226

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Erg balen van Hoorn 28-6! Daar keek ik wel erg naar uit! Hoop dat ze het kunnen verzetten naar een nieuwe datum in September.

227

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kreeg bericht van de Chtriman (Frankrijk) dat ze officieel nog niet afgelast zijn maar er wel al naar een andere datum word uitgekeken. Zou weekend van 5 Sept zijn. Is 4 weken voor IM Barcelona dus 2 volledige binnen 4 weken zie ik niet echt zitten. Trainer al geraadpleegd en die had al een plan :-) nu maar hopen dat beide toch nog kunnen doorgaan in 2020 want niks is zeker al bij al.

228

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Als ik de mail van Ironman lees, dan zijn alle Europese wedstrijden tot eind juni opgeschort.

229

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Challenge nu volgensmij ook. Waren er al veel gecanceld, maar zag net op FB dat Challenge Denemarken niet door gaat. Terwijl ze daar de maatregelen al willen gaan versoepelen. hmm

Had het wel verwacht, maar toch een domper. Nu al trainen voor Ironman Barcelona is ook een beetje nutteloos...

230

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ha ga jij ook Barcelona meedoen?

231

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ha ga jij ook Barcelona meedoen?

Ja! Wist eigenlijk niet zeker of ik 'm dit jaar al wilde doen, maar voor de zekerheid vast ingeschreven.
Nu komt het toch wel goed uit big_smile

232

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Bart91 schreef:

Erg balen van Hoorn 28-6! Daar keek ik wel erg naar uit! Hoop dat ze het kunnen verzetten naar een nieuwe datum in September.

zag het bericht gisteren ook langskomen, zou mijn eerste 70.3 worden! hopelijk wordt er snel een nieuwe datum bekend. In ieder geval voldoende tijd om nog fitter te worden :-D

233

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Pfff had een mooi programma voor dit jaar maar met het wegvallen van 70.3 Hoorn blijft voor mij ook alleen nog maar IM Barcelona over. Ik ga maar wel gewoon mijn trainingsschema's aanhouden.

234

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ik kreeg bericht van de Chtriman (Frankrijk) dat ze officieel nog niet afgelast zijn maar er wel al naar een andere datum word uitgekeken. Zou weekend van 5 Sept zijn. Is 4 weken voor IM Barcelona dus 2 volledige binnen 4 weken zie ik niet echt zitten. Trainer al geraadpleegd en die had al een plan :-) nu maar hopen dat beide toch nog kunnen doorgaan in 2020 want niks is zeker al bij al.

Heb het ook gezien, ik zou dan 2 weken nadien terug aan de bak kunnen voor de Ironlakes...

235 Laatst bewerkt door yoeri (08-04-20 08:06:01)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Eerlijk gezegd heb ik er persoonlijk een hard hoofd in dat dit jaar überhaupt triathlonwedstrijden kunnen worden gehouden. Bij Triathlon Rosmalen moeten we nog een formeel besluit nemen (er is op een later moment een go/no go), maar er komt op organisatorisch vlak heel wat bij kijken (zelfs als de maatregelen iets worden versoepeld):

- Hoe houden organisaties deelnemers uit elkaar (swim start, parc ferme), zodat de kans gering is dat de atleten anderen besmetten?
- Hoe houden organisaties de verzorgingsposten veilig, zodat er geen grote massa's zijn?
- Hoe vinden organisaties op tijd vrijwilligers die ondanks coronarisico willen helpen? Veel vrijwilligers zijn vaak op leeftijd, dus dit is een belangrijk punt.
- Hoe garandeer je dat vrijwilligers veilig hun werk kunnen doen (in parc ferme, bijvoorbeeld)?
- Willen en kunnen sponsoren nog wel financieel bijdragen aan het evenement?
- Mogen buitenlandse deelnemers wel zomaar het land in/hun land uit?
- Hoe houden organisaties toeschouwers op gepaste afstand? Kan dit worden gehandhaafd? En wie is hier verantwoordelijk voor?
- Kunnen reeds aangevraagde vergunningen wel zomaar worden gewijzigd?

