101

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mja op zich is het geen probleem om in Zeeuws Vlaanderen te fietsen zolang je geen controle krijgt. 500 euro boete is nogal veel geld vind ikzelf.

102 Laatst bewerkt door ic3d (21-03-20 00:29:57)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Mja op zich is het geen probleem om in Zeeuws Vlaanderen te fietsen zolang je geen controle krijgt. 500 euro boete is nogal veel geld vind ikzelf.

Ik had er in eerste instantie geeneens aan gedacht... Ik woon ook aan de grens. Ik fiets juist graag in België. Op de stukken waar ik kom hebben ze uitstekende fietspaden en weinig fietsers. Ik lees inderdaad her en der dat je daarmee een boete van 500 tot zelfs 4000 riskeert. Dus ook als Nederlander in België. Ik blijf maar even in Nederland. Zondag wordt het mooi weer, maar ik trainer wel lekker op het gemakje tussen de Nederlandse dorpen in (nu het nog mag).

103

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Idd er zijn nu wel ergere dingen dan een training rondje in eigen land te doen. Laten we  blij zijn met wat kan en niet teleurgesteld in wat niet kan of mag.

104

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ronnyke schreef:

Idd er zijn nu wel ergere dingen dan een training rondje in eigen land te doen. Laten we  blij zijn met wat kan en niet teleurgesteld in wat niet kan of mag.

Zo is het... ik zit inmiddels binnen met het virus onder de leden. Gelukkig de milde vorm tot op heden, maar sporten zit er niet in met deze luchtweg klachten. Hopen dat het geen weken gaat duren, want was net lekker op gang met alle trainingen voor de 70.3 in Luxemburg.
Ik hoop dat het jullie allemaal bespaard blijft en dat jullie enige zorg is, welk rondje je moet gaan maken ..

In manibus vestris victoria est

105

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte, en hopelijk herstel je snel! Het voordeel is is dat je er dan hoogstwaarschijnlijk wel vanaf bent. Hoe is het gesteld met de rest in je gezin? Ook onder de leden? Lijkt me lastig om dat te vermijden.

106

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Sterkte, en hopelijk herstel je snel! Het voordeel is is dat je er dan hoogstwaarschijnlijk wel vanaf bent. Hoe is het gesteld met de rest in je gezin? Ook onder de leden? Lijkt me lastig om dat te vermijden.

Vrouw is ook de pineut. Gelukkig dezelfde milde klachten. Kinderen hebben nergens last van. Zijn nog net zo druk als anders haha

In manibus vestris victoria est

107

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Kevmaster schreef:
ronnyke schreef:

Idd er zijn nu wel ergere dingen dan een training rondje in eigen land te doen. Laten we  blij zijn met wat kan en niet teleurgesteld in wat niet kan of mag.

Zo is het... ik zit inmiddels binnen met het virus onder de leden. Gelukkig de milde vorm tot op heden, maar sporten zit er niet in met deze luchtweg klachten. Hopen dat het geen weken gaat duren, want was net lekker op gang met alle trainingen voor de 70.3 in Luxemburg.
Ik hoop dat het jullie allemaal bespaard blijft en dat jullie enige zorg is, welk rondje je moet gaan maken ..

Sterkte allereerst.

Hoe ben je te weten gekomen dat je het virus hebt, heb je het van iemand in je omgeving? Ik lees dat ze nauwelijks nog testen?

108

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jörgen schreef:
Kevmaster schreef:
ronnyke schreef:

Idd er zijn nu wel ergere dingen dan een training rondje in eigen land te doen. Laten we  blij zijn met wat kan en niet teleurgesteld in wat niet kan of mag.

Zo is het... ik zit inmiddels binnen met het virus onder de leden. Gelukkig de milde vorm tot op heden, maar sporten zit er niet in met deze luchtweg klachten. Hopen dat het geen weken gaat duren, want was net lekker op gang met alle trainingen voor de 70.3 in Luxemburg.
Ik hoop dat het jullie allemaal bespaard blijft en dat jullie enige zorg is, welk rondje je moet gaan maken ..

Sterkte allereerst.

