451

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise, dat is idd een begrijpelijke gedachte . Alleen zou ik niet geloven dat die atleet meedoet. Als je je belabberd voelt met die klachten van ziekte verkoudheid of een echte griep lig je toch eerder op de bank of in bed?
Tenminste ik zou het niet doen, zelfs al is het een lang naar uitgekeken wedstrijd, omdat je gewoon niet wil meedoen. Met slappe benen of lijf aan de start staan van zelfs maar een kwart of halve of onmogelijk een hele?

Wat wel een issue kan zijn is het ledigen van de neus (op de fiets bijvoorbeeld) van iemand die je net inhaalt. Dat wil je absoluut vermijden en je bedoelde dat ook zeker?

452

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, het is wel een eye-opener om te zien hoe moeilijk een vraagstuk als "Wat is het risico op besmetting?" is. Men is er zelfs nog niet over uit over het nu wel of niet door aerosolen wordt overgedragen, of meer door grote druppeltjes. En hoe zit het met overdraagbaarheid via oppervlaktes? Via water? Welke invloed heeft de virus-load van degene die het overdraagt? En de virusload die iemand ontvangt? En hoe heeft de temperatuur, luchtvochtigheid en luchtbeweging hierop invloed.
En ja, je zou zeggen dat je alleen een wedstrijd doet als je je goed voelt. Maar we kennen ook allemaal wel atleten die doorgaan terwijl ze eigenlijk hadden moeten stoppen.
De komende weken worden belangrijk. Met hoeveel en hoe snel gaat het aantal gevallen toenemen? Blijft het beheersbaar.
Morgen maakt Sanguin/RIVM ook weer bekend bij welk percentage mensen antistoffen zijn aagetroffen. Dat duurde nogal lang. Eerste keer was aankondiging 9 april en uitslag van 7000 testen op 16 april. En op 5 mei werd met veel bombarie aangekondigd dat ze 1 miljoen tests hadden besteld en er zou wekelijks onderzoek zijn. Gister maar eens naar gevraagd bij ze op facebook, vandaag dus antwoord dat ze morgen met nieuws komen.

453

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

chrisbakker schreef:

Louise, dat is idd een begrijpelijke gedachte . Alleen zou ik niet geloven dat die atleet meedoet. Als je je belabberd voelt met die klachten van ziekte verkoudheid of een echte griep lig je toch eerder op de bank of in bed?

Inschrijfgeld voor een halve ca 300 euro
Inschrijfgeld voor een hele bijna 500 euro
Trainingsuren voor een halve misschien wel 500
Trainingsuren voor een hele misschien wel 1000+

Als je niet meer op je benen kan staan blijjf je wel thuis, maar ik denk dat er veel te veel zullen zijn die denken van joh, weetje ... ik zie wel. Mensen worden gedraven door eigen belang, niet door belang van anderen. Begin maart toen de cijfers skyhigh gingen hield iedereen zich strak aan de regels om ZELF niet besmet te raken. Toen drie weken later de cijfers omlaag gingen zat iedereen weer in het park.

Dus helaas Chris, het is teleurstellend maar wel de harde waarheid, die intake gesprekken ed gaan niks toevoegen

Grtz
D.

454

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise,
Inderdaad, mijn gedachte was niet juist, je hebt gelijk, ook wat duiksmurf en MM hier schrijven.
Er moeten er maar een paar zijn die toch deelnemen, en dan heb je prijs.
Chris

455

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zojuist is dan de bevestiging gekomen: IM Kalmar gaat niet door dit jaar. Hoewel dit al wel te verwachten was, kwam het toch even hard aan. De inschrijving is automatisch omgezet naar een jaar later (verplaatsen naar Kazakhstan of Estland vond ik niet echt uitnodigend, los van het feit dat de kans groot is dat deze ook niet doorgaan...).

Maar goed, nu maar even de training op een wat lager pitje zetten en vooral doen waar ik op dat moment zin in heb.

456

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Precies dezelfde gedachte voor mij. Je wist dat het ging komen, maar het was wel een flinke klap.

Ook ik ga naar volgend jaar. Gelijk airbnb geannuleerd en nieuw hotel geboekt (stuk dichterbij). Nu alleen nog Ff kijken hoe het met de vliegtickets gaat.

Nu is het wachten op de mail voor Barcelona  van mijn vrouw.

457 Laatst bewerkt door yoeri (02-06-20 22:16:39)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wat jammer zeg, maar wel fijn dat jullie volgend jaar mee kunnen doen! Hopelijk is dan een groot deel van de maatregelen dan weer opgeheven.

Zelf had ik al het idee om volgend jaar ook Kalmar te gaan doen, maar dit was nog een verwegshow, omdat eerst nog Almere voor mij op de planning staat. Ik ben benieuwd of en wanneer de inschrijving voor Kalmar open gaat, aangezien het natuurlijk logisch is dat eerst alle mensen van dit jaar een plekje (horen te) krijgen. Is daar al iets over bekend bij jullie?

