326

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maca944 schreef:

Net even wat vooronderzoek gedaan. Ik denk dat ik ga zwemmen in de kanobaan bij Spaarnwoude, dan weet ik dat ik in elk geval niet te veel ga zwemmen (en ook niet te weinig). Twee keer op en neer moet voldoende zijn. Vanaf daar richting de Ringvaar, die twee keer rond en dan bij de A44 via Noordwijk en de duinen naar huis, dat is dan 185km. Vanuit huis vier rondjes om het circuit (waar ik vaak loop) en dat moet voldoende zijn voor een marathon. De finishboog is dan het hek van mijn tuin. Bij het fietsen moet ik halverwege één keer voorzien worden van drinken en eten, dan moet voldoende zijn. Bij het lopen kom ik elke 10.5km langs mijn huis, dus dat moet ook wel werken. Of er fietst iemand mee, mijn jongste zoon bijvoorbeeld.

smile ik zie vermeldingen over een kwart, een halve en jij gaat gelijk Frodeno style smile Mooie uitdaging!

327

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Goed verhaal maca944. Niet in de zee zwemmen dus voor jou?

Je moet sneller dan de klos zijn.

328

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Chtriman heeft ook de stekker voor dit jaar eruit getrokken, spijtig er was nochtans al gecommuniceerd om de datum naar September te verhuizen maar tja... Vrees dat het een wedstrijd loos jaar zal worden.

329

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maca944 schreef:

Net even wat vooronderzoek gedaan. Ik denk dat ik ga zwemmen in de kanobaan bij Spaarnwoude, dan weet ik dat ik in elk geval niet te veel ga zwemmen (en ook niet te weinig). Twee keer op en neer moet voldoende zijn. Vanaf daar richting de Ringvaar, die twee keer rond en dan bij de A44 via Noordwijk en de duinen naar huis, dat is dan 185km. Vanuit huis vier rondjes om het circuit (waar ik vaak loop) en dat moet voldoende zijn voor een marathon. De finishboog is dan het hek van mijn tuin. Bij het fietsen moet ik halverwege één keer voorzien worden van drinken en eten, dan moet voldoende zijn. Bij het lopen kom ik elke 10.5km langs mijn huis, dus dat moet ook wel werken. Of er fietst iemand mee, mijn jongste zoon bijvoorbeeld.

Hebben ze ook een zwemsteiger bij de kanobaan in Spaarnwoude? Nooit geweten namelijk.

330

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vanzella schreef:

smile ik zie vermeldingen over een kwart, een halve en jij gaat gelijk Frodeno style smile Mooie uitdaging!

Tsja, als ik toch train voor een hele. Al hoop ik dat IM Frankfurt door kan gaan, ik acht de klans (een stuk) kleiner dan 50%. Dan maar een goede mentale training, een solo Ironman.

mcguyver schreef:

Goed verhaal maca944. Niet in de zee zwemmen dus voor jou?

Nee, dan ben ik te afhankelijk van de omstandigheden. Als er die dag veel stroming staat dan moet ik kiezen tussen 3.8km naar het noorden of naar het zuiden zwemmen of heen en weer met de mogelijkheid dat ik niet binnen de tijd het zwemmen kan afleggen wink Daarnaast is het makkelijk om in de kanobaan exact 3.8km te zwemmen.

sanger schreef:

Hebben ze ook een zwemsteiger bij de kanobaan in Spaarnwoude? Nooit geweten namelijk.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik weet dat er regelmatig gezwommen wordt en ik weet dat we bij ons clubkampioenschap een ladder gebruiken, maar hoe het er exact uitziet weet ik niet en dat moet ik nog uitzoeken dus.

331

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net heel 'netjes' bericht van de Zwintriathlon: ze willen extra stress vermijden dus alle voor-inschrijvers zijn automatisch echt ingeschreven, geen gehannes met precies op tijd aanmelden. 2 september --> grote kans dat het niet doorgaat, en dan wordt de inschrijving omgezet naar volgend jaar. Je kan ook annuleren, als je dat tijdig doet, krijg je je geld terug.

