126

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vrees van wel, ik hoop/denk dat ze als eerste de scholen en kinderdagverblijven weer gaan openen. Ben benieuwd wat er uit dat onderzoek komt over besmetting door kinderen.

127

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hmm... dan blijven in het beste geval nog 4 weken over voor Hoorn (70.3). Kleine kans dat alles voor die weer vrijgegeven wordt.

128

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jörgen schreef:

Hmm... dan blijven in het beste geval nog 4 weken over voor Hoorn (70.3). Kleine kans dat alles voor die weer vrijgegeven wordt.

Heb er wel hoop op dat er tegen die rijd weer wedstrijdjes zijn, maar een grote internationale wedstrijd lijkt me lastiger.

129

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Buus schreef:
Jörgen schreef:

Hmm... dan blijven in het beste geval nog 4 weken over voor Hoorn (70.3). Kleine kans dat alles voor die weer vrijgegeven wordt.

Heb er wel hoop op dat er tegen die rijd weer wedstrijdjes zijn, maar een grote internationale wedstrijd lijkt me lastiger.

Hoop het ook. Mijn agenda is nog nooit zo leeg geweest. Vind het gewoon eng worden. Daarbij: als in juni de zwembaden pas open gaan, hebben we inmiddels al 3 maanden niet gezwommen...

In manibus vestris victoria est

130 Laatst bewerkt door Buus (23-03-20 22:56:36)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Met een graad of 14 ga ik naar buiten. Dat kan zomaar met een maandje zijn.

131

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Buus schreef:

Met een graad of 14 ga ik naar buiten. Dat kan zomaar met een maandje zijn.

Ik ook, laten we hopen dat het kan!

Je moet sneller dan de klos zijn.

132

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
Buus schreef:

Met een graad of 14 ga ik naar buiten. Dat kan zomaar met een maandje zijn.

Ik ook, laten we hopen dat het kan!

+1,  maar de laatste paar dagen is het de verkeerde kant op gegaan. Ik volg het sinds een week of 2, en het is hier nu bijna 2 graden kouder. Rumpf!

Louise

133

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:
mcguyver schreef:
Buus schreef:

Met een graad of 14 ga ik naar buiten. Dat kan zomaar met een maandje zijn.

Ik ook, laten we hopen dat het kan!

+1,  maar de laatste paar dagen is het de verkeerde kant op gegaan. Ik volg het sinds een week of 2, en het is hier nu bijna 2 graden kouder. Rumpf!

Louise

Meet jij direct in de achtertuin in de Schie? Zou graag zo nu en dan een update krijgen smile


Had wel verwacht dat er in april nog veel zou vervallen, maar heel mei was wel even schrikken. Ben wel blij dat we voorlopig nog naar buiten mogen.

Het eerste gróte doel is Challenge Herning, die staat vooralsnog niet op postponed of cancelled: https://www.challenge-family.com/changes/

134

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Maak jullie niet te druk om het zwemmen, dat verleer je echt niet zomaar en uiteindelijk zal het echt beter gaan dan hoe je verwacht, ook zonder regelmatige training. Daarbij zit iedereen in hetzelfde schuitje, dus bij iedereen zal het wat minder gaan.

Mijn eerste wedstrijd waar ik voor ingeschreven sta is Hoorn, maar ik ben bang dat deze te vroeg gaat komen (hoorde al wat geruchten van iemand die dicht bij de organisatie staat).. Al mijn hoop is nu gericht op Zweden komende augustus.

135

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nederland verlengd zijn maatregelen al tot 1 Juni dus Brouwersdam is al klaar :-(

136

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Mijn eerste wordt tot nu de 70.3 in Luxemburg. Gepland op 14 juni. Dus hopen dat Luxemburg wat minder lang de tent dicht gooit.

In manibus vestris victoria est

137

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Maak jullie niet te druk om het zwemmen, dat verleer je echt niet zomaar en uiteindelijk zal het echt beter gaan dan hoe je verwacht, ook zonder regelmatige training. Daarbij zit iedereen in hetzelfde schuitje, dus bij iedereen zal het wat minder gaan.

