251

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wat betreft lokale organisaties ga ik daar in mee, maar ik voel me niet verantwoordelijk om een miljoenenbedrijf als Ironman in leven te houden wink En ik heb nog gewoon een inkomen op het moment; als kleine zelfstandige kan ik me ook voorstellen dat je een betere bestemming voor dat geld weet.

252 Laatst bewerkt door Louise (09-04-20 16:53:20)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Nee hier kan je je niet tegen verzekeren.. Je krijgt een bijdrage van de overheid, maar als het goed is verdien je normaal gesproken meer.

Precies, hier was niet tegen te verzekeren, op geen enkele manier. Er is nu een noodregeling waarbij zelfstandigen in aanmerking komen voor een aanvulling van hun inkomen tot bijstandsniveau. Het is mooi dat dat er zo snel is, maar bijstand is heel weinig. Ik denk niet dat veel mensen met zo'n inkomen mee kunnen doen aan Ironmanwedstrijden, en al helemaal niet ver weg. 

Verder hoor je natuurlijk als zelfstandige een flinke buffer te hebben om moeilijke tijden (van wat voor aard dan ook) op te vangen, maar die had niet iedereen, en dan de meesten nog maar voor een maand of 3. Hoe lang gaat dit duren? Hoe lang blijven noodregelingen bestaan? En wat kan na deze crisis nog/weer - bij een enorme economische terugval? Zeer ongewis.

Mijn verhaal dan: ik heb gelukkig wel die grote buffer, maar daarop ga ik nu interen, waardoor mijn prioriteiten wel anders komen te liggen. Mijn inkomen halveert dit jaar ongeveer, verwacht ik. Ik leer adviseurs betere rapporten schrijven, geef in het normale leven onder andere trainingen in organisaties (al bijna 20 jaar succesvol, vandaar die buffer). M'n grootste opdrachtgevers voor maart en april hebben alles geannuleerd, dat ging meteen om veel omzet - want ik krijg niks doorbetaald, hoor, op 50 % na als het binnen een week is, dat ging om een fractie van het totaal. De grootste annulering kwam al een paar dagen voor de eerste landelijke maatregelen, ik schrok me toen helemaal wezenloos nog (alles went...). Er lopen gelukkig nog wel wat dingen door die op afstand kunnen, naast wat ontwikkelwerk voor de langere termijn. Zo verdien ik nog net zelf ongeveer op bijstandsniveau voorlopig - gelukkig. Maar ik kom dus niet in aanmerking voor die regeling, en ben nog in afwachting van andere aanpassingen, o.a. voor m'n (nu ineens absurd dure) arbeidsongeschiktheidsverzekering. Het allermoeilijkste vind ik de onzekerheid op de wat langere termijn.

LindaRotterdam schreef:

Wat betreft lokale organisaties ga ik daar in mee, maar ik voel me niet verantwoordelijk om een miljoenenbedrijf als Ironman in leven te houden wink

Ja, precies, voor Ironman geldt dat zeker! 

Louise

253

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Aan de andere kant heb je de wedstrijden al betaald, dus het geld was je hoe dan ook al kwijt. Dan zou ik er persoonlijk liever voor zorgen dat zo'n organisatie niet enorm in de problemen komt, want de kosten worden waarschijnlijk al een groot deel vooruit gemaakt.

Vandaar dat ik ook geen enkel probleem heb met de methode zoals onder andere triathlon Heerhugowaard dat doet. Die geven het geld terug minus de reeds gemaakte kosten.

254

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte aan degene wiens inkomen drastisch gedaald is.

Je moet sneller dan de klos zijn.

255 Laatst bewerkt door yoeri (10-04-20 19:15:21)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dubbel

256 Laatst bewerkt door yoeri (09-04-20 22:56:27)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ik vrees voor de rest van het seizoen.

De WK Almere was een dure kwa inschrijfkosten. Als ik nu zelf annuleer, krijg ik mn geld terug. Als ik wacht tot NTB annuleert, dan niet. Ik neig heel sterk naar de eerste optie, heb ook nog steeds geen Forte pakje besteld omdat ik twijfel of het wel doorgaat...