Dat is wel de gunstigst mogelijke regeling, wat mij betreft, ben ik blij mee. Ik laat 'm staan, en als alles volgend jaar wél gewoon doorgaat, ga ik eindelijk de Zwintriathlon eens kunnen meedoen, zonder verder gedoe. (Ik ga er niet van uit dat het dit jaar wordt, maar dat mag ook.)

Louise

332

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Supersnel heeft de NTB mijn inschrijfgeld van de WK al teruggestort. Echt netjes van ze!

333

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vallen sportwedstrijden automatisch ook onder evenementen? Ze zijn vergunningsplichtig toch?

Dat voetbalwedstrijden met (tien)duizenden mensen publiek worden afgelast snap ik, maar een lokaal hardloopwedstrijdje is al weer anders.

334

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, tot 1 september zijn er geen sportwedstrijden.

335

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maca944 schreef:
Vanzella schreef:

smile ik zie vermeldingen over een kwart, een halve en jij gaat gelijk Frodeno style smile Mooie uitdaging!

Tsja, als ik toch train voor een hele. Al hoop ik dat IM Frankfurt door kan gaan, ik acht de klans (een stuk) kleiner dan 50%. Dan maar een goede mentale training, een solo Ironman.

mcguyver schreef:

Goed verhaal maca944. Niet in de zee zwemmen dus voor jou?

Nee, dan ben ik te afhankelijk van de omstandigheden. Als er die dag veel stroming staat dan moet ik kiezen tussen 3.8km naar het noorden of naar het zuiden zwemmen of heen en weer met de mogelijkheid dat ik niet binnen de tijd het zwemmen kan afleggen wink Daarnaast is het makkelijk om in de kanobaan exact 3.8km te zwemmen.

sanger schreef:

Hebben ze ook een zwemsteiger bij de kanobaan in Spaarnwoude? Nooit geweten namelijk.

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik weet dat er regelmatig gezwommen wordt en ik weet dat we bij ons clubkampioenschap een ladder gebruiken, maar hoe het er exact uitziet weet ik niet en dat moet ik nog uitzoeken dus.

Ik weet dat er op de kopse kant een steiger is, maar niet met een ladder volgens mij. Zal er van het weekend ook eens kijken als ik er aan toekom smile Voor mij zou dat ook een goede locatie zijn, leuk stukje op de fiets heen en terug. Of lopend.

336

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jullie bedoelen zijkanaal B toch? Nooit geweten dat dat een kanobaan is. Aan de kant van het hotel heb je wel een trappertje, aan de andere kant inderdaad niet.

337

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik begin er langzaam vanuit te gaan dat de wedstrijden met meerdere deelnemers pas januari weer plaats kunnen vinden. Tot 1 september helemaal niets, waarna het rustig weer opgebouwd gaat worden

338

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat lijkt mij wel realistisch. Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan doen met het WK. Het lijkt me niet haalbaar om dit twee weken na 1 september zonder problemen door te laten gaan. Hopelijk horen we snel meer.

339

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maca944 schreef:

Net even wat vooronderzoek gedaan. Ik denk dat ik ga zwemmen in de kanobaan bij Spaarnwoude, dan weet ik dat ik in elk geval niet te veel ga zwemmen (en ook niet te weinig). Twee keer op en neer moet voldoende zijn. Vanaf daar richting de Ringvaar, die twee keer rond en dan bij de A44 via Noordwijk en de duinen naar huis, dat is dan 185km. Vanuit huis vier rondjes om het circuit (waar ik vaak loop) en dat moet voldoende zijn voor een marathon. De finishboog is dan het hek van mijn tuin. Bij het fietsen moet ik halverwege één keer voorzien worden van drinken en eten, dan moet voldoende zijn. Bij het lopen kom ik elke 10.5km langs mijn huis, dus dat moet ook wel werken. Of er fietst iemand mee, mijn jongste zoon bijvoorbeeld.

Heey Maarten volgens mij is de kanobaan op en neer zo rond de 2400 mtr tot aan de ornaje boei als deze er nog ligt (is zijkanaal B toch) al je dan nog een keer op de terug weg gaat en je komt bij het eerste huis aan je linkerhand en dan weer terug zit je op 3.8 km

340

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kwam laatst met 2x op en neer op 4,6km uit.