Ik acht de kans groot dat een deel van de maatregelen zal worden verlengd tot na juni. Dit betekent dat de meeste wedstrijden op zijn minst met bovenstaande vragen krijgen te maken. Dan heb je natuurlijk als organisatie nog de vraag of je jouw evenement dusdanig wil aanpassen dat het conform richtlijnen is. Ik kan me voorstellen dat het voor Ironman of Challenge erg lastig is te veel te wijzigen aan een wedstrijd: vergunningen voor het parcours zijn al lang van tevoren aangevraagd, de wedstrijd moet een bepaald cachet hebben, toeschouwers moeten aanwezig kunnen zijn enzovoort.

236

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Kan het me ook niet voorstellen. Er zal ook een run komen op elk evenement dat het eerste weer wordt georganiseerd.
Misschien het aantal inschrijvingen serieus beperken?

Dat is voor een lokaal hardloop evenementje nog wel te doen, maar voor veel triathlons niet om het rendabel te maken.

Ik wacht dus maar rustig af en ga een week ervoor wel inschrijven, hoe lastig dat ook is om nergens naar toe te kunnen trainen.

237

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zie het ook praktisch niet voor me idd. En als het niet lukt om voldoende uit elkaar te blijven, krijg je een paar dagen later mogelijk het bericht op je verplichte app dat je 2 weken thuis moet gaan zitten. Dan is de lol er gauw af.

Louise

238

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oud Gastel ligt er ook uit, was te verwachten, jammer...
Wel erg netjes: ze incasseren niks bij de deelnemers.

239

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nieuwkoop ook.

240

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vrees voor de rest van het seizoen.

De WK Almere was een dure kwa inschrijfkosten. Als ik nu zelf annuleer, krijg ik mn geld terug. Als ik wacht tot NTB annuleert, dan niet. Ik neig heel sterk naar de eerste optie, heb ook nog steeds geen Forte pakje besteld omdat ik twijfel of het wel doorgaat...

241 Laatst bewerkt door Macer (09-04-20 10:42:19)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

IRONMAN Denemarken is gisteren ook geannuleerd, deze is op 16 augustus, 1 dag na Kalmar..
In het nieuws was al een bericht dat Spanje alle toeristen deze zomer waarschijnlijk gaat weren, dus dan kom Barcelona ook wel in de knel ben ik bang.

We gaan onze focus voor de hele maar verleggen naar 2021, het gaat hem dit jaar niet worden.

@Hedcandy, als je nog kan annuleren zou ik het maar doen.. Ik weet niet of het evenement onder de Challenge vlag valt, want wat ik tot nu toe gelezen heb zijn ze daar wel heel loyaal en makkelijk met geld teruggeven.

242

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

De WK Almere was een dure kwa inschrijfkosten. Als ik nu zelf annuleer, krijg ik mn geld terug. Als ik wacht tot NTB annuleert, dan niet.

Pff, wat een duivels dilemma. Ik snap dat trouwens ook niet, maarja, de NTB is sowieso niet zo, uh, gul, qua annuleren.
Mijn inschatting zou trouwens ook zijn: nu maar zelf annuleren dan.

Louise

243

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Volgens mij garanderen zowel Ironman als Challenge bij een cancellation een startplek voor dezelfde wedstrijd volgend jaar. In geval van een reschedule heb je de keuze voor een ticket voor de nieuwe datum dit jaar, of een slot voor dezelfde wedstrijd volgend jaar. In tegenstelling tot andere wedstrijden waar ik niks of max de helft terugkreeg vind ik dit een prima optie.

Ter overweging: als iedereen nu van dit soort organisaties zijn geld gaat terugvragen, hebben we misschien niet alleen dit jaar, maar ook volgende jaren geen wedstrijden meer omdat ze simpelweg failliet zijn.

just my 2 cents ...
D.

