301

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Als ik eventjes op weg ben dan valt me ook steeds op hoe 'normaal' de wereld er opeens uitziet. De natuur blijkt zich niets aan te trekken van de paniek in de wereld. En van achter je tv of laptop lijkt het allemaal veel ernstiger, dan op het moment als je lekker buiten aan het sporten of bewegen bent.

Wat dat betreft is het echt een groot geluk dat we buiten mogen en kunnen sporten.

Ja. Wat mij betreft is dat het verschil tussen vervelend en ondraaglijk.

En de natuur...de natuur "doet gewoon verder", zoals Jules Deelder misschien zou hebben gezegd. Ik vind dat heel troostrijk. De tulpen komen gewoon uit, de fruitbomen gaan gewoon bloeien, de watervogels in mijn straat bouwen hun nesten. Alles gaat door, alleen de mensenmaatschappij ligt even op zijn gat, maar ook dat komt (ooit) wel weer goed.

302

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb een ruime week gehad waarin de motivatie ver te zoeken was en waarin ik de brouwerijen aardig gesponsord heb. Misschien niet al te gezond, maar was voor een weekje ook weer geen ramp. Nu het weer aardig opgepakt, maar merk wel dat doelen mij motiveren. Wacht nog even het definitieve uitstel van Hoorn af en anders ga ik individuele doelen stellen zoals IJsselmeer oversteek (was eerst een idee voor volgend jaar) of 300km fietstocht ofzo.

303

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hoorn is toch al definitief uitgesteld? Daar hoef je niet meer op te wachten.

304

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk ook dat dit lang gaat duren ja. Las op buitenlandse website dat het wel eind 2021 kan worden voor grote evenementen weer normaal plaats kunnen gaan vinden.
Ik ben er een dag ook eigenlijk best van streek van geweest. Herkende mezelf daar niet echt in. Ik floreer normaliter juist op een constante informatiestroom, hoe meer hoe beter. Maar nu werd het toch een beetje teveel voor me. Dus ik heb mezelf een beetje op rantsoen gezet. Maak af en toe wat kaartjes, als afleiding, en om de informatie te verwerken ook.
Maar over hoe lang het gaat duren. Tot herd immunity voor de mensen die niet tot risicogroepen behoren, en tot er een vaccinatie is voor de rest. En die vaccinatie gaat op zijn minst nog wel 10-12 maanden duren. Hoelang het gaat duren voordat herd immunity bereikt is is nog lang niet duidelijk. De eerste voorzichtige schattingen over hoeveel mensen immuun zijn komen nu uit, maar de testen daarvoor zijn nog niet heel goed, dus er is weinig data, met ook nog eens een behoorlijke onzekerheid tot dusver. En de terugkeer naar normaal gaat langzaam gebeuren, zeker niet van de ene op de andere dag.
Strava challenges it is voorlopig.

305

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Ik denk ook dat dit lang gaat duren ja. Las op buitenlandse website dat het wel eind 2021 kan worden voor grote evenementen weer normaal plaats kunnen gaan vinden.

Ja - ik ben ook nog wat zoekende in een goede balans tussen mezelf goed informeren en dat wel doseren om niet aan een overdosis van slecht nieuws en vage meningen ten onder te gaan.
Maar uit die informatie destilleer ik datzelfde beeld: dat we in onze handjes mogen knijpen als volgend seizoen weer enigszins normaal is, want dat is nog hoogst onzeker. Wat al op veel plekken gezegd is: dat het goed is om deze situatie als een marathon te zien, niet als een sprint.

TumTumTum schreef:
LindaRotterdam schreef:

Als ik eventjes op weg ben dan valt me ook steeds op hoe 'normaal' de wereld er opeens uitziet. De natuur blijkt zich niets aan te trekken van de paniek in de wereld. En van achter je tv of laptop lijkt het allemaal veel ernstiger, dan op het moment als je lekker buiten aan het sporten of bewegen bent.

Wat dat betreft is het echt een groot geluk dat we buiten mogen en kunnen sporten.

Ja. Wat mij betreft is dat het verschil tussen vervelend en ondraaglijk.

En de natuur...de natuur "doet gewoon verder", zoals Jules Deelder misschien zou hebben gezegd. Ik vind dat heel troostrijk. De tulpen komen gewoon uit, de fruitbomen gaan gewoon bloeien, de watervogels in mijn straat bouwen hun nesten. Alles gaat door, alleen de mensenmaatschappij ligt even op zijn gat, maar ook dat komt (ooit) wel weer goed.

Ja, het voorjaar is schitterend, en ik ervaar inderdaad de 'gewoonheid' van de planten en de dieren als troostrijk, naast het 'gewoon' zien doorgaan van het werk in de havens enzo (ik heb daarvan een blogpost met 'troostfoto's' gemaakt). En fietsen in het zonnetje blijft gewoon superlekker, coronacrisis of geen coronacrisis.

