301

Re: Planning 2021

Zie je daar! big_smile

302

Re: Planning 2021

Gisteren werd bij mij in de wijk een sprint tri (500-24-5) georganiseerd.
Ongeveer 35 m/v deden mee.
Zo tof om weer te racen!!

Zwemmen ging echt heel goed, volle bak en als 1e dame eruit, als 6e zwemmer.
Daarna gekloot met mn helm die ik niet dichtkreeg.
Fietsen ging ook super, de eerste echte race op mn nieuwe fiets.
Ik was zo gefocusd dat ik in de 2e ronde keihard de afslag voorbij knalde... vol in de remmen dus, snel keren.
Lopen blijft niet mijn ding, maar gezien mijn trainingen van de laatste tijd mag ik niet ontevreden zijn.
Maar bovenal heb ik echt enorm genoten!

Ik bedacht me later, zo'n kneuterig lokaal ding van een tientje geeft me minstens net zoveel lol als een ubergeorganiseerde wedstrijd bij een commerciele organisatie, die rustig 50 euro vragen voor een sprint tegenwoordig... doe ik liever 5 van die lokale.

303

Re: Planning 2021

Leuk om te lezen en goede tip van de lokale wedstrijdjes voor mij als beginner.

304 Laatst bewerkt door @Jeanette (30-06-21 06:32:25)

Re: Planning 2021

Leuk Hedcandy , ik zag de foto,s voorbij komen .

Ik had afgelopen zondag een oefen triatlon vanuit Tri2one coaching , dat was ook echt gaaf .
Alleen liep het voor mezelf niet zo als ik wilde .Materiaal pech na 47 km op de fiets .
En de halve marathon liep door last aan de voet ook in de tweede helft niet helemaal lekker .
Maar wat een geweldige dag was het , bij heerlijk weer . Maar heb in ieder geval mooi mijn NutrID kunnen testen .

305

Re: Planning 2021

2020 was al helemaal uitgestippeld. Super goed getraind en voorbereid....dat liep allemaal anders bij iedereen. 2021 was een lastig te plannen seizoen met veel verplaatste evenmenten die weer steeds opnieuw verplaatst werden.. Daarnaast geen trainingen via de vereniging, veel minder toegang tot zwembad en tot overmaat van ramp ook een hoop blessureleed. Veel stress en hoge werkdruk heeft er vaak voor gezorgd dat ik het niet meer kon opbrengen de geplande trainingen te doen. Ben helaas fysiek niet waar ik nu had willen zijn, maar probeer weer rustig terug op te bouwen naar het oude niveau.

Ik zou afgelopen zondag eigenlijk IM 70.3 Helingør doen. Een inmiddels voor mn gevoel al eindeloos doorgeschoven evenement. Zou ook eigenlijk een familie uitje worden, 5 dagen Denemarken. Doordat het reisadvies op oranje bleef, heb ik besloten niet te gaan.

Nu richt ik mn blik op triathlons in NL, ook altijd leuk.
Over anderhalve week Maastricht en in augustus Veenendaal (doorgeschoven van vorig jaar) staan nu op het programma. Misschien dat ik daar nog 1 of 2 aan ga toevoegen in juli en september.

306 Laatst bewerkt door Trilen (01-07-21 09:26:43)

Re: Planning 2021

Afgelopen zondag was de Challenge Walchsee (net over de grens in Oostenrijk) en dit is een samenvatting. Een volledig race report komt op m'n webblog ironlen.com en inmiddels staan al wat foto's op m'n instagram https://www.instagram.com/iron_lenni/.

