1

Onderwerp: duikspullen voor zwemmen

Hallo allen,

Gezien de zwembaden dicht zijn zit ik eraan te denken om nu al het open water op te zoeken. Heeft iemand ervaring met zwemmen in een triathlonwetsuit, maar wel met duikhandschoenen, schoenen en cap? Die kan ik vrij gemakkelijk goedkoop tweedehands kopen. Dat scheelt een hoop t.o.v de zwemsokken, handschoenen en cap die op Wiggle te koop zijn. Wie heeft hier een mening over?

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

2

Re: duikspullen voor zwemmen

ben schreef:

Hallo allen,

Gezien de zwembaden dicht zijn zit ik eraan te denken om nu al het open water op te zoeken. Heeft iemand ervaring met zwemmen in een triathlonwetsuit, maar wel met duikhandschoenen, schoenen en cap? Die kan ik vrij gemakkelijk goedkoop tweedehands kopen. Dat scheelt een hoop t.o.v de zwemsokken, handschoenen en cap die op Wiggle te koop zijn. Wie heeft hier een mening over?

Ik zie het verschil niet tussen wat je wilt aanschaffen tweedehands en wat je nieuw wil aanschaffen. Ik zou het dan tweedehands proberen omdat je dan geld bespaard.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: duikspullen voor zwemmen

Qua uiterlijk bijvoorbeeld het effect van hardheid van de zolen van de schoenen op zwemcomfort en cap voor zwemmen (geen nek) vs bivakmutsachtig op het gemak van hoofd draaien voor ademhalen. Handschoenen weet ik niet, maar kan me voorstellen dat er een effect is op de "grip" op het water. Dat is dus precies de vraag. Wie heeft er ervaring met zwemmen met duikspul vs zwemmen met zwemspecifieke neopreenaccessoires...?

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

4

Re: duikspullen voor zwemmen

Ik heb een icevest met cap die ik gebruik bij duiken.
Ik weet dat je daar ook prima mee kunt zwemmen, het belemmert het draaien van je hoofd niet omdat het aan het lijfje vadt zit en geen losse cap is.

Zelf zou ik niet met mn duikschoenen gaan zwemmen maar kiezen voor neoprene sokken, die sluiten beter aan en isoleren beter.

Mijn duikhandschoenen zou ik wel aantrekken als ik nu ging zwemmen. Heb ik alleen geen ervaring mee, maar ik schat in dat dit wel kan.

5

Re: duikspullen voor zwemmen

Inmiddels via Wiggle een setje van DHB (Hydron 2.0)aangeschaft, nadat ik daar goede ervaringsverhalen van een clubgenoot over hoorde. Een maat van mij wou ook een set waardoor we boven de €100 uitkwamen. Daardoor de €20 kortingsbon kunnen gebruiken (Code: Active13) Sokken, handschoenen en cap samen voor €46 per set inclusief €7 verzendkosten, zodat het binnen een week hier is. Is dus uiteindelijk maar een tientje duurder dan tweedehands duikspullen. Nu wachten tot het donderdag is.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel