376

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Trappertje zit aan de andere kant, bij het hotel. Maar inderdaad aan de noordkant kom je er ook prima in en uit.

Er zitten vaak veel vissers ja, meestal met vaste stok, dan heb je er niet zo’n last van. Maar die karpervissers die hem helemaal aan de andere kant van het water neerleggen soms wel. Zat een tijdje geleden samen met mijn zwemmaat verstrikt in zo’n lijn terwijl we juist meer aan de vrije kant dan aan de visserskant zwommen. Was ook wel weer een ervaring. Al kan ik me voorstellen dat het niet zo prettig is als er op datzelfde moment een 10kg karper toehapt.

377

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Kwam dit artikel tegen en wilde het hier toch even delen:

https://sporza.be/nl/2020/04/22/-sport- … 547375735/

Dat sporten goed voor je is weten we hier allemaal wel natuurlijk, maar dat het de kans op infectie tot wel 50% kan doen dalen had ik niet verwacht. Maar wel oppassen dat je niet te veel of te intensief sport, dat kan dan weer een negatief effect hebben.

378

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ter Aar nu helemaal geannuleerd, verzetten ging niet lukken. Best goeie regeling: kosteloos doorschuiven naar volgend jaar, hoef je niets voor te doen, en anders kun je je geld terugkrijgen op € 7 onkosten na. Ik schuif 'm door - op hoop van zegen.

Louise

379 Laatst bewerkt door yoeri (30-04-20 23:36:03)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ter Aar nu helemaal geannuleerd, verzetten ging niet lukken. Best goeie regeling: kosteloos doorschuiven naar volgend jaar, hoef je niets voor te doen, en anders kun je je geld terugkrijgen op € 7 onkosten na. Ik schuif 'm door - op hoop van zegen.

Louise

Dat is heel netjes, fijn dat ze dit zo hebben geregeld!

Het WK/Challenge Almere lijkt tot dusver 'gewoon' door te gaan. Dat liet de organisatie in de reacties onder dit filmpje weten. Opvallend is ook dat er kennelijk met allerlei scenario's rekening wordt gehouden. Hoe dit er precies uit zou moeten zien, is mij nog niet duidelijk.

380

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat filmpje is van 7 april.
Dat is dus van voor de aankondiging dat er tm 1 sept geen evenementen mogen plaatsvinden...
Kan me echt niet voorstellen dat 4 sept alles dan gewoon van start gaat.
Maar ze zijn wel laat in het communiceren daarover....

381

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat zal wel met internationale organisaties en verzekeringen te maken hebben.
Zolang er vanuit de overheid geen richtlijnen zijn kunnen ze niet annuleren.

382 Laatst bewerkt door yoeri (01-05-20 07:57:17)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Dat filmpje is van 7 april.
Dat is dus van voor de aankondiging dat er tm 1 sept geen evenementen mogen plaatsvinden...
Kan me echt niet voorstellen dat 4 sept alles dan gewoon van start gaat.
Maar ze zijn wel laat in het communiceren daarover....

Ja, klopt. Maar onder/bij het filmpje staan reacties van de organisatie van een paar dagen terug, waarin ze in ieder geval aangeeft dat 'stoppen' er voorlopig nog niet bij is wink

383

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Triathlonnen op anderhalve meter? Is dat mogelijk/leuk? Anders gaat het hem echt niet worden, hoor, volgens mij. Nouja, of er moet een mirakel gebeuren. Zelfde trouwens met die naar begin oktober verzette Ironman.

Louise

384

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ter Aar nu helemaal geannuleerd, verzetten ging niet lukken. Best goeie regeling: kosteloos doorschuiven naar volgend jaar, hoef je niets voor te doen, en anders kun je je geld terugkrijgen op € 7 onkosten na. Ik schuif 'm door - op hoop van zegen.

Louise

Ja heb ik ook gedaan. smile Makkelijk wel ook, weet je tenminste zeker dat je alvast bent ingeschreven.