Ik was al ruim 2 weken in Innsbruck (daar gewoond, ken de omgeving en verschillende mensen) en had een paar keer op en neer gereden naar Walchsee om de fietsronde te verkennen en in het meer te zwemmen. De Walchsee is iets koeler dan de Baggersee bij Innsbruck dus dat was prettig in subtropische condities (2 weken ruim boven de 30 graden).
Ik moet zeggen dat er best wat verwarring was tussen de tijden die op de website stonden, vergeleken met de tijden in de atleten gids en online briefing wat niet echt rustgevend is. Ook dat je je startnummer mee moest nemen naar de bike checkin waardoor sommige atleten terug naar de auto/huis moesten... Gelukkig had ik alles mee want dit is standaard bij vele IM wedstrijden. Verder ging de voorbereiding goed en was het heerlijk om weer in de bergen te kunnen sporten en vrienden te ontmoeten.
Op de wedstrijddag ging ik vroeg van huis en kwam iets voor 7 uur in Walchsee aan voor de voorbereidingen in de transitie zone. Alles was in orde, bandjes vol, bidons gevuld en vastgezet op m'n fiets, loopspullen in het krat klaar gelegd enz.
Daarna wachten op de start. De pro's startten om 08:30 uur en daarna een grote groep ETU atleten voordat de open competitie age groupers mochten starten. De rolling start was 1 atleet per paar seconden dus een hele lange sliert van zwemmers en dat duurde nogal lang. Ipv starten om 09:20, startte ik pas om 09:47 dus het was echt een lange wacht. Het was iets koeler op de wedstrijddag met 17 graden in de ochtend en iets bewolking wat prettig is als je al klaarstaat in een wetsuit en sowieso fijner was dan de afgelopen weken waar het 's ochtends al bloedheet was.
Het zwemmen ging erg goed voor mijn doen. Zat in een lekker ritme en kon veel zwemmers inhalen (voordeel van bijna achteraan starten). Het zicht naar de boeien was goed, rechte lijn, haaks de bocht om, klein stukje en dan weer haaks de bocht om terug naar de transitie. Goed gezwommen en in 32m22s als 8e in m'n AG kwam ik uit het water (1900m). Voor mijn doen erg goed en ik was daarom erg blij toen ik de tijd zag. Transitie ging goed en snel.
Op de fiets ging het gas er goed op. De route is afwisselend met lange rechte stukken, bochtige smalle weggetjes, klimmetjes, lange klim stukken, vals plat en stijle afdalingen. Twee keer de 42 km ronde en op de fiets kon ik ook nog vele anderen inhalen. Niet opgeblazen dus geprobeerd m'n krachten goed te verdelen. Fietstijd 2u25m23s wat de 6e tijd in m'n AG was. Terug in de transitie een redelijk snelle wissel naar lopen.
Toen was het al flink wat warmer geworden, richting de 30 graden en volop zon, maar dat vind ik tijdens fietsen en lopen eigenlijk best erg fijn. De bijna halve marathon was 4 rondes van 5,1 km met wat heuvels omhoog en naar beneden. Rond het meer met nog best veel toeschouwers.
Ik had 4:15/1km willen lopen maar helaas lukte dat niet meer. Ik liep gemiddeld 4:20/1km en deed het loop onderdeel in 1u29m40s wat de 3e tijd in m'n AG was.
In totaal 4u31m42m over de wedstrijd gedaan en dat was goed voor de 3e tijd in m'n AG!
De prijsuitreiking was pas om 18:30 en duurde nogal lang met de pro's, en alle ETU groepen. De open competitie prijsuitreiking was nogal gehaast en rommelig. Dat was jammer want een podium foto was erg leuk geweest. Er kwam regen en onweer aan maar in mijn idee had de prijsuitreiking eerder kunnen beginnen en minder tijd kunnen nemen voor de ETU groepen.
Desondanks een erg leuke wedstrijd en mooie trofee mee naar huis genomen!
Ook ben ik uitgenodigd voor de Challenge world triathlon wedstrijd in Samorin: TheChampionship! Gaaf!

Wil je al wat foto's zien, kijk dan even op m'n instagram https://www.instagram.com/iron_lenni/ of wacht totdat ik alles heb opgeschreven in een nieuwe webblog ironlen.com.