Hoe ben je te weten gekomen dat je het virus hebt, heb je het van iemand in je omgeving? Ik lees dat ze nauwelijks nog testen?

100% zeker weet ik het niet, omdat het idd niet getest wordt. Maar mijn vrouw verzorgt dagelijks coronapatienten en ik kom er voor mijn werk waarschijnlijk ook mee in contact.  (Politieagent) dus voor ons was het wachten wanneer we het kregen en niet of we het kregen.
We hebben alle symptomen behalve koorts en na contact met de GGD moesten we er maar vanuit gaan dat we corona hebben en thuis blijven. Het voelt ook niet als gewone griep en als ik mijn gevoel volg en de punten bij elkaar tel dan durf ik er wel het percentage 90% zekerheid aan te hangen.
Helaas geen test dus niet de 100% zekerheid. En die onzekerheid is echt frustrerend kan ik je vertellen.

In manibus vestris victoria est

109

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn vrouw loopt ook te hoesten en is niet lekker. Kan gewone griep zijn, kan Corona zijn. Grote kans dan mn dochter en ik het dan ook hebben. Frusterend dat je niet zeker weet wat het is, want de gewone griep heerst ook op het moment en de symptomen lijken allemaal op elkaar. Als je zeker zou weten dat je het hebt gehad, zou ik mn ouders kunnen helpen met boodschappen en huishouden. Nu is het: kratje boodschappen bij ze voor de deur zetten en bij de auto blijven staan... Daarnaast twijfel ik nu of ik wel naar mn werk moet gaan deze week. Even de maandag thuiswerken maar.

Ik wil trouwens van de gelegenheid gebruik maken om mijn waardering uit te spreken voor de mensen met de cruciale beroepen, artsen, verzorgend personeel, politie, brandweer. Jullie doen fantastisch werk.

Zelf heb ik geen cruciaal beroep, maar ben wel werkzaam in de zogenaamde vitale processen. Mijn vrouw ook. Dus ook voor ons is het hard werken en doorpakken. Gelukkig recht op nood kinderopvang, want de oma's durven het niet meer aan. Stressvolle tijden zijn het, waarbij je scenario's moet schrijven hoe je het bedrijf draaiend houdt als er veel mensen door ziekte gaan uitvallen.

Ook de mensen die hard aan het werk zijn om de vitale processen en dus onze samenleving draaiend te houden wil ik een hart onder de riem steken. Zet hem op!

110

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Remco schreef:

Mijn vrouw loopt ook te hoesten en is niet lekker. Kan gewone griep zijn, kan Corona zijn. Grote kans dan mn dochter en ik het dan ook hebben. Frusterend dat je niet zeker weet wat het is, want de gewone griep heerst ook op het moment en de symptomen lijken allemaal op elkaar. Als je zeker zou weten dat je het hebt gehad, zou ik mn ouders kunnen helpen met boodschappen en huishouden. Nu is het: kratje boodschappen bij ze voor de deur zetten en bij de auto blijven staan... Daarnaast twijfel ik nu of ik wel naar mn werk moet gaan deze week. Even de maandag thuiswerken maar.

Ik wil trouwens van de gelegenheid gebruik maken om mijn waardering uit te spreken voor de mensen met de cruciale beroepen, artsen, verzorgend personeel, politie, brandweer. Jullie doen fantastisch werk.

Zelf heb ik geen cruciaal beroep, maar ben wel werkzaam in de zogenaamde vitale processen. Mijn vrouw ook. Dus ook voor ons is het hard werken en doorpakken. Gelukkig recht op nood kinderopvang, want de oma's durven het niet meer aan. Stressvolle tijden zijn het, waarbij je scenario's moet schrijven hoe je het bedrijf draaiend houdt als er veel mensen door ziekte gaan uitvallen.

Ook de mensen die hard aan het werk zijn om de vitale processen en dus onze samenleving draaiend te houden wil ik een hart onder de riem steken. Zet hem op!