Louise

306

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zojuist mijn TriZandvoort omgeboekt naar Ouderkerk OD. Daar hebben ze nu 11 waves OD ingepland over 2 dagen.

Heel benieuwd of dat door kan gaan en hoe ze dat exact willen gaan inrichten.

307

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Hoorn is toch al definitief uitgesteld? Daar hoef je niet meer op te wachten.

Het gaat op 28 Juni definitief niet door ja, maar of en wanneer het later in het jaar wel doorgaat is nog niet bekend, dat wacht ik nog even af voordat ik verder doelen in ga plannen.

308

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Verder doelen plannen? Weet je dan al welke wedstrijden er wel door gaan?

309

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De Norseman gaat dit jaar ook niet door, dat wordt 7 augustus 2021. Ironman Frankfurt staat met potlood op 27 september. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat hij doorgaat, maar ik train alsof hij doorgaat en mocht dat niet het geval zijn dan doe ik op die dag een solo Ironman hier in de buurt.

310

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Verder doelen plannen? Weet je dan al welke wedstrijden er wel door gaan?

Nee, dan worden dat dus doelen doe ik zelf kan organiseren. Een solo monster fiets of zwemtocht waarschijnlijk dus.

311

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hazo, dat kan natuurlijk altijd al ben ik daar voor mezelf niet voor te vinden. Train momenteel ook gewoon door in de hoop dat IM Barcelona doorgaat enzoniet tja... Buiten dat ik mijn geld kwijt ben geen probleem.

312 Laatst bewerkt door ic3d (15-04-20 22:52:37)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor de liefhebbers, Sportevents organiseert ook virtuele events via een Strava-koppeling. Net als Ironman is ook dit gratis https://sportevents.be/nl-lockdownstrav … urer_id=12

313

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maca944 schreef:

De Norseman gaat dit jaar ook niet door, dat wordt 7 augustus 2021. Ironman Frankfurt staat met potlood op 27 september. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat hij doorgaat, maar ik train alsof hij doorgaat en mocht dat niet het geval zijn dan doe ik op die dag een solo Ironman hier in de buurt.

Laat het hier nog een keer weten als je dat gaat doen! Kunnen we je allemaal succes wensen! Ironman alleen lijkt me een behoorlijk mentale uitdaging zonder publiek tijdens de marathon.

314 Laatst bewerkt door mcguyver (16-04-20 08:41:19)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vind een marathon zonder publiek prima te doen. Heb er de afgelopen jaren 2 gedaan zonder publiek. Heerlijk die rust. Geen geschreeuw, geen harde muziek. Lopen in een door mijzelf gekozen omgeving. Ieder zijn smaak!

Je moet sneller dan de klos zijn.

315

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb gister een klein stukje samen met TumTumTum gefietst, op veilig afstand, maar dat is geen porem. Er komen andere fietsers tussen, de een haalt het stoplicht en de ander niet, je kunt niet overleggen (laat staan dat het gezellig is), ik had voorop geen idee of ik te hard of te zacht fietste - en toen raakten we elkaar bij de Beneluxtunnel nog kwijt ook. Nouja, daarna zouden onze wegen toch scheiden. Het was wel leuk om elkaar even te zien.

Verderop was een 85-jarige e-fietster gevallen op een klein steil stukje de dijk op, dat had ze niet gehaald, ze was gewoon omgevallen. Vermoedelijk gebroken heup. Naar hoor, sowieso, maar nu helemaal. Ik zie sowieso nu wel heel veel mensen die hun fiets (of hun skates) onvoldoende beheersen.

Ik heb trouwens zelf alle wedstrijddoelen losgelaten. Virtueel vind ik niks aan, en ook in  mijn eentje hoeft het voor mij niet. Buiten racen op de fiets vind ik trouwens sowieso niet kunnen. En ik kan prima sporten zonder zo'n doel.

Louise

316

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:
Maca944 schreef:

De Norseman gaat dit jaar ook niet door, dat wordt 7 augustus 2021. Ironman Frankfurt staat met potlood op 27 september. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat hij doorgaat, maar ik train alsof hij doorgaat en mocht dat niet het geval zijn dan doe ik op die dag een solo Ironman hier in de buurt.

Laat het hier nog een keer weten als je dat gaat doen! Kunnen we je allemaal succes wensen! Ironman alleen lijkt me een behoorlijk mentale uitdaging zonder publiek tijdens de marathon.

Dat zal ik doen, vooralsnog houd ik 27 september aan. De virtuele OD van Ironman is me wel goed bevallen dus hopelijk lukt een hele ook. Zwemmen en fietsen zal wel lukken, maar ik ben met name benieuwd naar de marathon. En zoals mcguyver zegt, misschien bevalt het wel erg goed!