385

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

wilagro schreef:

Dat zal wel met internationale organisaties en verzekeringen te maken hebben.
Zolang er vanuit de overheid geen richtlijnen zijn kunnen ze niet annuleren.

Ze kunnen wel annuleren maar zonder overmacht is de kans op claims door deelnemers groot. Als de overheid zegt "het mag niet" dan heb je overmacht.

Je moet sneller dan de klos zijn.

386

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tri Ouderkerk verzet van augustus naar 3/4 oktober. Dat gaat 'm  niet worden verwacht ik, dus dan wacht ik de definitieve annulering wel af. De alternatieven zijn niet heel gunstig, vind ik: omzetten naar Tri Bosbaan (september), voucher voor 50 % korting voor volgend jaar, of een hoodie en de rest is dan donatie. Daar staat dan bij 'je ziet af van verdere restitutie'. Restitutie? Dat zie ik nou juist niet staan. Nou goed, dat komt misschien nog na de volgen annuleerstap.

Louise

387

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk gewoon dat er dit jaar niet geraced zal worden, er word wel geschoven met de datum's maar het lijkt me hopeloos er word ook een 2e golf van het virus verwacht in het najaar dus denk dat geen enkele stad of gemeente iets van evenement op zijn grondgebied zal toestaan. Mijn baas zijn broer woont in Sluis ook daar willen ze net zoals in Knokke niks meer op hun grondgebied meer hebben dit jaar dus de zwintriatlon zal hoogst waarschijnlijk nooit door kunnen gaan. Ook voor de Ironlakes is de kans kleiner en kleiner aan het worden ook daar hebben ze al aangegeven ze liever niks meer zouden hebben. Ikzelf voor Barcelona zie het ook al niet meer zitten, ik ken iemand met een 2e verblijf daar en die mag daar al niet naar toe tot begin Oktober dus kan me niet voorstellen dat daar dan op 3-4 Okt een massa evenement gaat plaatsvinden.

388

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Kreeg weer een mail van de Cotswold Classic. De race van juni is verzet naar 20 september, de race van 3 augustus staat nog steeds zoals gepland, maar ze houden met allerlei scenarios rekening.
Verspreiding over 2 dagen, multi-entry point rolling starts, staggered entry in extended parc ferme, lange aid stations met alleen eigen flessen, race briefing alleen op youtube, race chip bij je plek in parc ferme, finish and leave, je race in je eigen tijd en eigen parcours doen, etc.
Ze geven 80% refund aan frontline workers, maar geven aan dat refunds heel lastig voor de rest gaat worden. Voor deze organisatie is het hun werk, maar ze organiseren maar een paar wedstrijden per jaar. Die hebben ongeveer 800 deelnemers en zaten nog niet vol, maar ze hebben inschrijving al een poos gesloten. Ze willen wel de optie tot doorschuiven naar volgend jaar aanbieden, maar ook dat is lastig omdat ze de meeste kosten al gemaakt hebben voor dit jaar. Ze zullen afhankelijk zijn van overheidssteun. Ik hoop wel dat ze blijven bestaan, ze organiseren erg leuke wedstrijden! Maar ik denk dat augustus echt te vroeg komt, de UK loopt behoorlijk achter op NL, het aantal nieuwe gevallen en doden per dag loopt hier nog nauwelijks achteruit. Ik vermoed dat Ronnyke best gelijk kan hebben en dat er dit jaar geen wedstrijden zullen zijn, mogelijk zelfs geen grote evenementen totdat er een vaccin wijdverbreid beschikbaar is.

389

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Ik vermoed dat Ronnyke best gelijk kan hebben en dat er dit jaar geen wedstrijden zullen zijn, mogelijk zelfs geen grote evenementen totdat er een vaccin wijdverbreid beschikbaar is.