Thanks man. Ik denk dat veel beroepen belangrijk zijn om de samenleving niet op zijn gat te laten vallen.
Ik ben wel voorstander van een lockdown want ik irriteer me enorm aan alle rare figuren die lekker het park in gaan, de bouwmarkten opzoeken, in de rij staan om ijs te halen en groepen wielrenners die ik voorbij zie komen.
Hoe hard het ook klinkt: ik gun ze van harte het benauwde gevoel waarmee ik nu thuis zit.. het is totaal kut en mensen denken dat het hun niet zal overkomen en hebben schijt aan anderen.

In manibus vestris victoria est

111

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Situaties als deze haalt het beste en het slechtste in mensen naar boven. Ik denk dat echter de meeste mensen gewoon een beetje in de war zijn, waardoor ze hun gezond verstand misschien iets te weinig gebruiken. Zitten al een hele week thuis en vervelen zich rot. Groepjes wielrenners, hamsteraars, overvolle tuincentra en bouwmarkten... Ik zag tijdens mijn rondje hardlopen in het park gisteren ook van die groepjes. Het is net als die lui die je altijd op de fiets of in de auto op hun telefoon ziet koekeloeren... Snap er echt niks van, ik vraag me wel eens af of ik zelf niet gewoon een enorme zeurpiet ben.... Dan ben ik maar een zeurpiet, ben lekker met een grote boog om die mensen heen gelopen. Ben al een beetje aan het puzzelen om routes te maken waar ik zo min mogelijk andere mensen tegenkom.

112

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

We hebben inderdaad geen keus dan de beperkingen en gevolgen hiervan maar te accepteren. Hopelijk begint de stijging van besmettingen de komende weken af te vlakken en komen er geen strengere maatregelen.

Of geplande wedstrijden doorgaan, verplaatst of gecancelled worden, ik zie het wel. Hopelijk blijft het toegestaan om buiten te zijn. Ik loop/fiets altijd alleen en kan 99% van de tijd op tientallen meters afstand van anderen blijven.

Ik hoop dat jullie fit en gemotiveerd kunnen blijven, en voor iedereen zie zelf ziek is of zieken in zijn/haar omgeving heeft: Veel beterschap en sterkte!

113

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

rdlk schreef:

We hebben inderdaad geen keus dan de beperkingen en gevolgen hiervan maar te accepteren. Hopelijk begint de stijging van besmettingen de komende weken af te vlakken en komen er geen strengere maatregelen.

Of geplande wedstrijden doorgaan, verplaatst of gecancelled worden, ik zie het wel. Hopelijk blijft het toegestaan om buiten te zijn. Ik loop/fiets altijd alleen en kan 99% van de tijd op tientallen meters afstand van anderen blijven.

Ik hoop dat jullie fit en gemotiveerd kunnen blijven, en voor iedereen zie zelf ziek is of zieken in zijn/haar omgeving heeft: Veel beterschap en sterkte!

Ik hoop dat jullie gezond blijven en geen problemen krijgen zoals ons.
Ik verwacht wel dat jullie bij de eerste wedstrijden op 75% gaan, want ik heb wel een achterstand nu

In manibus vestris victoria est

114

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Sterkte Kevmaster

Het is ontzettend onwerkelijk en ronduit klote allemaal. Sporten, of er over praten, het voelt allemaal ontzettend nutteloos nu. Toch probeer ik mij er (soms) op te focussen, puur voor de afleiding en even iets minder met de stress en zorgen bezig te zijn. Even niet te veel nadenken. Duimen dat deze ellende snel voorbij is.

115

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ooh voor mij voelt sporten juist niet nutteloos nu. Heerlijk om het hoofd weer een beetje leeg te maken. Knap daar mentaal echt van op.

116 Laatst bewerkt door Louise (23-03-20 09:15:40)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Beterschap, Kevmaster! enne, ik zou dit omdraaien (glas halfvol, zeg maar):

Kevmaster schreef:

Ik verwacht wel dat jullie bij de eerste wedstrijden op 75% gaan, want ik heb wel een achterstand nu

Als ik alle berichten goed begrijp, gaat 60-70% van ons het nog krijgen. Dan ben jij straks juist al het langst/verst hersteld. Moet jij op ons wachten (althans, op die 60-70% van ons).

