126

Re: WK Multisports 2020 Almere

Geweldig verhaal David, leuk om zo met je op stap te gaan in jouw beleving!!

127

Re: WK Multisports 2020 Almere

Leuk verslag! En goed ingedeeld race zo te lezen, gefeliciteerd!

128

Re: WK Multisports 2020 Almere

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!


Jörgen schreef:

Verslagje? smile

Leuk om te lezen en mooi dat het zo soepel verlopen is. Je hebt de wedstrijd goed ingedeeld. Liep je de dag erna ook nog soepel de trap af?

Verder goed om te lezen dat het goed te combineren is met een relatie / gezin... Ik gooi het hier ook maar eens in de groep.

Nee, hahaha de trap was echt een ramp!

mcguyver schreef:

In 1 ruk uitgelezen. Tof man. Het was dus niet sporttrusten wat je volgde?

Dit was volgens de principes van 'energy control'. Staat ook op de site geloof ik. Volgens mij is sportrusten hier een afgeleide van. Het lijkt wel erg op elkaar hoor dus wellicht maakt de naam niet uit. Ik ben er hoe dan ook zeer enthousiast over. Met name over hoe compleet er gekeken wordt, dus alle facetten om tot een prestatie te komen tellen mee.

129

Re: WK Multisports 2020 Almere

Mooi verslag david. En gefeliciteerd met deze prestatie!

130

Re: WK Multisports 2020 Almere

Bijgelezen... Mooi verhaal, davidr, en natuurlijk een geweldige prestatie, maar dat had ik op Strava al gezien.
Graag gedaan, van die GPX.

davidr schreef:

Dit was volgens de principes van 'energy control'. Staat ook op de site geloof ik. Volgens mij is sportrusten hier een afgeleide van.

Voor zover ik weet, komen energy control en sportrusten uit dezelfde 'bron': Stans van der Poel ( https://www.stansvanderpoel.nl/ ). Controversieel, maar er worden inderdaad goede resultaten mee geboekt.
Waar ik nog benieuwd naar was: hoe heb je het trainen met die methode ervaren met je hoofd (om het zo maar te noemen)? Wat ik op Strava zag, leek het mij namelijk behoorlijk saai: steeds alleen maar X duur op Y hartslag. Ik beleef zelf veel lol aan intervaltrainingen, vandaar.

En de anderen ook gefeliciteerd met de prestaties, indrukwekkend, hoor!

Maca944 schreef:

Inmiddels kan ik zelf wel plezier halen uit de pre-wedstrijdspanning, en op de vraag die ik mezelf elke keer stel 'is dit nou leuk?' weet ik inmiddels dat het antwoord is dat het zeker niet leuk is maar dat leuk ook behoorlijk overgewaardeerd wordt.

Herkenbaar, ja, het is zeker niet alleen maar leuk maar leuk is heel relatief.

Louise

131 Laatst bewerkt door davidr (01-10-21 09:14:45)

Re: WK Multisports 2020 Almere

Louise schreef:

Waar ik nog benieuwd naar was: hoe heb je het trainen met die methode ervaren met je hoofd (om het zo maar te noemen)? Wat ik op Strava zag, leek het mij namelijk behoorlijk saai: steeds alleen maar X duur op Y hartslag. Ik beleef zelf veel lol aan intervaltrainingen, vandaar.

Louise

Ja kan me voorstellen dat het er saai uitzag. Echter, ik wist natuurlijk wel een beetje wat ik kon verwachten. Ik vond het programma an sich niet zo saai hoor. En intervallen deed ik ervoor eigenlijk alleen op de tacx, wat sowieso al heel veel mensen niet trekken maar ik vermaak me meestal prima met youtube op.

Het lastigste vond ik eigenlijk nog dat het een heel 'strikte' aanpak was. Dus gewoon doen wat er in het schema stond op de vereiste intensiteit. Dus niets te kiezen en niets vrijblijvends. Elke week opnieuw. En zoals ik al aangaf, soms had ik echt geen zin. Maar ja, dan nog het is een keuze, mijn keuze. Dus eigenlijk had ik niets te zeuren. En met die gedachte heb ik alles gewoon gedaan. En zo lang was het aanlooptraject nou ook weer niet. Voor een volgende evenement pak ik het schema er gewoon weer bij.

132

Re: WK Multisports 2020 Almere

davidr schreef:

Het lastigste vond ik eigenlijk nog dat het een heel 'strikte' aanpak was. Dus gewoon doen wat er in het schema stond op de vereiste intensiteit. Dus niets te kiezen en niets vrijblijvends.

Ja, dat herken ik wel van wat ik heb gelezen over de 14-kilometer-marathon-aanpak: dat je die _precies_ zo moet volgen. Dat is inderdaad wel heel strikt. Nouja, als het werkt en je ermee om kan gaan - geen probleem. Ikzelf zou er narrig van worden, hahaha!

Louise