1

Onderwerp: Kwartje Anna Paulowna

Volgende week is dit evenement en mijn eerste kwart afstand. Lijkt heerlijk weer te worden voor een triathlon en ik heb er ook zeker zin in.
Alleen heb ik wel een vraag aan de ervaringsdeskundigen, want hoe doe je dat daar met de spullen. Ik heb een grote tas waar alles in zit, maar die moet in T2 blijven. Wat neem in dan mee naar T1? En hoe vanaf T1?  Ik draag een bril en zwem met zwembril op sterkte. Is dat te doen vanaf het moment dat mijn fiets neergezet is?

2 Laatst bewerkt door Jörgen (18-08-19 21:39:22)

Re: Kwartje Anna Paulowna

wilagro schreef:

Volgende week is dit evenement en mijn eerste kwart afstand. Lijkt heerlijk weer te worden voor een triathlon en ik heb er ook zeker zin in.
Alleen heb ik wel een vraag aan de ervaringsdeskundigen, want hoe doe je dat daar met de spullen. Ik heb een grote tas waar alles in zit, maar die moet in T2 blijven. Wat neem in dan mee naar T1? En hoe vanaf T1?  Ik draag een bril en zwem met zwembril op sterkte. Is dat te doen vanaf het moment dat mijn fiets neergezet is?

Bij T2 gewoon hardloopschoenen, handdoekje, evt. sokken, gel etc. neerleggen en tas meenemen naar T1.

Als ik me niet vergis ligt er bij T1 een zak waar je alles in doet na het zwemmen. Die kun je later bij T2 weer ophalen.

Zwemmen is vlak bij je fiets, dus bril op sterkte lijkt me geen probleem.

Tot zaterdag, succes!

3

Re: Kwartje Anna Paulowna

Ik vermoed dat mijn triathlon tas niet in de plastic tas past welke je bij inschrijving krijgt. Toch maar een kleinere tas meenemen dus om van T2 naar de start te gaan.

4

Re: Kwartje Anna Paulowna

Het wordt mogelijk een run bike run vanwege waterkwaliteit:
https://triathlonannapaulowna.nl/

5

Re: Kwartje Anna Paulowna

Ik zag het op FB. Wel een betere keuze dan wat ze gisteren naar buiten brachten, toen meldden ze nog dat je zelf maar moest besluiten of je in vervuild water zou gaan starten.

6

Re: Kwartje Anna Paulowna

Wat is er met het water dan?

7

Re: Kwartje Anna Paulowna

Meting  16 augusts 2019
Meetpunt bij de jachthaven
e-coli    529 kve/100ml    ‹ 1800 kve/100ml    goed
Intestinale enterococcen    559 kve/100ml    ‹ 400 kve/100ml    Negatief zwemadvies
              
Meetpunt bij het surfstrand
Instestinale enterococcen    504 kve/100ml    ‹ 400 kve/100ml    Negatief zwemadvies

8

Re: Kwartje Anna Paulowna

Ah, poep tongue

9

Re: Kwartje Anna Paulowna

Het wordt een run bike run: 7,5 lopen, 40 fietsen en weer 5 (!) lopen.

10 Laatst bewerkt door mcguyver (22-08-19 16:57:46)

Re: Kwartje Anna Paulowna

Jörgen schreef:

Het wordt een run bike run: 7,5 lopen, 40 fietsen en weer 5 (!) lopen.

Dat valt toch wel mee? Edit: of bedoel je juist dat 5 km wel erg kort is?

Je moet sneller dan de klos zijn.

11 Laatst bewerkt door Jörgen (22-08-19 17:46:31)

Re: Kwartje Anna Paulowna

mcguyver schreef:
Jörgen schreef:

Het wordt een run bike run: 7,5 lopen, 40 fietsen en weer 5 (!) lopen.

Dat valt toch wel mee? Edit: of bedoel je juist dat 5 km wel erg kort is?

Ja inderdaad, was 10 dus is kleiner rondje dan gebruikelijk. Wel jammer, langs molenvaart staat altijd veel publiek en dat mis je nu.

Maar ik heb er zin, wordt m'n eerste rbr.

@ wilagro: balen dat je eerste kwart een rbr is geworden?

12

Re: Kwartje Anna Paulowna

Dubbel gevoel hierover. Ik wilde dit jaar een kwart triathlon volbrengen en aan de hand van die ervaring beslissen of ik volgend jaar voor de 70.3 zou gaan. Nu heb ik na zaterdag nog steeds geen kwart volbracht.
Aan de andere kant heb ik een pittige week achter de rug met het wijzigen van de slaapkamer van onze dochter. Hierdoor komt deze aanpassing mij wel goed uit aangezien zwemmen toch al mijn slechtste onderdeel is.
Nu maar lekker genieten van de RBR.