Dat denk ik ook, hoor - het zijn dingen met een hoog risico en niet heel belangrijk in het licht van heel veel andere prioriteiten. Mijn inschatting is ook: het wordt wachten op een vaccin. Gedrag van sporters (die zich onkwetsbaar achten want jong/gezond) is heel moeilijk te reguleren.

Louise

390

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook in de koers, ze hebben voor elke wedstrijd al een nieuwe datum vastgelegd maar als je het bekijkt zoals het momenteel is kan er nooit een koers gereden worden zolang er geen vaccin of iets dergelijk is. Dit zijn evenementen waar renners van over heel de wereld samenkomen dus tja... + veel van hen mogen momenteel nog niet eens buitenkomen en die zouden dan over 3-4 maanden een rittenkoers van 3 weken moeten gaan rijden? Dat kan echt niet. De winnaar van de TDF 2019 zit nog steeds vast in eigen huis kan en mag niet trainen behalve op de rollen natuurlijk.

391

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, ik denk daar ook zo over. Eén klein dingetje:

ronnyke schreef:

De winnaar van de TDF 2019 zit nog steeds vast in eigen huis kan en mag niet trainen behalve op de rollen natuurlijk.

Juist Bernal heeft speciale permissie gekregen om wel buiten te trainen. Weet ik via Sporza: https://sporza.be/nl/2020/04/27/egan-be … 016134398/

Louise

392

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Deze week zat hij nog vast, zijn team en landgenoot die mocht wel beginnen trainen vanaf vorige week. Maar zie nu ook dat hij toestemming heeft gekregen van zijn burgemeester om vanaf 5u 's morgens tot 8u te trainen dus drie uurtjes per dag is al  beter dan niks maar als voorbereiding op een tour?
https://www.msn.com/nl-nl/sport/wielren … li=BBoPOOd

393

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nee, op voorbereiding op een Tour is het niks, net zoals het voor de renners uit de Lage Landen niks is omdat die het klimmen niet kunnen trainen. Maar veel groter probleem lijkt me dat het virus zich in peloton + entourage kan verspreiden en daarmee weer door de hele wereld én dat ik me niet kan voorstellen hoe je toeschouwers weg kan houden van zulke open parcoursen. Voorlopig zijn de grenzen ook nog dicht en moet je in Frankrijk eerst 2 weken in quarantaine.

Ik snap dat ze wielrenners en publiek hoop willen bieden, maar dit zie ik als valse hoop en dat werkt uiteindelijk alleen maar contraproductief.

Ik zat gister naar Studio Sport te kijken en toen ging ook wel voelen dat het wrang is om een half uur lang topsporters te horen vertellen hoe fijn het is dat ze weer mogen trainen. Ik weet niet of ik het zou kunnen verdragen: naar de Tour zitten kijken terwijl je zelf nog veel minder mag.

Louise

394

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het rijden in een peloton is heel dicht bij elkaar, je kan er niet vanuitgaan dat er niet eens iemand hoest of niest....

Dat zou willen zeggen; dat op die basis er natuurlijk niet kan gereden worden ..... tenzij je net als voor de lockdown het leven terug kan opnemen als voorheen. Lijkt me een beetje dubbel. Oké natuurlijke weerstand is er, maar je kan op jonge leeftijd ook besmet geraken. Aan de andere kant zijn de grootste aantal getroffenen eerder een heel stuk ouder dan een renner.
Zit die renner op zijn maximum afgetraindheid is zijn/haar weerstand ook soms minder hoog....

395

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Renners in competitie zitten meestal rond de 4-6% vetpercentage en dan is je weerstand idd heel klein. + dagelijks competitie dat kruipt ook in de kleren daarom zie je ook vaak renners aan het einde van de 2e week of in de 3e met griepsymptomen. Zoals ik al zeg in principe is het niet haalbaar, deze man heeft er een realistische mening over https://sporza.be/nl/2020/04/29/jan-bak … oYt12xZ6Xs

396 Laatst bewerkt door Louise (04-05-20 12:21:10)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Krijg net bericht: Zwintriathlon nu definitief geannuleerd. Geen verrassing. Netjes hoor: doorschuiven naar volgend jaar of 100 % restitutie. Wel maf om al zo ver vooruit dingen in m'n agenda voor 2021 te hebben (1 september). Met potlood.

