651

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zat net door de NTB-agenda te struinen en toen zag ik dat er nog plek was bij een kleine triathlon in Hendrik-Ido-Ambacht over twee weken. Ik waag het er maar op dat die niet meer wordt afgelast, en heb me ingeschreven voor de 1/8e. Fingers crossed... zou leuk zijn!

Louise

652

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Er zijn ook nog 3 triathlons in friesland.
Deze zijn echter buiten de NTB om, maar schijnen wel leuk te zijn!

653

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@louise Op hun facebook geven ze aan dat hij door gaat dus daar gaan we dan maar van uit. Ik zal er ook bij zijn.

654

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier in de UK gaan nog best wat wedstrijden door, reed gister langs de start van Helvellyn Triathlon (https://www.trihard.co.uk/events/helvellyn-triathlon/). Volgende week Blenheim Palace triathlon weekend, m'n meest beroerde voorbereiding ooit. Al ruim 2 maanden niet kunnen trainen, vandaag een 5k gelopen en dat ging moeizaam. Ook begint een van m'n grote teennagels los te komen dus dat wordt denk ik twee dagen racen met een vingercondoompje, anders flubbert ie zo met zwemmen.

655

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dommel schreef:

@louise Op hun facebook geven ze aan dat hij door gaat dus daar gaan we dan maar van uit. Ik zal er ook bij zijn.

Leuk dat je er ook bij bent! En ja, ik had gezien dat ze denken dat-ie doorgaat, anders had ik me niet ingeschreven. Maar ik blijf wel beseffen dat niks zeker is op het moment, zelfs niet op een termijn van twee weken. Hoog aantal besmettingen immers vandaag weer, dus... Maar goed, ik hoop het natuurlijk wel!

Louise

656

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ik zat net door de NTB-agenda te struinen en toen zag ik dat er nog plek was bij een kleine triathlon in Hendrik-Ido-Ambacht over twee weken. Ik waag het er maar op dat die niet meer wordt afgelast, en heb me ingeschreven voor de 1/8e. Fingers crossed... zou leuk zijn!

Louise

Leuk, die vind ik ook nog wel het overwegen waard. Ik zag dat het zwemmen in de Sandelingen is, daar is al wel een tijdje een negatief zwemadvies i.v.m. blauwalg. Het is een redelijk ondiepe plas, geen idee of dit juist positief of negatief is voor wat betreft het oplossen van de blauwalg...?

657

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mart schreef:

Ik zag dat het zwemmen in de Sandelingen is, daar is al wel een tijdje een negatief zwemadvies i.v.m. blauwalg. Het is een redelijk ondiepe plas, geen idee of dit juist positief of negatief is voor wat betreft het oplossen van de blauwalg...?

Ik zou hopen op dit moment positief, door het snellere afkoelen. Maar geen idee. Blauwalg is hier in hele omgeving echt de schurft. Ik had het niet gezien van de Sandelingen, maar het was al wel door mijn hoofd gegaan. Nouja, run-bike-run is beter dan niks. Maar ook op dat punt dus maar duimen!

Louise

658

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ironman 70.3 Les Sables d'Olonne ging afgelopen zondag door. Best wat strikte voorzorgsmaatregelen wegens Corona maar niet ondoenlijk. Ben erg blij dat de wedstrijd uiteindelijk door kon gaan. Het ging niet helemaal vlekkeloos voor mij maar achteraf toch best tevreden met het resultaat.
Zie hier m'n race reports:
Zwemmen - https://www.instagram.com/p/CE2bXh6hb-2/
Fietsen - https://www.instagram.com/p/CE2cg48hibj/
Lopen - https://www.instagram.com/p/CE2cxErBh8M/
Overall - https://www.instagram.com/p/CE2gITmhnY2/

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

659

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
Mart schreef:

Ik zag dat het zwemmen in de Sandelingen is, daar is al wel een tijdje een negatief zwemadvies i.v.m. blauwalg. Het is een redelijk ondiepe plas, geen idee of dit juist positief of negatief is voor wat betreft het oplossen van de blauwalg...?

Ik zou hopen op dit moment positief, door het snellere afkoelen.

Uh, toen dacht ik nog aan de normale gang van zaken in september. Maar als ik nu naar het weerbericht voor volgende week kijk, ligt het precies andersom en kan zo'n plasje lekker opwarmen voor de blauwalgen...

Louise

660

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ironman 70.3 Luxemburg die normaal in Oktober zou doorgegaan zijn is nu ook officieel afgelast voor 2020.

661

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook binnen de 50 dagen

662

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

En omdat er zogenaamd ook blauwalg in de Moezel zou zitten. Daar heb ik bij een stromende rivier echt nog nooit van gehoord hmm

663

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Huh, raar. En dan nog: dan maak je er toch een run-bike-run van, dat was in 2016 ook, toen de Moezel te hard stroomde. Maar waarom zouden ze iets verzinnen? De reden voor alle annuleringen lijkt me toch duidelijk en niet iets waar je je voor hoeft te schamen.

