1

Onderwerp: Blenheim Palace Triathlon 2020

Blenheim Palace is een world heritage site en een schitterende lokatie. Mijn vriendin werkt er toevallig, niet voor het paleis, maar voor een bedrijf wat gevestigd is in de omgebouwde koeienstallen op het terrein. We lopen er regelmatig hard, een rondje met een paar heuvels erin, over asfalt is 7km. Er worden ook vaak evenementen georganiseerd als Countryfile Live, hardloopwedstrijden tot een halve marathon, lichtshows, Chinees nieuw jaar, foodie festivals etc.
En een triathlonweekend. Sprint (750m-19.8-5.4k) en Supersprint (400m-13.2k-2.9k) afstanden, maar die zijn nogal duur (£125) en omdat het nogal druk is, en de fietsroute vrij smal, heb ik gehoord dat er af en toe opstoppingen op het parkoers zijn.
Maar...ze doen ook een Weekend Warrior. Vorig jaar was ik er te laat bij, omdat dat snel uitverkoopt. Dus toen vanochtend de voorverkoop open ging heb ik me geregistreerd voor de Weekend Warrior. Dat houd in dat je zo vaak mag starten als je wilt, en je hoeft niet op de start serie te wachten (tenzij er een serie binnen 5 minuten start). Een paar is het vorig jaar gelukt om 7 sprints en 1 supersprint af te werken, maar meer realistisch is 7 sprint triathlons. Dus dat wordt het doel, 7 sprint triathlons in een weekend. Dat worden hopelijk dus weer 7 medailles.

https://livetotri.co.uk/blenheim/

2

Re: Blenheim Palace Triathlon 2020

Hahaha, wat doen die Britten toch leuke maffe dingen op sportgebied!

3

Re: Blenheim Palace Triathlon 2020

Leuk!

4

Re: Blenheim Palace Triathlon 2020

Klinkt idd wel heel erg leuk zeg!