Ik heb nu precies hetzelfde. Ergens heb ik er wel goede hoop in dat je het geld terugkrijgt - ook als de annuleringstermijn voor het volledige bedrag is verstreken. Volgens mij geeft Challenge Roth bijvoorbeeld ook al het inschrijfgeld terug.

Wat ik overigens nóg lastiger vind: het gebrek aan focus. Ik merk dat ik zelf denk dat Almere niet doorgaat, omdat er zoveel goed moet gaan om het evenement doorgang te laten vinden. Desalniettemin wil ik het tegelijkertijd niet opgeven. Nog niet.

Deze gedachte zorgt er bij mij echter voor dat mijn focus totaal is ontspoort. Trainingen doe ik voor mijn gevoel halfbakken, in ieder geval heel anders dan dat ik voor 100 procent zeker zou weten dat het door zou gaan. Ik probeer de 'duur' in mijn benen te krijgen en te houden, maar dit voelt nu meer als een moetje dan dat ik het gevoel heb dat ik er straks ook écht iets aan heb.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?

257

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Yoeri, herkenbaar, dat de focus er nu uit gaat. Ik heb dat sinds 2 dagen, omdat ik me besef dat Almere echt niet doorgaat.
Het is nog niet gecommuniceert, maar denk even na... het is geen locale wedstrijd maar een internationale.
Alle hotels moeten weer draaien, de grenzen weer open zijn, de vliegtuigen weer vliegen...ik denk niet dat t zo snel gaat wereldwijd.
Wij in nederland misschien, maar in bijv de VS zijn ze pas net begonnen met alle ellende..

De vergelijking met Roth gaat, nogmaals, niet op, want dat is een Challenge organisatie en het WK valt (via de NTB) onder de ITU.
Maar ik weet dat er nog geen afdracht is gedaan aan de ITU, dit gebeurt pas vrij laat, want je kan nog vrij laat annuleren, dus ik gok erop dat de NTB dan ook netjes terugbetaald min de reeds gemaakte administratiekosten.
We wachten het af!

258

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

yoeri schreef:

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?

Heel herkenbaar. Ik sport voor het plezier en om fit en op gewicht te blijven maar haal mijn motivatie vooral uit een doel (=deelname aan wedstrijd)
Nu is het vooral fietsen tegen “cabin fever” en een lichte loopblessure laten genezen, maar de regelmaat is er helemaal uit.

Ik laat het voorlopig maar even gaan en doe iets als ik er zin in heb.

259

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

yoeri schreef:

Deze gedachte zorgt er bij mij echter voor dat mijn focus totaal is ontspoort. Trainingen doe ik voor mijn gevoel halfbakken, in ieder geval heel anders dan dat ik voor 100 procent zeker zou weten dat het door zou gaan. Ik probeer de 'duur' in mijn benen te krijgen en te houden, maar dit voelt nu meer als een moetje dan dat ik het gevoel heb dat ik er straks ook écht iets aan heb.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?

Zeker herkenbaar, voor mezelf en in mijn rol als trainingsbegeleider ook. Ik ben er al veel  mee bezig geweest, en ik zou een tweetrapsbenadering aanraden:

- Op de korte termijn: Geef jezelf eerst vooral de tijd om te balen van het verlies van iets wat belangrijk voor je is. Als daar een tijdje 'inkakken' bij hoort - geen probleem. Wees mild voor jezelf, verwacht niet van jezelf dat je hier zomaar ineens goed mee moet om kunnen gaan. De wereld staat op z’n kop, het is heel heftig wat er gaande is. Leg de lat dus niet te hoog voor jezelf.

