601

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Overtraind geraken terwijl er geen wedstrijden zijn?

602

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Dus denk meer corona moe

Had je deze gelezen: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/07/de … t-a4005258 ? Vond ik wel herkenbaar. Ik merk ook wel heel goed dat de balans in mijn leven anders ligt dan normaal, en af en toe is-ie zoek. Ik heb een soort van 'elk nadeel heb z'n voordeel' dat ik weinig werk heb, maar in de ene maand sinds maart dat ik wel normaal werkte (mei), werd ik bek-af.

Louise

603

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Met deze week al de wedstrijden waar ik nog naar uitkeek geannuleerd te worden en ik zit ook nog met een oorontsteking ligt bij mij de motivatie ook op een laag pitje; geeft eens niet maar mag  natuurlijk ook niet te lang duren. Volgende week een gesprek met de coach en eens zien wat en hoe ik het verder ga aanpakken. Sta voor 2021 voor 2 FD tri's ingeschreven dus ik ga wel moeten blijven trainen natuurlijk.

604

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Overtraind geraken terwijl er geen wedstrijden zijn?

LOL, trainde wel behoorlijk ja, maar denk dat combinatie fysieke stress van trainen, en mentale stress van omstandigheden de emmer nogal vol deed lopen.

605

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Met deze week al de wedstrijden waar ik nog naar uitkeek geannuleerd te worden en ik zit ook nog met een oorontsteking ligt bij mij de motivatie ook op een laag pitje; geeft eens niet maar mag  natuurlijk ook niet te lang duren. Volgende week een gesprek met de coach en eens zien wat en hoe ik het verder ga aanpakken. Sta voor 2021 voor 2 FD tri's ingeschreven dus ik ga wel moeten blijven trainen natuurlijk.


Waar was je nog ingeschreven?

606

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
MontanaMan schreef:

Dus denk meer corona moe

Had je deze gelezen: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/07/de … t-a4005258 ? Vond ik wel herkenbaar. Ik merk ook wel heel goed dat de balans in mijn leven anders ligt dan normaal, en af en toe is-ie zoek. Ik heb een soort van 'elk nadeel heb z'n voordeel' dat ik weinig werk heb, maar in de ene maand sinds maart dat ik wel normaal werkte (mei), werd ik bek-af.

Louise

Had ik nog niet gezien, maar herken er wel wat in ja.
Aanpassen en flexibel zijn is wel een van mijn sterke punten, maar ik ben ook nieuwsverslaafd, ik lees ALLES (probeer dat wel te minderen, maar dat is een habit van meer dan 30 jaar).
En een van de dingen die ik het minst mis van mijn werk in Afrika is het wonen op het werk. Seizoenen daar waren 8-10 maanden lang en als je woont op je werk, dan heb je geen fysieke scheiding tussen wonen en werk, waardoor de mentale scheiding ook lastiger wordt. Dat vind ik eigenlijk zo fijn aan een 'gewone' baan. Lekker naar huis gaan aan het einde van de dag. Daar heb ik het in maart al over gehad met mijn vriendin, ik vind een beetje thuiswerken niet erg, neem ook best wel eens werk mee naar huis, maar nu wat alles weer op dezelfde fysieke plaats, en na maanden wordt dat toch weer lastig. De eerste maanden gingen we eigenlijk standaard wandelen 1 of 2 keer per dag, maar dat is een beetje versloft ook. Misschien ook maar weer regelmatiger gaan doen, alsof je aan het einde van de dag van het werk naar huis toe loopt door een rondje om te lopen of fietsen.

607

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
MontanaMan schreef:

Dus denk meer corona moe

Had je deze gelezen: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/07/de … t-a4005258 ? Vond ik wel herkenbaar. Ik merk ook wel heel goed dat de balans in mijn leven anders ligt dan normaal, en af en toe is-ie zoek. Ik heb een soort van 'elk nadeel heb z'n voordeel' dat ik weinig werk heb, maar in de ene maand sinds maart dat ik wel normaal werkte (mei), werd ik bek-af.

Louise

Ik zie patiënten die dusdanig gestresst zijn door de (vooral negatieve) berichtgeving en evolutie van deze tijd, dat ze allerlei klachten ontwikkelen van vooral hogere spierspanning, slechter slapen en moe zijn. Ik herken veel in het artikel dat je naar voor schuift.
Taalkundig kan je veel, heel veel.
"Er komt een nieuwe golf op ons af" (Gesproken nieuws dd 31-7-20) . Golf??? Er zijn geen golven, er is een situatie die we mits neutrale berichtgeving beter zullen verwerken.
"Het virus is in kracht toegenomen"(hoofding in een krant). Virus neemt toe in kracht?? Een virus is sinds miljoenen jaren deel van de aardbol net als bacteriën. Het is er, en bestaat uit DNA.

