626

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ironman Nice nu ook... En samen met de verhoging van corona infecties zie ik geen enkele andere wedstrijd nog doorgaan in het buitenland...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

627

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

In de UK gaan nog wel wedstrijden door. Vorige week nog, en het triathlon weekend bij Blenheim Palace Sep 12-13 gaat vooralsnog ook door.
IM 70.3 is nu wel geannuleerd op aandringen van de lokale bevolking. Maar ja, als je hier wilt racen moet je eerst 2 weken in quarantaine. En het zijn geen 'races', het competitieve element halen ze eruit door uitslagen op alfabet to publiceren en geen prijzen uit te reiken, maar dat maakt natuurlijk voor alle deelnemers die geen prijzen winnen niks uit.

628

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Maar ja, als je hier wilt racen moet je eerst 2 weken in quarantaine.

Serieus?

Louise

629

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja als je het UK wil inreizen moet je 2 weken in quarantaine momenteel.

630

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

O, op die manier - ja, natuurlijk, dank. Ik dacht al - ik had 'm anders begrepen, dus dat het ook voor Britten zou gelden, om mee te mogen doen aan een wedstrijd, en dat kon ik me al niet voorstellen. Zo'n soort afzondering als voor de NBA in Florida big_smile

Louise

631

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Haha, nee inderdaad, alleen als je vanuit Nederland, Frankrijk, Spanje etc komt. Vooralsnog hoeft het niet binnen de VK, en hopelijk blijft het zo, over 2 weken naar Schotland!

632 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (16-08-20 13:12:43)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

O, zondag Lansingerlandloop, dat wist ik nog niet. Eens kijken of dat lukt.
@Linda, een PR bij 30 graden? Dat belooft wat dan voor als het koeler is.

Edit - € 19,50 voor 10 kilometer - laat maar dan.

Louise

Had ook wel gehoopt dat het ging regenen, maar toch gelukt!
Halve minuut van mn PR gelopen, en het moet inderdaad nog wel sneller kunnen als het niet zo heet is.


Vond de opzet echt tof. Al was t wel lang wachten voor de start. Anderhalve meter stond zelfs uitgetekend op de grond en er was meer dan genoeg ruimte op het parcours. Alleen jammer dat iedereen links in de schaduw ging lopen. Flesjes water waren top geregeld, en de sfeer was alsnog gezellig!

633

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oh en nog geen enkele update over IM Barcelona he? Nu minder dan 50 dagen tot de start.

Deze week anders zelf mn inschrijving verzetten, dat kan tot woensdag kosteloos. Maar dan zie je ook gelijk af van tegemoetkoming bij annulering en de mogelijkheid om m nog s te verzetten.  Dus wacht liever tot ze zelf dat besluit nemen...

634 Laatst bewerkt door Mart (16-08-20 14:52:48)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:

O, zondag Lansingerlandloop, dat wist ik nog niet. Eens kijken of dat lukt.
@Linda, een PR bij 30 graden? Dat belooft wat dan voor als het koeler is.

Edit - € 19,50 voor 10 kilometer - laat maar dan.

Louise

Had ook wel gehoopt dat het ging regenen, maar toch gelukt!
Halve minuut van mn PR gelopen, en het moet inderdaad nog wel sneller kunnen als het niet zo heet is.


Vond de opzet echt tof. Al was t wel lang wachten voor de start. Anderhalve meter stond zelfs uitgetekend op de grond en er was meer dan genoeg ruimte op het parcours. Alleen jammer dat iedereen links in de schaduw ging lopen. Flesjes water waren top geregeld, en de sfeer was alsnog gezellig!

Gefeliciteerd met je PR! Ik vond het ook geslaagd vandaag, leuke opzet. Ik begon redelijk vroeg, toen viel die lange wachtrij nog wel mee. Toen ik klaar was, was de rij inderdaad wel behoorlijk.

Ik had onder de 40 minuten willen lopen en gehoopt zelfs onder de 39 minuten (pr), maar dat zat er niet in vandaag. Na 7 km heb ik hiervan af moeten zien, wat een hitte... Uiteindelijk 40:09 gelopen. Leuk om weer eens ‘officieel’ gelopen te hebben.

Voor wat betreft zelf verplaatsen van IM Barcelona: bij de annulering van IM Kalmar werd gecommuniceerd dat je volgend niet zelf kunt verplaatsen naar bijvoorbeeld 2022, tenzij het opnieuw afgelast zal worden...

635

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik mocht helaas na half 12 pas starten. Dat scheelt ook flink voor de hitte.


Oh, dan is dat dus geen reden om op de organisatie te wachten. Bedankt voor de tip!