458

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vermoed dat er (vrijwel) geen nieuwe inschrijvingen zullen komen voor Kalmar. Ik denk dat vrijwel alle deelnemers automatisch door gezet zullen worden naar 2021, waardoor hij gelijk uitverkocht zal zijn. Hooguit een aantal deelnemers die later besluiten om de inschrijving van 2021 om te zetten naar 2022...?

Overigens zal dit ‘probleem’ volgend jaar voor veel IM-evenementen gelden denk ik.

459

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jammer, Mart en Macer. Voor een hele is zoiets wel ingrijpend.

Over de niet-betrouwbaarheid: ik zie het inderdaad zo als Duiksmurf beschrijft ja: veel geld betaald, lang voor getraind, niet heel verantwoordelijk, en velen wanen zich mogelijk 'onkwetsbaar' want jong en gezond.

Over die screeningsvragen - ik vraag me af wie daarin gelooft. Ik hoop dat dat gauw gaat vervallen. Speld had gister wel een rake: https://speld.nl/2020/06/02/goede-antwo … st-horeca/

MontanaMan schreef:

Morgen maakt Sanguin/RIVM ook weer bekend bij welk percentage mensen antistoffen zijn aagetroffen. Dat duurde nogal lang.

Het is er: https://nos.nl/artikel/2335989-ongeveer … virus.html Die groepsimmuniteit gaat 'm niet worden zo.

Louise

460

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mart schreef:

Zojuist is dan de bevestiging gekomen: IM Kalmar gaat niet door dit jaar. Hoewel dit al wel te verwachten was, kwam het toch even hard aan. De inschrijving is automatisch omgezet naar een jaar later (verplaatsen naar Kazakhstan of Estland vond ik niet echt uitnodigend, los van het feit dat de kans groot is dat deze ook niet doorgaan...).

Maar goed, nu maar even de training op een wat lager pitje zetten en vooral doen waar ik op dat moment zin in heb.

Wenen wenen wenen!
Vooral omdat het geloof hier de voorbije weken wel weer gestegen was.
En ik echt veel geloof had in een stevig debuut!

Maar goed, volgend jaar zijn we dan gewoon nog wat sterker zeker...
Deze week en volgende week ongetwijfeld ook nog doe ik het rustig aan. Vanaf dan met het hopelijk goede nieuws dat we straks krijgen van de veiligheidsraad wat toewerken naar enkele wedstrijden in België in september en oktober.

En wij gaan wel gewoon op reis naar Zweden als dat kan/mag! Parcours al eens verkennen en gaan genieten van de prachtige natuur.

461

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tja zwemmen, buitenwater is gelukkig prima te doen.
Alleen hoor ik net op het nieuws dat de zwembaden in België pas opengaan op 1 juli.
Hallo zeg, ik zwem heel graag buiten, maar in mijn zwembad trainen kost me toch veel minder tijd, want dat ligt op amper 3km van mijn huis...
Met mijn swimrun zwem ik graag op regelmatige basis een 3-4 week.  Alleen zwemmen, of in combinatie met hardlopen, waarbij ik zwemmen en running combineer .

462

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Omdat de IM Copenhagen is gecanceled voor 2020, ben ik op zoek naar een alternatief, of gewoon wachten tot 2021. Hoe dan ook ik wil daar binnenkort een beslissing over nemen.

De website van Challenge Almere is behoorlijk onduidelijk over de verwachtingen en in hoeverre ik nog kan inschrijven. Wie weet hier meer over? Worden de atleten die zijn ingeschreven hierover regelmatig informatie dmv een nieuwsbrief?

Ben benieuwd, Estland of andere bestemmingen ver weg doe ik liever niet. Dan wacht ik wel een jaartje.

Grt, Matthijs

463

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dear Athlete,



We again share our appreciation for your continued patience as we work towards a new race date for the 2020 IRONMAN European Championship Frankfurt. Like with our last update, we have not yet had the ability to finalize and confirm a new race date with stakeholders at this stage. However, as we continue to progress discussions with our host city partners, and communities, they have indicated that we will receive more information by the end of June.



We understand that updates on the status of the 2020 race is of utmost importance to you and please be assured we are doing everything we can to work as quickly and efficiently as possible to provide further information.

Notwithstanding our ongoing efforts to secure a new 2020 race date for the IRONMAN European Championship Frankfurt you will be offered two options as soon as the status of the race has been confirmed:



• Free deferral of your entry to the 2021 IRONMAN European Championship Frankfurt

• Free transfer of your entry to the 2020 IRONMAN Hamburg on September 6, 2020*

En ook Frankfurt gaat dit jaar niet door. Geen echte verrassing, wel prettig dat ze het nu al communiceren.