317

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Leuk idee wel. Misschien ga ik zoiets (halve dan) wel doen op de dag dat ik normaal Terheijden had gedaan.

318

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

davidr schreef:

Leuk idee wel. Misschien ga ik zoiets (halve dan) wel doen op de dag dat ik normaal Terheijden had gedaan.

Ik ben al bezig met de logistiek: ik heb al een fietsronde van 40km uitgezet via Strava en een loopronde van 10 km. Ik ga ze dit weekend verkennen. Mijn idee is dat ik eerst de Galderse meren rond zwem. Dat is 2,5 km. Daarna fiets ik twee rondes van 40 km met als eindpunt de Galderse meren. Tot slot loop ik twee keer 10 km ronde. Ik stop voor het fietsen 2 x een liter bidon op mijn fiets. Voor het hardlopen neem ik een camelbag mee van twee liter mee. Fiets leg ik na het fietsen in mij auto.

Je moet sneller dan de klos zijn.

319

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ic3d schreef:

Voor de liefhebbers, Sportevents organiseert ook virtuele events via een Strava-koppeling. Net als Ironman is ook dit gratis https://sportevents.be/nl-lockdownstrav … urer_id=12


Ja leuk! ik doe ook mee..

Eerder was ik kritisch op sportevents omdat ze rucksichtlos annuleerden met de vermelding dat we geen geld terugkrijgen. Nu bieden ze toch korting op toekomstige wedstrijden of een gedeelte als refund.

Het was maar voor Herderen, een paar tientjes, waar je weer een deel van terug kunt krijgen, dus laat het maar lopen.. Het is de houding van de organisatie die telt, niet (in dit bescheiden geval) het bedrag zelf smile

320 Laatst bewerkt door ic3d (16-04-20 15:36:24)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vanzella schreef:
ic3d schreef:

Voor de liefhebbers, Sportevents organiseert ook virtuele events via een Strava-koppeling. Net als Ironman is ook dit gratis https://sportevents.be/nl-lockdownstrav … urer_id=12


Ja leuk! ik doe ook mee..

Eerder was ik kritisch op sportevents omdat ze rucksichtlos annuleerden met de vermelding dat we geen geld terugkrijgen. Nu bieden ze toch korting op toekomstige wedstrijden of een gedeelte als refund.

Het was maar voor Herderen, een paar tientjes, waar je weer een deel van terug kunt krijgen, dus laat het maar lopen.. Het is de houding van de organisatie die telt, niet (in dit bescheiden geval) het bedrag zelf smile

Ja ik twijfel eerlijk gezegd nog een beetje. Ik had mijzelf aangemeld voor de 111 en een annuleringsverzekering afgesloten. Alles bij elkaar +/- 130 euro + hotel voor twee nachten (wat ik niet terugkrijg). Ik hoef geen geld terug en snap dat men kosten maakt, maar ik vind een deelname (met korting) voor het volgende jaar op zich niet heel onredelijk. Ze spreken echter uit dat men het liefst wil dat je geen kortingscode aanvraagt. Ik wil vanzelfsprekend niet dat men failliet gaat en voel me een beetje een cheap bastard als ik dan tóch om een tegoedbon vraag. Tegelijkertijd zijn zij relatief best prijzig, wordt je pas zeer laat geïnformeerd en was de houding eerst vrij arrogant. Daarnaast krijg ik van alle anderen (zonder er überhaupt om te vragen) gewoon geld terug of een tegoedbon voor later. Ik twijfel dus nog of ik hen het geld "schenk", of dat ik bijv. een kortingscode van 50% vraag om een beetje in de middenmoot te zitten.

321

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hm ik ben wel een beetje getriggerd door de solo initiatieven.

Ik ga kijken of ik de Halve van Hoorn wellicht ook solo kan uitvoeren.
Ik denk nu aan zwemmen in de Sloterplas (Amsterdam), fietsen over de Haarlemmermeer Ringvaart met een klein additioneel lusje en daarna 7 keer rondje Vondelpark om het af te sluiten.
Mijn vriendin is hopelijk wel bereid om mijn zwemspullen mee te nemen naar huis en daarna met mijn schoenen klaar te staan in het Vondelpark.

Als de halve van Hoorn later in het jaar alsnog doorgaat doe ik het misschien niet maar ik ga nu eens goed uitzoeken of alles uitvoerbaar is.

322

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik had bij Brouwersdam90 gevraagd als je geen geld terug vraagt of je dan op z'n minst voorrang krijgt op de inschrijving volgend jaar. Ook zonde om een evenement mede te financieren als je er zelf toch niet aan mee kunt doen.
Die belofte wilden/konden ze helaas niet maken.

