526

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor Cascais is op dit moment code oranje. Dat zegt niks over november natuurlijk, maar het laat wel zien hoe onzeker alles is. Als dat ongunstig uit kan pakken, zou ik zeker zeggen: zet 't uit je hoofd voor dit jaar, en hoop op volgend seizoen. Dat is zeker jammer, maarja....

Louise

527

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Lissabon wat er vlak tegen ligt staat in het rood en er zijn zelfs geen vluchten naartoe vanuit Belgie dacht ik.

528

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net het bericht ontvangen dat Duin Triathlon Almere per 30 augustus plaats gaan vinden!

529

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dank voor je reactie. Het klimmen zou inderdaad lichamelijk wel moeten kunnen, 2100hm red ik wel. Ben alleen niet zo zeker van mijn eigen kunsten op de TT-bike, klimmen is minder fijn en met dalen zal ik moeten wennen met de hoge snelheid. De 60 mm / 90 mm  hoge velgen vangen een stuk meer wind dan mijn normale race fiets. De fietst heb ik gekocht voor 180 in de nederlandse polder en komt iets minder tot recht in de heuvels denk ik.

Maar ik zie ook weinig/geen andere lange afstand wedstrijden doorgaan dit jaar nog. Het zal dan Ironlakes zijn of wellicht zelf een eigen 'wedstrijd' gaan racen, hoewel dan maar half zo leuk is.

 

chrisbakker schreef:

Ik denk dat je zelf al het antwoord gegeven hebt.
1 de waarschijnlijkheid van Cascais om toch af te gelasten ( omdat er veel meer deelnemers zijn)
2 duurder en transport/ afstand is verder:

Dan zal ik je kunnen tegenkomen bij de ironlakes, waar ik voor de halve ingeschreven ben.
Cascais denk ik ook aan, maar daar wacht ik even mee, gezien de transport en andere Zwaardere factoren zoals prijs of afgelasting.
Trouwens met een TT fiets kan je toch best wel wat klimmen zonder dat het alpe d’Huez moet zijn? Ik bedoel de heuvelachtige omlopen zijn doenbaar als ze niet te lang sterke percentages stijgen?

530

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zojuist een email ontvangen dat IronMan 70.3 Helsingør niet doorgaat. Was oorspronkelijk gepland in juni en uitgesteld naar september. De organisatie van IM krijgt het niet rond met de lokale autoriteiten. Jammer, want ik had toch de stille hoop ...

531

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@gertjan1945 Je kunt ook wielen met lage velgen op je fiets zetten voor zo'n wedstrijd, of alleen het voorwiel. Bij IM Lanzarote zie je bijna iedereen iig het voorwiel een wiel met lage velgen, en vrijwel niemand met een disc. Maar een bochtige afdaling met een triathlonfiets is wel een dingetje.

532

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik was even nieuwsgierig: heeft de beslissing in België verder tot niet verder versoepelen per 1 augustus nog consequenties op sportgebied, ronnyke of anderen, weten jullie dat?

Louise

533

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk dat momenteel in Belgie het zo een soep is dat niemand er nog aan uit kan. Sommige landen of regio's krijgen soms 3 kleuren per dag dus.. Is hier echt rampzalig aan het worden in Belgie op alle gebied. De versoepelingen zijn momenteel on hold gezet omdat de besmettingen terug in opmars zijn en ik vrees dat ze zelfs terug geschroefd zullen worden op termijn.

534 Laatst bewerkt door Louise (16-07-20 18:02:32)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, als soep klinkt het zeker, en dat over die verspringende kleuren had ik gehoord. Het is hier ook rommelig, maar minder erg, volgens mij.
Maar ook nog nieuwe annuleringen?

Louise

535

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tot hiertoe nog geen annuleringen gelukkig. Toch niet naar mijn weten. Maar het is toch allemaal vrij fragiel denk ik bij het minste dat er een uitbraak of opstoot is van besmettingen zal er waarschijnlijk regionaal ingegrepen worden, terug het hele land in lock down zetten zal men financieel geen 2e maal meer kunnen vrees ik.