Hoe goed ik straks ben ten opzichte van anderen, daar maak ik me echt totaal niet druk om, dat is mijn laatste zorg. Ik sport om een heleboel andere redenen dan toekomstige wedstrijden/prestaties. Eén reden waarom ik het zwemmen mis is dat ik nu al voel dat mijn schouders en bovenrug gaan verstijven (met ook nog stress en veel thuis achter de computer erbij). Ik doe wel wat vervangende oefeningen, maar dat is nooit 3X45 minuten per week. Dus ik kijk er gewoon naar uit om wél te kunnen zwemmen. Ook gewoon omdat het leuk is, in het open water, en alles wat nu leuk is en wel nog mag/kan, is meer dan welkom. (Al is dat ook nog even afwachten, of het straks mag als het kan qua temperatuur.)

LindaRotterdam schreef:

Meet jij direct in de achtertuin in de Schie? Zou graag zo nu en dan een update krijgen smile

Nee, ik meet niet zelf, Olaf doet dat volgens mij wel - gezien z'n grappige filmpje laatst op Facebook. Ik kijk zelf op https://waterinfo.rws.nl/#!/kaart/watertemperatuur/ Meetpunt Lekhaven komt goed in de buurt. 8,7 graden nu.

Ik zou er trouwens terdege rekening mee houden dat het allemaal nog wel eens voor veel langer niet door zou kunnen gaan. In de zin van: maak in je hoofd ook een plan B. Tenminste, ik heb nog geen hoopvolle, betrouwbare en vlotte exit-scenario's uit de huidige situatie gelezen.

Louise

138 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-03-20 10:09:33)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb juist het maken van plannen B wel even losgelaten. Daar is echt geen beginnen aan.
Zeker wat betreft het vervallen van vakanties en leuke triathlontripjes. Ik zie het allemaal wel als we weer 'mogen', ben bang dat dan op werk ook heel wat achterstand ingehaald moet worden sad


Zwemmen doe ik inderdaad niet om er straks mee te scoren in wedstrijden, maar vind het sowieso fijn om in buitenwater te zwemmen. Ik lig er meestal voor koningsdag weer in, al is het ook wel eens (typisch) Bevrijdingsdag geworden.

139

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik vind alles loslaten plan B, hoor, Linda, dat is eigenlijk wat ik bedoel: je niet vastklampen aan je triathlonplannen voor juni en  later. En op zoek gaan naar hoe je dan wél wil sporten.

Louise

140

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jörgen schreef:

Hmm... dan blijven in het beste geval nog 4 weken over voor Hoorn (70.3). Kleine kans dat alles voor die weer vrijgegeven wordt.

Wel erg kort om te trainen voor het zwemmen dan nog maar... Maar laten we hopen dat hij gewoon doorgaat (omdat de Corona gekte dan achter de rug is dan he) :Y

141 Laatst bewerkt door sanger (24-03-20 13:32:40)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Macer schreef:

Maak jullie niet te druk om het zwemmen, dat verleer je echt niet zomaar en uiteindelijk zal het echt beter gaan dan hoe je verwacht, ook zonder regelmatige training. Daarbij zit iedereen in hetzelfde schuitje, dus bij iedereen zal het wat minder gaan.

Mijn eerste wedstrijd waar ik voor ingeschreven sta is Hoorn, maar ik ben bang dat deze te vroeg gaat komen (hoorde al wat geruchten van iemand die dicht bij de organisatie staat).. Al mijn hoop is nu gericht op Zweden komende augustus.

Je bedoeld dat IM besluit af te gelasten ook als de maatregelen van de overheid het wel toestaan? Of doel je op verlenging van maatregelen door de overheid?

En wat betreft zwemmen, niet mijn sterkste punt en mijn langste zwem is tot nu toe een sprint geweest. Door blessure al sinds oktober niet kunnen zwemmen en om dan meteen een OD afstand te doen in juni na slechts 4 weken trainen.... Dat wordt een flink eind schoolslag ben ik bang.

