201

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

ok vast incorrect gezien de prioriteiten enzo maar ik ga toch schelden.. $#@#$!&*...

De teamcompetities zat al best wel heel veel tijd in deze winter...

202

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tsja, maar met de wedstrijden die overblijven hou je nog maar weinig competitie. Jammer maar ik snap het wel.

203

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:
ronnyke schreef:

Paspoortcontrole, als ze me aanspreken en ik ben 10km van huis en er word maar tot 4km toegelaten dus een boete. In Frankrijk, Spanje en Italië is dit al van toepassing en Nederland zal vlug volgen die lopen nu al meer dan 2 weken achter op de curve tgo Belgie dus die gaan toch een serieuze inhaal beweging moeten doen.

Nee hoor, gaat niet gebeuren. Beleid van Nederland is niet de rest volgen maar zelf keuzes maken.

In China ziet men nu de gevolgen van het maandenlang binnenblijven, mensen worden er depressief van. Iedereen maanden lang binnen opsluiten zorgt netzo goed voor allerlei gezondheidsrisico's die je niet moet willen. Daarom hoop ik van harte dat het hier niet gebeuren, en dat hoeft ook niet als iedereen zich gewoon aan afstand houden houd. Ook groepen pubers die overal maling aan hebben.

204

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

TumTumTum schreef:
mcguyver schreef:
ronnyke schreef:

Paspoortcontrole, als ze me aanspreken en ik ben 10km van huis en er word maar tot 4km toegelaten dus een boete. In Frankrijk, Spanje en Italië is dit al van toepassing en Nederland zal vlug volgen die lopen nu al meer dan 2 weken achter op de curve tgo Belgie dus die gaan toch een serieuze inhaal beweging moeten doen.

Nee hoor, gaat niet gebeuren. Beleid van Nederland is niet de rest volgen maar zelf keuzes maken.

In China ziet men nu de gevolgen van het maandenlang binnenblijven, mensen worden er depressief van. Iedereen maanden lang binnen opsluiten zorgt netzo goed voor allerlei gezondheidsrisico's die je niet moet willen. Daarom hoop ik van harte dat het hier niet gebeuren, en dat hoeft ook niet als iedereen zich gewoon aan afstand houden houd. Ook groepen pubers die overal maling aan hebben.

Ik heb ook al berichten gehoord over meer meldingen van huiselijk geweld en bij de kindertelefoon. Oorzaak gevolg gezien is het logisch, helaas. Laten we hopen dat het snel beter wordt daarbuiten....

205

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De inschrijving voor de (zeer populaire) Zwintriathlon (2 september) zou vanavond open gaan, maar ik kreeg net bericht dat dat wordt uitgesteld, gezien de grote onzekerheid. Ben ik wel blij mee - ik wil hem heel graag een keer doen, maar ik had zelf al besloten het vanavond niet te gaan proberen omdat de kans me te groot leek dat ik m'n 75 euro dan kwijt zou zijn. Afwachten nu maar.

Vrouwentriathlon (14 juni) gaat ook niet door - het zou de laatste zijn, en dat moet feestelijker en de onzekerheid is te groot. Doorgeschoven naar volgend jaar.

Van Ter Aar nog steeds geen bericht, en site en Facebook zien er nog steeds uit alsof het vrolijk doorgaat op 24 mei...

Louise

206

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Die zwintriatlon is een leuke... niks meer of minder maar vind hem omslachtig om te doen. Je moet voor 10u je nummer op halen om dan om 12u30 in groep naar Sluis te rijden om daar dan even later in heel veel waves te starten. Heb hem 2x gedaan en vind het wel voldoende. Ook het parkeren in Knokke is dramatisch meestal.

207

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zie ook net dat de burgemeester van Knokke heeft besloten dat er geen grote evenementen mogen doorgaan daar dit jaar dus de zwin en halve triatlon zal wel niet doorgaan nu denk ik.

208

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Het hele jaar niet, dat is wel serieus om nu al te beslissen.

209 Laatst bewerkt door Louise (01-04-20 17:16:09)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Oh, hele jaar niet - nouja, da's wel duidelijk. Het lijkt me voor het triathlonseizoen sowieso reëel. Maar wel heftig, ja. Ik heb ook nog steeds geen hoopvol exit-scenario gezien om vertrouwen te krijgen dat er voorlopig wél zoiets door kan gaan.  (Edit, wat later; ik heb even gegoogled en die burgemeester van Knokke windt er geen doekjes om, zeg. Het is me niet helemaal duidelijk of de triathlon valt onder wat hij al geannuleerd heeft, maar ik kan me voorstellen van wel).

@ronnyke - ik heb een soort verlanglijstje om alle triathlons in Zeeland te doen, en de Zwintriathlon is een grensgeval maar daarom wel leuk. Vandaar. Het is natuurlijk sowieso een boel gedoe met eerst aanmelden en al betalen en dan hopen dat je ertussen komt - wat me tot nu toe nog niet is gelukt.

Nog steeds geen bericht van Ter Aar. Raar hoor.