536

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vind dat er in BE veel wedstrijden heropend zijn. Wel allemaal met verschillende protocols maar ze gaan er toch vanuit dat ze zullen doorgaan

537

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Barcelona is ook stilaan terug in Lock down aan het gaan door de vele besmettingen dus verwacht nu wel bericht van IM dat de wedstrijd niet zal doorgaan. In Catalonië is het al een hele tijd onrustig dus tja.. Volgend jaar beter dan maar.

538

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Fragiel is het zeker, ja. Best lastig, vind ik, die grote onzekerheid (op alle fronten).

539

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Fragiel is het zeker, ja. Best lastig, vind ik, die grote onzekerheid (op alle fronten).

Lastig Louise, ik herken de onzekerheid een heel heel klein beetje. Ik heb zoiets van: ik mag alle sporten doen, zwemmen in het zwembad (met obstakels). Ook met vakantie gaan: beide overheden zeggen dat het mag. Oke, hier in Franrijk in de winkels met mondkapje maar voor de rest als ik hier loop, zwem of fiets merk ik niks. Dus onzeker niet. Mogelijk ben ik naief.

Je moet sneller dan de klos zijn.

540

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Als ik nu ga zwemmen/fietsen/lopen merk ik ook niks. Nouja, gister toegeblaft toen ik hardliep, nogalliefst door een fietser op een voetpad, dat ik me niet aan de 1,5 meter hield :roll:  Maar ik lees wel over de toenemende besmettingen, dus ik maak me wel zorgen over hoe het verder gaat. En trouwens ook wel over hoe lang dit allemaal gaat duren.

Louise

541

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Marathon hier nu definitief afgelast. Manlief zag het aankomen, vindt 't is jammer maar ook fijn om nu de duidelijkheid te hebben, qua trainingsopbouw.

Louise

542

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

zico schreef:

Net het bericht ontvangen dat Duin Triathlon Almere per 30 augustus plaats gaan vinden!

Vandaag meteen om 9 uur ingeschreven voor de sprint, nu al zin in. Eindelijk weer even knallen. Ik heb er wel vertrouwen in dat het door gaat.

Hoorn (70,3) heb ik ook nog staan, maar daar geloof ik eigenlijk niet meer in. Ik denk niet dat ze het aandurven zo'n groot evenement te organiseren in het centrum van Hoorn. Maar hopelijk vergis ik me.

543

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hamburg en Vitoria ook geannuleerd en uitgesteld naar 2021

544

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gaat hard nu met de annuleringen...

545

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Marathon hier nu definitief afgelast. Manlief zag het aankomen, vindt 't is jammer maar ook fijn om nu de duidelijkheid te hebben, qua trainingsopbouw.

Louise

Ja, marathon Etten-Leur ook afgelast. Jammer, wordt voor mij weer een Hintergarten am Breda.

Je moet sneller dan de klos zijn.

546

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Eindhoven ook afgelast inmiddels.

547 Laatst bewerkt door chrisbakker (21-07-20 08:14:44)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Loopevenementen zoals trailruns zie ik nog wel staan op de kalender van betrail .
Nog een 3tal in augustus en een volle kalender in september. Dit in Nederland .
Zijn er hier triatleten die dat als mogelijke wedstrijd meedoen?
De kans op afgelastingen is mogelijk kleiner gezien de kleinere hoeveelheid deelnemers?

548

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nee, maar ik wil als IM Barcelona niet doorgaat wel graag een ultra doen. Daar geldt hetzelfde voor, kleine deelnemers aantallen en weinig verzorgingsposten/vrijwilligers. Die verwacht ik ook wel door te gaan.

549

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Nee, maar ik wil als IM Barcelona niet doorgaat wel graag een ultra doen. Daar geldt hetzelfde voor, kleine deelnemers aantallen en weinig verzorgingsposten/vrijwilligers. Die verwacht ik ook wel door te gaan.

Welke ultra staat op je wishlist?
Ik Wil daar ook eens aan deelnemen. Maar dan moet ik nog gaan opbouwen. Heb tot nu toe een Max afstand van 29km met 1100 hm gedaan .

550

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Driebruggen Ultra. Dat is hier een van de weinige op de weg. Verder is alles baan, trail of landschapsloop.

Maar zou die ook prima in mn eentje kunnen lopen. Dus zou eigenlijk niet veel uitmaken of ie doorgaat.