Edit: mbt corona... Oostenrijk was net op geel gezet voordat ik daar aankwam. In Innsbruck kan je op veel plekken gratis antigen testen laten doen waardoor je restaurants, cafés, zwembaden, musea, enz in kon (geldig voor 48u). Ook bij de registratie moest je een geldige antigen test laten zien en daarmee mocht de atleet het race bubble terrein op. In de race bubble verplichting tot mondkapje en afstand houden. Na de finish kreeg je een mondkapje die je weer op moest tot je de race bubble weer uit ging.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

307

Re: Planning 2021

Van harte gefeliciteerd, ik las en zag het inderdaad al op Instagram.
Top gedaan !

308

Re: Planning 2021

Top! En klinkt alsof het goed georganiseerd was!

309

Re: Planning 2021

Proficiat! Echt mooi lijkt het me in die bergachtige omgeving en dat decor!

310

Re: Planning 2021

Leuk verslag en knappe prestatie Lennart!

Mooie tijd hoor, sub 1.30 op een afsluitende halve marathon onder die omstandigheden, petje af.

311

Re: Planning 2021

Voor Vichy ziet het er ook niet goed uit zag ik net, daar is een dam doorgebroken en een groot deel van het parcours zou onder water staan, nu is het nog wel even maar er worden door de organisatie toch al berichten rond gestuurd zag ik dat de kans toch bestaat dat het niet zal doorgaan.

312

Re: Planning 2021

Ik heb me uiteindelijk toch maar ingeschreven voor TriRotterdam aanstaande zondag. Ik zou gaan supporteren, maar dan kan ik net zo goed meedoen natuurlijk. Sprint, want ik heb geen zin in 8 rondjes rond de roeibaan fietsen, 4 is zat. Het gaat me gewoon weer om de triathlonlol en -sfeer.

Ik keek er wel van op dat ineens uit de lucht viel dat je daarvoor moet testen voor toegang. Dat is voor mij geen probleem, want ik ben volledig gevaccineerd. Maar ik vind het wel ver gaan. Buiten, geen contactsport, je mag sporten op minder dan 1,5 meter... Ik ben blij dat ik niet in een rij hoef te gaan staan voor een staaf in mijn neus om te 'bewijzen' dat ik niks heb, ik weet niet of ik dat had gedaan.

Gaat het bij meer triathlons zo?

Louise

313

Re: Planning 2021

Voor Chtriman moest ik ook een negatieve test voorleggen en in Belgie is het nu voor alle wedstrijden van kracht dacht ik. In Frankrijk moesten zelfs de supporters een negatieve test voorleggen om aan de start/ Finish zone te mogen.

314

Re: Planning 2021

Bij de teamcompetitie a.s. zondag moet je ook testen voor toegang.

Overigens lijkt het risico op een besmetting me minimaal, ook zonder testen.

315 Laatst bewerkt door Macer (06-07-21 14:36:26)

Re: Planning 2021

Het is een evenement dus eigenlijk niet meer dan logisch denk ik. Volgens mij moeten supporters in Rotterdam ook een groene QR code laten zien.

Ik krijg volgende week mijn tweede prik, dus het is nu alleen voor Rotterdam het geval. Ik verwacht dat het voor Maastricht ook moet, maar dan heb ik mijn QR code al binnen hoop ik.

Parcours is wel anders dan voorgaande edities, toen gingen we nog een beetje door de polder, nu is het alleen maar om de roeibaan heen. Lekker tempo maken :-)

316

Re: Planning 2021

Jörgen schreef:

Overigens lijkt het risico op een besmetting me minimaal, ook zonder testen.

Ja, mij ook, daarom vind ik het nogal wat. Het is toch wel wat anders dan hutje-mutje in een nachtclub.

Supporters ook, ja, testen, bij TriRotterdam.