Louise

664

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk niet dat Ironman zelf een reden gaat verzinnen waardoor ze de race moeten cancellen en dus dit jaar kosten gemaakt hebben en volgend jaar voor dezelfde deelnemers (reeds betaald dus geen extra inkomsten meer) de race opnieuw moeten organiseren.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

665

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb vanochtend wel een heel lullige annulering meegemaakt. Ik zou meedoen aan de Branderszwemtocht in Schiedam. Komen we daar aan, zien we zwemmers - de lange afstand was bezig, zag er goed uit, ik had er zin in.

Maar wat bleek? Onze afstand was afgelast. Het was meteen na de start van die lange afstand stilgelegd door de gemeente, omdat die eerste groep zich niet aan de 1,5 meter had gehouden en de organisatie daar geen grip op kreeg - het ging vooral om dringen voor de start, begreep ik. Die eerste startgroep mocht uitzwemmen, maar de nog volgende startgroepen mochten niet meer het water in....

Rumpf, daar stonden we dan - teleurgesteld, en ook wel pissig. De starters van de 6 kilometer hadden het veroorzaakt, maar die waren wél aan het zwemmen. Maar wij mochten niet. En de gemeente was misschien ook wel erg voortvarend en/of de organisatie niet zorgvuldig genoeg?

Hier het bericht op Rijnmond: https://www.rijnmond.nl/nieuws/199478/B … -nageleefd

We zijn toen met z'n drietjes maar bij ons achter gaan zwemmen, dat is hetzelfde water, alleen wat verder stroomopwaarts. Dat was gelukkig ook wel lekker.

Maar toch, pfff... Als het zo moet, en gezien de ontwikkelingen, dan heb ik er een hard hoofd in of er verder nog wél wat doorgaat de komende tijd...

Louise

666

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Geen enkele wedstrijd van al het geplande is doorgegaan. Dit jaar zou een bijzonder jaar worden.. Ik had de lat voor mezelf hoog gelegd en was al meer dan een jaar van te voren bezig met plannen. Hotels, huurauto's, vluchten, fietskoffer aangeschaft, gedetailleerde trainingssschema's...etc etc.. Aangezien mijn dochtertje in september 4 is geworden en dus pas vanaf september 2020 naar school zou gaan, had ik alle vrijheid om te kiezen wat ik wilde doen en dus had ik voor het eerst ook ingeschreven voor evenementen in het buitenland met het idee om daar twee keer een vakantie aan te koppelen.

Triathlons werden geannuleerd of verschoven (en nog keer verschoven) vluchten werden gecanceld en hotels gingen totaal niet meer open. Geen triathlons en geen vakantie dus...
Van de westrijden in NL kreeg ik van een paar mn geld netjes terug en ééntje ben ik nu ingeschreven voor 2021.

Na wat tegenslag, ziekte en blessureleed had ik in augustus en september ook helemaal geen motivatie meer om hard en gefocussed te trainen.
In oktober ga ik weer aan de slag. Training weer opbouwen. De vakantie voor 2021 is alweer geboekt, eerste triathlon van het seizoen IM70.3 op Mallorca. Hopelijk gaat het nu allemaal wel door.

667

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Balen zeg!
Ik zag het op het nieuws vandaag.

Ik denk dat ze na het "voetbalfeestje" in Tiburg extra goed opletten bij evenementen.
Alle kritiek en negatieve publiciteit weegt toch vrij zwaar, ook al is het voor een organisatie een zware beslissing om een evenement in volle gang af te breken.

668

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

rdlk schreef:

Ik denk dat ze na het "voetbalfeestje" in Tiburg extra goed opletten bij evenementen.
Alle kritiek en negatieve publiciteit weegt toch vrij zwaar, ook al is het voor een organisatie een zware beslissing om een evenement in volle gang af te breken.

De organisatie is overruled door de gemeente, begreep ik - ze mochten niet meer. En ja, van de gemeente zullen ze zeker bang geweest zijn voor reputatieschade à la Tilburg, ja. De organisatie stuurde net een kort mailtje rond over dat ze gaan evalueren en dan horen we er nog meer over.

