276

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vandaag op de velo alsmaar een ouwe die in mijn wiel zat. Vond het stikvervelend aangezien het zelfs niet mag hier. Een paar keer wat gesnotterd maar hij trok er zich weinig van aan. En dat is dan de risico groep.

277

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Even boos naar achteren kijken en roepen liever niet helpt bij mij wel. En anders Ff tandje erbij en afschudden.

278 Laatst bewerkt door Duiksmurf (12-04-20 16:21:11)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

.... En anders Ff tandje erbij en afschudden.

Normaal ben ik daar ook niet vies van ;-) maar vanmorgen voor het eerst spontaan mijn benen stil gehouden toen een plakker mijn wiel zocht. Het moet echt niet gekker worden ... maar ik merkte aan mezelf dat ik dat op dit moment er gewoon niet bij kon hebben. Volle bak concentratie nodig om her en der veilig doorheen te komen, rij vele malen defensiever als normaal, hang daardoor soms ook eerder en harder in mijn remmen. Liever dan maar iets later thuis, maar wel gewoon heel.

Signaal was duidelijk in ieder geval, keek enigzins verstoord, maar liet me daarna wel gewoon langs zonder verdere vervelende bijverschijnselen.

#RideSolo!

Grtz
D.

279

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

yoeri schreef:

Kunnen jullie trouwens in het algemeen goed afstand houden tijdens het sporten?

Ik doe mijn best, maar altijd op 1,5 meter - nee, dat kan niet, op fietspaden bijvoorbeeld, en die kan ik niet allemaal vermijden. Ik kies wel m'n routes en momenten uit en ik rijd ook heel defensief - maar ik verlies ook wel eens een keer m'n concentratie, moet ik bekennen. Nou ben ik trouwens ook niet bang om van een langswaaiend druppeltje bij het passeren besmet te raken, die kans lijkt me nihil.

Laris schreef:

Nou vind ik het in mijn eentje ook niet te doen om wedstrijdintensiteit lang te doen, dus het zal dan eerder een lange duurtraining worden. Ook daar gaat tijdelijk je weerstand van terug dus dat is wel iets om goed rekening mee te houden.

Als je het op duurintensiteit houdt en/of met intervallen hoef je niet bang te zijn voor die dip in je weerstand, hoor, althans, niet als je jezelf verder goed verzorgt en iets doet waar je voor getraind bent. De weerstandsinzinking zit 'm vooral in het opraken van je koolhydraatvoorraden en in de vermoeidheid van het echte diepgaan/afzien/sterven.

Mij lijkt het ook best leuk om van de zomer een paar keer een thuistriathlonnetje te doen, achter elkaar, maar dan niet op hoog tempo, alleen voor de gein.

LindaRotterdam schreef:

Waar lees je trouwens welke fietspaden afgesloten zijn? Die langs de nieuwe waterweg wist ik bijv. niet. Toch jammer als je er voor niets heen fietst.

Dat stond op Rijnmond gisterochtend. Ik weet niet of ze dat systematisch doen, maar die twee die ik noemde stonden in een nieuwsbericht en/of het liveblog.

Louise

280

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Duiksmurf schreef:
Macer schreef:

.... En anders Ff tandje erbij en afschudden.

Normaal ben ik daar ook niet vies van ;-) maar vanmorgen voor het eerst spontaan mijn benen stil gehouden toen een plakker mijn wiel zocht. Het moet echt niet gekker worden ... maar ik merkte aan mezelf dat ik dat op dit moment er gewoon niet bij kon hebben. Volle bak concentratie nodig om her en der veilig doorheen te komen, rij vele malen defensiever als normaal, hang daardoor soms ook eerder en harder in mijn remmen. Liever dan maar iets later thuis, maar wel gewoon heel.

Signaal was duidelijk in ieder geval, keek enigzins verstoord, maar liet me daarna wel gewoon langs zonder verdere vervelende bijverschijnselen.

#RideSolo!

Grtz
D.

Gewoon vriendelijk vragen om niet in het wiel te zitten is ook doeltreffend ;-)
Nu al een paar keer gedaan en enkel maar vriendelijke reacties.
Ik vermeld ook altijd dat ze na het corona-tijdperk weer welkom zijn in mijn wiel!

