1

Onderwerp: Sportvoeding Decathlon

Na wat verschillende merken/spullen geprobeerd te hebben kom ik eigenlijk steeds terug bij de sportvoeding van Decathlon, met o.a.

- Gels (vooral cola en salted caramel zijn lekker)
- Repen met witte chocolade (jammie)
- Fruit jellies (lekker zoet en gemakkelijk te eten)
- Zoute dadelrepen (lekkere combi tussen zout en zoet)
- Zoutcapsules

Over het algemeen smaakt het goed en de verpakkingen zijn gemakkelijk onderweg open te maken en als 1 stuk weer op te bergen om thuis weg te gooien.
De gels van SIS zijn voor mij te flauw en te groot, die van Maurten smaken vreemd en zijn bijna kauwbaar.

Met sportdrank heb ik wisselende ervaringen (niet lekker, te zoet, plakkerig) en geef tegenwoordig de voorkeur aan water met vast snacks/gels, gecombineerd met zoutcapsules.

Ik moet ook zeggen dat ik de prijzen heel fijn vindt.

Heeft iemand opmerkingen over smaak, kwaliteit en voedingswaarde van deze spullen?

2

Re: Sportvoeding Decathlon

rdlk schreef:

Na wat verschillende merken/spullen geprobeerd te hebben kom ik eigenlijk steeds terug bij de sportvoeding van Decathlon, met o.a.

- Repen met witte chocolade (jammie)

Ik dacht dat ik de enige was die deze echt een feestje vond.

Je moet sneller dan de klos zijn.

3

Re: Sportvoeding Decathlon

Kwa voedingswaarde is het een kwestie van kh tellen?
Je weet zelf wat je tijdens een langere wedstrijd per uur weg moet krijgen. (Tussen de 60 en 90 gr/kh, maar wat bij jou werkt moet je gewoon testen tijdens trainingen)
In welke vorm je dat doet, is heel persoonlijk.
Van welk merk je dat doet ook.
Mijn maag verdraagt het ene merk beter dan het andere, kwestie van testen.

Er zit soms wel verschil in de kh ketens, of er meer soorten in zitten (beter( of niet.
Maar over het algemeen is de huidige sportvoeding altijd in de basis oke. Van welk merk dan ook.

4

Re: Sportvoeding Decathlon

Ik lees altijd veel verschillende meningen over sportvoeding in het algemeen. Het goedkope spul zou allemaal rotzooi zijn, net als de supermarkt merken. Ik geloof hier allemaal niet zo in. Qua voedingswaarde lijkt het allemaal op elkaar en komt het volgens mij vooral aan op smaak en het gevoel wat je bij een bepaald product hebt.

Ik vind bijna alles te zoet. Ook het spul van de Decathlon. Ik maak nu een tijdje zelf sportrepen en die bevallen prima. Waarschijnlijk zijn ze niks beter of slechter, maar qua structuur, zoetheid en gevoel 'voelen' ze beter. Er zit in ieder geval geen troep in. Toegegeven, qua verpakking is het wat onhandiger en ook in de felle zon zou ik mij eerder zorgen maken over de houdbaarheid.

Als Decathlon je goed bevalt, dan zou ik daar lekker bij blijven. Van kant-en-klaar vind ik Clif fijn, maar ook weer veel te zoet.

5 Laatst bewerkt door Louise (27-04-20 09:41:09)

Re: Sportvoeding Decathlon

+1 over smaak, dat het allemaal in de basis wel okee is, dus dat niet het duurste hoeft te zijn, en ook het nut van uitproberen en rekenen.

Over dat laatste: ik zou ook eens rekenen aan het zout. Want voeding + snacks + zoutcapsules wordt mogelijk ook te veel daarvan, als het niet snikheet is. Dat is zonde voor je nieren. Hangt er een beetje vanaf hoe veel zout er in de voeding zit, dus dat is een kwestie van etiketten lezen.

Voor mij is het op dit moment trouwens een theoretisch onderwerp, want ik gebruik sportvoeding alleen met het oog op wedstrijden. Trainen doe ik nu op water en gewoon eten - krentenbollen mee op de fiets enzo. Helaas nu geen koffie-met-appeltaartstops. Ik heb een sportreep alleen bij me voor noodgevallen. Het blijft heel kunstmatig eten immers.

Zelf maken is wat dat betreft wel een goed idee, maar ben ik tot nu toe nog te lui voor geweest wink

Louise

6

Re: Sportvoeding Decathlon

Ik meende het eens te proberen omdat in de Chitriman ook de sportdrank van Decathlon werd uitgedeeld maar tja die gaat dit jaar niet door dus.. Verder geen mening hierover. Het enige wat ikzelf over sportdrank altijd vind is dat je jezelf zeker als je lange afstanden doet niet te eenzijdig aan 1 merk mag maken maar in regelmaat eens moet variëren.

7

Re: Sportvoeding Decathlon

Heb zojuist een proefpakketje van Nutrition Water van Victum binnen gekregen om eens te proberen. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een lekkere variant... Decathlon zal ik eens proberen smile