1

Onderwerp: Welke tijdritfiets uit deze lijst kiezen en waarom? (P2, P3, Aerium)

Hallo,

Ik zie de bomen door het bos niet meer dus vraag ik hier even raad.
Ik ben op zoek naar een tijdritfiets met 'beperkt' budget en dus ook tweedehands.
Al zijn er een paar die mij interesseren, de ene is ouder, de andere is beter uitgerust en ik weet niet wat de juiste keuze is.

Momenteel heb ik een Cube Aerium uit 2012 (gewoon stuur) en het feit dat het een oude fiets is, heeft me echt nooit gestoord.

1. Cube Aerium SCR 2010 mavic ksyrium @ 900€
2. Cervelo P2 2012 105 cole wheels @ 1200€
3. Cervelo P2 2015 105 rs010 wheels @ 1500€
4. Cervelo P3 2005 di2 Mavic Ksyrium@ 1500€

Tussen de eerste en de 2 laatste is er uiteindelijk wel een groot verschil qua prijs. Reflecteert zich dat ook op 'prestatieniveau'?
Hij zal voor een paar halve en een paar 1/4 per jaar moeten dienen.

Thanks!
Ben

2

Re: Welke tijdritfiets uit deze lijst kiezen en waarom? (P2, P3, Aerium)

Tsja, meten is weten.
Dus...zoek eerst uit wat je goed past kwa fitting en zoek daar dan een fiets bij?

En als je budget maar beperkt is, zou ik dat niet uitgeven aan DI2, 105 of Ultegra is ook prima.

3 Laatst bewerkt door ic3d (18-02-20 00:25:19)

Re: Welke tijdritfiets uit deze lijst kiezen en waarom? (P2, P3, Aerium)

Het ene of het andere "aero" frame maakt in de praktijk weinig verschil (qua snelheid), ik heb daar verschillende testen van gezien. Als alle frames even goed af te stellen zijn op jouw lichaam, zou ik persoonlijk eerder een goedkoper frame kiezen. Het prijsverschil zou je dan in bijv een mooie hoge wielset kunnen steken, een disc, een snelle helm, bike fitting, speed(tri)suit, etc. Als het je puur om snelheid gaat zou je hier de meeste winst halen.

4

Re: Welke tijdritfiets uit deze lijst kiezen en waarom? (P2, P3, Aerium)

Er is geen verschil in frame tussen die 2 P2's, maar ik heb geen verstand van wielen.
De P3 is volgens mij wel een populair frame hier in de UK omdat die UCI legaal is voor tijdritten (tijdrijden is hier behoorlijk populair). Maar in de praktijk wordt daar eigenlijk nooit naar gekeken.
Di2 is natuurlijk wel aantrekkelijk, maar welke Di2 is het? Hoe oud is dat, ik neem aan dat die niet origineel met Di2 geleverd is.

5

Re: Welke tijdritfiets uit deze lijst kiezen en waarom? (P2, P3, Aerium)

De oudere DI2groep (Ultegra) vind ikzelf beter dan de nieuwe.