensen slecht op hun fiets! Topper vond ik wel een man op de Zuiderdijk op een peperdure Cervelo met zijn handen boven op de kussens van zijn ligstuur. Veel meer wind kun je niet vangen, maar hij had blijkbaar erg veel last van zijn rug.

263

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik las over je openhalen en EHBO bezoek. Ik heb eind juli m'n hand en voet open gehaald aan wat rotsen bij het IJsselmeer en dat duurde een tijd voordat het helemaal hersteld was. Succes dus!
Mbt de positie op de fiets. Ik heb ook een Cervelo maar daar fiets ik 99% van de tijd op. En als ik langere tijd met m'n handen aan het stuur moet fietsen krijg ik juist last. Laat mij maar lekker liggen in aero houding, dat hou ik veel langer vol. M'n gewone race fiets gebruik ik alleen als ik met een bepaald vriendengroepje een recreatieve ronde ga fietsen, dus eigenlijk nooit wink

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

264

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Trilen schreef:

Ik ben inmiddels alles afgegaan mbt m'n eten en drinken in de laatste dagen. M'n eten was de hele week zo goed als hetzelfde als voor elke wedstrijd. Van de voorgaande 3 wedstrijden dit jaar had ik ook wat last van m'n maag in Gdynia begin augustus. Geen idee meer of ik toen 's ochtends koffie dronk of niet maar toen wijde ik het probleem aan de kou op de fiets (klappertanden tijdens de eerste 75 km) en dat ik niet goed naar het toilet gegaan was voor de wedstrijd. Dit keer had ik ook wat moeite op het toilet vlak voor de start dus misschien ligt het daaraan. Ik begreep dat koffie laxerend werkt en dat zou dus een reden zijn om daar voortaan op te letten.

Heb je veel water binnengekregen bij het zwemmen? Misschien dat dat van invloed is geweest?

265

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb afgelopen zondag ook mee gedaan in Hoorn, het was wat mij betreft een erg geslaagd evenement. Mooie sfeer, leuk parcours en (nagenoeg) perfect weer.

Het zwemmen viel me behoorlijk tegen. In de haven ging het nog wel aardig, maar op het moment dat we daar uit zwommen werd het pittig met de golfslag. Wat niet echt mee hielp was dat ik na een paar honderd meter iets in m’n schouder verdraaide. Uiteindelijk rustig uit gezwommen, maar beduidend langer over gedaan dan gedacht/gehoopt.

Het fietsen ging prima. Zonder al te veel te pushen heb ik lekker door kunnen rijden. Mooi parcours, met alleen de kleine dorpjes waar je door heen moest als kleine onderbreking. Aan de andere kant had dit ook wel weer wat.

Tijdens het lopen leek het wel alsof er nooit corona geweest is. Het was gezellig druk en ik heb tijdens het lopen ook echt genoten. Ik heb hem redelijk soepel uit kunnen lopen en ik was uiteindelijk dan ook dik tevreden. Eindtijd: 5:36:16. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. Kortom: een zeer geslaagde dag.

266

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Weet iemand de datum in 2022?
Je kon hem ook doorzetten daarheen dacht ik?

267

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

26 juni 2022 is de 70.3 weer. Dan sta ik wel aan de start (als er niets tussen komt)

268

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Dank je wel, hij komt op mn lijstje...

269

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

MontanaMan schreef:
Trilen schreef:

Ik ben inmiddels alles afgegaan mbt m'n eten en drinken in de laatste dagen. M'n eten was de hele week zo goed als hetzelfde als voor elke wedstrijd. Van de voorgaande 3 wedstrijden dit jaar had ik ook wat last van m'n maag in Gdynia begin augustus. Geen idee meer of ik toen 's ochtends koffie dronk of niet maar toen wijde ik het probleem aan de kou op de fiets (klappertanden tijdens de eerste 75 km) en dat ik niet goed naar het toilet gegaan was voor de wedstrijd. Dit keer had ik ook wat moeite op het toilet vlak voor de start dus misschien ligt het daaraan. Ik begreep dat koffie laxerend werkt en dat zou dus een reden zijn om daar voortaan op te letten.

Heb je veel water binnengekregen bij het zwemmen? Misschien dat dat van invloed is geweest?

Nee, zwemmen was nog zonder problemen en ook het eerste stuk op de fiets ging nog goed.
Mijn volledige race report staat nu op m'n blog www.ironlen.com inclusief foto's enz.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

270

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik las dat er nogal wat golven waren, en van het water dat je binnenkrijgt hoef je niet gelijk last te krijgen. Aan de andere kant, als je van het water last gehad zou hebben met je maag, dan is het waarschijnlijk dat veel anderen dat ook hadden.
Maar soms is er gewoon geen duidelijke aanleiding, en het is nu eenmaal zo dat niet elke race top is, en er ook gewoon af en toe een slechte race tussenzit.

271

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Wat betreft de hele in Hoorn, ik heb begrepen dat ze het om het jaar gaan afwisselen met Maastricht.. Volgend jaar Maastricht en dat jaar erop Hoorn.

Zaterdag meegedaan aan de 5150, ging best lekker.. Zondag geholpen als vrijwilliger, wat echt een topdag was..  Eerst in de wisselzone en daarna water uitdelen op het loopparcours wat ook erg leuk was.. Al met al, vond ik het echt een topweekend en ik denk dat als Hoorn een beetje naam heeft dit echt wel een hele populaire Ironman kan worden..

