26

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Sterkte thuis maca944. Misschien eens tijd om je belofte in te lossen ;-). Je zou vertellen waar de 944 in je nickname vandaan kwam.

Je moet sneller dan de klos zijn.

27

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

mcguyver schreef:

Sterkte thuis maca944. Misschien eens tijd om je belofte in te lossen ;-). Je zou vertellen waar de 944 in je nickname vandaan kwam.

Dank allen! Operatie en bestralingen hebben we gehad, nu 3 chemo's gehad van de 4 van de eerste (zware) serie, daarna nog 4 die minder zwaar zouden moeten zijn. Het is een curatief traject en 1 op de 7 vrouwen krijgt met borstkanker te maken, dus de medische wetenschap is aardig ver inmiddels.

Ik heb geen enkel probleem met helemaal geen alcohol, maar me beperken tot 1 glas bier of wijn eens in de zoveel tijd dat kan ik gewoon niet, dus dan maar helemaal niets. Ik ben erg blij met de Tacx, zo kan ik thuis blijven maar wel serieus trainen.

Vwb die 944, toen ik nog aan motorracen deed heb ik mijn startnummer aangepast naar 99 omdat mijn dochter op 9 september was geboren. Een ruim jaar later, op 20 november, werd mijn oudste zoon geboren. Ik heb de interne som van 9-9 (9+9 = 18, 1+8=9) en 20-11 (20+11=31, 3+1=4) genomen en kwam toen op een 9 en een 4, zodat mijn startnummer 94 werd. Mijn jongste zoon is geboren op 30 oktober, met wederom een interne som van 4 (30 + 10 = 40, 4 + 0 = 4) en zo is 944 ontstaan en gebleven.

28

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Okee, behoorlijke rekensom. Ik had wel iets uit je raceverleden verwacht.

Je moet sneller dan de klos zijn.

29

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Sterkte Maca, het is een lang en slopend traject. Hoop dat jullie er voor zover mogelijk goed uit komen. Zelf ook van dichtbij meegemaakt 2x (moeder) en t is pittig.

Vwb goede voornemens, meer structuur aanbrengen en nog wat gezonder leven. Dat zou dan moeten leiden tot een frisse, snelle david die het hele jaar blessurevrij prs neerzet met een glimlach op zn gezicht!

30

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Veel sterkte de komende periode Maca! Heftige tijden voor jullie.

Voor mijzelf ook maar weer eens tijd om in te loggen op het forum hier. Na een periode van een aantal maanden afwezigheid eens zien waar iedereen zich mee bezig houdt! :-)

Bij mij is het niet alleen afwezigheid van het forum geweest, maar ook een aantal maanden van vrijwel niet trainen. Inmiddels alweer een half jaartje geleden is ons tweede zoontje, Teun, geboren. Na 4 dagen werd hij opgenomen met een virale hersenvliesontsteking. Op dat moment draait de wereld even helemaal niet meer om triathlon. Gelukkig is hij er goed doorheen gekomen en gaat het tot op heden (op wat trubbels met zijn gewicht na) super goed met hem. Dit heeft er ook flink ingehakt bij mijn vrouw, waardoor er symptomen van een depressie zijn. Naast nog burn-out / overspanningsverschijnselen door wat werkgerelateerde zaken.

Flink wat dingen die er voor gezorgd hebben dat ik de afgelopen tijd niet veel getraind heb. Ik kom nog wel lekker rond 5 uur in de ochtend mijn bed uit. Maar dan voor Teun en niet om te kunnen trainen voor de rest wakker wordt ;-)

De komende tijd, en 2020 staat (op sportgebied) in het teken van weer terug in het trainen komen en wat triathlons en loopjes doen. Geen grootste doelen voor mij dit jaar.

Mooi jaar voor iedereen hier!

31

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

marcell schreef:

Veel sterkte de komende periode Maca! Heftige tijden voor jullie.

Voor mijzelf ook maar weer eens tijd om in te loggen op het forum hier. Na een periode van een aantal maanden afwezigheid eens zien waar iedereen zich mee bezig houdt! :-)

Bij mij is het niet alleen afwezigheid van het forum geweest, maar ook een aantal maanden van vrijwel niet trainen. Inmiddels alweer een half jaartje geleden is ons tweede zoontje, Teun, geboren. Na 4 dagen werd hij opgenomen met een virale hersenvliesontsteking. Op dat moment draait de wereld even helemaal niet meer om triathlon. Gelukkig is hij er goed doorheen gekomen en gaat het tot op heden (op wat trubbels met zijn gewicht na) super goed met hem. Dit heeft er ook flink ingehakt bij mijn vrouw, waardoor er symptomen van een depressie zijn. Naast nog burn-out / overspanningsverschijnselen door wat werkgerelateerde zaken.

Flink wat dingen die er voor gezorgd hebben dat ik de afgelopen tijd niet veel getraind heb. Ik kom nog wel lekker rond 5 uur in de ochtend mijn bed uit. Maar dan voor Teun en niet om te kunnen trainen voor de rest wakker wordt ;-)

De komende tijd, en 2020 staat (op sportgebied) in het teken van weer terug in het trainen komen en wat triathlons en loopjes doen. Geen grootste doelen voor mij dit jaar.

Mooi jaar voor iedereen hier!

Heftige periode zeg, maar goed om te horen dat het de goede kant op gaat.
Dan besef je pas dat triathlon cq. sport een bijzaak is.
Eerst zorgen dat het thuis ok gaat en dan komt de sport vanzelf wel weer.
Ik hoop dat 2020 een goed/beter jaar voor je wordt... en 2021, 2022, 2023 enz ook natuurlijk wink

In manibus vestris victoria est

32

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Pff, wat een verhaal marcell, wel fijn om te horen dat het met Teun nu naar omstandigheden goed gaat, dat is het allerbelangrijkste. Ik kan me voorstellen dat je dan even geen grootse sportdoelen hebt, al vind ik het zelf wel lekker om waar mogelijk door te blijven trainen.

En pas ook op met je vrouw, we hebben ook een burn-outperiode gehad en door alle chemo momenteel valt de term depressie ook regelmatig. Oxazepam en wat andere -pammetjes helpen daar momenteel wel wat mee (en zijn ook wel nodig) maar op de langere termijn is dat natuurlijk geen oplossing. Maar als het tijdelijk alles wat draaglijker maakt dan kan ik me voorstellen dat je die troep slikt.

33

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Marcel, jullie ook veel sterkte gewenst.
Fijn telezen dat Teun inmiddels weer wat aan sterkt.
Geniet ook van jullie kleine man!

34

Re: Fijne kerstdagen en een goed, gezond en sportief 2020 gewenst!

Heftig, Marcell - en Maca ook trouwens, met jullie vrouwen. Ziekte van jezelf of van je kind hakt er sowieso in natuurlijk. Maar, hopelijk ter bemoediging: ik heb op m'n 33e een burnout gehad, dat was ook heftig, en verdeelt mijn leven in ervoor en erna, en erna is veel beter dan ervoor. Oftewel: als je het goed aangaat, zo'n crisis, kan het sterk in je voordeel uitpakken. Hopelijk gaat dat bij jullie thuis ook zo werken!

Louise