26

Re: Bosbaantriathlon 2019

Haha, leuke foto, en mooi verhaal!

27

Re: Bosbaantriathlon 2019

Zo, regenachtig werd het.

Ik startte om 12.15 en wij hadden helaas precies een verschrikkelijke timing wat betreft het weer. Direct uit het water en op de fiets begon het te hagelen, regenen en waaien. Zwemmen en hardlopen gingen goed en naar behoren. Fietsen de eerste twee rondjes gingen niet lekker met koude benen en durfde toch ook niet de bochten echt hard aan te snijden. Remmen op carbon remrand waren trouwens ook vrij matig.

Hieronder mijn voorspelling en resultaat:

Zwemmen: 13 minuten (12.55)
T1:              2.30         (2.46)
Fietsen:       32.45        (36.31, zelfde snelheid als bij de halve van Almere)
T2:              1.15         (1.53)
Hardlopen:  20 minuten (20.16)

Totaaltijd:  1 uur 9 minuten en 30 seconden. (1 uur 14 minuten en 20 seconden)

Zoals boven te zien met name bij het fietsen veel tijd verloren. Denk dat ik ook op een droog parcours hier trouwens geen 32.45 zou rijden. Bochten zijn toch wat trager dan verwacht.

Zag trouwens achteraf dat de watt kilometer in 43 per uur was afgelegd. Die was dus zeker haalbaar.

28 Laatst bewerkt door Tri-John (29-09-19 17:04:19)

Re: Bosbaantriathlon 2019

Ik starte in de eerste wave van 10.00 uur en had ontzettend veel geluk met het weer.
Lekker gezwommen met een zonnetje erbij.

Mijn tijden;

Zwemmen 15.29
T1.             4.23
Fietsen      40.33
T2.             2.17
Lopen       27.49

Totaal 1.30.29

Net geen anderhalf uur dus. Jammer, maar gezien mijn training de laatste tijd geen verrassing.

Het fietsparcours was behoorlijk langzaam door de heftige bochten vond ik en heb een aantal keer voorzichtig in de bochten gedaan.

(Edit) de tegen wind was op het lange stuk ook hard, knap dat op dat watt stuk door sommige 43 gem. is gefietst.(edit)

Het lopen ging lekker en gecontroleerd, dat trapje was wel een verrassing de eerste ronde.

Deze ga ik volgend jaar zeker weer doen als het in de planning past! Erg leuk en goed georganiseerd evenement.

29

Re: Bosbaantriathlon 2019

Tri-John schreef:

Het lopen ging lekker en gecontroleerd, dat trapje was wel een verrassing de eerste ronde.

Dat trapje was inderdaad erg verassend, bang om te verstappen maar daarna het bochtje naar beneden een mooi moment om te versnellen.

30

Re: Bosbaantriathlon 2019

Klinkt als een mooie race, jezelf de hele tijd pushen.
Ik heb meestal ook wel een uurtje tijdens een race dat ik mezelf afvraag waarom ik dit doe. Dat is bijna de hele tijd na het zwemmen in een sprint, het laatste stuk fietsen en het hele lopen tijdens een olympic en de laatste 10k van een halve. Ik denk dat ik daarom een halve ook het leukste vind big_smile Dan heb ik meer tijd om te genieten, en als je nog maar 10k moet in een halve, dan zit het er eigenlijk al bijna op, dus is het nog maar 'ff'.

31

Re: Bosbaantriathlon 2019

Toffe foto!  En mooi dat je je zooi niet op marktplaats plempt wink

32

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

33

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

34

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

35

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

36

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

37

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

38

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

39

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

40

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle reacties te lezen!
ik start ook om 1215. het weer was inderdaad niet best. flinke wind op het rechte stuk en enigzinds glad in de (haakse) bochten. Maar, vaak ben je te bang

41

Re: Bosbaantriathlon 2019

zico schreef:

Zo, regenachtig werd het.

Zoals boven te zien met name bij het fietsen veel tijd verloren. Denk dat ik ook op een droog parcours hier trouwens geen 32.45 zou rijden. Bochten zijn toch wat trager dan verwacht.

Zag trouwens achteraf dat de watt kilometer in 43 per uur was afgelegd. Die was dus zeker haalbaar.

Ik als fanatieke fietser kwam wel ergens in de 32 minuten uit, maar het was wel flink doorbikkelen. Zeker bij de bochten achterop het circuit was het oppassen, in mei was ik ook een stukje sneller..

De Watt kilometer was met 43 wel aardig het maximale wat er mogelijk was. Ik heb de eerste  3 rondjes flink doorgetrapt in de regen met wind tegen op dat stuk en kwam tot een 7e, 9e en 10e tijd.

42

Re: Bosbaantriathlon 2019

Mooie verhalen! En grappige foto. Ziet er relaxed uit! big_smile

43

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuk om alle verhalen te lezen, misschien moet ik deze volgend jaar ook maar een keer meepikken. Het is niet zo ver van huis als ik eigenlijk dacht. Het bos was wel dicht genoeg om vanuit mijn parcours geen enkel zicht op de bosbaan te hebben, helaas. Heb wel wat triathleten heen en terug zien fietsen door het bos en ze succes gewenst.

dik2tri schreef:

Ik draai een paar honderd meter verderop in het Amsterdamse Bos mijn rondjes tijdens de 6 uursloop. Wellicht heb ik nog wat zicht op het fietsparcours, dat zou leuk zijn smile

Tot 12 uur was het echt heerlijk weer, daarna enorme buien, verschrikkelijk! Het parcours van de 6 uursloop veranderde in een groot water/modderballet... Mijn schoenen zijn nog niet droog... Ik heb veel te weinig rekening gehouden met het niet vlakke en onverharde parcours en er te hard ingeknalt. Eerste 2 uur 24km, derde uur nog 11km, maar de laatste drie uur met heel veel wandelen nog maar gemiddeld 9km/u gehaald. Uiteindelijk helemaal niet ontevreden met nèt geen 62km, maar er had meer ingezeten en het had veel minder moeite hoeven kosten smile

44

Re: Bosbaantriathlon 2019

Leuke verhalen en knappe prestaties ! En dat stukje Esrem over 'waar ben ik mee bezig' is heel herkenbaar.