En oja, de marathonlopers in mijn omgeving verbazen zich over de ironie van de weergoden. Al een paar jaar zit er precies op de dag van de Rotterdamse marathon een piek in de temperatuur - die heeft al voor veel frustratie gezorgd, zal ik maar zeggen. De weergoden hebben nog niet in de gaten dat de editie van dit jaar is afgelast: komende zondag wordt het naar verwachting 20 graden hier. En wéér is het een soort los piekje!

Louise

210

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Die burgemeester is al 500 jaar aan de macht daar ;-) dat is een baron en stinkend rijk dus als die iets zegt daar springen ze voor. Was ook de eerste stad in Belgie die in Lock down gegaan is en wees nee eerlijk zo een groot evenement nu laten doorgaan zonder enige zekerheid is wel een beetje belachelijk. Voor de halve waren de inschrijvingen al van voor nieuwjaar open en die was waarschijnlijk al volzet dus spijtig voor deze mensen natuurlijk.

211

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

En oja, de marathonlopers in mijn omgeving verbazen zich over de ironie van de weergoden. Al een paar jaar zit er precies op de dag van de Rotterdamse marathon een piek in de temperatuur - die heeft al voor veel frustratie gezorgd, zal ik maar zeggen. De weergoden hebben nog niet in de gaten dat de editie van dit jaar is afgelast: komende zondag wordt het naar verwachting 20 graden hier. En wéér is het een soort los piekje!

Grappig ja, dat was mij ook opgevallen! Nu vind ik een marathon met 20 graden en een zonnetje wel leuk, ook qua sfeer en publiek in Rotterdam. Maar wel bizar dat dat èlk jaar (de laatste jaren nochtans) de eerste warme dag zo'n beetje is. Benieuwd wat 25 oktober voor nazomerweer geeft smile

Voor wat betreft het triathlonseizoen zal het inderdaad karig zijn.... Ik heb ook nog helemaal geen motivatie om te gaan zwemmen en fietsen, dat indachtig... 14 september heb ik een 100km loopwedstrijd gepland, dus (als dingen al doorgaan) zal ik rond die tijd ook geen triathlons plannen.... Op naar 2021 maar!

212

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Nog steeds geen bericht van Ter Aar. Raar hoor.


Louise

Net in de mail Louise:
Beste deelnemer,

Helaas moeten wij u mededelen dat Triathlon Ter Aar op 24 mei a.s. niet kan plaatsvinden vanwege de maatregelen rondom COVID-19.

Momenteel zijn wij aan het onderzoeken of het evenement verplaatst kan worden naar een zondag later dit jaar of dat we helaas genoodzaakt zijn het hele evenement voor dit jaar te annuleren. Wij zijn hierover in overleg met o.a. de gemeente voor vergunningen, de NTB en het zwembad. Hierover volgt binnenkort meer informatie. U ontvangt dan ook meer informatie over de eventuele terugbetaling van het inschrijfgeld. U hoeft zelf nog geen actie te ondernemen en zich dan ook nog niet uit te schrijven op de website van de NTB.

Met vriendelijke groet,

De organisatie van Triathlon Ter Aar

213

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Holten gaat ook al niet door... Donders!

214

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Geen triathlonwedstrijd maar La Marmotte wordt ook uitgesteld

215

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Vandaag ook Bonn eruit.
De eerste van de TriNationscup.

216

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Er zal in 2020 niet veel doorgaan wees er maar zeker van. Ook als de maatregels versoepelen zullen massa of grote evenementen vermeden worden om niet terug een besmettingsaard te verkrijgen + dat veel steden en gemeenten wel andere prioriteiten zullen hebben dan een loop of triatlon of wielerwedstrijd te laten doorgaan op hun grondgebied. Deze crisis zal grote economische en financiële gevolgen hebben.

217

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Iemand de Ironman VR1 gezien dit weekend? Het is een virtuele Ironman 70.3 race met 5KM hardlopen ter vervanging van het zwemmen.

Ik kan de kosten niet echt vinden, maar las dat de eerste gratis is. Het platform is ook gratis. https://www.ironmanvirtualclub.com/ voor de liefhebbers.

218

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Zoals te verwachten was is Zeewolde Endurance ook al vast afgelast.
Wel heel netjes dat je merendeel van de kosten terugkrijgt!
Met netjes uitgelegd hoe ze aan het bedrag komen.

Al veel evenementen zijn afgelast in verband met de Covid-19 maatregelen. Hoewel de Zeewolde Endurance na 1 juni plaatsvindt hebben wij moeten besluiten de Zeewolde Endurance te annuleren.

Wat betekent dit besluit voor jou:
In de tabel hieronder zie je het bedrag dat je oorspronkelijk hebt betaald en hoe dit is opgebouwd. Tevens zie je terug welk deel je terug krijgt en welk deel niet zodat wij als organisatie aan onze verplichtingen kunnen voldoen.