- Op de iets langere termijn: Ga kijken wat sporten nu wél voor je kan betekenen. Bijvoorbeeld: genieten van de beweging, van het buiten zijn, goed voor jezelf zorgen, je weerstand op peil houden, zo goed mogelijk door deze tijd heen komen, gezond en fit blijven (zodat je straks goed verder kan), gezelligheid (op afstand en/of digitaal dan wel) enzovoort. Dat wil dus zeggen: verleg je focus van een toekomstig wedstrijddoel naar het hier-en-nu. Dat is sowieso een nuttige mentale vaardigheid – je kunt daar dingen van leren waar je hierna ook profijt van hebt. Een prestatiedoel in de toekomst is namelijk altijd ongewis en daardoor wankel als motivator. Daar worden we nu meer mee geconfronteerd dan anders.

Sterkte!

Louise

260

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn focus is nooit 100% gericht op een wedstrijd. Maar wel het volbrengen van een afstand. Ongeacht plaats en locatie. Ik train gewoon door alsof, in mijn geval, de halve van Terheijden doorgaat. Een weekje ervoor ga ik bedenken hoe ik deze afstand zelfstandig ga doen. Nogmaals in mijn geval betekend dat zwemmen in de Galderse meren en vanuit de auto wisselen. Daarnaast is elke training voor mij plezier en heb geen last van verminderde focus.

Je moet sneller dan de klos zijn.

261 Laatst bewerkt door TumTumTum (10-04-20 12:38:08)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

yoeri schreef:

Wat ik overigens nóg lastiger vind: het gebrek aan focus. Ik merk dat ik zelf denk dat Almere niet doorgaat, omdat er zoveel goed moet gaan om het evenement doorgang te laten vinden. Desalniettemin wil ik het tegelijkertijd niet opgeven. Nog niet.

Deze gedachte zorgt er bij mij echter voor dat mijn focus totaal is ontspoort. Trainingen doe ik voor mijn gevoel halfbakken, in ieder geval heel anders als ik voor 100 procent zeker zou weten dat het door zou gaan.

Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?

Ja, zelfs voor mij herkenbaar. Mijn doelen zijn al heel bescheiden maar nu valt er veel weg, zo niet alles en leven we in een tunnel van onzekerheid, angst en corona-brei. Ik vind het bij tijden heel moeilijk om mee te om te gaan, bijvoorbeeld afgelopen dinsdag toen er tóch weer iemand die ziek was geweest op mijn werk naar mijn idee veel te vroeg weer terug kwam. Ik kreeg toen soort van een paniekaanval, heb maar een vakantiedag opgenomen en ben naar huis gegaan. Gelukkig is het prachtig weer en heb ik een mooie tuin. Maar ik heb dan moeite mijn gedachten op een rijtje te krijgen, zelfs al om te sporten. Sporten helpt me normaal gesproken juist door dit soort dingen heen maar niet meer als het te ver heen is.
Mijn trainingen zijn nu deels op binnen trainen gericht, dus met core en kracht oefeningen. Woensdag heb ik mij er na een hele tijd toe kunnen zetten om die been/kracht oefeningen (met squats enzo) te gaan doen. Niet omdat ik ze zo vervelend vind maar omdat ik de schakelaar in mijn hoofd gewoon niet om krijg dan. Is wel iets dat ook aan autisme kleeft helaas, maar onder normale omstandigheden is sport dan juist iets dat daar bij helpt.

Een ander punt is dat ik het liefste buiten train en dat vind ik nu moeilijk. Niet zozeer omdat ik denk dat in een je eentje een rondje fietsen of hardlopen zoveel kwaad kan. Maar meer omdat ik bang ben voor hysterische facebookhordes die denken van wel. Zoals Louise een tijdje geleden al een agressieve scheldkannonade te verwerken kreeg. Daar ben ik momenteel mentaal helemaal niet tegen op gewassen. Mijn vraag dan weer aan jullie, aangezien ik de meesten hier stug door zie trainen, hoe gaan jullie daar mee om?

Dat gezegd hebbende ga ik straks wel een rondje hardlopen, in de hoop geen rare mensen tegen te komen.

Voor mij gaat het nu vooral om het fit blijven en niet al te erg inkakken, in de hoop dat er misschien in de herfst toch nog iets mogelijk is.

262

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb de luxe dat ik vanuit huis meteen in de rustige polder zit, de drukke duinen laat ik nu bijvoorbeeld (letterlijk) links liggen. Kom op die manier niet in aanraking met blaters.

