26

Re: WK Multisports 2020 Almere

thijs schreef:

Het is serieus een heel leuk looprondje in Almere mocht er weer wat publiek komen te staan. Zes rondjes (geen zeven toch?) klinkt niet leuk en als je het zo verkend zie je dat niet maar op de wedstrijddag is het echt super! Een van de beste looprondes die ik ken in de sport.

Eens, inderdaad 6 rondjes van 7km en elk rondje is feest (als er publiek staat). Bijkomend voordeel is dat je iemand langs de kant kan (en mag!) hebben staan om je te bevoorraden. In de hele vind ik die 6 rondjes ook makkelijker aftellen dan als je 4 of minder rondjes moet lopen.

27

Re: WK Multisports 2020 Almere

Ah, ik heb er alleen in het publiek gestaan hoor. Maar ter plekke besloten dat ik dat mezelf nooit aan zou doen big_smile

28

Re: WK Multisports 2020 Almere

Mij leek het voor eventuele publiek ook leuk, die zien je ook wat vaker langskomen.

Begrijp ik het goed dat iemand langs de kant je gewoon gelletjes, drop en cola mag geven ? Ideaal.

Dagje verkenning doe ik alles een stukje, incl 1 rondje fietsen. Dat lijkt me wel zo prettig.

29

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Begrijp ik het goed dat iemand langs de kant je gewoon gelletjes, drop en cola mag geven ? Ideaal.

Ja, officieel mag dit alleen in één van de twee coachingzones (althans, dat was bij vorige edities zo).

30 Laatst bewerkt door Hedcandy (07-06-21 14:56:26)

Re: WK Multisports 2020 Almere

Het zijn er inderdaad (maar) 6 smile
Het rondje vind ik zelf wel leuk, zeker tijdens de wedstrijd. Door het stadion geeft echt een boost, en aan de overkant die zone van TV de Bollenstreek (die blauwe mensen zeg maar) ook.
En dan zijn er nog wat van die punten met muziek etc, ja dat helpt mij wel!

En Vanzella, ik kende het onderdeel ook niet, er zijn ook verder niet echt wedstrijden in te vinden geloof ik.
Maar omdat er vorig jaar geen halve op het programma stond vond ik dit een mooi alternatief.
Bovendien vind ik het ook wel tof om in eigen land, eigen stad, mee te doen aan een WK.

31 Laatst bewerkt door Hedcandy (07-06-21 14:58:52)

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Mij leek het voor eventuele publiek ook leuk, die zien je ook wat vaker langskomen.

Begrijp ik het goed dat iemand langs de kant je gewoon gelletjes, drop en cola mag geven ? Ideaal.

Dagje verkenning doe ik alles een stukje, incl 1 rondje fietsen. Dat lijkt me wel zo prettig.

Er is idd een coachpost, daar mag iemand je van alles geven (2 voeten aan de grond, dus niet meelopen).
Maar er zijn ook genoeg posten onderweg, maar als je je eigen merk wil dan kan dat dus!

Edit: beetje dubbel, zag net Maca zijn reactie

32

Re: WK Multisports 2020 Almere

Hedcandy schreef:

Het zijn er inderdaad (maar) 6 smile
Het rondje vind ik zelf wel leuk, zeker tijdens de wedstrijd. Door het stadion geeft echt een boost, en aan de overkant die zone van TV de Bollenstreek (die blauwe mensen zeg maar) ook.
En dan zijn er nog wat van die punten met muziek etc, ja dat helpt mij wel!

En Vanzella, ik kende het onderdeel ook niet, er zijn ook verder niet echt wedstrijden in te vinden geloof ik.
Maar omdat er vorig jaar geen halve op het programma stond vond ik dit een mooi alternatief.
Bovendien vind ik het ook wel tof om in eigen land, eigen stad, mee te doen aan een WK.

