776

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn moed zakt ook aardig in de schoenen de laatste dagen. Nu wordt er al openlijk over gesproken dat er verregaande maatregelen nodig zijn tot in elk geval april.
Nu echt maar hopen op een mooi zonnig voorjaar, dat is nog altijd de beste virus remmer.

777

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik werk vanaf 13 maart 2020 al thuis.
Grote voordeel, overdag tijd om te sporten. Dus de avondklok zal daar weinig invloed op hebben.
Maar tjonge wat duurt het al lang zeg.
Vraag me ook af of er uberhaupt wel wedstrijden in de 1e helft van 2021 gaan plaats vinden.

778 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (20-01-21 09:39:54)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Arnoutdv schreef:

Ik werk vanaf 13 maart 2020 al thuis.
Grote voordeel, overdag tijd om te sporten.

Dat hoor ik bij meer mensen, op tv vooral. big_smile
Heeft bij mij eigenlijk nooit zo gewerkt. Ik zit tegenwoordig de hele dag in online meetings en moet daarnaast ook nog eens wat werk gedaan krijgen.

wilagro schreef:

Mijn moed zakt ook aardig in de schoenen de laatste dagen.

Dat is inderdaad de goede omschrijving. Terwijl ik normaal echt wel positief ingesteld ben.

779

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb in September vorig jaar zo een mentale crash gehad, zag het toen echt even op alle gebieden niet meer zitten. Heeft gelukkig niet te lang aangesleept.

780

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Arnoutdv schreef:

Ik werk vanaf 13 maart 2020 al thuis.

Hier ook. Ik werk bij een waterschap en voordat het 'moest' werden wij al dringend verzocht thuis te gaan werken. We moesten het goede voorbeeld geven als overheidsorganisatie. Maar het eerste wat ik dacht toen: gaaf! overdag sporten! Nou, we zijn bijna een jaar later en ik heb niet 1 keer overdag gesport. Eigenlijk naïef wat ik toen dacht want mijn werk gaat gewoon door met afspraken, uitzoekjes etc.

Je moet sneller dan de klos zijn.

781 Laatst bewerkt door Louise (20-01-21 10:35:29)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook ik kom al 10 maanden de deur niet meer uit voor werk, en dat trek ik juist alleen maar doordat ik overdag ga sporten, sowieso elke dag in het daglicht naar buiten ga. Dat is voor mij als eigen baas (met nog steeds wat minder vraag dan normaal) makkelijker dan in loondienst, maar dan nog vraagt het wel strakke agendabewaking, zelfdiscipline én acceptatie dat ik minder voor elkaar krijg dan normaal (wat ook door de eenzijdigheid komt - er is echt een grens aan hoe lang ik naar m'n eigen beeldscherm kan zitten koekeloeren op een dag). Ik had in oktober (einde zomertijd) al meteen in de gaten: absoluut noodzakelijk voor mijn hoofd. En daar gaat het gelukkig nog steeds goed mee dus, beter zelfs dan in de eerste lockdown.

Maar k*t is het allemaal wel, ja.

Louise

782

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben heel blij dat ik nog gewoon elke dag naar mn werk ga.
Er is voor mij in de grote lijnen dan ook weinig verandert en dat maakt dat ik het prima red zo.

783

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De avondklok vind ik niet eens zo erg want ik ben door de week om half 5 klaar en 2uur sporten is ruim voldoende. De echte uren maak ik in het weekend wel wat voor mij op vrijdag al begint.
Ik kijk meer een beetje met angst en beven naar wanneer de zwembaden weer open gaan. Als koukleum wordt het anders bibberen in Mei met buiten zwemmen.

784

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het doet me allemaal niet zoveel meer nu. Ik ben een beetje murw gebeukt. Het is begrijpelijk dat de overheid nu extra probeert in te grijpen. Ik heb er mijn twijfels bij, en ik maak me ook zeker zorgen om alle andere aspecten (onderwijsachterstanden, depressies, relatieproblemen), maar er gebeurt nu in ieder geval écht iets. Dus slikken en doorgaan.

Een voordeel vind ik wel dat het nu zo vroeg in het jaar gebeurt. Dit betekent dat, als we richting het hoogseizoen gaan, de ergste problematiek door de vaccinaties misschien al wel gehad hebben. Daar komt bij dat we in mijn beleving wat rationeler zijn geworden. We zijn erachter gekomen dat evenementen echt wel kunnen doorgaan, mits er voldoende voorzorgsmaatregelen zijn natuurlijk.

785

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kan thuis voor 90% zelf mijn werktijden bepalen.
Ik begin ergens tussen 7:30-8:30
Hardlopen doe ik 3x per week, ergens tussen 14u-16u. Daarna douchen en maak ik nog wat uurtjes.
Fietsen buiten doe ik in het weekend, op de Tacx meestal gewoon in de avond.