                                     Totaal | Inschrijfgeld | NTB licentie | Huurchip
Betaald door jou                    € 41,50 |      € 40,00  |              |   € 1,50
Afdracht door ons aan NTB            € 2,00 |       € 2,00  |              |
Bijdrage aan onze organisatiekosten  € 5,00 |       € 5,00  |              |
Bedrag dat je terugkrijgt           € 34,50 |      € 33,00  |              |   € 1,50

219

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

dik2tri schreef:

Maar wel bizar dat dat èlk jaar (de laatste jaren nochtans) de eerste warme dag zo'n beetje is. Benieuwd wat 25 oktober voor nazomerweer geeft smile

Zeker bizar, ja, al jaren. Eind oktober is het sowieso anders, omdat je dan in warmer weer hebt kunnen trainen. En het zal mij benieuwen of het dan door kan gaan, eind oktober met tienduizenden + publiek door een stad hollen - ik deel ronnykes inschatting voor dat soort evenementen het hele jaar.

@wijnand - ja, ik had 'm ook van de week, die mail uit Ter Aar. Nog afwachten dus over het inschrijfgeld. Dat verzetten kunnen ze wel proberen, maar ik verwacht daar weinig van.

@Arnoutdv - dat is zeker netjes, ja, dat soort transparantie! En veel terug.

Ik zit ook nog te wachten op bericht van de KNZB. Ik was daar net begonnen met een trainingsgroepje dat ik al aan de dure kant vond: € 150 voor 3 maanden. Het was wel leuk en een klein groepje dus veel aandacht, dus dacht ik eind februari: vooruit dan maar. Ik heb één proefles gehad, één keer was er geen trainer (foutje van hun kant, zouden ze inhalen), en ik heb twee trainingen wel gewoon gehad - € 75 per keer dus. Nouja, ze zijn er nog mee bezig, ik ben benieuwd.

Mijn sportschool heeft wel alle betalingen stilgezet, dat is ook heel netjes. Koolmees roept op om dat soort dingen gewoon door te betalen, maar, uh... ik houd mezelf nog net uit de bijstand, en daarvoor knijp ik in m'n handjes.

Louise

220

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Louise schreef:

Mijn sportschool heeft wel alle betalingen stilgezet, dat is ook heel netjes. Koolmees roept op om dat soort dingen gewoon door te betalen, maar, uh... ik houd mezelf nog net uit de bijstand, en daarvoor knijp ik in m'n handjes.

Louise

Mijn sportschool gaf ons zelf de keus: ik blijf betalen. Niemand heeft er iets aan als dat bedrijf kapot gaat. Dat kost de maatschappij meer dan de 44 euro per maand die ik betaal.

Je moet sneller dan de klos zijn.

221 Laatst bewerkt door Louise (04-04-20 19:59:02)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

mcguyver schreef:

Mijn sportschool gaf ons zelf de keus: ik blijf betalen. Niemand heeft er iets aan als dat bedrijf kapot gaat. Dat kost de maatschappij meer dan de 44 euro per maand die ik betaal.

Maar jij krijgt gewoon je salaris nog, hè? Dan ligt het anders, vind ik. Ik krijg zelf ook niet betaald voor wat er allemaal is geannuleerd, mijn inkomen is gehalveerd, met een zeer ongewisse toekomst. Ik heb alleen maar geen acute financiële problemen dankzij de buffer die ik in de loop der jaren bij elkaar heb gespaard.

Louise

222

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Dat klopt Louise, werknemer in vaste dienst. Toeval of niet. Ik sprak vandaag mijn sportschooljuf. Ze zijn nu de sportschool aan het verven om toch bezig te blijven.

Je moet sneller dan de klos zijn.

223

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

De mijne is ook met van alles bezig, o.a. filmpjes op Youtube en je kon materiaal lenen, dat is nu allemaal op. En het wrange is dat de sportschool eigenlijk te koop stond, al een jaar ofzo, de eigenaren wilden naar Spanje. Dat schoot sowieso al niet op, zal nu zeker niet vlotter gaan.

Louise

224 Laatst bewerkt door TumTumTum (05-04-20 10:50:15)

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Ik hoop nog steeds dat van de zomer of het najaar nog dingen mogelijk zijn en dit niet in zijn geheel een verloren sportjaar hoeft te zijn. Het Dutch Adaptives project gaat nu op zoek naar een triathlon ergens in het najaar. De trainingen zijn aangepast aan meer thuis trainen, met core stability oefeningen en kracht trainingen, om de conditie zo veel mogelijk op pijl te houden. Je mag gelukkig nog wel gewoon fietsen of hardlopeb buiten, dat zou anders wel heel afschuwelijk zijn.

Ik zie hier ook wel een mogelijkheid voor sportscholen om thuis trainen te ondersteunen, met instructie video's of uitlenen van materiaal inderdaad. Wel een goed idee. In plaats van dat dat spul maar stof staat te happen kan je het misschien ook tegen een aantrekkelijk tarief verhuren.

225

Re: Invloed Corona op geplande wedstrijden en trainingen

Tri2One heeft hun video kanaal opgengesteld: https://tri2onecoaching.sportvid.nl/en/videos
Oa met videos met oefeningen voor core en zwemspieren.