176

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik mag toch hopen dat de vaccinaties zorgen dat er in september wel weer een dergelijk evenement plaats kan vinden (in uitgeklede vorm)
Anders is er echt geen houden meer aan een golf van faillissementen in dit land. En daarnaast ook een gigantische golf aan mensen die psychische hulp nodig gaan hebben.

177

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Hmm, die datum komt niet echt lekker uit. Ook Brouwersdam is naar dat weekend verschoven trouwens.
Ik twijfel nog wel wat ik nu ga doen, denk dat ik naar volgend jaar door schuif.

178

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik schuif ook door naar 2022 .

179

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Klopt het dat je de nightrun nog niet kan doorschuiven? Ik zie die nog niet tussen de opties staan?

180

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Dat zat er in. Ik schuif hem door, heb 3 oktober 2021 vooralsnog IM Barcelona staan dus Hoorn in september is geen optie. Hoewel ik niet verwacht dat Barcelona door gaat eerlijk gezegd. Maar ik ga er wel voor trainen voorlopig.

181

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Barcelona heb ik dan weer wel goeie hoop op eigenlijk, tegen dan zou de vaccinatie toch wel ver gevorderd moeten zijn. Maar tja de politiek speelt ook mee natuurlijk.

182

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Het is ook een beetje zelfbescherming om mij tegen een nieuwe teleurstelling te wapenen. Dan kan het alleen maar meevallen. Zoals gezegd ga ik er wel vol voor trainen!



ronnyke schreef:

Barcelona heb ik dan weer wel goeie hoop op eigenlijk, tegen dan zou de vaccinatie toch wel ver gevorderd moeten zijn. Maar tja de politiek speelt ook mee natuurlijk.

183

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Maca944 schreef:
wilagro schreef:

Net de bevestiging dat de Ironman Hoorn niet doorgaat in juni. Hij wordt doorgeschoven naar 26 september.
Mijn deelname zal ik doorschuiven naar 2022, wat ook een mogelijkheid is.

Ik ben er nog niet uit, maar zal druk worden in september op deze manier.

Plus wat er nog meer mogelijk verschoven zal worden inderdaad..... Ik twijfel ook nog....

184

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik begreep dat mensen met een inschrijving voor Westfriesland er ook voor kunnen kiezen de deelname te verplaatsen naar Maastricht. Die is 1 augustus. IM verwacht dus kennelijk wel dat die door kan gaan?

185

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

yoeri schreef:

Ik begreep dat mensen met een inschrijving voor Westfriesland er ook voor kunnen kiezen de deelname te verplaatsen naar Maastricht. Die is 1 augustus. IM verwacht dus kennelijk wel dat die door kan gaan?

Ik heb ook een inschrijving voor 1 augustus staan maar heb er zo langzamerhand een hard hoofd in dat die wel doorgaat. Maar goed ik train wel gericht door en desnoods doe ik 'm dan solo.

186

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Halen jullie alle info over de verplaatsing van Hoorn 70.3 van de website of hebben jullie ook een mail ontvangen? Ik heb namelijk nog geen email ontvangen.

187 Laatst bewerkt door Lennart73 (13-04-21 08:14:51)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

yoeri schreef:

Ik begreep dat mensen met een inschrijving voor Westfriesland er ook voor kunnen kiezen de deelname te verplaatsen naar Maastricht. Die is 1 augustus. IM verwacht dus kennelijk wel dat die door kan gaan?

Ze geven nu aan dat Hoorn net iets te vroeg was. Ik heb er zelf wel hoop op dat IM Maastricht wel doorgaat. In de huidige vorm of aangepast. Ook ik sta ingeschreven voor IM Maastricht. Vanaf 1 juli gaat de evenementenregeling van de regering lopen, dat bij cancellen door covid de meeste kosten terugbetaald worden aan de organisatie. Ook zou iedereen tegen die tijd zijn 1e prik gehad moeten hebben.

Ondertussen is het gewoon doortrainen. Het is ook niet vervelend om te trainen.

188

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Gringo schreef:

Halen jullie alle info over de verplaatsing van Hoorn 70.3 van de website of hebben jullie ook een mail ontvangen? Ik heb namelijk nog geen email ontvangen.

Ik heb een mail ontvangen, waarbij gelijk de link zat om de registratie om te zetten.

189

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik ga hem verzetten naar 2022. Hij komt voor mij 2 weken na Almere en het weekend erna heb ik al een OCR evenement gepland staan met 36km in totaal. Iets too much denk ik...

Maastricht lijkt ook geen optie omdat die midden in mijn zomervakantie valt. Iets met kinderen enzo...

Jammer maar helaas.

190

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb ook een e-mail ontvangen met info en opties .
Ik heb al doorgeschoven

191 Laatst bewerkt door Macer (13-04-21 11:43:07)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

En weer de volgende klap, waarvan je stiekem wist dat hij ging komen, maar wat toch weer aankomt..

Ik zit er toch over te denken om hem te verplaatsen naar Maastricht op 1 augustus.. Misschien een mooie generale voor Kalmar, 3 weken later. Het moet op een gegeven toch een keer afgelopen zijn met de aflastingen...

Geef me toch aub een prik, AZ vind ik ook geen probleem.. Als ik maar weer wat kan doen..

192

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Het is niet omdat jij een prik hebt gekregen dat de wedstrijden terug doorgaan natuurlijk :-) maar het is idd diep triest momenteel.