263

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zelf werk ik 4 dagen in de week thuis, ik heb met mezelf de afspraak dat ik op die dagen altijd even ga sporten. Anders neem ik te weinig rust. Vaak begin ik extra vroeg en dan ga ik bijvoorbeeld om 3 uur even een uurtje hardlopen. Of anders na het eten, het is tot half 9 licht. Genoeg voor een mooi rondje lopen of fietsen. In het weekend ga ik wat langer op pad. Op die manier kom ik fit en ontspannen de weken wel door.

Soms is het overigens wel lastig rustige routes te vinden bij het fietsen, vooral in het weekend. Vroeg op pad helpt dan.

264

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Spanje gaat waarschijnlijk tot Oktober geen toeristen meer toelaten dus ik vrees dat IM Barcelona ook wel van de kalender zal verdwijnen :-( dat is wel een dure voor mij aangezien alles al geregeld is voor naar daar.

265

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@ronnyke Zou jammer zijn, maar ligt wel in de lijn der verwachtingen. Wat heb je geregeld dan?

Ik zie het wel, heb nu lekker veel andere tussendoelen gepland. Zolang ik mezelf blijf verbeteren en dus 'ergens' voor train blijf ik namelijk wel gemotiveerd. Dus een tijdrit of 20-minuten test, 5 km voluit, 1000 m zwemmen, dat soort dingen word ik direct enthousiast van! Ben blijkbaar wel erg prestatiegericht big_smile

TumTumTum, ik merk dat ik er eerder boos om word, dan er van onder de indruk ben. Dat verpest alsnog wel je ontspannen ritje buiten, maar onzeker word ik er niet van.
Ik vaar wel heel erg op regels, en vind het moeilijk dat die nu niet duidelijk zijn. Niet naar buiten tenzij noodzakelijk, maar een ommetje mag wel, maar niet te ver en niet als er mensen willen wandelen, etc. Dus vraag regelmatig aan bijv. clubgenootjes op de app wat zij doen. Dat is beter dan in je eentje gaan zitten tobben wink

266

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Mijn focus is nooit 100% gericht op een wedstrijd. Maar wel het volbrengen van een afstand. Ongeacht plaats en locatie. Ik train gewoon door alsof, in mijn geval, de halve van Terheijden doorgaat. Een weekje ervoor ga ik bedenken hoe ik deze afstand zelfstandig ga doen. Nogmaals in mijn geval betekend dat zwemmen in de Galderse meren en vanuit de auto wisselen. Daarnaast is elke training voor mij plezier en heb geen last van verminderde focus.

Ik train ook ´gewoon´ door. Met thuiswerken scheelt het veel reistijd, die helaas weer wordt in beslag genomen door het thuis les geven aan twee basisschool leerlingen. Van mijn man ´moet´ ik volgend weekend gewoon een halve marathon lopen als ware het de halve van Hengelo. En het idee om solo een halve triathlon te doen is ook bij me opgekomen. Al moet ik nog iets bedenken voor het zwemmen; hier in de buurt weinig zwemwater. Denk niet dat ik de motivatie heb om een halve solo te doen, maar een deel is ook al iets.

267

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

TumTumTum schreef:

Een ander punt is dat ik het liefste buiten train en dat vind ik nu moeilijk. Niet zozeer omdat ik denk dat in een je eentje een rondje fietsen of hardlopen zoveel kwaad kan. Maar meer omdat ik bang ben voor hysterische facebookhordes die denken van wel. Zoals Louise een tijdje geleden al een agressieve scheldkannonade te verwerken kreeg. Daar ben ik momenteel mentaal helemaal niet tegen op gewassen. Mijn vraag dan weer aan jullie, aangezien ik de meesten hier stug door zie trainen, hoe gaan jullie daar mee om?

Hier probeer ik niet te veel op te letten. Het is zonde hier je energie aan te verspillen, vind ik. Overigens is het naar mijn idee zo dat wielrenners in het algemeen sowieso geen 'goede reputatie' hebben. Zo ben ik in het verleden meerdere keren bijna door een automobilist van de weg gedrukt, omdat hij vond dat hij meer recht had op de weg dan ik.