Ik heb sporten nog nooit eerder als zo nuttig/noodzakelijk ervaren als nu. Soort van eerste prioriteit om nog enigszins normaal te blijven en om van te genieten.

Louise

117

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik ben gisteren nog maar eens gaan fietsen, ik was alleen en stapte na 120 km van het zadel. Hier in Breda en omgeving houdt, voor zover ik kan zien, iedereen zich wel aan de 1,5m. Een paar duo's zien fietsen die daar sch*#t aan hadden. Jammer. Verder heel veel skeelers. Die wild fladderend driekwart van het fietspad bezetten. Ook, Vooral mannen met buiken op racefietsen zien zitten die zo aan het draaien waren op hun zadel dat het gewoon zeer deed aan mijn ogen, laat staan wat de persoon in kwesties moest voelen. Mijn fietsbel maakte overuren. Bij een aantal grensovergangen bij België stonden grote bouwafvalcontainers midden op de weg. Niet mooi, wel effectief. Ik probeer geen/zo min mogelijk reacties te geven op politieke keuzes zoals lockdown etc. Het blijft toch een sportforum. Ik vertrouw erop dat ze de adviezen van professionals blijven volgen. Een lockdown is naar mijn mening dan ook het probleem voor ons uitschuiven. Vroeg of laat worden we met zijn alleen toch losgelaten in de wei en dan kunnen we maar beter een basis immuniteit hebben.

Je moet sneller dan de klos zijn.

118

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mij viel het 'afwijkende' straatbeeld gister ook op, ja, inderdaad een boel (race-)fietsers die dat lang niet hadden gedaan, veel skeeleraars, en hardlopers die dat duidelijk ook niet gewend waren (ik had ook wat pijn aan de ogen, ja, en voorspel een hausse aan hardloopblessures). En ook: veel 'underdressed' mensen in die koude wind (gevoelstemperatuur niet ver boven 0), dus blote armen en/of benen, zelfs fietsers in kort-kort.

Louise

119

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik probeer zo veel mogelijk te blijven sporten, alleen of samen met leden van het gezin... Maar het viel me wel op hoeveel groepen er nog samen blijven wielrennen (tot 20 man aan toe)... Iets van bord voor je kop...

120

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat is omdat ze harder moeten trappen als ze alleen fietsen en omdat effect van matchende outfits dan weg is.

Maar serieus: Je zou toch verwachten dat binnen die groepjes een aantal mensen zijn die hun verantwoordelijkheid nemen en overbrengen op de rest. Gisteren heb ik alleen groepjes van 2 à 3 personen gezien, vorige week was dit nog vaak 10+.

121

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier in de kop van noord Holland ook diverse groepen gezien gisteren, ongelooflijk blijft dat.
Maar met zijn tweeën mag vooralsnog wel heb ik ook nog gedaan met mijn vrouw.

122

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Met je gezin lijkt me ook geen probleem.. In huis ben je ook continue om elkaar heen..

123

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Manlief en ik vorige week  juist doelbewust ieder alleen gaan fietsen. We zitten al zo veel meer op elkaars lip dan anders, en zeker ik heb ook wel een aardige alleen-zijn-behoefte. Dat was dan ook heel lekker. Maar met die 1,5 meter had dat niks te maken, die nemen we thuis ook niet in acht - daar houdt het op inderdaad.

Louise

124

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Alles tot 1 juni verboden, eerste twee wedstrijden vallen weg. Opzich wel fijn dat er duidelijkheid over is.

125 Laatst bewerkt door Louise (23-03-20 20:49:47)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, ik had het al wel verwacht - ik sta er zelf inmiddels versteld van hoe laconiek ik strepen zet door dingen in m'n agenda: triathlons, culturele dingen, werk.... Voor mij betekent het dat de eerste kans op een triathlon pas eind augustus is. Maar goed, daar was ik ondertussen ook al van uitgegaan.

Ik vond nog niet helemaal duidelijk - betekent het ook dat sportscholen en zwembaden enzo tot juni dicht blijven? Ik neem aan van wel.

Louise