636

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:

Halve minuut van mn PR gelopen, en het moet inderdaad nog wel sneller kunnen als het niet zo heet is.

Gefeliciteerd, en ja, daar zit nog wel meer in dan!

Louise

637

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Lekker! Een wedstrijd!

Kreeg vandaag weer een mail van Blenheim Palace Triathlon. Dat is op hun terrein en dat terrein is dat weekend niet open voor andere bezoekers. Iedere deelnemer mag 1 toeschouwer meenemen (en geen kinderen onder de 15), en die toeschouwer moet vantevoren een ticket boeken. Ziet er nog uit alsof het doorgaat.
Mentaal gaat het hier beter, misschien dat ik vandeweek weer eens wat ga sporten, maar ook opgeroepen voor een booster voor de vaccine-trial. Ze zijn schijnbaar niet tevreden over de hoeveelheid antibodies en bij de kleine groep die 2 inentingen kreeg was het aantal antibodies hoger. Hopelijk dit keer niet zoveel bijwerkingen, maar als het wel zo is neem ik dit keer wel goed de tijd om te herstellen.

638

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

En voila Barcelona afgelast net de mail gehad.

639

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik geloof dat er nu nog 3 wedstrijden open staan van Iron Man

640

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Iemand hier die nog ergens het idee heeft dat Hoorn in oktober wel doorgaat? Kan het me toch echt niet voorstellen.

Triathletes don't get older. They just change their age group.

641

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nope, kansloos.

Ik ga maar eens nadenken over een alternatieve uitdaging op die dag.

642

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

olaf2004 schreef:

Iemand hier die nog ergens het idee heeft dat Hoorn in oktober wel doorgaat? Kan het me toch echt niet voorstellen.

Hoewel de kans me niet groot lijkt, communiceren ze dat het, zoals het er nu voor staat, ‘gewoon’ doorgaat. Wel in aangepaste vorm, zoals zonder publiek en dergelijke.

De vereiste vergunningen zouden ze op dit moment binnen hebben, maar goed. Er kan nog een hoop gebeuren in 1,5 maand tijd...

643

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

En voila Barcelona afgelast net de mail gehad.

Het duurde even, maar gelukkig is de kogel door de kerk.. Ondanks dat we al hadden besloten om dit jaar niet te gaan, geeft het toch wel een zucht van verlichting dat ze het nu zelf door hebben geschoven..

Nu alleen nog hopen dat Transavia ook nog verstandig wordt en stopt met onnodige vluchten naar oranje gebieden, zodat we een voucher krijgen voor de vlucht die we geboekt hebben.

644

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd deze week ook eens naar de reisagent om te zien of ik niks kan verschuiven ofz want alles is geregeld en betaald en om te zeggen om zo een weekendje naar daar te gaan zie ik niet zitten eigenlijk momenteel.

645

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Iemand dit gezien of gevolgd?

https://drimble.nl/regio/zuid-holland/r … video.html

Nog wel in mijn "eigen" zwembad. Toen ik laatst de deur uitliep heb ik wel gezien dat ze die borden kwamen afleveren. Ik vroeg me al af waar het voor was. Ik kan niet zeggen dat er veel ruchtbaarheid aan gegeven is.

646

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik had het op Rijnmond gezien, ja, ik wist ook niet dat we een triathlonnende wethouder hebben, weer wat geleerd!

647

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Triatlon Brabant (in Helmond) is helaas ook afgelast. Stond gepland op 27 september. Iedereen krijgt inschrijfgeld teruggestort.

Dan ga ik maar eens een keer in eigen beheer (solo) aan de gang rond die datum.

648

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Robbebopper schreef:

Triatlon Brabant (in Helmond) is helaas ook afgelast. Stond gepland op 27 september. Iedereen krijgt inschrijfgeld teruggestort.

Dan ga ik maar eens een keer in eigen beheer (solo) aan de gang rond die datum.

yesss mijn dochter liep ook al te foeteren.. Ze was al kwaad dat ironkids in Maastricht was afgelast en nu het alternatief ook..

Hopelijk gaat haar enige triathlon in Roermond nog wel door..

649

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben enigzins verbaasd dat er komend weekend toch enkele internationale wedstrijden gaan plaatsvinden.
En vooral in landen waar het aantal besmettingen de laatste weken terug heeft toegenomen.

650

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nico0105 schreef:

Ik ben enigzins verbaasd dat er komend weekend toch enkele internationale wedstrijden gaan plaatsvinden.
En vooral in landen waar het aantal besmettingen de laatste weken terug heeft toegenomen.

Mja, zo gek ik dat misschien ooo niet, dat landen die minder streng zijn meer besmettingen hebben.

Wat dat betreft doet Nederland het erg goed lijkt het.