Ik herken de 'hysterische Facebookhordes' natuurlijk wel, maar ik denk dan maar dat dit van tijdelijke aard is. Bovendien: die mensen zitten over het algemeen nu ook meer thuis, dus ik begrijp het wel dat ze af en toe naar buiten vluchten. Even slikken voor nu, zou ik zeggen. Het is voor iedereen even lastig wink

Hedcandy schreef:

De vergelijking met Roth gaat, nogmaals, niet op, want dat is een Challenge organisatie en het WK valt (via de NTB) onder de ITU.

Volgens mij klopt dit voor het WK inderdaad (of ik begrijp het verkeerd?). Het WK is georganiseerd door de ITU, maar de side-events, waaronder de open long distance, lijken wel van Challenge te zijn. Op de officiële site staat ook dat het de side-events Challenge Almere-Amsterdam zijn. Verder mailt de organisatie ook met een Challenge-adres.

268

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vraag me af of ze voor Spanje een algehele toeristen verbod gaan doen, of dat ze voor de eilanden een uitzondering maken. Die zijn toch belangrijk voor de economie, en als er iets gebeurd zijn ze makkelijker te isoleren, en is de grootte van een nieuwe uitbraak beter in de hand te houden.

Ik heb nog niet zoveel last van verlies aan focus, maar dat is meer omdat die focus er nog niet echt was. Ik was vooral nog bezig met het opbouwen van loopvolume en nog niet echt bezig met fietsen en zwemmen (al ging het zwemmen wel heel lekker). Ik heb nog precies 0 keer buiten gefietst dit jaar (behalve woon-werk), morgen voor het eerst. Eerst grote doel is al verschoven naar september, dus ik ben vooral doorgegaan met de run-focus. Ik ren in ieder geval elke dag (122 dagen nu), dus die run streak begint meer een doel te worden. Hopelijk gaat Boris niet de kranten met het onderzoek uit Leuven lezen en ons dan onze daily exercise verbieden. Gelukkig woon ik aan de rand van een dorp aan een doodlopende weg en kan ik vandaar een paar verschillende rondjes rond velden lopen, waarbij ik weinig mensen tegenkom en die altijd uit de weg kan gaan.

269

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Klopt youri, maar ik heb het toch ook de hele tijd over de WK en niet over de Challenge?
Het wordt er door anderen bij gehaald, daarom dit ter verduidelijking...

270

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Qua moeilijk om  te trainen komt hier nu nog bij dat er veel is afgesloten. Ik had er al op geanticipeerd, maar twee van mijn vaste routes kunnen niet: landtong Rozenburg en fietspad langs Waterweg bij Maassluis.

En ja, ik trek me de agressie wel aan, ik ben sowieso niet van steen en het komt harder aan nu. Ik zou eventuele drukte nu gewoon niet aangaan. Bovendien voel ik ook wel dat het wringt om gewoon te trainen terwijl de oproep is 'blijf thuis'. Ik train wel, maar bepaald niet onbevangen en ook aangepast. Wat Linda zegt: de regels zijn onduidelijk en ik schipper er ook maar wat doorheen. 

@yoeri - ja, het is zeker een reputatiekwestie. Ik heb woensdag 4 uur gefietst, ik zag 0 groepen racefietsers maar wel minstens 5 groepen ouderen. Dat is in de publieke opinie geen probleem. Speelt overigens al heel lang, ik vind het ook al langer lastig, de agressie die je oproept op een racefiets - zelfs als vrouw met grijze haren. Ik snap ook wel waar het vandaan komt, maar ik vind de manier waarop iedereen over één kam geschoren wordt zeer ergerlijk.

Ik zou trouwens nou geen wedstrijden simuleren, eerlijk gezegd, dus niet net doen alsof er iets gewoon wel doorgaat, en dan voor jezelf. Lange inspanning op wedstrijdintensiteit is nou juist wat je weerstand kan ondermijnen.