244

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De open serie valt onder Challenge, de WK niet. Die valt onder de NTB, de inschrijvingen verliepen ook langs deze 2verschillende kanalen.
Denk dat ik het idd zelf ga annuleren, toch dik 300 euro voor mij, voor de hele triathlon zelfs dik 400.

245 Laatst bewerkt door Macer (09-04-20 12:45:42)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Duiksmurf schreef:

Ter overweging: als iedereen nu van dit soort organisaties zijn geld gaat terugvragen, hebben we misschien niet alleen dit jaar, maar ook volgende jaren geen wedstrijden meer omdat ze simpelweg failliet zijn.

just my 2 cents ...
D.

Dat vind ik bij een normale wedstrijd van zeg 50 euro ook zeker het overwegen waard, maar bij een halve of hele Challenge / IRONMAN heb je het toch wel over andere bedragen (200 t/m 600 euro).. Ik wil best helpen, maar ben ook geen filantropische instelling en moet ook hard werken voor mijn geld.

Verder is het maar af te wachten of alle andere kosten (vliegtuig / hotel / autohuur) nog op een of andere manier gecompenseerd gaan worden voor zowel Kalmar als Barcelona (voor mijn wederhelft). Ik denk dat we inmiddels al rond de 4.000 euro zitten voor deze 2 evenementen.

246

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zou ook zelf annuleren als dat financieel het gunstigste is.
Ik zie steeds meer berichten verschijnen dat we nog wel een tijdje in een1,5 meter economie zitten. Ik weet niet wat dat voor invloed gaat hebben op de evenementen komende periode.
Zelf schrijf ik mij dit hele jaar niet meer in tot er duidelijkheid daarover is.

247

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

In het nieuws was al een bericht dat Spanje alle toeristen deze zomer waarschijnlijk gaat weren, dus dan kom Barcelona ook wel in de knel ben ik bang.

Oktober lijkt me toch niet echt meer zomer. Heb daar nog steeds wel goede hoop op.
Maar totaal nog geen zich op enkele exit strategie in andere landen, hoe gaan ze geleidelijk de maatregelen afbouwen?


En wanneer kunnen we weer een beetje vliegen zonder weken in quarantaine? Een autoreis binnen Europe zie ik al wel dit jaar weer gebeuren, maar verder...

248

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Duiksmurf schreef:

Ter overweging: als iedereen nu van dit soort organisaties zijn geld gaat terugvragen, hebben we misschien niet alleen dit jaar, maar ook volgende jaren geen wedstrijden meer omdat ze simpelweg failliet zijn.

Mooi als je dat kan doen - maar houd er rekening mee dat er ook een boel triatleten hun inkomen ver zien terugvallen - die kunnen zich voor langere tijd mogelijk helemaal niet meer zulke peperdure wedstrijden permitteren. Niets terugkrijgen is dan wel snoeihard.

Louise

249

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Mooi als je dat kan doen - maar houd er rekening mee dat er ook een boel triatleten hun inkomen ver zien terugvallen - die kunnen zich voor langere tijd mogelijk helemaal niet meer zulke peperdure wedstrijden permitteren. Niets terugkrijgen is dan wel snoeihard.

Louise

Ik merk dat ik hier dubbel in sta. Ja als zelfstandige is het nu zwaar, heel zwaar. Maar was/is daar geen verzekeringen voor?

Je moet sneller dan de klos zijn.

250 Laatst bewerkt door Macer (09-04-20 14:26:24)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nee hier kan je je niet tegen verzekeren.. Je krijgt een bijdrage van de overheid, maar als het goed is verdien je normaal gesproken meer. Mijn vrouw is fotograaf en alle opdrachten zijn in principe klaar en de agenda is leeg. Nu is het voor ons gelukkig geen hoofdinkomen, maar het hakt er toch wel even in.

Aan de andere kant heb je de wedstrijden al betaald, dus het geld was je hoe dan ook al kwijt. Dan zou ik er persoonlijk liever voor zorgen dat zo'n organisatie niet enorm in de problemen komt, want de kosten worden waarschijnlijk al een groot deel vooruit gemaakt.