1 Laatst bewerkt door Smitser (30-09-19 13:48:40)

Onderwerp: Voorstellen en buitenland vraag

Hi all, ik ben Frank en sinds een jaar of 5 fanatiek triatlons gaan doen.
Door 3 operaties aan dezelfde knie (achtereenvolgens meniscus, kruisband, kraakbeen) moet ik mijn afstanden beperken tot max. Sprint, Kwart en Olympisch, maar daar haal ik meer dan voldoening uit.

Met 2 vrienden rijden we het hele land door en sinds vorig jaar proberen we 1x per jaar ook een buitenlandse trip te pakken.
Vorig jaar was dat Londen en afgelopen juli hebben we ons in het zweet gewerkt in Parijs :-)

Voor volgend jaar stond Hamburg op de planning, echter zijn 2 van 3 ingeloot voor kaarten voor de EK voetbalfinale, precies op de dag van Hamburg, balen dus dat wordt degene voor 2021

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een gave triatlon voor volgend jaar maar ik kan deze nog niet goed vinden. Mede ook door onze (wellicht beperktmakende) criteria:

- moet op rijd afstand zijn
- we gaan met de auto
- betreft Olympische afstand (of kwart)
- bij voorkeur maand mei, juli, begin aug of maand sept
- gaaf event, niet te klein lokaal met 100 deelnemers waar je flink voor moet rijden
- leuke bijkomstigheid zou zijn als bij grote stad is voor het overige weekend vermaak

(een Londen, Parijs en Hamburg voldoen hier allemaal aan :-))

Bv. een Koln was zeker interessant geweest en die is begin sept, maar ik heb daar een hoop negatieve reviews over gelezen qua organisatie en redelijk saai parcours, en dit jaar is het volgens mij ook een dag van tevoren afgeblazen.

Ik laat me graag verrassen en liever iets gezegd dan niet gezegd. Land maakt niet zoveel uit.
Bv. Newcastle met boot en auto zou ook prima zijn, maar ook daar kan ik niet iets direct van vinden. Hetzelfde geldt voor Brussel of kustplaatsen in Belgie.

Her en der vind ik wel wat, maar de website en fotos dagen dan niet echt uit. Wellicht met jullie hulp en reviews kom ik een stap verder.

Dank vast voor jullie input
Frank

2

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Welkom! Zelf geen ervaring met buitenlandse triathlons. Waar ligt de beperking van de knie, in de totale afstand of puur in het lopen? Anders zijn de brouwersdam90 of de Belgische 111’s ook nog opties.

3 Laatst bewerkt door MontanaMan (30-09-19 14:43:21)

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Veel meer of minder dan 100 deelnemers? Blenheim Palace triathlon in de buurt van Oxford? Wel duur voor een sprint...en parkoers kan op de fiets druk zijn (opstoppingen door valpartijen). Ze doen ook een Weekend Warrior (heb ik me voor ingeschreven), dan kun je zo vaak starten als je wilt.

https://livetotri.co.uk/blenheim/

Of check de triahtlons van de castle series: https://www.castletriathlonseries.co.uk/

Succes met het vinden van een leuke wedstrijd!

4

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Buus schreef:

Welkom! Zelf geen ervaring met buitenlandse triathlons. Waar ligt de beperking van de knie, in de totale afstand of puur in het lopen? Anders zijn de brouwersdam90 of de Belgische 111’s ook nog opties.

Nice, ik zal eens gaan kijken.
De beperking ligt hem vooral in de zin dat kraakbeen toch min of meer slijtage is aan je knie, het veel lopen bevordert dat niet.
Conditioneel zou ik meer kunnen, maar ik zal ook meer moeten trainen en dus meer 'klappen' op de knieen, dat is mij niet waard. Het is dus vooral preventief :-)

5

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Welkom!

Niet heel echt "buitenland" maar toch.
De Port of Antwerp triatlon (met op de zelfde dag ook de wereldbeker) vond ik wel een aanrader.
Groot deelnemersveld (800 geloof ik dit jaar), zwemmen door de dokken langs het MAS, fietsen richting de haven en lopen alweer rond het MAS.

Wel een stayerwedstrijd (wat jullie in Nederland minder gewoon zijn).
Het lopen is ook wel grotendeels over kasseien (ik weet niet wat je knieën daar van vinden.)

In 2020 staat de World Cup in Antwerpen op 21 juni gepland. De open triatlon dus vermoedelijk ook.

6

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Welkom! Heel populaire (want leuke en snelle) is Bocholt, net over de grens in Duitsland. Niet veel stad in de buurt. Zwintriathlon staat ook nog op mijn verlanglijst, net over de Belgische grens en leuke Vlaamse steden in de buurt - maar daar is amper tussen te komen. Bocholt verkoopt ook snel uit, maar dat lukt wel. Ik zou zelf, mede op basis van MontanaMans verhalen, wel eens een triathlon in de UK willen doen. Zo'n weekend bijvoorbeeld lijkt me gaaf.

Louise

7

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Nadat ik op dit forum de Cottswold Classic zag wil ik die een keer doen. Lijkt me een heel mooie race.

8

Re: Voorstellen en buitenland vraag

http://www.ironlakes.be/?page_id=1441&lang=nl

of

https://www.facebook.com/events/427559681194109/


2 mooie triathlons (halve en hele) in België.

9 Laatst bewerkt door CCKB (25-10-19 07:58:12)

Re: Voorstellen en buitenland vraag

Triathlon Lausanne is ook erg mooi. Onderdeel van ITU wereldbeker. Mooi parcours langs IOC en meer van Genève. Wat hoogte meters bij het het fietsen en lopen.
Is een meerdaags evenement.

Absolute aanrader.