Voor de organisatie overigens wel een logistieke uitdaging om alle loopschoenen op tijd van T1 naar T2 te krijgen.

13

Re: Kwartje Anna Paulowna

Willagro, ik zou zelf een 2e paar loopschoenen meenemen, ben je niet afhankelijk vd organisatie...
Succes!

14

Re: Kwartje Anna Paulowna

Ja die schoenen was ik ook net over aan het nadenken. Ik neem voor de zekerheid idd maar extra setje mee.

En indeling van de wedstrijd is ook zoiets. Het is maar 5 kilometer lopen aan het einde, dus ik kan iets meer gas geven op de fiets. Maar hoe hard doe ik die 7,5 aan het begin...? Bij zwemmen hoef ik daar niet over na te denken. Ik ga voor het gemak maar uit van halve marathon snelheid.

We gaan het meemaken.

15

Re: Kwartje Anna Paulowna

Onderschat het 2x lopen niet. Onderschat ook het fietsen na lopen niet.
Als je de eerste set vrij hard loopt dan voelen je benen vrij raar aan bij het fietsen.
Tenzij je gewend bent om vaak brick trainingen te doen (R - F - R - F - R)

16 Laatst bewerkt door Jörgen (24-08-19 18:05:01)

Re: Kwartje Anna Paulowna

En wilagro, volgend jaar een halve?

Voor mij werd het m'n eerste DNF. Vlak voor de start liep ik nog even naar m'n fiets om te kijken of alles nog goed ligt, en voordat ik er ben hoor ik pfff... voorband leeg! Nog 15 minuten, dus snel bandje erom... maar die krijg ik niet vol! Inmiddels is het 3 minuten voor de start dus ik besluit dan maar naar de start te gaan. Na 35 minuten (7,6 km) ben ik weer terug (warm!), en ben aan het kijken hoe ik weer terug kom naar m'n auto. Tot ik de buurman tegenkomen die ik eerder heb gesproken, en hij geeft m'n z'n reparatiesetje (dank!) en moedigt me aan om door te gaan. Dus snel weer bandje eraf, bandje erop en gaan! Maar na één keer stevig aanzetten voel ik kloenk, voorband zacht. Dat kan toch niet!

Omdat de laatste fietsers me inmiddels voorbij komen heb ik de moed opgegeven en ben ik langzaam terug gefietst op het laatste restje lucht.

Vreemd genoeg bleef de band wel vol toen ik 'm onderweg nog een keer oppompte. Morgen dus maar even rustig naar kijken, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Al met al lang verhaal voor een kort stukje lopen...

17

Re: Kwartje Anna Paulowna

Ik heb genoten van het enthousiasme langs de kant. Volgend jaar maar terugkomen voor de kwart.
Voor mij viel het eerste hardlopen tegen (deels door de warmte, deels door de drukke week) verder lekker gefietst en tijdens het tweede deel hardlopen zoveel mogelijk water ter afkoeling.

Voor volgend jaar toch ook maar inschrijven voor de 70.3

18

Re: Kwartje Anna Paulowna

Nog ter lering en vermaak, na m'n lekke banden debacle van afgelopen zaterdag:
- het eerste lek kwam hoogstwaarschijnlijk door een onverwachts ritje over gravel in de week ervoor. Ik zag voor de wedstrijd wel een kleine beschadiging in buitenband, maar omdat de band op druk bleef en er geen steentje in zat heb ik dat verder genegeerd. De warmte deed de rest.
- de tweede band bleek beschadigd door een (scherpe) multitool naast de reserveband, daar heb ik zeker een jaar mee rondgereden...
- de derde band bleek niet lek... Wellicht is bij het monteren het ventiel even ingedrukt, iets anders kan ik niet bedenken.

Les is om m'n materiaal nog beter te controleren, zeker voor een wedstrijd.

19

Re: Kwartje Anna Paulowna

Boel pech ook, dat wel!

20

Re: Kwartje Anna Paulowna

Jörgen schreef:

- de tweede band bleek beschadigd door een (scherpe) multitool naast de reserveband, daar heb ik zeker een jaar mee rondgereden...

Die ga ik ook eens even controleren, de mijne zit al heel lang vast onder mijn zadel