351

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ik heb me vandaag wel ingeschreven voor de coronatriathlon.
Vind dat wel een geinig concept.
Die medaille herinnert later aan deze bijzondere periode.
De opbrengst gaat naar de voedselbank, alles prima dus!

Heb ik ook gedaan. Wil hem dit weekend gaan doen.

352

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, vind ik ook een leuk idee, die coronatriathlon. Ik zit niet op Facebook of Instagram en ik kies m'n eigen goede doelen wel, maar het inspireerde me wel om zelf creatief te worden, dus ik ben van plan om de komende tijd, in principe wekelijks, een creatieve 'thuistriathlon' te doen. Als ik het water in durf qua kou trap ik misschien vandaag af met een 1/16e.

Louise

353

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het is wel het jaar van de afgelastingen voor mij, na halve marathons op Texel en Schoorl nu ook een hele rij aan triathlons en loopjes afgelast. Gelukkig ging de alternatieve elfstedentocht wel door ;-) en ik train ook wel door zonder een concreet doel. Het brengt me weer wat dichter bij waarom ik zo graag train...omdat ik het leuk vindt!

354 Laatst bewerkt door TumTumTum (24-04-20 11:48:13)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Leuk idee inderdaad. Ik heb alleen geen geschikt zwemwater in de buurt. Wel een singeltje voor de deur maar dat is veel te ondiep en bovendien is er in gaan liggen zwemmen wel heel sneu voor al die broedende zwanen en meerkoeten die hun nest daar hebben.
Wat is die coronatriathlon? Is dat ook via andere media als facebook etc te doen?
Het enige dat ik kan vinden via internet is een inschrijfformulier maar geen verdere informatie. Als ik dat formulier doorloop kom ik bij een betaaloptie van 15 euro...maar hoe wie waar wat schrijf ik me dan precies voor in?
En medaille? Wat?

Iemand misschien wat meer info?

355

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

https://www.pifworld.com/nl/groups/QVNg … thlon-2020

Je moet sneller dan de klos zijn.

356

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Die link is ook niet bepaald informatief, of mis ik iets?

Op de Facebookpagina https://www.facebook.com/CoronaTriathlon2020/ kun je rechts de info vinden, het is het stukje dat begint met 'Nu alle evenementen de komende tijd verboden zijn... ' Ik denk dat dat wel zichtbaar is zonder Facebookaccount ook.

Louise

357

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Je kiest een afstand.
Vervolgens ga je voor 31 mei je triathlon doen.
Dit mag de officiele sporten zijn, maar het kan ook 500m punniken, 20km breien en 5km nagels lakken zijn. Wat je maar wil.
Sportgerelateerdof niet. Andere sporten kan ook.
Het hoeft ook niet op 1 dag.
Via fb kun je een startnummer downloaden om om te doen,leuk voor de foto's. En ze vinden het leuk alsje die evt deelt.
Maar ik heb weer geen printer, dus ga zonder.
Na 31 mei krijgt iedereen zn medaille opgestuurd.

Na aftrek onkosten wordt de rest van het inschrijfgeld gedoneerd aan de voedselbank.

358

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

O ja, het zwemmen mag ook droogzwemmen zijn.
Zie net op een foto vader en zoon met badmuts op spartelen op een blok in de tuin...supergrappig!

359

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn eerste thuistriathlon zit erop, het kwam eigenlijk neer op het 'opleuken' van de eerste keer open water zwemmen. Dat was welgeteld 300 meter, dus ik heb er een 1/15e afstand van gemaakt: erna 10,5 km gefietst en 2,8 km gelopen. Best wel even lekker zo!

Louise

360 Laatst bewerkt door TumTumTum (24-04-20 18:46:09)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Leuk smile

Hedcandy schreef:

O ja, het zwemmen mag ook droogzwemmen zijn.
Zie net op een foto vader en zoon met badmuts op spartelen op een blok in de tuin...supergrappig!

Dank voor de info.

Ah ok, het is dus gewoon een donatie aan de voedselbank gelinkt aan een sportief geintje met herinnering.:) Grappig hoor. Ik hou wel van dat soort dingen om het moraal er een beetje in te houden. Zwemmen word lastig maar misschien kan ik 500 meter grasmaaien ofzo. Of ik maak er een run bike run van.

361

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vind het grappig om te zien dat veel atleten nu RBR of virtuele races doen. Zie op Strava ook veel virtuele challenges. Ik grijp de kans nu vooral aan om mijn basis verder te vergroten en nu échte langzaam te leren trainen met lage hartslag... Ik zat meestal in de drempel zone. Moet zeggen dat alles ook minder zeer doet met veel meer volume in de week.

362

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Die link is ook niet bepaald informatief,

Klopt. Ik heb geen social media, geen facebook etc.

Je moet sneller dan de klos zijn.

363 Laatst bewerkt door @Jeanette (25-04-20 09:11:27)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Die link is ook niet bepaald informatief, of mis ik iets?

