76

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Iedereen heeft behoefte aan duidelijkheid. Voor de kortere afstanden is het niet zo heel erg als die kort van te voren worden afgezegd, maar de langere afstanden hebben inderdaad impact.
Zelf heb ik dit jaar mijn eerste halve op de planning staan (IM Hoorn) en was lekker op weg in de voorbereiding. Die voorbereiding loopt uiteraard heel anders dan andere jaren waarin ik gewoon voor de lol met een paar 1/8e wedstrijden meedeed.
Zou ik nu al weten dat Hoorn niet door gaat, dan zien mijn trainingen er heel anders uit dan wat ik nu nog uitvoer.
Ik houd ook de motivatie maar vast dat het wel doorgaat, want eind juni is nog ver weg als de omstandigheden van dag tot dag veranderen.

77 Laatst bewerkt door Louise (18-03-20 19:34:16)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oja, deze nog even:

yoeri schreef:

Zouden jullie mee willen doen aan wedstrijden waarvan het format ingrijpend is aangepast door de maatregelen?

Zoals ik het nu zie: nee. Ik zag dingen voorbij komen als 'niet meer dan 100 deelnemers tegelijk, op afstand blijven in het parc fermé, rolling start'... dan denk ik: uh, laat maar. Echt weer onbevangen en leuk, of anders niet.

Louise

78

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik zit net in een herstelweek. Net met moeite van de bank de hardloopschoenen ingekropen, maar toen ik eenmaal onderweg was moest ik me inhouden om niet een langere route te lopen dan ik had gepland.

79

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Gemotiverd blijven valt inderdaad niet mee. Ik ben al sinds juni vorig jaar bezig met mijn plannen voor dit seizoen en heb ook al de nodige kosten gemaakt. Mei IM70.3 Mallorca, Juni IM70.3 Denemarken, juli 1/3 Stein, Augustus 1/8 Veenendaal. Ik train altijd wel, maar als ik zo'n wedstrijd plan dan train ik fanatieker en doelgerichter. Vanaf September heel fanatiek getraind en ik was begin Januari voor mijn doen erg fit. In de loop van Januari werd ik ziek en daardoor liep ik helaas een longontsteking op. Sinds half maart weer redelijk aan het opknappen en wilde weer lekker gaan trainen. De conditie is waardeloos op het moment. Datmoet ik dus weer helemaal gaan opbouwen.

Ik ben wel iemand die erg graag groepstrainingen doet, met name langere fiets trainingen vind ik op een gegeven moment saai worden. Lopen gaat wel. De zwemtrainingen die ik bij mijn club volg geven wat structuur in de trainingen. Dat zit er voorlopig niet in. Stel dat die IM70.3 in Mallorca toch door zou gaan, dan heb ik 4 maanden geen zwemtraining gehad....

Ik moet gewoon werken. Werkzaam in de vitale processen. Het is heel chaotisch allemaal. Proberen kinderopvang te regelen. Soms thuis werken met een klein kind die om je heen loopt te rennen, soms op het bedrijf werken waar je met een heel pakket aan maatregelen rekening moet houden.... Heel verstandig en logisch natuurlijk, maar aan het eind van de dag heb ik minder werk gedaan dan ik zou willen en ik ben veel vermoeider dus weinig puf om s' avonds nog te trainen eigenlijk...

Maar ik ga gewoon door met trainen. We laten ons niet klein krijgen. Met alle spanningen is het juist belangrijk om te blijven sporten.

80

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ideale periode om te leren genieten van je trainingen zonder dat er in de nabije toekomst een wedstrijd aan vast hangt.

Deze week gun ik mezelf hier een weekje fietsen en lopen volgens waar ik zin in heb. Dit resulteerde vandaag in een zonnige rit van 5u richting het Ronde van Vlaanderen parcours waar ik ongelofelijk van genoten heb.

Vanaf volgende week ga ik dan opnieuw volgens de gekende structuur van start. De 3 zwemtrainingen worden vervangen door wat extra kracht/corstability training.
En aangezien ik er ook vanuit ga dat het seizoen wat later zal beginnen (ik reken op de halve van Gravelines op 28/06 en heb de halve op 16/05 in Lievegem al wat opgegeven) worden de specifiekere fietstrainingen nog even uitgesteld en gaan we vooral wat extra kilometers maken dankzij de extra tijd/rust die deze corona-crisis met zich meebrengt.

Aan een afgelasting van het hoofddoel, IM Kalmar (15/08) denk ik nog niet!!

81

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb normaal gezien eind Juni een FD gepland en blijf daar voorlopig toch voor trainen buiten het zwemmen dan maar als het wat beter weer is kan ik dat zwemmen nog wel voldoende trainen.

82 Laatst bewerkt door Louise (19-03-20 12:27:34)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Edit - verkeerde onderwerp.

83

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Eergister kreeg ik tijdens het lopen flink last van mijn hamstring. Dus gister en vandaag alleen maar heel rustig 2k gelopen, dat ging wel en zo blijft de runstreak doorgaan, vandaag dag 100. Ik hoop overmorgen weer normaal te kunnen lopen, en spring vanmiddag op de fiets, daar heb ik geen last van de hamstring.

84

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Wat ik opvallend vind is de afwachtende houding van de NTB.

Alles overal is ongeveer afgelast tot (en soms met) begin mei, maar de eerste teamcompetitie wedstrijd op 13 april staat nog "gewoon" open.

Uiteraard hebben we met TC Maastricht wel alle team (building) trainingen afgelast op weg ernaartoe.

