Onderwerp: Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735
Iemand een idee waar/hoe/tegen welk bedrag ik het glas van mijn G armin 735xt het beste kan laten vervangen?
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Materiaal » Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735
Iemand een idee waar/hoe/tegen welk bedrag ik het glas van mijn G armin 735xt het beste kan laten vervangen?
Ik heb hem ingestuurd naar Garmin toen het scherm van mn Edge stuk was. Tegen bijbetaling kreeg ik een gerefurbishte.
Is dat het glas of een screen protector? Insturen naar Garmin lijkt me idd. Als je dan een nieuwe hebt, gelijk een screen protector erop, daar zie je helemaal niks van, maar helpt wel degelijk.
Er zit idd een screenproctector op maar het glas is toch echt beschadigd. Thanks voor je tip!
Is dat het glas of een screen protector? Insturen naar Garmin lijkt me idd. Als je dan een nieuwe hebt, gelijk een screen protector erop, daar zie je helemaal niks van, maar helpt wel degelijk.
Tip voor de Garmin klantenservice: blijven opbellen! Als je er niet proactief achteraan zit gebeurt er helemaal niets namelijk... (zo ben ik nu al 2 maanden op garantiereparatie van mijn 735 XT aan het wachten en krijg ik hopelijk deze week mijn 'nieuwe' refurbished...)
Bedankt voor de tip! De barometer van mijn 5S is kaduuk en heb helaas na een week nog geen reactie op mijn verzoek gekregen.
Die barometers gaan vaak kapot, bij mij 3x gebeurt (1x 920, 2x 935), elke keer een nieuwe gekregen.
Ik kreeg hier in de UK op een gegeven moment te horen dat de snelheid van afhandelen afhing van de voorraad die ze hadden. Als ze geen voorraad hebben als jouw horloge binnenkomt, dan kan het weken duren voor er weer voorraad is en ze een vervangend toestel terug kunnen sturen. Maar ook dan nog geldt inderdaad: bellen of chatten (als dat kan)! De laatste keer had ik eerst gechat of ze voorraad hadden (voordeel is is dat je de chat als mail krijgt), die hadden ze. Horloge opgestuurd, kwam aan, maar na een paar dagen was de status nog niet verandert. Weer gechat, die gaf aan dat er geen voorraad was. Toen verwezen naar vorige chatlog en toen was er opeens dus wel voorraad en 2 dagen later had ik een horloge binnen.
Zo ging het bij mij ongeveer, al heb ik in Nederland nog nooit iemand online gezien op de chat en op de webforms wordt niet gereageerd, vandaar mijn advies om te bellen. Toen ik ze vorige week belden nadat ik al 2 maanden niets had gehoord was het: ow er is een fout gemaakt, ik zal je even voorrang geven en je krijgt volgende week een ander horloge. De prioriteiten zijn dus inderdaad flexibel... Ik heb vandaag een track-and-trace nummer gekregen, dus ik ga ervanuit dat dat ook wel goed komt.
Ik heb inmiddels contact gehad met de servicedesk (begin januari) en kreeg de mogelijkheid om mijn kapotte device om te ruilen voor een refurbished exemplaar - natuurlijk tegen een meerprijs. Sinds ik daarmee akkoord ben gegaan is de reactiesnelheid gedaald tot het absolute nulpunt. In geen mogelijkheid kan ik nog met ze in contact komen.
Zo ging het bij mij ongeveer, al heb ik in Nederland nog nooit iemand online gezien op de chat en op de webforms wordt niet gereageerd, vandaar mijn advies om te bellen. Toen ik ze vorige week belden nadat ik al 2 maanden niets had gehoord was het: ow er is een fout gemaakt, ik zal je even voorrang geven en je krijgt volgende week een ander horloge. De prioriteiten zijn dus inderdaad flexibel... Ik heb vandaag een track-and-trace nummer gekregen, dus ik ga ervanuit dat dat ook wel goed komt.
Dat valt me nogal tegen van een merk als Garmin.
Na een maand heb ik ook bericht gekregen n.a.v. mijn klacht dat de barometer en temperatuurmeter defect zijn. Advies was om 'm onder de kraan te houden...