272

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Macer schreef:

Wat betreft de hele in Hoorn, ik heb begrepen dat ze het om het jaar gaan afwisselen met Maastricht.. Volgend jaar Maastricht en dat jaar erop Hoorn.

Dat zou leuk zijn! Dit parcours leent zich ook echt wel voor een hele, al zou het looprondje dan wel wat langer moeten worden (maar dat lijkt me geen probleem).

Macer schreef:

Zaterdag meegedaan aan de 5150, ging best lekker.. Zondag geholpen als vrijwilliger, wat echt een topdag was..  Eerst in de wisselzone en daarna water uitdelen op het loopparcours wat ook erg leuk was.. Al met al, vond ik het echt een topweekend en ik denk dat als Hoorn een beetje naam heeft dit echt wel een hele populaire Ironman kan worden..

En nog dank daarvoor, leuk om je weer te zien bij het inchecken en als wateraangever, motiveert toch als iemand je naam roept wink

273 Laatst bewerkt door @Jeanette (01-10-21 12:21:19)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Zo , dan eindelijk mijn Hoorn verslag .

Mijn eerste halve triatlon , en ik deed deze ook nog als Kika Extreme deelneemster .
Ik was de donderdag al richting Andijk gereden , en samen met Arnosmit een stukje van het parcouts gefietst .
Om vervolgens twee nachten in een AIRBNB in Zwaag te verblijven .
De vrijdag was ik als vrijwilliger bij de registratie wat ik erg leuk vond .
Zaterdag ochtend ging ik voor 1 nacht met de andere Kika atleten naar het van der Valk hotel .
Dat was vanuit Kika zo geregeld .Een laatste bespreking  , samen naar de Expo voor de registratie en
bike check in .

Race day :

S,ochtend de laatste bike en bags check , en kijken waar de zwem exit is .
Fuck , toen zag ik al de golven op het Markermeer .
Zag er erg tegenop , ben geen sterke zwemster , en ook niet echt een held in het water .
( watervrees als kind )
Wat de anderen hier ook al schreven , in de haven was het water mooi vlak , buiten de haven een uitdaging .
Normaal zwem ik in het zwembad 2000 meter in +/- 45 min , zondag deed ik er 56,36 over .
Lastig op koers te blijven , navigeren en niet het gevoel hebben vooruit te komen .
Maar ..ik deed het toch maar en dat binnen de cutoff tijd .
AG 15 de van 15

Fietsen :
Ik had een nieuw drink systeem op mijn TT en deze in de week ervoor nog aan iemand laten zien
hoe het bevestigd is etc .
Helemaal vergeten deze weer te fixeren ... je raad het al ..de wisselzone uit , nog
op de parkeerplaats ..bam .Dat ding aan de grond inclusief mijn Garmin Edge .
Gestopt , mijn Edge in de zak gestopt en gelukkig was een omstander zo vriendelijk mijn drink systeem
bij het Kika punt af te geven .
De hele rit heb ik op gevoel ( Hf , ademfrequentie , benen ) gereden i.p.v de voorgegeven wattage .
En dat liep echt super easy ,  niet overdreven i.v.m de halve marathon nog moeten lopen .
Ik heb echt genoten .
Tijd :2:47:56
AG 6/15

De halve marathon :
Zo vaak heb ik die nog niet gelopen , 1 x als " losse " loop .
En twee x in een qua afstanden soort van trainingstriatlon .En die twee keer
gingen niet vlekkeloos .De eerste keer krampen , de tweede keer  last van mijn voet .

Het begin ging nog ( ik ben ook geen super snelle loopster ) , en daarna had ik het zwaar .
Een stemmetje in mijn hoofd , waarom doe ik dit etc ...
De toeschouwers , vrienden en bekenden in de mooie entourage van de stad Hoorn hebben er toch wel voor gezorgd
dat ik door ging .En dan eindelijk het laatste rondje , af mogen slaan richting finish .
De bocht om lopen , de rode loper , finishen , de medaille om je nek krijgen en de ontlading .
Tranen , emotie vreugde ...
Tijd :2:21:05
AG11/15
Totaal :6:16:54

Nu dagen later leef ik nog op een roze wolk ha ha .
En denkt dat stemmetje in mijn hoofd alweer na over volgend jaar .

Ik zal zo proberen foto,s toe te voegen .

@Trillen : leuk je gezien en gesproken te hebben .
En een mooi verslag heb je geschreven .

Onderstaande foto ben ik na finishen , deze is door Ironman , 3athlon op hun social media gebruikt

https://scontent-dus1-1.xx.fbcdn.net/v/ … e=615C00F1

274

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Leuk om te lezen Jeanette! Gave fotos ook. En mooi voor Kika zeg. Ik heb er ook naar zitten kijken vanmiddag.
Wellicht iets voor volgend jaar.

275

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

davidr schreef:

Leuk om te lezen Jeanette! Gave foto,s ook. En mooi voor Kika zeg. Ik heb er ook naar zitten kijken vanmiddag.
Wellicht iets voor volgend jaar.


Thanks , Kika Extreme had drie triatlons dit jaar ; Nice , Luxemburg en Hoorn .

Met deze drie triatlons is 500.000 Euro voor onderzoek naar kanker bij kinderen opgehaald .
Er hangt wel een minimaal sponsor bedrag aan je start .
Dat sponsor geld ophalen vond ik nog best lastig .Je heb een groot sociaal netwerk nodig en
contact met verenigingen scholen etc is wel een must .