1

Onderwerp: Nieuwe forumgebruiker

Hoi, ik ben Ronald, 43 jaar uit Vught.

Na jaren aan wedstrijdzwemmen en waterpolo te hebben gedaan was het tijd voor iets anders. Na een bezoek aan de sportschool wist ik dat dit niets voor mij was en dat ik liever buiten wil sporten.
Via een kennis kon ik vorig jaar meedoen aan een kwart triathlon in het dorp, en ben voorafgaand hieraan flink gaan trainen.
Dit ging vrij goed, en daarna heb ik aan een paar andere evenementen meegedaan. (kwart en sprint)

Zwemmen gaat me goed af, wat wel betekent dat ik op de fiets en bij het lopen wel heel vaak wordt ingehaald. Daar is nog ruimte voor verbetering!
Als het goed blijft gaan wil ik misschien volgend jaar een halve triathlon proberen, al is dat misschien vrij ambitieus.

Ik hoop hier nuttige info en ervaringen te vinden, en mijn ervaringen ook te kunnen delen.


Groeten,

Ronald

2

Re: Nieuwe forumgebruiker

Welkom! Ik ben dan niet zo'n goede zwemmer, maar het is wel mijn minst slechtste onderdeel, dus ik heb dezelfde ervaring als jij meestal. Bij fietsen wordt ik meer ingehaald dan ik inhaal, en bij lopen is het nog erger.
Een halve is een hele uitdaging, maar heel leuk om te doen en er zijn veel leuke halve triathlons, en niet alleen van de grote organisaties. Heb je een specifieke wedstrijd op het oog?

3

Re: Nieuwe forumgebruiker

Haha bij mij gaat t ook zo... zwemmen mn beste onderdeel en lopen mn slechtste.

Welkom hier en succes met je plannen!

4

Re: Nieuwe forumgebruiker

Ha, dat is het enige voordeel van mijn belabberde zwemtijden. Dan kan je daarna in de achtervolging, wel motiverend!

Als een kwart je goed afgaat, dan is een halve ook prima haalbaar. Hoe gaat het met het lopen?

5

Re: Nieuwe forumgebruiker

Welkom! In een jaar tijd naar een halve opbouwen moet wel kunnen lukken, hoor.

Ook ik ben trouwens een uitgesproken buitensporter. Ik sleep mezelf alleen één keer per week naar de sportschool omdat het goed voor me is (kracht, core stability en 's winters een enkele keer spinning als het écht te slecht weer is - wat zeldzaam is). Dat gaat net wink

Louise

6

Re: Nieuwe forumgebruiker

MontanaMan schreef:

Welkom! Ik ben dan niet zo'n goede zwemmer, maar het is wel mijn minst slechtste onderdeel, dus ik heb dezelfde ervaring als jij meestal. Bij fietsen wordt ik meer ingehaald dan ik inhaal, en bij lopen is het nog erger.
Een halve is een hele uitdaging, maar heel leuk om te doen en er zijn veel leuke halve triathlons, en niet alleen van de grote organisaties. Heb je een specifieke wedstrijd op het oog?

Dan weet je hoe het voelt als je voor een slordige €150.000 aan TT-fietsen wordt ingehaald ;-)
Natuurlijk probeer ik hier niet op te letten en doe ik gewoon mijn eigen race.

Ik heb de Tri Amsterdam half distance op het oog. Dit jaar hebben we deze in relay gedaan met collega's (2 teams). Het is een heel mooi evenement, alleen jammer dan ik na een klein half uurtje zwemmen al klaar was.

7

Re: Nieuwe forumgebruiker

Hedcandy schreef:

Haha bij mij gaat t ook zo... zwemmen mn beste onderdeel en lopen mn slechtste.

Welkom hier en succes met je plannen!

Thanks! Heb jij toevallig ooit op MF rondgehangen? Je nickname komt me bekend voor.

8

Re: Nieuwe forumgebruiker

Louise schreef:

Welkom! In een jaar tijd naar een halve opbouwen moet wel kunnen lukken, hoor.

Ook ik ben trouwens een uitgesproken buitensporter. Ik sleep mezelf alleen één keer per week naar de sportschool omdat het goed voor me is (kracht, core stability en 's winters een enkele keer spinning als het écht te slecht weer is - wat zeldzaam is). Dat gaat net wink

Louise

Ja, wat krachttraining kan inderdaad geen kwaad. Buiten is veel lekkerder, behalve deze zomer. Hier in de omgeving staan heel veel eiken die deze zomer vol zaten met eikenprocessierupsen. We vergingen van de jeuk hier met z'n allen!

9

Re: Nieuwe forumgebruiker

LindaRotterdam schreef:

Ha, dat is het enige voordeel van mijn belabberde zwemtijden. Dan kan je daarna in de achtervolging, wel motiverend!

Als een kwart je goed afgaat, dan is een halve ook prima haalbaar. Hoe gaat het met het lopen?