Door onrechtmatig negatieve bewoordingen in taal te gebruiken krijg je een angsthype. En dat dagen, weken , maanden.
Ons immuunsysteem gaat in "Defcon2 of zelfs Defcon1"

Herkenbaar?

Mondkapjes? Ik stel geweer/geschut/artillerie kapjes voor. Die voldoende tegenhouden waardoor de kogel op de grond mag vallen. Handig, kan je als producent gewoon wapens produceren en is er geen dode of gewonde meer.
En met het geld van opbrengst van die kapjes het verder steunen van mooie projecten zoals menslievende projecten. Irrigatie in dorre gebieden en noem maar op.

Jep ook bij mij en vooral hier in Antwerpen is het soms teveel van het goede.

608

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nico0105 schreef:
ronnyke schreef:

Met deze week al de wedstrijden waar ik nog naar uitkeek geannuleerd te worden en ik zit ook nog met een oorontsteking ligt bij mij de motivatie ook op een laag pitje; geeft eens niet maar mag  natuurlijk ook niet te lang duren. Volgende week een gesprek met de coach en eens zien wat en hoe ik het verder ga aanpakken. Sta voor 2021 voor 2 FD tri's ingeschreven dus ik ga wel moeten blijven trainen natuurlijk.


Waar was je nog ingeschreven?

Deinze, Viersel, die zijn geannuleerd intussen, Barcelona verwacht ik deze week want in Catalonië schijnt het nu ook wel echt mis te zijn daar mogen we zelfs niet naartoe reizen momenteel is er rode zone en dan heb ik Dendermonde nog staan maar zoals het nu in Belgie is zou het me verbazen als die doorgaat.

609

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

ik vind een beetje thuiswerken niet erg, neem ook best wel eens werk mee naar huis, maar nu wat alles weer op dezelfde fysieke plaats, en na maanden wordt dat toch weer lastig.

Ja, vind ik ook, hoor. Ik werk vanuit huis, maar ga een paar keer per week naar opdrachtgevers toe en dan heb ik een dag met veel 'reuring', die ik afwissel met rustig en stil hier. Dat is nu allemaal meer 'gemiddeld': alles vanuit huis, maar daar zelden alleen (Henk werkt nu ook thuis) én met van die halfwasse, vermoeiende contactvormen als videobellen. Voeg daarbij de constante nieuwsstroom inderdaad, al het extra gehannes met van alles (reserveren, op afstand blijven e.d.), de grote onzekerheid voor de toekomst en het gebrek aan een boel gebruikelijke leuke dingen (waaronder wedstrijden) en het raakt snel uit balans.

Mij helpt sporten wel, dat is al maandenlang nog een van de wél leuke dingen en ik heb vanaf het begin doelen gesteld die ik zelf in de hand heb, dus die ze niet kunnen annuleren. Ik heb een prima sportzomer, ondanks dat ik de wedstrijden wel mis.

chrisbakker schreef:

Taalkundig kan je veel, heel veel.

Leuk dat je dat noemt, met die voorbeelden ook - ik ben taalkundige van vak en kijk al vanaf het begin m'n ogen uit op de framing en de metaforen (en ook de getallen en hun visualisaties - de grafieken). Daar is ook van alles in misgegaan. Wat angst heeft veroorzaakt - maar ook het omgekeerde. Hier werd bijvoorbeeld vanaf het begin erg gehamerd op de 'kwetsbaren' als aparte, duidelijk te definiëren groep - wat suggereert dat er ook 'onkwetsbaren' zijn - en dat heeft de jeugd wel opgepikt, lijkt het.

En ja, de Antwerpse maatregelen zijn draconisch, lijkt me heel moeilijk.

Louise

610

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:
Nico0105 schreef:
ronnyke schreef:

Met deze week al de wedstrijden waar ik nog naar uitkeek geannuleerd te worden en ik zit ook nog met een oorontsteking ligt bij mij de motivatie ook op een laag pitje; geeft eens niet maar mag  natuurlijk ook niet te lang duren. Volgende week een gesprek met de coach en eens zien wat en hoe ik het verder ga aanpakken. Sta voor 2021 voor 2 FD tri's ingeschreven dus ik ga wel moeten blijven trainen natuurlijk.


Waar was je nog ingeschreven?

Deinze, Viersel, die zijn geannuleerd intussen, Barcelona verwacht ik deze week want in Catalonië schijnt het nu ook wel echt mis te zijn daar mogen we zelfs niet naartoe reizen momenteel is er rode zone en dan heb ik Dendermonde nog staan maar zoals het nu in Belgie is zou het me verbazen als die doorgaat.

Viersel is toch nog niet geannuleerd? Enkel het clubkampioenschap van afgelopen weekend, maar dat was toch geen open wedstrijd.