464 Laatst bewerkt door Lennart73 (04-06-20 15:25:40)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mstyz schreef:

De website van Challenge Almere is behoorlijk onduidelijk over de verwachtingen en in hoeverre ik nog kan inschrijven. Wie weet hier meer over? Worden de atleten die zijn ingeschreven hierover regelmatig informatie dmv een nieuwsbrief?

Van de week heb ik gevraagd bij hun of er nu na het stopzetten van het wk extra startplaatsen komen. Daar konden ze nu nog geen uitsluitsel overgeven. Eind juni zouden ze dat pas weten ivm overleg met overheid etc. Via de gebruikelijke kanalen zouden ze het dan communiceren.

Mijn vraag had wel betrekking op de halve maar voor de hele zal wel hetzelfde gelden.

465

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik was iets te voorbarig, het is nog niet 100% zeker dat Frankfurt niet doorgaat.

Als ik op de site van Almere kijk zie ik daar een half Challenge staan (met onbruikbare link). Hopelijk wordt die ook aangeboden te zijner tijd.

466

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor de 5150 in Maastricht heb ik hetzelfde mailtje gekregen, maar dan zonder de optie tot wijziging.
Afwachten dus maar.

467

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mocht Almere doorgaan doe ik daar ook nog wel mee denk ik.

468

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor wat betreft Almere:
De Esplanade wordt grondig verbouwd, het zou vlak voor de WK klaar zijn, maar de gemeente heeft aangegeven dat ze dit niet gaan halen.

Dus ik kan me voorstellen dat er nu gepuzzeld gaat worden over hoeveel fietsen ze dan kwijt kunnen  op die andere parkeerplaats met ook nog de huidige afstandseisen.

Ik verwacht wel dat er meer startplaatsen zullen komen (of dit hele of halve is geen idee), want anders redden ze het financieel nooit.
Maar dit zijn dingen die ze met de gemeente moeten bespreken en dat gaat allemaal niet zo snel.
Tot die tijd zullen ze ook niks communiceren denk ik. Ze weten het immers zelf ook niet.

469

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Terug zoals vroeger en de fietsen in de ondergrondse parking zetten?

470 Laatst bewerkt door Macer (05-06-20 09:48:14)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het doorgaat, maar ik zou wel blij zijn als ze alsnog besluiten om een halve toe te voegen voor een beperkt aantal mensen.. Dan ga ik zeker wel proberen mee te doen.

471 Laatst bewerkt door yoeri (06-06-20 17:03:02)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor wie wil: Triathlon Brabant (achtste en kwart) gaat voorlopig door. Die is op 27 september. Via Instagram heeft de organisatie laten weten dat, als de wedstrijd niet doorgaat, je gewoon je inschrijfgeld terugkrijgt. Misschien iets voor wie nog een wedstrijdje zoekt wink

https://www.triathlonbrabant.nl

472

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Van ad.nl :

"Grote publieksevenementen blijven in Duitsland tot eind oktober verboden vanwege de coronacrisis. Dat staat in een voorstel dat bondskanselier Angela Merkel woensdag bespreekt met de leiders van de zestien deelstaten."

Als dat in heel Europa navolging krijgt is het definitief einde oefening voor mijn laatste hoop, IM Barcelona op 4 oktober.

473

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mja Barcelona zal afwachten zijn maar in Belgie zijn er al enkele evenementen die bijna zeker zijn dat ze door mogen gaan. Hopelijk gaat Barcelona door want IM zet gewoon de inschrijvingen over naar het volgende jaar dus geen voucher of geld terug. In 2021 zullen bijna alle IM wedstrijden dus al op voorhand volzet zijn.

474 Laatst bewerkt door Macer (18-06-20 11:46:29)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het grootste probleem van Barcelona is natuurlijk dat het zo enorm groot is (zeker met de Halve afstand erbij in hetzelfde weekend) waarbij de atheleten ook nog eens van over de hele wereld samenkomen.. Dat zou je als land toch nooit moeten willen???

Dit is bijna niet te vergelijken met een wedstrijd in België wat allemaal veel lokaler is opgezet. Daar zullen hoofdzakelijk mensen uit de regio aan meedoen.

475

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

In 2021 zullen bijna alle IM wedstrijden dus al op voorhand volzet zijn.

Daar ben ik dus ook bang voor. In 2021 wil ik mijn eerste hele gaan doen, maar zo wordt de keuze wel heel beperkt.

Stilletjes hoop ik op een IM in Nederland. De organisatie van IM Nederland dacht er 2 jaar terug aan om in 2021 weer een hele in NL te kunnen organiseren. Maar hoe concreet die plannen nu nog zijn met het hele corona gebeuren weet ik niet.