Louise

271

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ik zou trouwens nou geen wedstrijden simuleren, eerlijk gezegd, dus niet net doen alsof er iets gewoon wel doorgaat, en dan voor jezelf. Lange inspanning op wedstrijdintensiteit is nou juist wat je weerstand kan ondermijnen.

Louise

Dat is een goed punt. Nou vind ik het in mijn eentje ook niet te doen om wedstrijdintensiteit lang te doen, dus het zal dan eerder een lange duurtraining worden. Ook daar gaat tijdelijk je weerstand van terug dus dat is wel iets om goed rekening mee te houden.

272

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

En ja, ik trek me de agressie wel aan, ik ben sowieso niet van steen en het komt harder aan nu. Ik zou eventuele drukte nu gewoon niet aangaan.

Ja dat heb ik ook. Ik ben normaal al erg gevoelig voor akelig gedrag van anderen en kan heel slecht tegen wat ik ervaar als onrecht. Ik kan het dan wel relativeren met het idee dat ook die mensen het nu moeilijke hebben en sommige mensen nou eenmaal agressief zijn. Maar ook mij lukt dat nu nog minder als normaal.
Overigens had ik gisteren geen rare mensen, wel een paar leuke die "goed gedaan!" riepen toen ik klaar was met een sprintje.

Ik ga graag naar het Havenspoorpad, dat is erg ruim en ook niet heel druk. Maar je moet een klein stukje over een fietspad dat het doorsnijd en daar was het van de week wel heel erg druk met allerlei gezinnetjes en groepjes die van Rotterdam naar Barendrecht fietsten of vice versa. Ik zie inderdaad wel gezinnen en ouderen op de fiets die dicht op elkaar fietsen maar dat is dan geen probleem kennelijk.

273 Laatst bewerkt door yoeri (11-04-20 12:11:02)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Klopt youri, maar ik heb het toch ook de hele tijd over de WK en niet over de Challenge?
Het wordt er door anderen bij gehaald, daarom dit ter verduidelijking...

Ah, mijn fout. Ik had er overheen gelezen smile

Louise schreef:

Ik heb woensdag 4 uur gefietst, ik zag 0 groepen racefietsers maar wel minstens 5 groepen ouderen. Dat is in de publieke opinie geen probleem.

Ja, daar heb je wel een punt. Ik vind het vreemd hoe dit kan. Het lijkt me dat iedereen wel van de maatregelen af zou moeten weten, inclusief de ouderen. Of beter: júist de ouderen. Soms heb ik de indruk dat ze het allemaal niet zo belangrijk vinden, wat bij mij ook wel frustratie oproept.

Kunnen jullie trouwens in het algemeen goed afstand houden tijdens het sporten? Voor iedereen is de richtlijn van anderhalve meter van toepassing, maar ik begreep dat je bij het lopen en het fietsen uit moet gaan van veel meer. Wetenschappers hebben het over respectievelijk vijf tot tien meter, met uitschieters tot twintig bij ongunstiger weer.

274 Laatst bewerkt door Macer (11-04-20 12:19:21)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik blijf ook gewoon fietsen (alleen of met max 1 van ons gezin), maar doe dit wel zoveel mogelijk aan het einde van de dag.. Het blijft nu gelukkig steeds langer licht en het is dan vele male rustiger.

Vorige week zondagmiddag was het eigenlijk niet te doen en veel te druk met mensen die je normaal gesproken helemaal niet buiten ziet. Het lijkt ook of iedereen die nog ergens op zolder een racefiets heeft staan deze van zolder haal wat voor veel onveilige situaties en daardoor nog meer onbegrip voor wielrenners zorgt.

Ik erger me wel een beetje aan de enorme groep oudere mensen (70+) die in grote getallen buiten zijn. Uiteindelijk doen we het hoofdzakelijk allemaal voor hun, maar het lijkt erop dat ze zelf er heel weinig rekening mee houden.

275

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Waar lees je trouwens welke fietspaden afgesloten zijn? Die langs de nieuwe waterweg wist ik bijv. niet. Toch jammer als je er voor niets heen fietst.