Vond 50% terug wel schappelijk, maar was te laat met reageren. Nu heb ik ze alsnog gesponsord. En ik ben er volgend jaar in mei niet eens... big_smile

323

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
davidr schreef:

Leuk idee wel. Misschien ga ik zoiets (halve dan) wel doen op de dag dat ik normaal Terheijden had gedaan.

Ik ben al bezig met de logistiek: ik heb al een fietsronde van 40km uitgezet via Strava en een loopronde van 10 km. Ik ga ze dit weekend verkennen. Mijn idee is dat ik eerst de Galderse meren rond zwem. Dat is 2,5 km. Daarna fiets ik twee rondes van 40 km met als eindpunt de Galderse meren. Tot slot loop ik twee keer 10 km ronde. Ik stop voor het fietsen 2 x een liter bidon op mijn fiets. Voor het hardlopen neem ik een camelbag mee van twee liter mee. Fiets leg ik na het fietsen in mij auto.

Lekker bezig! Ik woon een km of 5 van de galderse meren vandaan dus ik zit zelf een beetje te kijken of ik t vanuit huis kan regelen na t zwemgedeelte. Heb een standaard fietsrondje dat een heel groot gedeelte autoluw is van 20km en een looprondje van 10km met een stuk door t markdal langs 2 waterpunten. Met een extra verzorgingspost thuis zou t goed moeten komen. Leuk om mee bezig te zijn.

Binnenkort maar eens testen met een 1/4 wanneer ik normaal breukelen had gedaan.

324

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net even wat vooronderzoek gedaan. Ik denk dat ik ga zwemmen in de kanobaan bij Spaarnwoude, dan weet ik dat ik in elk geval niet te veel ga zwemmen (en ook niet te weinig). Twee keer op en neer moet voldoende zijn. Vanaf daar richting de Ringvaar, die twee keer rond en dan bij de A44 via Noordwijk en de duinen naar huis, dat is dan 185km. Vanuit huis vier rondjes om het circuit (waar ik vaak loop) en dat moet voldoende zijn voor een marathon. De finishboog is dan het hek van mijn tuin. Bij het fietsen moet ik halverwege één keer voorzien worden van drinken en eten, dan moet voldoende zijn. Bij het lopen kom ik elke 10.5km langs mijn huis, dus dat moet ook wel werken. Of er fietst iemand mee, mijn jongste zoon bijvoorbeeld.

325

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ic3d schreef:
Vanzella schreef:
ic3d schreef:

Voor de liefhebbers, Sportevents organiseert ook virtuele events via een Strava-koppeling. Net als Ironman is ook dit gratis https://sportevents.be/nl-lockdownstrav … urer_id=12


Ja leuk! ik doe ook mee..

Eerder was ik kritisch op sportevents omdat ze rucksichtlos annuleerden met de vermelding dat we geen geld terugkrijgen. Nu bieden ze toch korting op toekomstige wedstrijden of een gedeelte als refund.

Het was maar voor Herderen, een paar tientjes, waar je weer een deel van terug kunt krijgen, dus laat het maar lopen.. Het is de houding van de organisatie die telt, niet (in dit bescheiden geval) het bedrag zelf smile

Ja ik twijfel eerlijk gezegd nog een beetje. Ik had mijzelf aangemeld voor de 111 en een annuleringsverzekering afgesloten. Alles bij elkaar +/- 130 euro + hotel voor twee nachten (wat ik niet terugkrijg). Ik hoef geen geld terug en snap dat men kosten maakt, maar ik vind een deelname (met korting) voor het volgende jaar op zich niet heel onredelijk. Ze spreken echter uit dat men het liefst wil dat je geen kortingscode aanvraagt. Ik wil vanzelfsprekend niet dat men failliet gaat en voel me een beetje een cheap bastard als ik dan tóch om een tegoedbon vraag. Tegelijkertijd zijn zij relatief best prijzig, wordt je pas zeer laat geïnformeerd en was de houding eerst vrij arrogant. Daarnaast krijg ik van alle anderen (zonder er überhaupt om te vragen) gewoon geld terug of een tegoedbon voor later. Ik twijfel dus nog of ik hen het geld "schenk", of dat ik bijv. een kortingscode van 50% vraag om een beetje in de middenmoot te zitten.

Logisch, 130 euro is iets anders dan 4 tientjes. En 50% korting op volgend jaar is niet onredelijk. 50% zou de vaste kosten goed moeten dekken, in Belgie zijn soortgelijke regelingen als in Nederland, waarbij bedrijven hun personeel tijdelijk werkloos kunnen maken en dan compensatie van de loonkosten krijgen. Lijkt me niet iets om je schuldig over te hoeven voelen...