1

Onderwerp: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Kan een team van hardlopers op geoefend niveau het resultaat van één individuele loper naar een nieuw persoonlijk record krijgen? Wat is er voor nodig om dat voor elkaar te krijgen? Met Duursportvereniging TTL zoeken we het uit met als doel 3 PR’s op de 10km tijdens de halve marathon van Zoetermeer. #TeamWork

Lees hier deel 1 van 4. De komende weken post ik de volgende 2 blogs en na 19 januari het resultaat van de wedstrijd.

Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben of nog input kunnen leveren aan ons experiment!
https://www.duursportverenigingttl.nl/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments/1572424667-TTLisBreakingX.jpg

2

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Interessant expriment! Alleen lastig om bijvoorbeeld aan te tonen dat de getraindheid van de loper precies hetzelfde is als op het moment dat hij zijn/haar PR liep (sorry de wetenschapper/statisticus in mij ziet allerlei moeilijkheden tongue)

3

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Oh, maar er zit ook helemaal geen wetenschappelijke bedoeling achter hoor :-) Meer teamwork, elkaar geestelijk bijstaan en pushen. Natuurlijk moet er ook lekker doorgelopen worden om PR's neer te zetten, maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid. En uiteraard: als we de PR's niet halen dan ligt het bij voorbaat al aan het weer. En als we het wél redden dan ligt het aan ons :-)

4

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Kijk, dat is de goede instelling! big_smile

5

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Deeltje 2 van 4: https://www.duursportverenigingttl.nl/2 … iging-ttl/

Over formaties lopen, formatieslopen en onze eerste ervaringen.

6

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

En gewoon, omdat ik er zelf zo enthousiast over ben: deel 3 van 4: https://www.duursportverenigingttl.nl/2 … rainingen/

Over onze bevindingen tijdens de trainingen, over groepstempo, sturing, bochten, communicatie en verstoringen. Niks wetenschappelijk onderbouwd maar wel heel tof om met een groep te doen. Teamwork, experimenteren en elkaar uitdagen; niks mis mee :-)

Zijn er anderen die dit soort dingen binnen hun vereniging of clubje doen? Lijkt me leuk te lezen en wellicht uit te proberen!

7

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

En het laatste deel van het vierluik is af. Zondagmiddag liepen we met 3 teams met doeltempo's van 39', 44' en 50' naar 3 PR's op de 10km. Het weer zat mee, het parcours was vlak en de motivatie was enorm.

https://www.duursportverenigingttl.nl/2 … wedstrijd/

8

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Jullie liepen naar 3 PR's, maar haalden jullie die ook?
Leuk om er zo mee bezig te zijn in verenigingsverband!

9 Laatst bewerkt door Thijs-Jan (20-01-20 21:13:18)

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

't Is wel een beetje een spoiler natuurlijk (want het staat in de blog) maar 1 PR is inderdaad gesneuveld. 1 Is op een paar seconden benaderd en 1 heeft twee minuten verloren en daarmee het doel gemist door hamstringpijn.

De grote winnaar was de samenwerking; iedereen heeft het formatie(s)lopen en het experiment hartstikke leuk gevonden. En dat is misschien wel meer waard dan die paar seconden. (die PR's komen overigens vast nog wel, want als je ziet dat een PR binnen handbereik is... :-))

10

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

Bedankt voor het delen Thijs-Jan. Ik heb de stukjes met interesse gelezen!

De uiteindelijke uitvoering was nog niet helemaal perfect zo te zien, best veel andere (rand)zaken om ook nog op te verbeteren volgens mij. Ben wel benieuwd welke van de 3 prs is gesneuveld trouwens.

Zelf heb ik in een aantal loopjes het ook wel prettig gevonden om iemand / een pacer die nét wat harder liep dan ik te volgen.

11

Re: Duursportvereniging TTL is Breaking X

davidr schreef:

Ben wel benieuwd welke van de 3 prs is gesneuveld trouwens.

Zelf heb ik in een aantal loopjes het ook wel prettig gevonden om iemand / een pacer die nét wat harder liep dan ik te volgen.

Het PP van <40 is gebroken (39'45" ongeveer). De 44 is 46 geworden en 50 is uit mijn hoofd iets van 50'15" geworden.