Louise

397

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd zie het ook net Knokke-Heist, waar triatleten thuis zijn …
We blijven met z’n allen lopen, fietsen en hopelijk weldra ook weer zwemmen, maar … in 2020 helaas geen triatlons in Knokke-Heist!
Het coronavirus heeft de afgelopen weken ons leven op een niet aflatende wijze gedomineerd en gezorgd voor ongewone tot ietwat beangstigende tijden.
De geleidelijke versoepeling van de corona maatregelen vanaf vandaag is hoopgevend. Anderzijds zijn er heel wat signalen dat het besmettingsgevaar wellicht niet snel definitief zal wijken en dat we nog voor een langere tijd ons gedrag zullen moeten aanpassen met als doel de volksgezondheid meer dan ooit op de 1ste plaats te zetten.
Het is dan ook met spijt in het hart dat de beslissing genomen is om dit jaar de Iron Kid en de Finishers Triatlon (21, 22 en 23 augustus), de Zwintriathlon (2 september) en de Halve Triatlon Knokke-Heist (5 september) niet te laten doorgaan.
Specifiek voor de Zwintriathlon en de Halve Triatlon Knokke-Heist werd deze beslissing genomen na overleg met de burgemeester van Sluis. Gezien de huidige omstandigheden met o.a. afgesloten grenzen, de verschillende regelgeving in de 2 landen en de toekomstige onzekerheden kwam men tot de conclusie dat het onmogelijk is om deze events in voldoende veilige omstandigheden voor alle deelnemers, medewerkers én het publiek te kunnen organiseren.
Met deze uitzonderlijke beslissing wil men de gezondheid boven alles plaatsen.
Alle deelnemers aan de Iron Kid, de Finishers Triatlon, de Zwintriathlon en de Halve Triatlon Knokke-Heist zullen 5 mei een mail ontvangen waarin zij tot uiterlijk 31 mei kunnen aangeven of men de deelname aan de editie 2020 wil overzetten naar de editie 2021.
Deze events zijn gepland op onderstaande data:
- Vrijdag 20 en zaterdag 21 augustus 2021: Iron Kid
- Zondag 22 augustus 2021: Finishers Triatlon
- Woensdag 1 september 2021: Zwintriathlon
- Zaterdag 4 september 2021: Halve Triatlon Knokke-Heist
Wie hier op ingaat, is zeker van een startrecht voor de volgende editie. Wie hier niet kan of wil op ingaan wordt voor 100% terug betaald.
De organisatoren van de Sportdienst zijn even van de kaart. Als eerste bepleiters binnen de gemeente van een gezonde levensstijl zijn we echter vooral vastberaden om in de toekomst te blijven garant staan voor o.a. een gevarieerd aanbod van belevingsevents met het triatlonfestival als jaarlijks hoogtepunt.
Blijf ondertussen in beweging en hou het veilig en gezond.

398

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zoals ik al zei het word niks dit jaar,

399

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Zoals ik al zei het word niks dit jaar,

En ik ben er ondertussen ook niet meer treurig om . Mij is de zin in wedstrijden dit jaar vergaan .
Hoop wel dat  de Münsterland Giro plaats vind in Oktober .
Gewoon een lekker rondje fietsen .

400

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mja mocht er op de valreep toch een wedstrijd doorgaan nog dit jaar ik denk niet dat dit heel aangenaam zal zijn. Niet op voorhand aan de start mogen komen en na de wedstrijd direct de site ontruimen zal al 1 van de voorwaarden zijn dus weg sfeer. Ook wat een onzekere en bange houding vrees ik van de organisaties en jury en vrijwilligers die gaan toch ook niet meer familiaal met de deelnemers kunnen omgaan zoals gebruikelijk.