786

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het is allemaal pappen en nathouden en de ic's niet al te vol laten stromen totdat het vaccinatieprogramma echt goed op gang lijkt me. Of maatregelen, zoals de avondklok, nou echt effect hebben weet ik niet, maar als ik politici hoor praten over onderwerpen waar ik zelf verstand van heb dan betwijfel ik of het beleid met betrekking tot Corona gebaseerd is op de juiste keuzes. En dat maakt verder ook niet zoveel uit, er is zeer incomplete informatie en alle processen zijn onmogelijk goed te modelleren en los daarvan gaat het ook om (internationale) politieke keuzes. Ik verwacht niet dat we in West-Europa heel snel richting een dictatuur afglijden dus ik doe gewoon maar mee totdat de vaccinaties zo ver zijn dat we weer enigszins normaal kunnen leven. En dat gaat niet dit jaar zijn, en dat heeft dus ook consequenties voor triathlons en andere wedstrijden. So be it.

Ik train dus gewoon door en hoop dat er te zijner tijd iets doorgaat. En als dat niet het geval is dan hoop ik wel naar het zuiden te kunnen om een paar bergen op te kunnen fietsen. En als dat niet kan dan verzin ik wel wat in Nederland. Het alternatief is niet trainen, elke dag zuipen en vreten en over een jaar of 10 ergens in een ziekenhuis mijn laatste uren treuren om de verkeerde keuzes die ik heb gemaakt.

Gelukkig ben ik qua trainen erg flexibel. Ik handel samen met een partner in aandelen voor eigen rekening en ben daardoor enigszins gebonden aan beursuren maar het zwaartepunt ligt in de ochtend en einde van de middag. Bovendien kan ik alles ook vanuit huis doen. Tussen de middag hardlopen of zwemmen in het De Mirandabad is geen probleem en ik kan ook alles in de gaten houden terwijl ik op de Tacx zit. Het kost me dan ook geen moeite om 12-15 uren per week te maken en toch 9 uur per nacht te slapen, dus eigenlijk een redelijk ideale situatie die me hopelijk veel gaat brengen mocht Ironman Cascais in oktober doorgaan. Of Ironman Hamburg op 6 juni, maar dat zie ik niet gebeuren.

Bovendien hebben we twee honden, dus de avondklok raakt me niet echt wink

787

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Als thuiswerkende "Neder-Belg-Waal" hebben we al een tijdje een avondklok (22.00) dus ik zie geen verschil. 

Hooguit mag ik vanaf woensdag de kinderen niet meer naar TC Maastricht training brengen, omdat ze de grens weer gaan sluiten voor niet noodzakelijk verkeer. 

Daarnaast heb ik eigenlijk niet veel toe te voegen aan MACA's verhaal. Zou leuk zijn als er veel doorgaat, maar ik reken me niet rijk. En bier/chips vind ik alleen lekker als ik getraind heb smile

788 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-01-21 16:57:38)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, voor 22.00 klaar zijn zou ik ook wel halen als ik m'n best doe. En 21.00 is al weer beter dan de eerder aangekondigde 20.00, maar red ik nog steeds niet na het eten.

Ik ga deze week eens proberen voor het avondeten te lopen als ik thuis werk, en gelijk even kijken hoe druk het dan hier op de fietspaden is. In het voorjaar/zomer was dat niet te doen, en was het juist de reden dat ik steeds later ging trainen.

En smorgensvroeg fietsen. Plus rustdagen plannen wanneer ik wel reistijd heb.

Het is uiteindelijk vast wel te doen, maar heel veel geplan en gehaast. En dan zit ik vervolgens de hele avond op de bank...

789

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

smile beetje bankhangen na een zware dag en op tijd naar bed is goed voor triathleten...

790

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor mij heeft de avondklok geen invloed. Ik train nooit s avonds, al helemaal niet als het donker is.
Een luxe, daar ben ik me wel bewust van. Ik heb relatief veel tijd overdag, en veel heb rustdagen.

791

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik blijf heel gelukkig met het feit dat ik in een kneuterig dorpje woon. Er is geen moment op de dag dat ik buiten in de drukte terecht kom.
Avondklok treft mij op dit moment ook nog niet, aangezien er voor mij alleen nog korte trainingen op het programma staan. Anders zal het worden als de avondklok in april nog actief is.

792 Laatst bewerkt door Jörgen (25-01-21 22:50:26)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Inmiddels ben ik ook murw van alle maatregelen. Het thuisonderwijs van de kinderen maakt dat ik nog meer dan voorheen aan huis gekluisterd ben, en ik werk al bijna een jaar thuis vanuit een zolderkamer. Door de avondklok is het lastig geworden om nog wat te doen zodra de kinderen in bed liggen, dus zal blij zijn als de maatregel worden afgeschaald.