85

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn motivatie is vrijwel geheel verdwenen. Ik fiets (alleen binnen) en loop nog wel en zorg dat ik dagelijks iets doe, maar de trainingsweken van 12-14 uur kan ik niet meer opbrengen. Ik ga er vanuit dat ik in het eerste halfjaar geen grote wedstrijden doe, IM Frankfurt of Hamburg ook niet (en daar heb ik ook geen zin meer in eigenlijk). De basis enigszins goed houden is dus nu het devies.

Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat ik zondag een van mijn honden in heb moeten laten slapen, ben wel even klaar met alles.

86

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte Maarten, je zit wel heel erg in de hoek waar de klappen vallen op dit moment sad.

87

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zeker sterkte gewenst, Maarten! Zorg goed voor jezelf.

Louise

88

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Djeezes Maarten bij jou gaat precies nu wel alles tegen? Hoop dat het snel een andere (positieve) wending krijgt daar bij jou thuis. Alvast veel sterkte.

89

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik begrijp het wel hoor Maarten, je hebt nu gewoon andere dingen aan je hoofd en die zijn veel belangrijker.
Het zit jou en je gezin niet mee. Sterkte!!

90

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte Maarten, ik vond je al rustig op Strava. Ik heb altijd veel plezier om je teksten. Daarnaast zijn je prestatie een mikpunt voor mij. Niet om ze te evenaren maar wel om daar ooit te komen.

Je moet sneller dan de klos zijn.

91

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte Maarten! Het zit je niet mee...

92

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Virtuele knuffel <3

93

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte, Maarten. Er zijn nu belangrijkere dingen. Het is goed dat je de basis wilt vasthouden. Uitbouwen kan zodra je je er weer goed voor voelt.

94

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Een Corona besmetting kan dus duidelijk wel blijvende gevolgen hebben voor sporters https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200319_04895562

95 Laatst bewerkt door TumTumTum (20-03-20 13:04:48)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ook ik verkeer even in een staat van verwarring. De afgelopen week vrij weinig gedaan. Ik heb een mistig hoofd nu.
Sport kan nu juist helpen om je hoofd erbij te houden ook al gaan de evenementen niet door, maar het is wel moeilijk.
Dat leuke optimistische Dutch Adaptives gebeuren gaat waarschijnlijk nu ook in de ijskast, vooralsnog zijn er wel nog coachcalls, misschien gaan we on storten op fit blijven met thuis oefeningen en hardlopen, of fietsen op de Taxx. Want dan kan allemaal nog wel.
Zo lang mogelijk zelf gezond blijven zodat we wellicht nog wat voor iemand anders kunnen betekenen, dat is het nu vooral denk ik.

96

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben blij met Bkool (virtueel fietsen). Zij organiseren allerlei virtuele competenties e.d. die ik al de hele winter fanatiek doe. Ik neem nu wel iets gas terug, want ik kan mijzelf helemaal kapot fietsen om een minuut of wat te winnen. Nu iets rustiger aan voor de weerbaarheid. Die paar plekken die ik dan zak kunnen me gestolen worden.

Dit is normaal ook de tijd dat ik het buitenwater in ga, maar dat durf ik nu niet aan omdat dit toch een klap voor de weerstand kan zijn.

Na een blessure ging het hardlopen super. Dit nu ook maar op een lager pitje, omdat hardlopen voor mij het meest intensieve onderdeel is.

Dan heb ik nog de dagelijkse oefeningen voor blessureleed, blessure preventie en krachttraining. Dit kost me nu het meest moeite. Heb dit bijna twee jaar lang zo goed als dagelijks volgehouden, maar doe het nu om de dag.

Het is allemaal wat minder, maar beter dan niks. Ik moet me naar het sporten slepen (zeldzaam bij mij), maar achteraf voel ik me stukken beter.

97

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mja ik als grensgeval doe mijn loop en fiets trainingen meestal op Nederlands grondgebied maar dat is nu ook gedaan, mag de grens niet meer over zonder geldige reden. De Nederlandse maatregelen zouden niet aansluiten met de onze dus geen Nederlanders meer in Belgie en wij mogen niet over en weer. 500 euro boete als ze me tegenhouden.

98

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Pff, dan word je wereld wel heel erg klein :-(
Sterkte kerel!

ronnyke schreef:

Mja ik als grensgeval doe mijn loop en fiets trainingen meestal op Nederlands grondgebied maar dat is nu ook gedaan, mag de grens niet meer over zonder geldige reden. De Nederlandse maatregelen zouden niet aansluiten met de onze dus geen Nederlanders meer in Belgie en wij mogen niet over en weer. 500 euro boete als ze me tegenhouden.

99

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd ook mijn inkopen doe ik meestal in Nederland is het dichtste bij voor mij maar ook hiervoor zal ik me dus verder moeten gaan verplaatsen wat ook weer indruist tegen de regelgeving. Word echt puzzelen nu om het gewone leven rond te krijgen.

100

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Mja ik als grensgeval doe mijn loop en fiets trainingen meestal op Nederlands grondgebied maar dat is nu ook gedaan, mag de grens niet meer over zonder geldige reden. De Nederlandse maatregelen zouden niet aansluiten met de onze dus geen Nederlanders meer in Belgie en wij mogen niet over en weer. 500 euro boete als ze me tegenhouden.

Ik had voor volgende zondag een lange rit door Zeeuws-Vlaanderen op de planning staan.
Met de tijdritfiets zijn het daar echt wel aangenamere wegen dan hier in België.
Ik begrijp alle maatregelen wel en probeer me er zo strikt mogelijk aan te houden maar of ik nu in mijn eentje over Belgische wegen of over Nederlandse wegen fiets gaat echt voor geen extra besmetting zorgen...
Als ik natuurlijk in Nederland val en in een Nederlands ziekenhuis belandt wordt de situatie misschien al iets lastiger...

De Belgische dijken dus maar de komende weken!