151

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Jörgen schreef:
Hedcandy schreef:

.

Balen zeg, hopelijk heb je snel weer wat gevonden.

Er komen vast weer betere tijden aan, op zakelijk en sportief gebied.

Gelukkig schijnt het zonnetje.

Ik zit zonder werk omdat ik mijn praktijk heb moeten sluiten wink
Dus ik hoef niet op zoek naar een baan,maar enkel duimen dat het niet te lang gaat duren.

152

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hedcandy schreef:
Jörgen schreef:
Hedcandy schreef:

.

Balen zeg, hopelijk heb je snel weer wat gevonden.

Er komen vast weer betere tijden aan, op zakelijk en sportief gebied.

Gelukkig schijnt het zonnetje.

Ik zit zonder werk omdat ik mijn praktijk heb moeten sluiten wink
Dus ik hoef niet op zoek naar een baan,maar enkel duimen dat het niet te lang gaat duren.

Ah, gelukkig.

Ik duim met je mee, het duurt mij nu al te lang. roll

153

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik had voor 2020 ook mijn planning zo mooi rond. Beetje bij beetje brokkelt  dit nu af .
Geen trainingskamp Mallorca  , Stevensloop en Brouwersdam tot nu toe .
Was me zo aan het focussen op  mijn eerste halve in Hoorn . Vind het plaats ... ben er bang voor .
Morgenmiddag maar een rondje fietsen , van de zon genieten . Alleen .

Sterkte Hedcandy , wat doe je eigenlijk voor werk ?i

154

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Hier nu in lock down, maar we mogen wel een keer per dag naar buiten 'to exercise' dus het heeft nog geen invloed op de trainingen (afgezien van het zwembad, wat nu ook dicht is). Geen idee hoe ze het gaan handhaven, schijnbaar willen ze wel boetes uitdelen en iedereen zonder pardon £30 bij een eerste overtreding. Maar ja, hoe kunnen ze weten dat je meer dan een keer buiten bent geweest die dag? (tenminste, als je je strava op private hebt gezet big_smile)

155

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

@Jeanette schreef:

Sterkte Hedcandy , wat doe je eigenlijk voor werk ?i

Tnx! Ik heb een eigen praktijk voor fysiotherapie.

Heb me aangemeld als vrijwilliger in het ziekenhuis. Als we hier Brabantse toestanden krijgen is alle hulp welkom gok ik...

En ik ga zo ook een rondje fietsen.
Heb een lus van 100km in gedachten, heb ik lekker wat te doen en de zon schijnt heerlijk.

156

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik denk dat ze niet bewust boetes gaan uitdelen aan mensen die buiten zijn, maar ze hebben zo gewoon een betere stok om mee te slaan als mensen zich bij elkaar ophouden. Als er geen regels zijn kunnen ze moeilijk een boete geven als je met een paar mensen bij elkaar staat.. Dat gaat nu wat makkelijker.

Bewust nadenken en vooral alleen of met je gezin buiten zijn is en blijft het belangrijkste en hou genoeg afstand als je andere mensen tegenkomt.. #slalommoet

157

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Hier nu in lock down, maar we mogen wel een keer per dag naar buiten 'to exercise' dus het heeft nog geen invloed op de trainingen (afgezien van het zwembad, wat nu ook dicht is). Geen idee hoe ze het gaan handhaven, schijnbaar willen ze wel boetes uitdelen en iedereen zonder pardon £30 bij een eerste overtreding. Maar ja, hoe kunnen ze weten dat je meer dan een keer buiten bent geweest die dag? (tenminste, als je je strava op private hebt gezet big_smile)

Geen permit systeem zoals in Frankrijk??

158

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Nee, geen permits zoals Frankrijk of Griekenland inderdaad. Beetje Engels is het wel, regels maar ze dan niet handhaven of kunnen handhaven. En Engelsen spreken elkaar er ook nauwelijks op aan op straat, maar er is wel een hoop geklaag in onze village facebook groep.

159

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

MontanaMan schreef:

Nee, geen permits zoals Frankrijk of Griekenland inderdaad. Beetje Engels is het wel, regels maar ze dan niet handhaven of kunnen handhaven. En Engelsen spreken elkaar er ook nauwelijks op aan op straat, maar er is wel een hoop geklaag in onze village facebook groep.

Getuige de volle metro's gisteren op TV.

Je moet sneller dan de klos zijn.

160

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
MontanaMan schreef:

Nee, geen permits zoals Frankrijk of Griekenland inderdaad. Beetje Engels is het wel, regels maar ze dan niet handhaven of kunnen handhaven. En Engelsen spreken elkaar er ook nauwelijks op aan op straat, maar er is wel een hoop geklaag in onze village facebook groep.

Getuige de volle metro's gisteren op TV.

Dat is waarschijnlijk een kwestie van gewenning. Het kost ons mensen best wel moeite om ons dagelijkse patroon aan te passen. Dat is hier niet anders. Voor de één is dit ook gemakkelijker dan voor de ander.

161

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Over die gewoontes/patronen: ik ging vorige week fietsen en had me nadrukkelijk voorgenomen om níet op stoplichtknopjes te drukken met m'n vingers. Wat zie ik mezelf bij het allereerste stoplicht doen? Urgh. Bij stoplicht 3 nog een keer, daarna had ik het in de smiezen.

Bij de technische briefing in de Tweede Kamer net is het erover gegaan dat het RIVM nu - met heel veel onzekerheid - modellen hanteert waarin evenementen met meer dan 100 personen tot oktober verboden zullen zijn.

Louise

162

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Bij de technische briefing in de Tweede Kamer net is het erover gegaan dat het RIVM nu - met heel veel onzekerheid - modellen hanteert waarin evenementen met meer dan 100 personen tot oktober verboden zullen zijn.

