1

Onderwerp: Welke (multi) sporthorloge ?

Hoi iedereen,

Ik ben sinds kort aan het trainen voor een 1/4e triathlon en zoek een betaalbaar horloge om alles te tracken. Nu heb ik het gevoel als een kip zonder kop te trainen. Ik heb er zelf bij coolblue een paar uitgezocht, iemand tips welke het meest bruikbaar is? andere opties mogen uiteraard ook aangedragen worden!

Garmin-Forerunner 45S
Garmin-Forerunner 235 hrm
Garmin-Vivoactive 3

Alvast bedankt!

2

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Voor triathlon is een multisport horloge wel handig.
Kijk bv eens naar Garmin 735XT

3

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Als iemand ergens nog goede Black Friday aanbiedingen voor de Garmin Fenix 5 tegenkomt dan hoor ik het graag wink

4

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Maca944 schreef:

Als iemand ergens nog goede Black Friday aanbiedingen voor de Garmin Fenix 5 tegenkomt dan hoor ik het graag wink

Goed dat je het zegt! Black Friday is over twee weken, grote kans dat er aanbiedingen komen mbt Garmin.

5 Laatst bewerkt door Arnoutdv (14-11-19 16:48:02)

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Garmin Fenix 5: 335 pond (392€)

https://www.amazon.co.uk/Garmin-Multisp … amp;sr=8-3


Duitse Amazon, prijs range: € 334,00 - € 863,87
https://www.amazon.de/dp/B01N7J9APR/ref … amp;sr=8-5

6

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Die duitse Amazon vind ik raar. Toen ik mijn Fenix5 kocht deze zomer stonden daar heel goedkope toestellen maar dat waren er die teruggestuurd waren denk ik. Heb het uiteindelijk gewoon bij Futurum gekocht. Btw de fenix6 is er intussen ook al.

7

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

ik heb de fenix 5 begin dit jaar bij Amazone.de gekocht. Ik kreeg gewoon een nieuwe en geen gebruikte. Zou ik ook niet geaccepteerd hebben. Maar pas nadat ik had getracht het horloge per post via Amerika of Canada te bestellen. Die weg is slim gepareerd door beider douanes: ik wilde hem daar bestellen en kreeg netjes de uitvoerrechten gepresenteerd. Dat werkt dus niet meer.

Je moet sneller dan de klos zijn.

8

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Maca944 schreef:

Als iemand ergens nog goede Black Friday aanbiedingen voor de Garmin Fenix 5 tegenkomt dan hoor ik het graag wink

De komende tijd regelmatig even op DC Rainmaker kijken, die brengt het altijd mooi in kaart. (Nu alleen nog voor VS.)

9

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Op GPS.nl zag ik de 5s plus voor 499

10

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Alle 3 de horloges die je noemt doen het niet met open water zwemmen. Het zijn hardloop horloges met iets extra functies.

Probeer een garmin 735xt te vinden. Uitlopend model maar perfect voor wat jij wil. Binnen en buiten zwemmen, fietsen, hardlopen. Heeft ook een speciale triathlon functie.

11

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Polar M is ook een triatlon horloge, die meet bovendien hartslag bij zwemmen.

12

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Jörgen schreef:
Maca944 schreef:

Als iemand ergens nog goede Black Friday aanbiedingen voor de Garmin Fenix 5 tegenkomt dan hoor ik het graag wink

De komende tijd regelmatig even op DC Rainmaker kijken, die brengt het altijd mooi in kaart. (Nu alleen nog voor VS.)

Sowieso is dit een fijne om de reviews van diverse horloges te lezen.

Dus TS, hier moet je even tijd in steken, kun je zelf een oordeel vellen...

13

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Lamlendigeton schreef:

Alle 3 de horloges die je noemt doen het niet met open water zwemmen. Het zijn hardloop horloges met iets extra functies.

Probeer een garmin 735xt te vinden. Uitlopend model maar perfect voor wat jij wil. Binnen en buiten zwemmen, fietsen, hardlopen. Heeft ook een speciale triathlon functie.

Klinkt goed! Ik heb er naar gekeken en ik zie dat verschillende websites deze Garmin aanbieden. De prijzen lopen echter flink uiteen, zo kost hij bij de runnerinn 209 en vervolgens bij bol.com 299. Iemand enig idee waarom?

14

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

ronnyke schreef:

Die duitse Amazon vind ik raar. Toen ik mijn Fenix5 kocht deze zomer stonden daar heel goedkope toestellen maar dat waren er die teruggestuurd waren denk ik. Heb het uiteindelijk gewoon bij Futurum gekocht. Btw de fenix6 is er intussen ook al.

Dan wordt toch echt expliciet gemeld dat het om gebruikte of refurbished toestellen gaat.

15

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Ik zie net op Wiggle.nl al Black Friday aanbiedingen staan, o.a. voor Garmin.

16

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

rdlk schreef:

Ik zie net op Wiggle.nl al Black Friday aanbiedingen staan, o.a. voor Garmin.

Ik zie op Wiggle inderdaad o.a. een Garmin Forerunner 735XT staan inclusief HSM voor €244,02

17

Re: Welke (multi) sporthorloge ?

Ik heb een Polar Vantage M, ben er erg tevreden mee. Wellicht iets om naar te kijken.