Louise

669

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vandaag mooie race gehad in Limburg: de Ironman 5150 Maastricht. Was goed georganiseerd en hoewel de locatie naar buiten het centrum was verplaatst wegens Corona, wegens geen controle op afstand van toeschouwers en de uitgebreide terrassen in het centrum wat het lastiger zou maken voor de route, was het nog steeds een goede sfeer en erg blij nogmaals dit jaar aan een wedstrijd mee te kunnen doen (na de IM 70.3 Les Sables d'Olonne 3 weken geleden). De weersvooruitzichten waren een paar dagen geleden nog dramatisch maar we hebben het vandaag droog gehouden, wat wind en zo'n 14 graden denk ik. Watertemperatuur van 19 graden.
De zwemroute was op zich duidelijk al zou een overzichtskaartje met daarin de boeien getekend nog wat duidelijker geweest zijn. Eerst dwars op de stroming, dan er tegenin en dan mee en weer dwars om terug te komen naar de transitie zone.
Ruime transitie zone al heb ik altijd het probleem dat de fietsstangen te laag zijn voor mijn zadel maar ik kan m'n fiets ophangen aan de bidonhouder achter m'n zadel. En de uit/ingang voor het lopen was door de regen van gisternacht erg modderig en glad.
Fietsroute was bochtig, smalle weggetjes en nog best wat drempels. Een mooie klim en de rest wat heuvelachtig. Nergens lange rechte stukken waar je echt gas kan geven vond ik. Omgeving is wel mooi om te fietsen en dus wellicht komende lente/zomer eens terug komen voor een lang weekend!
Het lopen was eerst door een natuurgebied en langs de Maas, dan door een dorpje en terug via een industrieterrein.
Ik heb vandaag genoten, op 10 seconden na de 3e tijd in m'n groep (dus 4e geworden wink ). Nu begint m'n offseason en dan een plan maken voor m'n triatlon seizoen van 2021...

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

670

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ondanks mijn mindere prestatie in de triatlon van Menen heb ik nog een mooi paar ON schoenen gewonnen daar :-)

671

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het is goed te zien dat de wedstrijden die door gaan wel allemaal goed geregeld worden en dat er met de maatregelen goed met de adviezen van het RIVM kan worden omgegaan.

Ik vond het afgelopen weekend ook opvallend smooth gaan bij de Bosbaan. Iedereen kwam netjes op tijd en ging ook weer netjes op tijd weg. Een van de regels die ze er wat mij betreft in mogen houden is dat je de TA niet meer af mag zodra je de Bike-In bent gepasseerd, dat voorkomt een hele hoop gezeur en nodig in- en uitlopen van de TA.

Hopelijk dat de wedstrijden die wel door gaan een mooie opstap zijn om te laten zien hoe het kan, zodat dit volgend jaar ook doorgezet kan worden (mocht het klotevirus nog even doorgaan).

672

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vind de wedstrijden die doorgaan juist iets akeligs hebben. Een tijdritstart of een wave start is toch zoiets als boksen zonder tegenstander. Mocht je “tegen jezelf willen racen” kon dat altijd al beter op een zelf gekozen parcours in je uppie zonder tegenstand. Garmin is je beste vriend. De lol van de wedstrijden was toch juist het ouwehoeren voor de start? Lekker samen zenuwachtig de wisselzone inrichten? Beetje elkaar gek maken bij de pasta party of voor de start. En dan tegen elkaar racen en na de tijd de ervaringen uitwisselen? Dat hele laat aankomen en direct vertrekken is toch niks aan. Ben nu 3x vrijwilliger geweest bij een evenementje en dat wil ik best vaker doen voor degenen die het nieuwe racen wel kunnen waarderen. Maar ik voel langs het parcours nul komma nul wedstrijdkriebels om zelf mee te doen. Ik vind er geen bal aan.

673 Laatst bewerkt door Maca944 (28-09-20 14:44:06)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het gaat de komende tijd niet beter worden. Over een kleine 3 weken zou het NK run-bike-run in Almere plaatsvinden, na gisteren Maastricht had ik de motivatie gevonden om daar eens lekker naartoe te trainen maar ik kan me niet voorstellen dat het doorgaat met onderstaand bericht.

In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 50 personen gelden voor bijeenkomst.

https://www.ad.nl/politiek/nieuwe-coron … ~a1c068dd/

674

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

+1, ik zou daar de tijdrit doen, weet niet of ik nog mag hopen. Komende zaterdag Tri Ouderkerk, heb ik ook een hard hoofd in. Nouja, na vanavond weten we meer.

@thijs - ik vond het bij de HIAthlon na de finish inderdaad wat katerig: meteen weer vertrekken en geen idee van uitslag of rest van het veld, dat voelde als een vacuum. Maar dat was dan ook het enige nadeel. De wedstrijdsfeer was er wel degelijk. Vooraf was gezellig als vanouds, want ouwehoeren kan ook op 1,5 meter afstand. De zee van ruimte in het parc fermé vond ik zelfs prettiger dan normaal. En toch leuk om, zij het achteraf, mezelf te kunnen vergelijken met de rest. Alles bij elkaar voor mij van grote meerwaarde ten opzichte van in m'n eentje pielen. (Nog los van dat ik niet wil racen op de openbare weg.)

Louise

675

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vond het afgelopen weekend allemaal wel meevallen hoe kil het allemaal was.. Je kan iets later aankomen en moet wat sneller weer weg, maar volgens mij kon er (op veilige afstand) genoeg met elkaar gepraat worden. Tijdens de wedstrijd heb je er verder helemaal geen idee van.

Hier ook Ouderkerk en de Tijdrit op het programma staan, maar ik heb er na het nieuws van vanmiddag een hard hoofd in dat ze doorgaan. Zou jammer zijn, het was zo lekker om weer even een wedstrijd te doen.