Op de Facebookpagina https://www.facebook.com/CoronaTriathlon2020/

Louise

Heb de FB site bekeken ...wat geweldig zeg .
Leuk ook de de berichten van de finishers te zien .
Ik ga meteen aanmelden ...

Heb alleen nog niet gevonden waar het het startnummer moet downloaden .

364

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jeannette ik kon dat ook niet vinden. Heb toen een messengerberichtje gestuurd en kreeg een linkje. Nu nog op zoek naar een printer haha.

365 Laatst bewerkt door TumTumTum (25-04-20 10:03:23)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb een printer maar geen facebook. Misschien kunnen we onderling ruilen? Als dat mogelijk is? Jij stuurt linkjes en ik print? Ofzo?

Omdat ik geen account heb kan ik precies één bericht bekijken maar die is wel heel leuk. Dat blije gezicht ook.

366

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Een printer heb ik ook niet thuis .
Maar die kan ik volgende week op het werk wel uitprinten .
Dan zal ik ook even een berichtje sturen ..

Thanks

367

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jeannette en TumTumTum jullie hebben een pb van mij!

368

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Als jullie er hier op het forum over schrijven (+ foto), doe ik ook mee. Maken we er een soort triathlonforumvrouwen-virtueel-evenement van.

Louise

369 Laatst bewerkt door @Jeanette (25-04-20 12:02:35)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Thanks Hedcandy ! ik heb je geantwoord .

Jaaa leuk Louise !

370

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@Jeanette schreef:
Louise schreef:

Die link is ook niet bepaald informatief, of mis ik iets?

Op de Facebookpagina https://www.facebook.com/CoronaTriathlon2020/

Louise

Heb de FB site bekeken ...wat geweldig zeg .
Leuk ook de de berichten van de finishers te zien .
Ik ga meteen aanmelden ...

Heb alleen nog niet gevonden waar het het startnummer moet downloaden .

Ik heb die na inschrijving in de mail gekregen volgens mij. Ik ga morgen of maandag een 16e doen. Mooie alternatief voor Deventer wat morgen had plaatsgevonden.

371

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Als jullie er hier op het forum over schrijven (+ foto), doe ik ook mee. Maken we er een soort triathlonforumvrouwen-virtueel-evenement van.

Louise

Vind ik leuk. Plan is hier om het zwemonderdeel te doen in het lege plaatselijke zwembad (manlief is vrijwilliger daar, wacht nog even op goedkeuring van de rest van de stichtingsleden).

372

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Als jullie er hier op het forum over schrijven (+ foto), doe ik ook mee. Maken we er een soort triathlonforumvrouwen-virtueel-evenement van.

Louise

Ja toppie. Maar wat mij betreft mogen de mannen ook mee doen hoor. Hoe meer hoe beter en leuker. Verslag kan ik doen maar foto;s word lastig, ik heb geen huisgenoten die een foto kunnen maken. Misschien kan ik de buren strikken. Ik denk dat ik voor het zwemonderdeel zwem gerelateerde oefeningen met ene dynaband ga doen, dat benaderd het nog het beste.
Misschien moeten we even een speciaal topic hiervoor openen.

(Overigens Operatie Startnummer uitprinten lukte helaas niet...mijn printer kan momenteel alleen zwart/wit en in grijstinten zie je nauwelijks wat er op staat. Sorrie)

373

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Op het werk hebben we een kleurenprinter .
Bedankt voor je e-mail Hedcandy !

Het “ zwem “ onderdeel zal bij mij ook iets worden met trainingsbanden .
Moet van thuis uit nog wat routes testen die redelijk passen .
Voor foto’s wil ik de buurvrouw strikken . Doet ze vast en zeker .

374 Laatst bewerkt door Louise (25-04-20 19:49:09)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

TumTumTum schreef:

Misschien moeten we even een speciaal topic hiervoor openen.

Lijkt me goed plan - ga ik zo doen in het Triathlons & Duathlons-subforum. Daar verder?!

Edit: hiero dus: https://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=5387

Louise

375

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

sanger schreef:

Ik weet dat er op de kopse kant een steiger is, maar niet met een ladder volgens mij. Zal er van het weekend ook eens kijken als ik er aan toekom smile Voor mij zou dat ook een goede locatie zijn, leuk stukje op de fiets heen en terug. Of lopend.

Gisteren heb ik daar 2 kilometer gezwommen (en dat was ook wel de max, tijdens het zwemmen had ik het niet koud, maar de laatste meters voelde ik de temperatuur wel).

Het is bij de steiger redelijk ondiep, daar kan je gewoon uit het water klimmen (althans, het lukte mij dus dat moet jullie ook wel lukken). Wel zaten er aan één kant veel vissers, maar daar heb ik geen last van gehad. Ik vroeg me wel af of ze mij net zo onbegrijpend aan keken als ik hen.