Hmm, zo goed gaat een kwart nu ook weer niet. Ik ben dan wel redelijk stuk.
10k is voor nu echt wel het maximum, maar ben rustig aan het opbouwen.
Zwemmen moet nu al lukken en fietsen op een lager tempo ook wel denk ik. Lopen is de bottleneck hier. (werk aan de winkel)

10 Laatst bewerkt door Hedcandy (22-08-19 21:38:22)

Re: Nieuwe forumgebruiker

rdlk schreef:
Hedcandy schreef:

Haha bij mij gaat t ook zo... zwemmen mn beste onderdeel en lopen mn slechtste.

Welkom hier en succes met je plannen!

Thanks! Heb jij toevallig ooit op MF rondgehangen? Je nickname komt me bekend voor.

Ja klopt helemaal, het was zo ongeveer mn tweede thuis...
Nu natuurlijk wel benieuwd wie jij daar was wink

11

Re: Nieuwe forumgebruiker

rdlk schreef:

Hmm, zo goed gaat een kwart nu ook weer niet. Ik ben dan wel redelijk stuk.
10k is voor nu echt wel het maximum, maar ben rustig aan het opbouwen.
Zwemmen moet nu al lukken en fietsen op een lager tempo ook wel denk ik. Lopen is de bottleneck hier. (werk aan de winkel)

In de komende maanden moet opbouwen tot die 21 km hardlopen wel kunnen lukken. Stuk gaan hoort erbij, dat zegt niet zo veel over hoe langere afstanden je vergaan. Op een langere afstand ga je minder hard, dus minder diep. Dan ben je ook wel stuk, dat wil alleen maar zeggen dat je het maximale hebt gegeven.

Louise

12

Re: Nieuwe forumgebruiker

rdlk schreef:

Hmm, zo goed gaat een kwart nu ook weer niet. Ik ben dan wel redelijk stuk.
10k is voor nu echt wel het maximum, maar ben rustig aan het opbouwen.
Zwemmen moet nu al lukken en fietsen op een lager tempo ook wel denk ik. Lopen is de bottleneck hier. (werk aan de winkel)

Ik heb vorig jaar voor het eerst een halve gedaan in Almere. Dat was mijn eerste 21 km ooit. Had nog nooit meer dan 14 km gelopen. Dat laatste rondje heb ik gelopen omdat ik absoluut wilde finishen. Dit jaar verwacht ik die 2:21 wel te kunnen verbeteren op het loopgedeelte.
Ik bedoel maar te zeggen dat je meer kan dan je denkt.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

13

Re: Nieuwe forumgebruiker

Bedankt voor jullie reacties!
ik ga me maar gewoon inschrijven voor de halve afstand, dan heb ik iets om naartoe te werken. :-)

14

Re: Nieuwe forumgebruiker

Hedcandy schreef:
rdlk schreef:
Hedcandy schreef:

Haha bij mij gaat t ook zo... zwemmen mn beste onderdeel en lopen mn slechtste.

Welkom hier en succes met je plannen!

Thanks! Heb jij toevallig ooit op MF rondgehangen? Je nickname komt me bekend voor.

Ja klopt helemaal, het was zo ongeveer mn tweede thuis...
Nu natuurlijk wel benieuwd wie jij daar was wink

Ik gebruik daar Frasier als nickname. Nu ben ik er ook niet meer zo actief maar ik kijk er soms nog wel.
Ik zat vooral in een paar motorspecifieke topics en regionale topics van Breda en Tilburg. Mijn vriendin (vavavonne) zat ook nog een tijd in het meiden-met-supersportmotorentopic (met Jaap).
Ik weet niet of dat je bekend voorkomt?

15 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (24-08-19 20:37:48)

Re: Nieuwe forumgebruiker

rdlk schreef:
Hedcandy schreef:
rdlk schreef:

Thanks! Heb jij toevallig ooit op MF rondgehangen? Je nickname komt me bekend voor.

Ja klopt helemaal, het was zo ongeveer mn tweede thuis...
Nu natuurlijk wel benieuwd wie jij daar was wink

Ik gebruik daar Frasier als nickname. Nu ben ik er ook niet meer zo actief maar ik kijk er soms nog wel.
Ik zat vooral in een paar motorspecifieke topics en regionale topics van Breda en Tilburg. Mijn vriendin (vavavonne) zat ook nog een tijd in het meiden-met-supersportmotorentopic (met Jaap).
Ik weet niet of dat je bekend voorkomt?

Hier nog een oud-MF’er trouwens. Was bij Hedcandy ook al eens een lampje gaan branden.

In principe kun je een hardloopafstand die je aankunt, in 8 weken verdubbelen. Fietsen gaat nog sneller, dus die halve volgend jaar kan inderdaad zeker!

Ik doe mijn krachtoefeningen nu nog redelijk veel thuis, maar je kunt ook echt heel veel krachtoefeningen buiten doen. Als je wel eens van calesthenics hebt gehoord, weet je hoeveel sterker je kunt worden door je lichaamsgewicht te gebruiken wink

16

Re: Nieuwe forumgebruiker

Ha Frasier, ja leuk, die herken ik ook.
Vavavonne wel ooit ontmoet, ik zat ook in het supersportmeiden topic. En Jaap, wie kent hem niet smile