193

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Op dit moment staat het er beter voor dan vorig jaar. Minder mensen in het ziekenhuis, en er kan meer (vorig jaar waren nu de scholen dicht). Meer en meer mensen krijgen immuniteit door de vaccinaties, nog een maandje en dan hebben eigenlijk alle mensen die de groepen vormen die de grootste kans hebben op ziekenhuisopname iig een prik gehad. Vorig jaar augustus kon best wel wat eigenlijk, ik heb er nog wel vertrouwen in dat er dit jaar in augustus en september meer kan dan vorig jaar.
Hoe het nu gaat in de UK wordt hopelijk een voorbeeld over hoe het over een maand ofzo gaat in de rest van Europa. Sinds gisteren zijn er een boel dingen hier weer open (terrassen, kappers, winkels), en het duurt 5 weken voor dingen verder open gaan als het goed gaat (mensen binnen ontvangen, restaurants en pubs binnen). Sommige bronnen beweren dat er vorige week groepsimmuniteit is bereikt in de UK, anderen zetten er nog vraagtekens bij, maar duidelijk is is dat de UK er niet ver vanaf zit. Als er inderdaad groepsimmuniteit bereikt is, zouden de komende 5 weken, ondanks minder maatregelen, geen toename van het virus te zien moeten zijn, als dat zo is heb ik er zeker wel vertrouwen in dat in augustus en september veel door kan gaan in Europa. Hopelijk kan wat er in de UK, en Israel, gebeurd als leidraad dienen. In Israel is vrijwel alles open, veel gevaccineerd al, en aantal besmettingen neemt nog steeds af.

194

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

ronnyke schreef:

Het is niet omdat jij een prik hebt gekregen dat de wedstrijden terug doorgaan natuurlijk :-) maar het is idd diep triest momenteel.


Begrijp ik, maar als die prik erin zit is het maar gebeurd en zijn we eerder klaar :-)

Maar er zou best een markt inzitten denk ik, wedstrijd inclusief vaccin..

195

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Om eerlijk te zijn vrees ik dat dat er van gaat komen, of toch op de locatie van de wedstrijd te geraken. Ze kunnen het vaccin niet verplichten maar je gaat toch beperkingen krijgen als je het niet hebt. Maar zou er niet van verschieten als er een organisatie zoals Ironman het gaat eisen van hun deelnemers.

196

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Gringo schreef:

Halen jullie alle info over de verplaatsing van Hoorn 70.3 van de website of hebben jullie ook een mail ontvangen? Ik heb namelijk nog geen email ontvangen.

Ik ontving ook geen enkele mail (van vorig jaar ook al niet). Heb gemaild naar westfriesland70.3@ironman.com met de mededeling dat ik niets ontvang. Ze hebben mijn mail opnieuw in de mailinglist gezet.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

197

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

ronnyke schreef:

Om eerlijk te zijn vrees ik dat dat er van gaat komen, of toch op de locatie van de wedstrijd te geraken. Ze kunnen het vaccin niet verplichten maar je gaat toch beperkingen krijgen als je het niet hebt. Maar zou er niet van verschieten als er een organisatie zoals Ironman het gaat eisen van hun deelnemers.

Dit gaat nooit gebeuren. Enige wat gaat gebeuren is dat je een groen scherm met de veiligheidsapp moet tonen voor de start. Dat kan met een recente negatieve test ook. Vraag is dan of je elke gelegenheid wil laten testen, of toch de prik neemt.
Ik zal waarschijnlijk wel een prik laten zetten, alleen al aangezien er is aangetoond dat je na een prik minder last hebt van de naweeën van het virus. (Iets waar ik dus nog last van heb nu 4 maanden na Corona)

198 Laatst bewerkt door MontanaMan (13-04-21 22:15:09)

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Macer schreef:
ronnyke schreef:

Het is niet omdat jij een prik hebt gekregen dat de wedstrijden terug doorgaan natuurlijk :-) maar het is idd diep triest momenteel.


Begrijp ik, maar als die prik erin zit is het maar gebeurd en zijn we eerder klaar :-)

Maar er zou best een markt inzitten denk ik, wedstrijd inclusief vaccin..

Als ik bij het ophalen van mijn startbewijs met AZ was gevaccineerd dan had ik uiteindelijk niet gestart. De nacht erna voelde ik me alsof ik een ironman had gedaan, plus hoofdpijn en koortsig, en ook bij de booster was ik echt nog een paar dagen vermoeid ervan (en bij de derde nergens last van, de bijwerkingen van dat vaccin worden bij elke prik minder, bij de mRNA vaccins juist meer).

199

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Macer schreef:
ronnyke schreef:

Het is niet omdat jij een prik hebt gekregen dat de wedstrijden terug doorgaan natuurlijk :-) maar het is idd diep triest momenteel.


Begrijp ik, maar als die prik erin zit is het maar gebeurd en zijn we eerder klaar :-)

Maar er zou best een markt inzitten denk ik, wedstrijd inclusief vaccin..

Zie als wedstrijdleiding maar aan vaccins te komen wink Ik heb TUI een soortgelijke suggestie gedaan toen ze me wilden overhalen mijn voucher te gebruiken om te boeken voor deze zomer, maar daar konden ze helaas niets mee tongue

200

Re: Ironman 70.3 Westfriesland 2020

Ik heb mijn inschrijving overgeschreven naar Maastricht per 1 augustus 2021.

Eind september komt mij niet uit met een mogelijke eerste buitenlandse vakantie in 2,5 jaar tijd. Ik wil dit jaar wel graag een halve doen en Almere is in het weekend van mijn 30e verjaardag. Heel misschien dat ik die nog mee pak maar ik betwijfel het.

Zou heel mooi zijn als het nog lukt om dit jaar een halve te doen. Sub 5 uur wordt wel een nog grotere uitdaging op het parcours van Maastricht.

Zico