1

Onderwerp: Beurs gevoel na vallen, hoe verantwoord doortrainen?

Gisteren heb ik keileuk meegedaan aan de N70-LOOP van de triathlon vereniging. In de laatste 700 meter van de 11 kilometer vergeet ik mijn voeten op te tillen. Hup, boomwortel en ik die door de lucht vlieg. Auw. Een schaafplek op mijn dijbeen en nu een blauwe plek. Iets meer zeer doet de rib uit m'n lijf: de Forerunner 945 is gesneuveld dus die is ter reparatie naar Garmin.

Gisterenavond op de bank knoepte mijn schouder ineens heel hard, die leek niet helemaal goed gezeten te hebben. Hierover gaat mijn vraag. Mijn schouder is gevoelig en doet geen pijn. Ik vraag me af of het verantwoord is om morgenavond aan de zwemtraining mee te doen omdat ik hem natuurlijk niet wil overbelasten. Welke ervaringen hebben jullie met vallen en blauwe of beurzen plekken? Hoe voel je dat je iets overbelast?

Nu even een recovery ritje op Zwift doen, spiertjes in de benen wat losser.

2

Re: Beurs gevoel na vallen, hoe verantwoord doortrainen?

Ik ben soms behoorlijk blauw na een val met de MTB, houdt mij niet tegen om verder te trainen hoor.
Ook niet icm zwelling, soms voel ik het zeg maar klotsen aan mn been. Het lichaam ruimt t zelf wel weer op.

Met die schouder zou ik voorzichtig kijken hoe t gaat met zwemmen, zeker niet forceren, anders wat rust geven. Als de pezen een tik hebben gehad kan het wel even duren voordat t weer rustig wordt.

Sterkte, en mooi balen van je horloge.

3

Re: Beurs gevoel na vallen, hoe verantwoord doortrainen?

Balen van je horloge.

Wat betreft die rib: als je de pijn kunt verdragen dan kun je het in principe doen, maar ribben kunnen heel pijnlijk zijn. Nadat ik er een paar gekneusd/gebroken had was zwemmen het laatste wat ik weer kon. Maar hoeveel pijn het doet, en bij welke bewegingen hangt heel erg af van de mate van schade en waar en welke rib(ben) beschadigd zijn.

Sterkte in ieder geval.

4

Re: Beurs gevoel na vallen, hoe verantwoord doortrainen?

MontanaMan schreef:

Balen van je horloge.

Wat betreft die rib:

Sterkte in ieder geval.

Het was de spreekwoordelijke rib uit m'n lijf, de Garmin. Haha. M'n schouder is het meest stijf nu en ik ga vanavond gewoon rustig zwemmen.

Dank jullie wel voor het advies.