793

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Even iets dat zonder Corona waarschijnlijk niet had bestaan maar wel heel leuk is:

Gisteren de Preuswaldtrail (zeg maar het bos aan de Belgische kant van het drielandenpunt) gelopen. Flexibele starttijden over twee dagen verdeeld, fantastisch parkoers met veel single trails die bij een massastart trail echt niet geschikt waren waren geweest..

Wat mij betreft is dit concept ideaal om en lekker te lopen, en een soort van race met een startnummer op te hebben, op een terrein dat normaal eigenlijk niet geschikt is voor een loopwedstrijd die qua afstand aantrekkelijk is voor een grote groep mensen.

Het is nu verdeeld over twee dagen, maar als je de starttijd over 2 of 3 uur uitsmeert in de toekomst heb je redelijk hetzelfde effect..

Tussenstand na dag 1: 15e in 1,57.50 op 20,4km smile  (gewoon omdat het stiekem toch een wedstrijd is...)

794

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Voor vele is dit idd een mooi alternatief en ik denk dat dit concept in de toekomst ook wel bij bepaalde evenementen zal blijven bestaan maar de wedstrijd lopers die vinden er meestal maar niks aan en ook prijzengeld word niet meer uitgedeeld bij zulke evenementen.

795 Laatst bewerkt door chrisbakker (14-03-21 13:54:41)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De Preuswaldtrail; zalig te horen dat je zo vlot kon hardlopen . Mooi tempo over die afstand! ( hoeveel hoogtemeters?). 

Ik wilde me ook inschrijven vorige week, maar het pastte niet in trainingskalender/doel en werkhoeveelheid.
Zijn er hier al mensen die de vaste trails van Spa, Malmedy, Theux, ea gedaan hebben? (Bron extratrail.com) Ze staan nog op de planning voor mij.

Wat betreft het organisatieverschil door de maatregelen, is deze startspreiding idd een voordeel. Smalle singletracks aanvangen met een nog grote groep gaf wel eens drukte en 'file'.

796

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

chrisbakker schreef:

De Preuswaldtrail; zalig te horen dat je zo vlot kon hardlopen . Mooi tempo over die afstand! ( hoeveel hoogtemeters?). 

Ik wilde me ook inschrijven vorige week, maar het pastte niet in trainingskalender/doel en werkhoeveelheid.
Zijn er hier al mensen die de vaste trails van Spa, Malmedy, Theux, ea gedaan hebben? (Bron extratrail.com) Ze staan nog op de planning voor mij.

Wat betreft het organisatieverschil door de maatregelen, is deze startspreiding idd een voordeel. Smalle singletracks aanvangen met een nog grote groep gaf wel eens drukte en 'file'.

Yes was echt leuk! 560HM was lastig, file vrij lopen, maar wel in een wedstrijdsetting en lekker dood aan het eind was precies wat ik nodig had (samen met mijn stijve benen gisteren en vandaag smile)

797

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Aanstaande zaterdag weer eens een wedstrijdje, ik kijk er naar uit.
Het is een cross run bike run (6 trailrun-25mtb- 3 trailrun)
Laagdrempelig georganiseerd en corona proof (hoe moet ik nog bekijken, ik heb nog geen info).

Zij heeft al wat meer 'evenementjes' (zo mag het natuurlijk niet heten) gehad afgelopen jaar en ook nu e.e.a.op de kalender en alles gaat tot nog toe door.
Meedoen kost een tientje, ik hoop vooral op een hoop lol van weer eens racen.

Zal verslag doen!

798

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mooi dat dat nog kan in Nederland, hier mag je max met 4 personen samen sporten dus is het helaas onmogelijk om nog iets te organiseren. Enkel wat loopwedstrijden met tijdsloten maar dan kun je net zo goed gewoon op jezelf gaan lopen vind ik.

799 Laatst bewerkt door Hedcandy (29-03-21 18:46:27)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier mag het ook met max 4. (EDIT ik dacht met max 4, maar word net elders op de vingers getikt dat dit niet klopt. Max 2 dus. Nou ja, al die regels en uitzonderingen... ik hou t niet meer bij onderhand)
Maar zelfs toen het met max 2 was, gingen dingen van haar door.
Geen idee hoe ze t gaat aanpakken.... het gaat sowieso niet om grote groepen, dus wegsturen in 2 of 4 tallen behoort tot de opties.


Ik zag trouwens dat een andere organisator ook een (halve)marathon 'organiseert' voor 100 man (dat mag blijkbaar??)
Incl my laps tijdsregistratie matten etc.
Dus blijkbaar zijn er wat mazen in de wet te vinden??

800

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mazen zijn er natuurlijk altijd wel te vinden maar je moet ook nog toestemming krijgen en dat is hier in Belgie vaak het probleem nu. De organisaties hebben wel goeie plannen en ideeën maar als het niet mag van de autoriteiten dan is het al op voorhand gedaan natuurlijk.