Nu ik erover nadenk, In Canada heb ik eens de Barrelman gedaan (een halve in Niagara) en daar hadden ze toen het Canadees kampioenschap aquabike aan gekoppeld. Objectief gezien niet raar natuurlijk. Er zijn run bike run's, zwemlopen dus waarom niet zwemmen en fietsen smile Maar hier in BNL zie je het nauwelijks.

Ideaal inderdaad om WK sfeer te proeven zonder zes maanden voorbereiding en zes weken herstel tijd te moeten plannen/incasseren...

33

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Mij leek het voor eventuele publiek ook leuk, die zien je ook wat vaker langskomen.

Kan ik ook beamen - ik was er publiek in onze trio-triathlon in 2019, nadat ik had gefietst. Ik vond het erg leuk om onze loper steeds langs te zien komen. In de tijd ertussen kan je dan steeds net naar het 'marktpleintje' voor wat te eten of drinken of rondneuzen tussen de spulletjes. De tijd vloog voorbij. Hopelijk kan die gezelligheid in september er gewoon zijn weer! Dan is het zeker een gave kijk-triathlon.

Louise

34

Re: WK Multisports 2020 Almere

Vanzella:

Ideaal inderdaad om WK sfeer te proeven zonder zes maanden voorbereiding en zes weken herstel tijd te moeten plannen/incasseren...

Nou, voor mij gelden die 6 maanden voorbereiding anders wel hoor, echt niet dat ik 180km fietsen zo uit mn mouw schud... dus nee, ik ben serieus bezig wat dat betreft!!
Natuurlijk scheelt het dat ik minder hoef telopen, zal het zeker in herstel ook schelen, maar doe het alsjeblieft niet af als een reservenummer wat niks voorstelt. Vind ik niet zo leuk om te horen..

35

Re: WK Multisports 2020 Almere

En als je niet loopt, wil je ook nog harder gaan op zwemmen en fietsen. Daar zal het deelnemersveld ook naar zijn.

180 km toeren kan ik wel, maar racen is een ander verhaal big_smile

36

Re: WK Multisports 2020 Almere

LindaRotterdam schreef:

En als je niet loopt, wil je ook nog harder gaan op zwemmen en fietsen. Daar zal het deelnemersveld ook naar zijn.

180 km toeren kan ik wel, maar racen is een ander verhaal big_smile

Een goede vriend van me is gewoon niet meer in staat om hard te lopen, voor hem is die aquabike ideaal aangezien hij wel graag zwemt en fietst. Een clubgenoot van me is een redelijke zwemmer en een goede fietser, maar een matige loper, voor hem is dit wk een hoofddoel. Ik denk dat het echt een gat in de markt is voor veel atleten die er ook vol voor gaan. En inderdaad, zonder lopen kan je alles geven op de fiets, benieuwd hoe mensen deze wedstrijd ervaren.

37

Re: WK Multisports 2020 Almere

Moet het allemaal nog maar zien. De week voor Almere is Roth, de week erna Zofingen. Lijkt me gepland door mensen die meer weten dan wij.

38

Re: WK Multisports 2020 Almere

Hedcandy schreef:

Vanzella:

Ideaal inderdaad om WK sfeer te proeven zonder zes maanden voorbereiding en zes weken herstel tijd te moeten plannen/incasseren...

Nou, voor mij gelden die 6 maanden voorbereiding anders wel hoor, echt niet dat ik 180km fietsen zo uit mn mouw schud... dus nee, ik ben serieus bezig wat dat betreft!!
Natuurlijk scheelt het dat ik minder hoef telopen, zal het zeker in herstel ook schelen, maar doe het alsjeblieft niet af als een reservenummer wat niks voorstelt. Vind ik niet zo leuk om te horen..


Ahh sorry, zo was het niet bedoeld.. Het klinkt lomper op schrift dan het in mijn hoofd klonk.. Excuses!