Louise

Dit zou serieus de complete triathlon kalender van dit jaar betekenen.

163

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Denk dat niet in Nederland alleen de triatlon kalender niet zal doorgaan. Overal komen er dagelijks meer en meer doden bij en volgende week is het al April. Ze liggen alles wel te verschuiven naar September Oktober maar ik vrees ervoor.

164

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Bij de technische briefing in de Tweede Kamer net is het erover gegaan dat het RIVM nu - met heel veel onzekerheid - modellen hanteert waarin evenementen met meer dan 100 personen tot oktober verboden zullen zijn.

Louise

Hier vind je trouwens de briefing: https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul … e_rivm.pdf

Alle simulaties lopen inderdaad door t/m oktober. Wat dat zegt over de maatregelen, is hier niet direct uit af te leiden...

165

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Terheijden geannuleerd, nu maar ingeschreven vooor Emmeloord op 30 augustus.

Je moet sneller dan de klos zijn.

166

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

wilagro schreef:
Louise schreef:

Bij de technische briefing in de Tweede Kamer net is het erover gegaan dat het RIVM nu - met heel veel onzekerheid - modellen hanteert waarin evenementen met meer dan 100 personen tot oktober verboden zullen zijn.

Louise

Dit zou serieus de complete triathlon kalender van dit jaar betekenen.

En vele andere sporten. En de start van het seizoen voor de wintersporten ook :Y

167

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

LindaRotterdam schreef:
Louise schreef:

Bij de technische briefing in de Tweede Kamer net is het erover gegaan dat het RIVM nu - met heel veel onzekerheid - modellen hanteert waarin evenementen met meer dan 100 personen tot oktober verboden zullen zijn.

Louise

Hier vind je trouwens de briefing: https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul … e_rivm.pdf

Alle simulaties lopen inderdaad door t/m oktober. Wat dat zegt over de maatregelen, is hier niet direct uit af te leiden...

Niet direct nee, maar het is wel duidelijk waar te nemen dat (volgens de gekozen aanpak) er in ieder geval tot na de zomer nog gevallen zullen zijn.....

168

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Terheijden ook al? Ik was er al bang voor. Had er wat mezelf betreft ook al niet veel vertrouwen meer in, ik had juist deze maanden stukken willen rennen met de loopgroep en lange fietstochten willen maken. ik zit nu thuis met een zere keel :-(.

Nou ja. Ik vermoed dan dat de Gelreman ook niet door gaat.

Rosmalen nog wel, op 21 juni? Want dat was dan wellicht plan B.

...

Of plan B wordt Stroombroek straks in september :-)
Of volgend jaar.

169

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oh ik zou wel balen van de WK... die komt volgend jaar niet in Almere, de andere wedstrijden kan ik in 2021 doen ipv dit jaar, kan ik nog mee leven.

Nou ja, we zien t wel. We hebben er 0,0 invloed op.

170

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Terheijden geannuleerd, nu maar ingeschreven vooor Emmeloord op 30 augustus.

Jammer! Heb de mail ook ontvangen.

Zal me ook eens beraden over een andere halve, wellicht is Emmeloord idd een optie.

171

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Terheijden geannuleerd, nu maar ingeschreven vooor Emmeloord op 30 augustus.

Wow, die is 14 juni pas. Dat vermoedt niet veel goeds...

172

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

sanger schreef:
LindaRotterdam schreef:

Hier vind je trouwens de briefing: https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul … e_rivm.pdf

Alle simulaties lopen inderdaad door t/m oktober. Wat dat zegt over de maatregelen, is hier niet direct uit af te leiden...

Niet direct nee, maar het is wel duidelijk waar te nemen dat (volgens de gekozen aanpak) er in ieder geval tot na de zomer nog gevallen zullen zijn.....

Wat ik op de radio (radio 1, om een uur of half 12) hoorde is dat Asscher naar aanleiding van die presentatie iets had gevraagd over het al dan niet kunnen doorgaan van evenementen, en dat daarop het antwoord van het RIVM was dat er inderdaad een kans is dat er tot in oktober forse beperkingen zullen zijn - zoiets. In de presentatie is dat niet direct zichtbaar, maar is er natuurlijk veel meer gezegd. Overigens met heel veel slagen om de arm. 

(Die presentatie is beroepsmatig voor mij ook interessant trouwens - visualiseren van kwantitatieve informatie. Dus dank voor de link, Linda!)

Louise

173

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik lees net dat mijn sportschool alle contributie-inningen vanaf 1 april opschort, wat verder gaat dan wat de branche-vereniging aanraadt. Dat is wel supernetjes.

Hebben jullie van alle mei-triathlons al gehoord over de annulering? Ik nog niet van Ter Aar, staat ook nog niks op site of Facebook.

Louise

174

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik heb een heel duidelijke mail gehad van TriHaarlemmermeer... Geen geld terug. En als alle evenementen tot oktober op stevige restricties kunnen rekenen ben ik bang dat alle inschrijfgelden verloren gaan. Daar baal ik wel van want had mijzelf ingeschreven voor alle races behalve Zandvoort... Balen!!!

175 Laatst bewerkt door mcguyver (25-03-20 18:55:23)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Ik lees net dat mijn sportschool alle contributie-inningen vanaf 1 april opschort, wat verder gaat dan wat de branche-vereniging aanraadt. Dat is wel supernetjes.

Hebben jullie van alle mei-triathlons al gehoord over de annulering? Ik nog niet van Ter Aar, staat ook nog niks op site of Facebook.

Louise

Van Terheijden krijg ik op 10 euro na alles terug.

Je moet sneller dan de klos zijn.