Verder snap ik het echt niet waarom alle lokale besturen zo veel schrik hebben van dergelijke relatief kleinschalige evenementen.
Ik deed afgelopen weekend mee aan de Aquatlon in Jabbeke en daar heeft ongetwijfeld geen enkele besmetting plaats gevonden en hebben er vooral 200 deelnemers sportief en dus uiterst gezond bezig geweest!
Maskers op tot letterlijk 10" voor je rolling start, masker opnieuw op direct na de aankomst, enkel bevoorading door iemand uit j eigen bubbel, na de aankomst zelf je chip in een bak gooien,... Slechts 1 begeleider per atleet, die allemaal een hele tijd een masker hebben opgehad en na aankomst (en even bekomen) terug naar huis. Als er één sport is die je zonder contact kan uitvoeren is het echt wel triatlon (of een variant), zeker met alle rolling starts die ze nu op elke wedstrijd invoeren.

611

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Net gekeken en idd Viersel is volgens de site nog niet afgelast. Zag nochtans op 3athlon.be het bericht voorbij komen maar zou om de 3VL reeks gaan open klasse is blijkbaar nog open. Ik zal maar al beginnen trainen dan :-)

612

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ruben89 schreef:

Als er één sport is die je zonder contact kan uitvoeren is het echt wel triatlon (of een variant),

Hoe zit het dan in België met de regels voor publiek? Ik begreep dat dat in Nederland een van de obstakels is: er mogen maar 250 mensen publiek bij een sportevenement in de open lucht. Daarbij is ongetwijfeld aan voetbalwedstrijden en dergelijke gedacht - want hoe handhaaf je zoiets langs een triathlonparcours? Daar is de organisatie zelf verantwoordelijk voor. En wat als het er te veel zijn?

Louise

613

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Collega heeft gister meegedaan aan de Cotswold Classic, een halve triathlon hier in de UK.
307 deelnemers, rolling starts met zwemmen, ruim parc ferme, T1 en T2 waren geneutraliseerd om chaos te voorkomen en aan social distancing te kunnen blijven voldoen, geen bevoorrading op de fiets, wel bij het lopen (2 lanen waarbij ene laan je je bekers zelf moest pakken, terwijl in de andere laan dan nieuwe schone bekers werden neergezet). Hij heeft een erg fijne dag gehad iig!

614

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Klonkt super.
Die neutralisatie is slim bedacht.

Maar idd in Nederland loopt het spaak op het publiek en wie er dan verantwoordelijk is...

615

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
Ruben89 schreef:

Als er één sport is die je zonder contact kan uitvoeren is het echt wel triatlon (of een variant),

Hoe zit het dan in België met de regels voor publiek? Ik begreep dat dat in Nederland een van de obstakels is: er mogen maar 250 mensen publiek bij een sportevenement in de open lucht. Daarbij is ongetwijfeld aan voetbalwedstrijden en dergelijke gedacht - want hoe handhaaf je zoiets langs een triathlonparcours? Daar is de organisatie zelf verantwoordelijk voor. En wat als het er te veel zijn?

Louise

Goeie, vraag en volgens mij weet niemand het heel precies.
De regel is 100 personen indoor, en 200 personen outdoor. Maar of dat inclusief de actieve sporters is weet ik niet exact (en volgens mij niemand).
De weinige wedstrijden die doorgaan vragen in ieder geval allemaal om geen, of maximaal 1 iemand mee te brengen en vaak wordt de start- en finishzone afgesloten voor publiek waardoor de weinige supporters over de rest van het parcours staan en dus makkelijk afstand kunnen houden.
En de wedstrijden worden goed uit elkaar getrokken waardoor de deelnemers van de verschillende wedstrijden/reeksen elkaar niet tegenkomen.

616

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Er wordt hier in de buurt zondag voor het eerst weer eens een hardloopevenement (5 en 10 km) georganiseerd.
Starten gespreid over 3 uur, met 20 s tussenruimte en genoeg ruimte om in te halen.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat, en lijkt me een goede proef.


Rond Barcelona worden de reisadviezen verder aangescherpt. Als het goed is krijgen we zaterdag (D-50) definitief nieuws, en anders heb ik nog 5 dagen (D-45) om m'n inschrijving kosteloos een jaartje te verplaatsen. Denk dat ik dat sowieso doe, maar het is fijn als de keuze voor me gemaakt wordt en ik niet hoef te twijfelen wink

617

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zie de wedstrijd niet door te gaan, maar mocht het zo zijn ga ik ook niet natuurlijk, risico is te groot nu met al die quarantaine en reisbeperkingen. Ben ik natuurlijk wel mijn geld van hotel en vlucht kwijt want heb geen annulatie verzekering. Maar zie mezelf geen 2 weken in quarantaine te gaan zitten voor een weekendje naar Spanje te gaan.