39

Re: WK Multisports 2020 Almere

Ok Vanzella, er is niks aan t handje!
Blijft altijd lastig,platte tekst... smile

40

Re: WK Multisports 2020 Almere

Cootje schreef:

Moet het allemaal nog maar zien. De week voor Almere is Roth, de week erna Zofingen. Lijkt me gepland door mensen die meer weten dan wij.

Wat bedoel jehier precies mee?
Dat ze de WK er evt alsnog kunnen uitgooien oid?

41

Re: WK Multisports 2020 Almere

Dat hoop ik toch niet.

Heb door t cancellen van de rest van de evenementen iig wel een hotel dichterbij te pakken met gratis annuleren tot 9 sept. Dat is alvast mooi.

42

Re: WK Multisports 2020 Almere

Nee, ik bedoel meer dat de ITU wedstrijden altijd een beetje probeert te verdelen. Nu heb je in drie weekenden drie wedstrijden over de lange afstand. En het WK in de middelste week. En waarschijnlijk ook nog de nodige Ironmen in dezelfde weken. Het lijkt me sterk dat er zo voor de evenementen voldoende deelnemers overblijven om het rendabel te houden voor deze evenementen. Als je nu al weet dat er geld bij moet zal de organisatie wel een paar keer achter hun oor krabben.

43

Re: WK Multisports 2020 Almere

Ah zo...
Nou ja, Almere heeft dan in elk geval op vrijdag nog de halve. Ik heb altijd het idee dat die de wedstrijd financieel draagt. Veel deelnemers, altijd uitverkocht.

44

Re: WK Multisports 2020 Almere

Ook weer zo. Het beste er maar van hopen!

45

Re: WK Multisports 2020 Almere

Heeft er iemand al de trisuit van Z3rod / NTB besteld?
De mijne is onderweg, ben benieuwd hoe hij zit en hoe hij valt kwa maat.

Heb niet gewacht op evt pasdagen, want wil er na mn vakantie nog in kunnen trainen om eraan te wennen en anders werd het wellicht te laat.

46

Re: WK Multisports 2020 Almere

Nog niet. Had nog wel wat vragen mbt prijs, pasdagen en de maten.

Wil voor 195 euro liever geen verkeerde keuze maken. Val net tussen 2 maten in...

Iets anders, heeft iemand een gpx van het fietsparcours of is dat ergens makkelijk te vinden ?
Begin juli het rondje maar eens fietsen.

47

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Iets anders, heeft iemand een gpx van het fietsparcours of is dat ergens makkelijk te vinden ?

Ik kan de GPX van mijn rit in 2019 wel even voor je downloaden, als dat nuttig is - dus als het parcours ongewijzigd is, weet je dat?

Ik had het toen ook verkend, vond het toen makkelijk te vinden op basis van de parcourskaart op de website, behalve het eerste stukje: ik heb bij mijn verkenning wat door Almere gedwaald. Terwijl dat best recht-toe-recht-aan is eigenlijk. Ik kon niet alles precies verkennen: fietspad ipv weg, één klein stukje is alleen voor auto's en ik moest omrijden vanwege wegwerkzaamheden. Maar het gaf wel een goede indruk, het was leuk om te doen.

Louise

48

Re: WK Multisports 2020 Almere

Hi Louise, zou top zijn. Geen idee of het gewijzigd is, het is dit parcours.

https://almere.triathlon.org/itu-races/long-distance/

49

Re: WK Multisports 2020 Almere

Zo op het oog is dat hetzelfde. Stuur me even een berichtje met je mail-adres, dan download ik 'm strakjes.

Louise

50 Laatst bewerkt door Hedcandy (23-06-21 13:13:04)

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Hi Louise, zou top zijn. Geen idee of het gewijzigd is, het is dit parcours.

https://almere.triathlon.org/itu-races/long-distance/

Het is niet gewijzigd idd.

Ik woon aan het parcours, dus mocht je vragen hebben, stuur gerust even een pb wink