Geen telefoon nummer? Vaak zijn ze afhankelijk van de voorraad die ze hebben, hebben ze die niet dan kunnen ze geen horloge opsturen. Maar soms hebben ze wel voorraad en 'vergeten' ze het horloge op te sturen lijkt het wel.
Service level van Garmin is dan wel achteruit gegaan de laatste jaren.
Ik had een aantal jaar geleden een duitse fenix 2 gekocht, welke niet waterdicht bleek te zijn. Duitse webshop wilde niets doen qua garantie aangezien zij van mening waren dat je niet mag zwemmen met dat horloge. Servicedienst van Garmin gemaild en ik mocht gelijk het horloge opsturen, waarna ik al heel snel een refurbished exemplaar terug kreeg.
Service level van Garmin is dan wel achteruit gegaan de laatste jaren.
Nou... mijn man heeft eerst een aantal Garmins versleten en is al zeker 7 jaar geleden op Suunto overgestapt uit onvrede over de levensduur van die Garmins en vervolgens de slechte service bij problemen (allebei gaat in zijn/onze ervaring bij Suunto inderdaad vele malen beter).
Louise
UPDATE:
Het moest even duren maar inmiddels sport ik weer met een refurbished horloge (niet te zien overigens) die ik gratis heb gekregen vanwege de garantie. Strap, oplader etc zijn helemaal nieuw. Eind goed, al goed dus. Thanks voor de tips iedereen!
Goed om te horen, maar heeft inderdaad wel even geduurd ja!
Mijn referbished exemplaar van de Garmin 735 XT (waar ik 2 maanden op had gewacht) was na 2x zwemmen weer lek.. Ik heb het opgegeven en heb nu een Polar vantage M. Hoef geen Garmin meer.
O wat jammer Sandra!
Ik ben juist zo tevreden over de mijne.
Mijn Edge 820 is weer opgestuurd, omdat het de 4e was, krijg ik nu een upgrade naar de 830,
Ook omdat er denk ik geen 820 meer te krijgen is (dat was de vorige keer ook al lastig).
Ik vind t prima.
Ik kaap een klein beetje het topic...
Zijn hier nog garmin (945) bezitters die plots (sinds de laatste update?) veel minder snel GPS signaal vinden?
Tot een week geleden ofzo vond ik altijd gps signaal op een paar seconden. Nu sta ik plots ruim 2 minuten te wachten voor ik kan vertrekken.
Ben ik alleen of zijn er nog mensen met vergelijkbare problemen?
Ik kaap een klein beetje het topic...
Zijn hier nog garmin (945) bezitters die plots (sinds de laatste update?) veel minder snel GPS signaal vinden?
Tot een week geleden ofzo vond ik altijd gps signaal op een paar seconden. Nu sta ik plots ruim 2 minuten te wachten voor ik kan vertrekken.Ben ik alleen of zijn er nog mensen met vergelijkbare problemen?
Ik heb het in januari en februari gehad, met mijn Garmin Fenix 3. Moest echt al een km lopen, voordat ie alsnog het signaal oppikte.
Gaat nu opeens weer goed, misschien een gefaseerde update?
Goedemorgen, mijn Garmin 735XT heeft dit sinds twee weken ook.
Mijn 735 ook sinds een week of 2 ja!
Geen last van. Ook een 735xt.
Hier een fenix 5 zonder problemen. Toen ik wel problemen had ben ik op het Garmin forum een stuk wijzer geworden. Daar geeft Garmin af en toe een update waar ze m.b.t. welk probleem mee bezig zijn.
Viel me ook al op de laatste week een paar keer, met een 935.
Oké, algemeen probleem dus en ongetwijfeld al door wat gebruikers doorgegeven aan Garmin.
Wachten dus maar op een nieuwe update en hopelijk dan weer beter.
Triathlonforum.nl » Materiaal » Reparatie horloge, glas vervangen Garmin 735
Powered by PunBB, supported by Informer Technologies, Inc.
Currently used extensions: show_links_blank. Copyright © 2008 PunBB