Louise

317

Re: Planning 2021

Louise schreef:

Ik keek er wel van op dat ineens uit de lucht viel dat je daarvoor moet testen voor toegang. Dat is voor mij geen probleem, want ik ben volledig gevaccineerd. Maar ik vind het wel ver gaan. Buiten, geen contactsport, je mag sporten op minder dan 1,5 meter...

Gaat het bij meer triathlons zo?

Louise

Voor Giesbeek kom je ook alleen maar op het terrein met de App "testen voor toegang " (QR code )

-Daarin staat dat je Corona heb gehad
-Een negatieve test heb niet ouder dan 40 uur
- volledig vaccineert

318

Re: Planning 2021

Ik zag dat het looponderdeel ook nogal eentonig is met op en neer lopen langs de roeibaan. Ik doe daar dit jaar voor het eerst mee (1/4), was het looponderdeel altijd al zo?

319

Re: Planning 2021

Bij de frysman geen testen voor toegang, althans niet voor supporters.
En ik denk ook niet voor deelnemers. Nou is dit ook een behoorlijk kleinschalig evenement.

320

Re: Planning 2021

Gringo schreef:

Ik zag dat het looponderdeel ook nogal eentonig is met op en neer lopen langs de roeibaan. Ik doe daar dit jaar voor het eerst mee (1/4), was het looponderdeel altijd al zo?

Als ik het me goed herinner c.q. goed zie in m'n oude logboek, was het lopen in 2017 ook zo - toen werd het ook nog een run-bike-run vanwege blauwalg. In 2015 was het lopen om de roeibaan heen. Fietsen was allebei de keren wat ruimer, dus ook van de roeibaan af, de polder in. Het was altijd al compact, wat het voor toeschouwers leuk maakt, en nu is het nóg compacter. Maar wel eentonig, ja.

Louise

321

Re: Planning 2021

Louise schreef:

Ik heb me uiteindelijk toch maar ingeschreven voor TriRotterdam aanstaande zondag. Ik zou gaan supporteren, maar dan kan ik net zo goed meedoen natuurlijk. Sprint, want ik heb geen zin in 8 rondjes rond de roeibaan fietsen, 4 is zat. Het gaat me gewoon weer om de triathlonlol en -sfeer.

Ik keek er wel van op dat ineens uit de lucht viel dat je daarvoor moet testen voor toegang. Dat is voor mij geen probleem, want ik ben volledig gevaccineerd. Maar ik vind het wel ver gaan. Buiten, geen contactsport, je mag sporten op minder dan 1,5 meter... Ik ben blij dat ik niet in een rij hoef te gaan staan voor een staaf in mijn neus om te 'bewijzen' dat ik niks heb, ik weet niet of ik dat had gedaan.

Gaat het bij meer triathlons zo?

Louise

Vond het vooral heel vreemd dat dit volstrekt uit de lucht kwam vallen. Geen aankondiging, geen introductie, gewoon verwerkt in de instructies. En pas ver in de handleiding verstopt de regel dat als je volledig gevaccineerd bent dit niet nodig is, maar dat stond nergens in de koeienletters waarmee dit opeens de mailbox in kwam.

322

Re: Planning 2021

Het wordt gezien als evenement lijkt mij dan. Daardoor mogen ze meer sporters op het terrein toelaten.
Wat mij gelijk weer zorgelijk klinkt, want met de toenemende aantallen besmettingen, wil de regering de evenementen weer stop zetten. Dat zou dus betekenen dat er verschillende wedstrijden weer worden gecanceld.

323

Re: Planning 2021

Seb21 schreef:
Louise schreef:

Ik heb me uiteindelijk toch maar ingeschreven voor TriRotterdam aanstaande zondag. Ik zou gaan supporteren, maar dan kan ik net zo goed meedoen natuurlijk. Sprint, want ik heb geen zin in 8 rondjes rond de roeibaan fietsen, 4 is zat. Het gaat me gewoon weer om de triathlonlol en -sfeer.

