1

Onderwerp: triathlonvereniging

Ik woon in Scheveningen en zoek een triathlonvereniging mn om mijn zwemtechniek te verbeteren. Dus voorkeur voor vereniging die mogelijkheid biedt om meerdere keren per week te zwemmen met een goede trainer. In de buurt zitten volgens mij 3 verenigingen, in Den Haag (RTC), Wassenaar  (WZK) en Leidschendam (TTL). Als ik op hun sites kijk, heeft alleen TTL meerdere keren per week een zwemtraining, maar er staat niets over een trainer. Maar wellicht zijn de sites niet geheel actueel (of lees ik slecht...).  Evt is 1x per week zwemmen met een goede trainer ook voldoende (om dan zelf in andere sessies te oefenen).  Ben dus eigenlijk ook op zoek naar een zwembad met ruime openingstijden, waar niet altijd 100+ mensen in het water liggen.  Meningen ?

2

Re: triathlonvereniging

Hallo Bas,

Op de website van TTL (ik ben de webmaster van die site) staat inderdaad niet vermeld of er wel of geen zwemtrainer is, ik kan je vertellen dat die er wel is, we zijn overigens nog op zoek naar een tweede trainer.
Uiteraard doen we wel regelmatig wat techniekoefeningen maar we krijgen geen specifieke techniek trainingen. Tijdens de training worden er wel onderling tips uitgewisseld en kan er altijd advies gevraagd worden. Sinds een paar maanden is Casper vd Burgh lid bij onze vereniging. Dit is natuurlijk 1 van de zeer ervaren triathleten die altijd bereid is de overige leden met raad en daad terzijde te staan.

Het is mogelijk om 1 tot 3x per week (op zondagochtend van 8 tot 9 en dinsdag en donderdag van 17:45 tot 18:30) te zwemmen. Je vindt op de site de verschillende lidmaatschapsvormen.

Je bent altijd welkom om een paar keer mee te trainen. 9 februari gaan we mijn z'n allen naar Nationaal Zwemcentrum de Tongelreep te Eindhoven. Hier zullen (onderwater)opnames gemaakt worden van de leden en zullen we advies krijgen over de zwemtechniek. Als je voor die tijd lid wordt kun je uiteraard mee (volgens mij zijn leden van RTC ook uitgenodigd maar dat weet ik niet 100% zeker)

3

Re: triathlonvereniging

Hoi Bas,

Ik kan je niet helpen met vereningen, maar wel info over de zwembaden. Wat ik heb gemerkt is dat in alle zwembaden in Den Haag 's ochtends, tussen 12 en 13 en tijdens de eventuele avonduren druk is ( is ook heel logisch) Als het je echter lukt kun je heel relaxed 's middags zwemmen in het zuiderpark zwembad. ik kom daar vaak dindsdagmiddag vanaf 15:00 en dan is het goed te doen.

Succes met je zoektocht naar een vereniging.

Bram

4

Re: triathlonvereniging

Beetje trage reactie, maar veel dank voor de info. Nadeel van TTL zijn de trainingstijden, ik werk in Hilversum en als ik dan om 17.45 moet zwemmen, wordt het wel een heeel kort dagje.. Niettemin, per april stop ik daar, dus dat geeft nieuwe mogelijkheden ! Is er verder nog iemand bekend met de openingstijden van de zwembaden in Wassenaar en Leidschendam; kun je daar overdag rustig banen zwemmen ?