281 Laatst bewerkt door ic3d (13-04-20 12:51:32)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb dit weekend een kwart bij Ironman Virtual Club gedaan. Zonder wisseltijden en met rust tussen de onderdelen een dikke PR gehaald door onder de 2 uur te blijven.

Volgend weekend is een sprintje. 1.5K, 20K en 5K. Vooralsog is en was alles gratis en doen er ook wat pro's mee waar je jezelf mee kunt meten. Meedoen kan digitaal of gewoon op de weg. Zolang je maar GPS en hartslagmeting aan hebt staan. Het zwemmen is vervangen door hardlopen.

Het is vanzelfsprekend minder leuk dan een echte race. Maar het is wel een heel stuk leuker dan helemaal alleen je rondjes maken met in je achterhoofd de vraag of je dit jaar überhaupt nog in actie zult komen. Zeker als je ook (op afstand) een wedstrijdje tegen vrienden en familie kunt houden.

282

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Heb je hiervoor een nieuw account moeten aanmaken IC3D ?

283

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@Jeanette schreef:

Heb je hiervoor een nieuw account moeten aanmaken IC3D ?

Deels, de wedstrijden zelf verlopen via Active, voor de portal moet je wel een account aanmaken. Ik heb hetzelfde voor beiden.

284

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kan me niet motiveren voor die virtuele races.
Ben helemaal niet benieuwd waar ik nu sta.
Ik heb moeite om me het huis uit te slepen de laatste dagen. Vooral om te gaan hardlopen, dat heb ik deze week gewoon niet gedaan.
Ik heb wel 3x een wandeling gemaakt van 7km, gewoon om mezelf een schop onder mn hol te geven en eruit te gaan.
Fietsen lukt gelukkig nog wel, zonder doel een beetje dwalen door de polder en nieuwe paadjes ontdekken.
Maar alles in een easy tempo, gewoon lekker buiten zijn. Dat vind ik voor nu wel best zo.

Maar ik merk dat ik erg somber ben van het alleen zijn, het gemis aan face to face contact en het gemis van fysiek contact. Ik mis mn werk en de patienten echt heel erg.
Alle dagen zijn hetzelfde en ze duren oneindig lang. Soms zie ik dagen achter elkaar geen bekenden. Gatver.

Einde klaagzang!
Ik ben blij dat de zon nog schijnt en dat ik gezond ben smile

285

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ic3d schreef:

Deels, de wedstrijden zelf verlopen via Active, voor de portal moet je wel een account aanmaken. Ik heb hetzelfde voor beiden.

Thanks , heb een account aangemaakt .
Moet er verder nog in verdiepen .

286

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@Hedcandy

Zo is het, positief blijven en genieten van de dingen die je wel hebt en/of kunt, hoe moeilijk dat soms ook is. "Ooit" gaat het normale leven weer beginnen.

@Jeanette

Succes! Het werkt allemaal heel gemakkelijk. Als je vragen hebt dan laat maar weten.

287

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vond het ook wel vermakelijk die virtuele OD van Ironman en kon me op de een of andere manier wel motiveren om relatief diep te gaan. Wel heb ik de onderdelen in de juiste volgorde achter elkaar uitgevoerd (met ruime wisseltijden) om het nog een beetje op een wedstrijd te laten lijken. Mijn looptijden vielen me niet tegen en dat motiveert me toch wel. Qua fietsen wist ik wel waar ik stond.

@Hedcandy, dat laatste dus (al was het vandaag best koud...), het komt allemaal wel weer.

288

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ic3d schreef:

@Jeanette

Succes! Het werkt allemaal heel gemakkelijk. Als je vragen hebt dan laat maar weten.

Doe ik , bedankt

289 Laatst bewerkt door Macer (14-04-20 08:51:15)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het is wel een leuk initiatief die VR Ironman, wat toch nog een beetje het gevoel van iets geeft. Het hele concept kan nog wel wat uitgebreid worden (bv vrienden en een app), maar het begin is er.

Helaas nog niet mee kunnen doen, aangezien hardlopen op dit moment niet gaat vanwege een lastige blaar (gelukkig geen last met fietsen, dus veel km maken), maar volgende week wil ik echt wel mee doen.

290

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Knoop doorgehakt, ik heb mijn WK deelname geannuleerd. Heel heel erg jammer wel. Maar het isniet anders.

291

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ik kan me niet motiveren voor die virtuele races.
Ben helemaal niet benieuwd waar ik nu sta.
Ik heb moeite om me het huis uit te slepen de laatste dagen. Vooral om te gaan hardlopen, dat heb ik deze week gewoon niet gedaan.
Ik heb wel 3x een wandeling gemaakt van 7km, gewoon om mezelf een schop onder mn hol te geven en eruit te gaan.
Fietsen lukt gelukkig nog wel, zonder doel een beetje dwalen door de polder en nieuwe paadjes ontdekken.
Maar alles in een easy tempo, gewoon lekker buiten zijn. Dat vind ik voor nu wel best zo.

Maar ik merk dat ik erg somber ben van het alleen zijn, het gemis aan face to face contact en het gemis van fysiek contact. Ik mis mn werk en de patienten echt heel erg.
Alle dagen zijn hetzelfde en ze duren oneindig lang. Soms zie ik dagen achter elkaar geen bekenden. Gatver.

Einde klaagzang!
Ik ben blij dat de zon nog schijnt en dat ik gezond ben smile

Ik deel je mening, en helaas ook je gevoel.
Geen of weinig doelen; motivatie om te trainen.... Gemis aan werk en contacten met mensen.

Gisteren na 2 dagen ertussen niets doen toch 1u10 gelopen, blij dat ik het gedaan heb.

Wat was je doel dit jaar?

292

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zal eens een positieve noot wegzetten:

Ik ben juist blij als ik weer mag trainen. Dan besef ik dat ik leef. Ik werk nu veel thuis achter de PC en verheug me op de training. Weer naar buiten, weer dingen doen doe ik voor de intelligente sluiting ook deed. Andere mensen zien die ook doorgaan met hun leven. En ik sport niet voor een wedstrijd maar wel om na elke training een goed gevoel te krijgen. Ik zou niet anders willen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

293

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Ik zal eens een positieve noot wegzetten:

Ik ben juist blij als ik weer mag trainen. Dan besef ik dat ik leef. Ik werk nu veel thuis achter de PC en verheug me op de training. Weer naar buiten, weer dingen doen doe ik voor de intelligente sluiting ook deed. Andere mensen zien die ook doorgaan met hun leven. En ik sport niet voor een wedstrijd maar wel om na elke training een goed gevoel te krijgen. Ik zou niet anders willen.

+1, mooi verwoord!

Ik kijk steeds ook erg uit naar mijn trainingen. Naar buiten, lekker iets doen met m'n lijf, de rest van de wereld zien, een beetje gevoel van 'normaalheid', soms zelfs even de hele rest kunnen vergeten, me daarna lekker voelen... Ik ben ook al een paar keer wonderbaarlijk 'ontstresst' van het fietsen - dat is sowieso altijd heel goed voor mijn hoofd.

Louise

294

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zeker dat ik wel uitkijk naar trainingen, buiten zijn, fietsen lopen.  Maar een dipje kan wel eens gebeuren
Ik mis wel het zwemmen, na het 2e jaar intensiever zwemmen dan voorheen lijkt het "vanzelf te gaan"

295 Laatst bewerkt door Hedcandy (14-04-20 13:44:17)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tsja, ik denk dat het voor mij zou schelen als mijn werk ook door kon gaan. Contact met mensen.
Geloof me, 5 dagen op rij niemand zien... word je echt niet blij van hoor. En zeker als je weet dat t nog weken kan gaan duren. Gelukkig was gisteren wel echt een uitschieter kea somberte, vandaag weer lekker gelopen en gewoon een betere dag.

Chris, hoofddoel was de WK Aquabike in Almere, de triNationscup en halve van Lacanau als grote wedstrijden ervoor.
En dan nog een zwik wat kleinere wedstrijdjes.
En jureren, dat gaat ook niet door, net zo jammer vind ik!!

Nu maar hopen dat de 2 swimruns doorgaan...gelukkig is Lauwersoog echt pas eind sept en geen internationaal gebeuren. Dat scheelt ook enorm.