Ik keek er wel van op dat ineens uit de lucht viel dat je daarvoor moet testen voor toegang. Dat is voor mij geen probleem, want ik ben volledig gevaccineerd. Maar ik vind het wel ver gaan. Buiten, geen contactsport, je mag sporten op minder dan 1,5 meter... Ik ben blij dat ik niet in een rij hoef te gaan staan voor een staaf in mijn neus om te 'bewijzen' dat ik niks heb, ik weet niet of ik dat had gedaan.

Gaat het bij meer triathlons zo?

Louise

Vond het vooral heel vreemd dat dit volstrekt uit de lucht kwam vallen. Geen aankondiging, geen introductie, gewoon verwerkt in de instructies. En pas ver in de handleiding verstopt de regel dat als je volledig gevaccineerd bent dit niet nodig is, maar dat stond nergens in de koeienletters waarmee dit opeens de mailbox in kwam.

Voor de teamcompetitie wedstrijden zondag in Klazienaveen moeten we ook getest worden. Lijkt mij ook nogal overdreven.

324

Re: Planning 2021

Maca944 schreef:
Seb21 schreef:
Louise schreef:

Ik heb me uiteindelijk toch maar ingeschreven voor TriRotterdam aanstaande zondag. Ik zou gaan supporteren, maar dan kan ik net zo goed meedoen natuurlijk. Sprint, want ik heb geen zin in 8 rondjes rond de roeibaan fietsen, 4 is zat. Het gaat me gewoon weer om de triathlonlol en -sfeer.

Ik keek er wel van op dat ineens uit de lucht viel dat je daarvoor moet testen voor toegang. Dat is voor mij geen probleem, want ik ben volledig gevaccineerd. Maar ik vind het wel ver gaan. Buiten, geen contactsport, je mag sporten op minder dan 1,5 meter... Ik ben blij dat ik niet in een rij hoef te gaan staan voor een staaf in mijn neus om te 'bewijzen' dat ik niks heb, ik weet niet of ik dat had gedaan.

Gaat het bij meer triathlons zo?

Louise

Vond het vooral heel vreemd dat dit volstrekt uit de lucht kwam vallen. Geen aankondiging, geen introductie, gewoon verwerkt in de instructies. En pas ver in de handleiding verstopt de regel dat als je volledig gevaccineerd bent dit niet nodig is, maar dat stond nergens in de koeienletters waarmee dit opeens de mailbox in kwam.

Voor de teamcompetitie wedstrijden zondag in Klazienaveen moeten we ook getest worden. Lijkt mij ook nogal overdreven.

En tegenstrijdig met eerdere berichtgeving dat volledige vaccinatie voldoende is...heb ze net gemaild. Geen idee of ik morgen nog kan testen en ik start zaterdag (volledig gevaccineerd btw)

325

Re: Planning 2021

Seb21 schreef:

Vond het vooral heel vreemd dat dit volstrekt uit de lucht kwam vallen. Geen aankondiging, geen introductie, gewoon verwerkt in de instructies.

Ja, vond ik ook. Dat gevaccineerd zijn ook telt, wist ik wel, want dat is in het algemeen zo bij testen voor toegang en die coronacheck-app. Maar als je het niet weet, moet je goed lezen  inderdaad. Het testen druipt ervanaf.

Laris schreef:

En tegenstrijdig met eerdere berichtgeving dat volledige vaccinatie voldoende is...heb ze net gemaild. Geen idee of ik morgen nog kan testen en ik start zaterdag (volledig gevaccineerd btw)

Is dat niet met de coronacheck-app/testen voor toegang dan? Dat zou helemaal absurd zijn.

Het is even spannend inderdaad wat er met evenementen in het algemeen gaat gebeuren, maar volgens mij kijken ze vooral naar de uitgaanswereld en festivals. Mogelijk wordt dat testen voor toegang ook beperkt, begrijp ik, want dat blijkt dus zo lek als een mandje. Vraag is dan of triathlons ook zonder dat mogen/kunnen. Laten we het hopen!

Louise