142

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik kan mij niet voorstellen dat het na 1 juni weer volledig vrij gegeven wordt qua evenementen met aantallen deelnemers. Ik ben dan ook benieuwd wat er daarna wel en niet doorgaat.
Vooralsnog sta ik ingeschreven voor triathlon Heerhugowaard op 3 juni en de 70.3 van hoorn. Maar ik ga er vanuit dat die beide afgelast gaan worden.
Dit seizoen kan gewoon in de prullenbak en we gaan ons opmaken voor volgend jaar.
Ga ik mij ook niet druk om maken nu, andere zaken zijn de komende periode belangrijker.

143 Laatst bewerkt door Hedcandy (24-03-20 16:19:37)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, nu al 4 wedstrijden gecancelled, zo jammer!
En ook nog 1 die ik zou jureren.
De trainingsweek ook definitief niet door (hield ik ook al wel rekening mee) dus weg vakantie.

Zit sinds gisteren echt volledig zonder werk en dus zonder inkomen.
Ben echt wel een beetje down en heb vandaag ook geen motivatie om maar iets te trainen.
Morgen ga ik maar een lekker rondje fietsen. De zon schijnt.

144 Laatst bewerkt door Macer (24-03-20 17:02:29)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zowel Haarlemmermeer en Duintriathlon zijn nu ook officieel geannulleerd..

Ben blij dat ik me buiten de 2 IRONMANS (Hoorn en Kalmar) nog nergens voor had ingeschreven..  Wat betreft inschrijfkosten ben je bij de meeste gewoon het geld kwijt. Ook niet zo gek, want als ze alles terug moeten betalen is het gelijk voor de toekomst ook over met het organiseren van wedstrijden.

2020 leek zo'n mooi jaar te worden, wat betreft mijzelf en ook alle evenementen die er op stapel stonden (EK/OS/SAIL), maar voorlopig hebben we helemaal niets om naar uit te kijken.. Hopelijk kunnen we ergens rond mei/juni weer wat plannen gaan maken.

145

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zag Haarlemmermeer ook al voorbij komen.... Logisch besluit :Y

Ik had noodgedwongen mijn focus al laat in het seizoen gelegd en mijn eerstvolgende nog niet gecancelde event is begin oktober. Geen triathlon overigens. En de kwart marathon Rotterdam is er eind oktober in geschoven.

Nu alle geplande inschrijfgelden maar opsparen en een warme buitenlandse leuke race pakken ergens november ofzo smile

146

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Brouwersdam geeft de helft van het geld terug, althans, dat kun je aanvragen, of je inschrijving doorschuiven naar Herkingen. Daar stond ik al voor ingeschreven, dus daar heb ik niks aan. Of je kunt ook niks doen, dan houden zij het.

Louise

147

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Netjes dat ze tenminste iets bieden. Ik twijfel nog wat te doen.

148 Laatst bewerkt door Louise (24-03-20 18:38:53)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ja, ik vind het ook netjes. Ik vraag die 50 % wel terug overigens. Ik snap dat ze het geld nodig hebben. Maar ikzelf ook, zal ik maar zeggen.

149

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:

Ja, nu al 4 wedstrijden gecancelled, zo jammer!
En ook nog 1 die ik zou jureren.
De trainingsweek ook definitief niet door (hield ik ook al wel rekening mee) dus weg vakantie.

Zit sinds gisteren echt volledig zonder werk en dus zonder inkomen.
Ben echt wel een beetje down en heb vandaag ook geen motivatie om maar iets te trainen.
Morgen ga ik maar een lekker rondje fietsen. De zon schijnt.

Balen zeg, hopelijk heb je snel weer wat gevonden.

Er komen vast weer betere tijden aan, op zakelijk en sportief gebied.

Gelukkig schijnt het zonnetje.

150

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Was inderdaad een heerlijk fietsweertje vandaag. Nog wel een redelijk windje, maar gelukkig niet zo’n wind waar je tegenin moest worstelen zoals de laatste maanden meestal het geval was.