341

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

wilagro schreef:

Ik begin er langzaam vanuit te gaan dat de wedstrijden met meerdere deelnemers pas januari weer plaats kunnen vinden. Tot 1 september helemaal niets, waarna het rustig weer opgebouwd gaat worden

Dat is het gunstigste scenario, lijkt mij. Zo ver vooruit kijken is qua virus nog onmogelijk.
Ik heb in theorie nog 2 september-triathlons staan: Zwin en Alphen. Herkingen is ook al afgelast, las ik op Facebook. En die laatste twee zullen ook niet doorgaan, lijkt me.

Louise

342

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zwin is zowiezo afgelast. De burgemeester van Knokke wil geen enkel evenement meer op zijn grondgebied in 2020.

343

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Herkingen stond ik ook ingeschreven dus pff word niks dit jaar, heb ook Deinze nog staan maar die zal ook niet doorgaan aangezien er tot 1 September er zowiezo niks mag georganiseerd worden. Dus is enkel IM Barcelona nog maar dat zal ook wel niks worden.

344 Laatst bewerkt door Louise (23-04-20 12:34:29)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Zwin is zowiezo afgelast. De burgemeester van Knokke wil geen enkel evenement meer op zijn grondgebied in 2020.

Is dat nieuw, dus sinds dinsdag veranderd dan?
Niet dat ik ervan uitga dat het wel doorgaat, hoor, maar dinsdag was het nog niet definitief, begreep ik uit hun mail.

Louise

345

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

thijs schreef:

Ja, tot 1 september zijn er geen sportwedstrijden.

Thanks, ik begin het te merken.

De Lektocht, triathlon Eupen en triathlon Hoeksewaard zijn inmiddels ook afgelast.

Ik houd nog steeds hoop voor Ironman Barcelona. Anders ben ik er wel klaar mee voor dit seizoen.

346

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
ronnyke schreef:

Zwin is zowiezo afgelast. De burgemeester van Knokke wil geen enkel evenement meer op zijn grondgebied in 2020.

Is dat nieuw, dus sinds dinsdag veranderd dan?
Niet dat ik ervan uitga dat het wel doorgaat, hoor, maar dinsdag was het nog niet definitief, begreep ik uit hun mail.

Louise

Burgemeester van Knokke riep dat een paar weken terug. Die is van kort door de bocht gaan. Daarna is het wat afgezwakt door de gemeenteraad/wethouders.

Ze bieden nu een niet doorgaan geld terug garantie aan. Misschien dat ik me nu voor de halve inschrijf, dan heb ik in ieder geval geen schade als het niet doorgaat. Kans op doorgaan is sowieso wel klein.

347

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Lennart73 schreef:

Burgemeester van Knokke riep dat een paar weken terug. Die is van kort door de bocht gaan. Daarna is het wat afgezwakt door de gemeenteraad/wethouders.

Ah, okee, dank.
Wij schuiven 'm door naar volgend jaar - wat ik hierboven al schreef, daar ben ik ook blij mee, mee kunnen doen zonder het anders gebruikelijk gehannes van in 0,1 seconde in moeten schrijven, wat me nog niet eerder was gelukt.

Louise

348

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Buus schreef:

Jullie bedoelen zijkanaal B toch? Nooit geweten dat dat een kanobaan is. Aan de kant van het hotel heb je wel een trappertje, aan de andere kant inderdaad niet.

Zijkanaal B inderdaad. Ik bedoelde de steiger aan de kant van het hotel/restaurant, maar heb geen trappetje kunnen zien met langsrijden.

349

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Een evenement gecancelled en 3 verschoven tot nu toe (1 onder voorbehoud), maar alledrie verschoven naar hetzelfde weekend in september. Eentje heb ik dus zelf gecancelled, nog even afwachten wat er met die 'onder voorbehoud' gebeurd.

350

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb me vandaag wel ingeschreven voor de coronatriathlon.
Vind dat wel een geinig concept.
Die medaille herinnert later aan deze bijzondere periode.
De opbrengst gaat naar de voedselbank, alles prima dus!