618 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (10-08-20 09:49:32)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nee, ik denk dat mijn werkgever het daar ook niet mee eens is big_smile

Ik kan m'n hotel gelukkig kosteloos cancelen, en zou met de auto gaan. Als het verplaatst wordt naar volgend jaar verzet ik de boeking alleen, daar help je zo'n hotel ook mee. Misschien dat als je persoonlijk contact opneemt dat je zoiets ook wel kunt regelen.
Vlucht zou je nog wel eens een voucher kunnen krijgen als er echt een negatief reisadvies is.

619

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Er wordt hier in de buurt zondag voor het eerst weer eens een hardloopevenement (5 en 10 km) georganiseerd.
Starten gespreid over 3 uur, met 20 s tussenruimte en genoeg ruimte om in te halen.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat, en lijkt me een goede proef.

Ik doe aanstaande zondag mee aan de Lansingerland Run. In februari liep ik daar de 30 km als voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Daarna is alles afgelast. Leek me wel mooi om hier weer op te starten met 10 km.

620

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mart schreef:
LindaRotterdam schreef:

Er wordt hier in de buurt zondag voor het eerst weer eens een hardloopevenement (5 en 10 km) georganiseerd.
Starten gespreid over 3 uur, met 20 s tussenruimte en genoeg ruimte om in te halen.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat, en lijkt me een goede proef.

Ik doe aanstaande zondag mee aan de Lansingerland Run. In februari liep ik daar de 30 km als voorbereiding op de marathon van Rotterdam. Daarna is alles afgelast. Leek me wel mooi om hier weer op te starten met 10 km.

Leuk! Ik doe daar dus de 5 km, eens kijken of ik een PR kan lopen.
Daar lijkt het wel op, maar al die tijd geen mogelijkheid gehad om het officieel te maken.

621 Laatst bewerkt door Macer (10-08-20 14:49:30)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Ik zie de wedstrijd niet door te gaan, maar mocht het zo zijn ga ik ook niet natuurlijk, risico is te groot nu met al die quarantaine en reisbeperkingen. Ben ik natuurlijk wel mijn geld van hotel en vlucht kwijt want heb geen annulatie verzekering. Maar zie mezelf geen 2 weken in quarantaine te gaan zitten voor een weekendje naar Spanje te gaan.

Wanneer het Oranje is (ik weet niet hoe dat zit met Calella), hebben we volgens mij wel recht op een voucher voor de vlucht en hotel..

Ik zie het ook niet doorgaan, maar mijn wederhelft heeft al aangegeven dat ze de deelname in ieder geval gaat verplaatsen naar volgend jaar. Want dit zijn natuurlijk niet de ideale omstandigheden voor je eerste IRONMAN.

Mochten we toch die kant op mogen maken we er maar een vakantie/trainingsweek van, want om nou 1200 (hotel en vlucht) euro zomaar weg te gooien is ook wel even een dingetje. Hier ook geen annuleringsverzekering aangezien alles er nog niet zo beroerd uitzag toen we alles boekte.

edit.. Zover ik kan zien op de huidige kaart van het ministerie valt Calella ook in het Oranje gebied en daarmee het hele parcours van de IRONMAN.

622 Laatst bewerkt door Louise (10-08-20 17:38:48)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

O, zondag Lansingerlandloop, dat wist ik nog niet. Eens kijken of dat lukt.
@Linda, een PR bij 30 graden? Dat belooft wat dan voor als het koeler is.

Edit - € 19,50 voor 10 kilometer - laat maar dan.

Louise

623 Laatst bewerkt door Macer (11-08-20 07:54:52)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gisteren een bericht naar het hotel verstuurd met de vraag of ik mijn Niet-restitueerbare boeking in Barcelona kon omzetten naar volgend jaar en binnen 2 uur had ik bericht dat dit geen probleem was.

Dit was onze grootste kostenpost en zorg wat betreft de gemaakte kosten, maar gelukkig denkt het hotel zo mee. Nog even deze week afwachten waar IRONMAN zelf mee komt en anders schuiven we de deelname zelf een jaar door. We zijn hoogstens het bedrag van de vliegtickets kwijt, maar daar komen we wel overheen. De datum van de 4 vluchten wijzigen (4x50 euro) is duurder dan het bedrag wat we betaald hebben voor de tickets.

624

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb geboekt via een reisagent dus ook eerst eens kijken wat IM voorstelt en dan eens gaan navragen wat ik eventueel kan doen of veranderen. Heb er inmiddels al vrede mee mocht ik er verlies aan doen maar tja... Deze omstandigheden waren in November vorig jaar nog door niemand voorzien vrees ik.

625

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Klagenfurt nu ook afgelast.