296

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Yes om in de positieve mood te blijven.  Mijn ritje op eerste paasdag in de ardennen, 22 graden zonnetje, nul idioten op motoren die denken dat de ardennen een race circuit zijn en letterlijk de hele stuwdam van La Gileppe voor mezelf. Dat maak je waarschijnlijk ook nooit mee smile

Aan de minkant dan wel weer de aankondiging uit Frankrijk gisteravond dat alle evenementen tot midden Juli zijn afgelast, en de Xterra in de Vogezen op 4 juli dus niet doorgaat.

Zou fijn zijn als we dan wel met het gezin er weer naartoe mogen en lekker vanuit de camping of een huisje de bossen onveilig mogen maken op de ATB...

297 Laatst bewerkt door Macer (14-04-20 14:30:45)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vraag me ook een beetje af hoe we straks in hemelsnaam weer naar de 'normale' wereld moeten gaan..

Vandaag ook weer op het nieuws dat leraren het liefst voorlopig nog niet willen opstarten omdat ze bang zijn voor hun gezondheid.. Het is leuk dat thuis leren, maar ik ben bang dat er heel wat kinderen een flinke achterstand gaan oplopen dit half jaar, waar we nog jaren last van hebben.

We moeten op een gegeven moment toch ook wel weer een beetje gaan opstarten, want anders worden het hele lange en figuurlijk donkere maanden en ik ben bang dat de gezondheidsschade nog vele malen hoger is dan nu het geval is.

Het is ook wel anders wanneer je maandelijks gewoon je salaris overgemaakt krijgt, voor mensen die voor zichzelf moeten zorgen is het allemaal een stuk lastiger en zullen waarschijnlijk staan te springen om weer aan de slag te gaan.

De eerste weken waren mijn wedstrijden mijn grootste zorg van dit hele verhaal, maar inmiddels (nu ik ook wel weet dat ze toch niet doorgaan) is dit wel aardig aan het veranderen.

298

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier in Belgie zullen de scholen dit schooljaar niet meer opengaan denk ik. Bedrijven.... sommige; De Volvo begint vanaf volgende week terug maar slechts aan 25% van hun normale productie. Normaal had ik mijn nieuwe auto begin Mei maar dat zal maar na de zomer worden vrees ik.

299 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-04-20 16:03:40)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
mcguyver schreef:

Ik zal eens een positieve noot wegzetten:

Ik ben juist blij als ik weer mag trainen. Dan besef ik dat ik leef. Ik werk nu veel thuis achter de PC en verheug me op de training. Weer naar buiten, weer dingen doen doe ik voor de intelligente sluiting ook deed. Andere mensen zien die ook doorgaan met hun leven. En ik sport niet voor een wedstrijd maar wel om na elke training een goed gevoel te krijgen. Ik zou niet anders willen.

+1, mooi verwoord!

Ik kijk steeds ook erg uit naar mijn trainingen. Naar buiten, lekker iets doen met m'n lijf, de rest van de wereld zien, een beetje gevoel van 'normaalheid', soms zelfs even de hele rest kunnen vergeten, me daarna lekker voelen... Ik ben ook al een paar keer wonderbaarlijk 'ontstresst' van het fietsen - dat is sowieso altijd heel goed voor mijn hoofd.

Louise

+1

Als ik eventjes op weg ben dan valt me ook steeds op hoe 'normaal' de wereld er opeens uitziet. De natuur blijkt zich niets aan te trekken van de paniek in de wereld. En van achter je tv of laptop lijkt het allemaal veel ernstiger, dan op het moment als je lekker buiten aan het sporten of bewegen bent.

Wat dat betreft is het echt een groot geluk dat we buiten mogen en kunnen sporten.

300 Laatst bewerkt door Louise (14-04-20 16:08:03)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Ik vraag me ook een beetje af hoe we straks in hemelsnaam weer naar de 'normale' wereld moeten gaan..

Ik ook, ja, wanneer en hoe - in het algemeen, voor het sporten, en voor mijzelf al helemaal qua werk en inkomen. Ik heb ook sombere en angstige vlagen.

Maar ik ben dus ook al een paar keer daar bijzonder van opgeknapt door een rondje fietsen.

Het al dan niet doorgaan van triathlons of andere wedstrijden is in mijn hoofd al volledig bijzaak overigens. Ik denk ook dat dat nog lang gaat duren.

Louise