351

Re: Planning 2021

Jörgen schreef:

Hier nog maar een bescheiden lijstje:
21/8 Kwartje Anna Pauwlona
10/9 Almere halve afstand

Eerste wedstrijdje al wel achter de rug, de teamcompetitie in Klazienaveen. Heel fijn om weer te kunnen racen, goed voor de moraal.

Ik hoop overigens dat we in de herfst en winter wel weer gewoon alle loopjes kunnen doen.

NB. Zodra iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te worden is het wat mij betreft overigens wel klaar met alle beperkingen. Uiteindelijk wordt het toch een endemische ziekte.

Inmiddels kan er alweer een streep door Kwartje Anna Pauwlona, vanwege 'Corona' krijgen ze geen vergunning.

Eerlijk gezegd vind ik het volledig bizar. Je mag naar de kroeg, maar buiten sporten zou niet kunnen?

352

Re: Planning 2021

Oef, dat is balen. Hetzelfde gold onlangs ook voor de Maasdijk Triathlon in Oss. Organisatie is er helemaal klaar voor, maar gemeente durft niet meer, mede aangewakkerd door het landelijk bestuur.

Ik snap je punt goed. Heb onlangs met twee wedstrijden mogen meedoen. Met testen vooraf en andere maatregelen denk ik dat je als organisatie prima een veilig evenement kunt neerzetten. Honderd procent veilig zal het nooit zijn, maar dat kun je ook niet beloven.

353

Re: Planning 2021

Als het zo verder gaat vrees ik voor Challenge Almere ook wel.

354

Re: Planning 2021

Het is denk ik erg plaatsgebonden. Als je ziet hoe Ironman en de gemeente Maastricht samenwerken om het evenement tóch door te laten gaan, dan is dat heel lovenswaardig. Ergens hoop en verwacht ik dat Challenge voor Almere dezelfde betekenis heeft.

355

Re: Planning 2021

Het is niet alleen plaatsgebonden, het is ook een kwestie van budget en organisatorisch vermogen. Het is voor kleinere evenementen die gerund worden door een vereniging of andere vrijwilligers veel moeilijker om alles binnen de voorwaarden en beperkingen georganiseerd te krijgen dan voor die grote, commerciële. Dus Ironman, Challenge en TriHard lijken me veel kansrijker om door te kunnen gaan dan die kleinere, plaatselijke én betaalbaardere triathlons. Ik weet alleen niet wat een eventuele code rood voor een WK zou betekenen, maar ook qua coronacijfers is september nog ver weg.

Louise

356

Re: Planning 2021

Mja mischien wel... maar qua corona cijfers is September idd nog even maar of ze dan beter zullen zijn of net nog slechter is de vraag. Hier gaan ze gewoon dagelijks de verkeerde kant op en ik denk bij jullie ook.

357 Laatst bewerkt door Jörgen (27-07-21 12:37:50)

Re: Planning 2021

Begin september is iedereen die dat wil volledig gevaccineerd, dus ik zou niet weten waarom het dan niet mogelijk zou zijn een triathlon te organiseren. De kans dat iemand besmet raakt én in het ziekenhuis beland lijkt me nihil.

358

Re: Planning 2021

Misschien moeten we dan 's af van alles op besmettingscijfers baseren. Maar er blijft natuurlijk nog altijd een aanzienlijke groep die niet kan of wil ingeent worden.

Het is vanuit Noorwegen angstvallig stil, maar we kunnen daar i.i.g. heen en dan zien we het verder wel.

359

Re: Planning 2021

ronnyke schreef:

Mja mischien wel... maar qua corona cijfers is September idd nog even maar of ze dan beter zullen zijn of net nog slechter is de vraag. Hier gaan ze gewoon dagelijks de verkeerde kant op en ik denk bij jullie ook.

De ziekenhuiscijfers stijgen hier nog, maar de besmettingscijfers zijn hard aan het dalen na een torenhoge piek zo'n twee weken geleden, wat het gevolg was van wat al te enthousiast versoepelen in juni.

Louise

360

Re: Planning 2021

Geen idee of IM Hamburg doorgaat over een maand. Op zich wel nuttige informatie aangezien ik vrijdag op vakantie ga en die tijd op verschillende manieren kan doorbrengen.

361

Re: Planning 2021

Triathlon Eupen is geannuleerd.
Niet vanwege Corona maar door de overstromingen van vorige week.
Heel begrijpelijk, maar weer zo jammer dat er een wedstrijd wordt uitgesteld

362

Re: Planning 2021

ronnyke schreef:

Als het zo verder gaat vrees ik voor Challenge Almere ook wel.

Die hebben te maken met een gemeente die gewend is aan grootschalige evenementen, ik gok dat die minder angstig zijn hoor.
Het is ook voor Almere een prestige project he, en daar houden ze van, kijk maar naar de flopiade...

(Is mijn wishfull thinking hoor, dit. Totaal ongefundeerd haha)

363

Re: Planning 2021

Ik acht de kans dat Challange Almere doorgaat groter dan Ironman West-Friesland. En inderdaad heeft de organisatie van Ironman Maastricht hele goede connecties bij de gemeente. Dus die heeft ook grote kans op doorgaan.

364

Re: Planning 2021

Als Almere doorgaat kom ik jullie allemaal aanmoedigen, haha!

365

Re: Planning 2021

Maastricht heeft toch al bevestigd dat ze doorgaan dacht ik?

366

Re: Planning 2021

ronnyke schreef:

Maastricht heeft toch al bevestigd dat ze doorgaan dacht ik?

Ja, klopt! Punt van zorg nu is of het zwemwater kwalitatief goed genoeg is. De Maas schijnt wat te zijn gekalmeerd, maar het kan nog wel verontreinigd zijn door de overstromigingen. Uiterlijk 48 uur voor de wedstrijd weten we meer.

367

Re: Planning 2021

Als de besmettingscijfers niet heel hard dalen wordt Almere een WK voor Nederlanders en buitenlanders die niet goed snik zijn. Je gaat toch niet in een vliegtuig vol Nederlanders zitten met een onderdrukt immuunsysteem na een hele triathlon?

368

Re: Planning 2021

thijs schreef:

Als de besmettingscijfers niet heel hard dalen wordt Almere een WK voor Nederlanders en buitenlanders die niet goed snik zijn. Je gaat toch niet in een vliegtuig vol Nederlanders zitten met een onderdrukt immuunsysteem na een hele triathlon?

Waar vliegt dat vliegtuig met Nederlanders heen dan? Ik snap je even niet?

Je moet sneller dan de klos zijn.

369

Re: Planning 2021

mcguyver schreef:
thijs schreef:

Als de besmettingscijfers niet heel hard dalen wordt Almere een WK voor Nederlanders en buitenlanders die niet goed snik zijn. Je gaat toch niet in een vliegtuig vol Nederlanders zitten met een onderdrukt immuunsysteem na een hele triathlon?

Waar vliegt dat vliegtuig met Nederlanders heen dan? Ik snap je even niet?

Ik ook niet.
Ik ga op de fiets, niet met het vliegtuig...

370

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:
mcguyver schreef:
thijs schreef:

Als de besmettingscijfers niet heel hard dalen wordt Almere een WK voor Nederlanders en buitenlanders die niet goed snik zijn. Je gaat toch niet in een vliegtuig vol Nederlanders zitten met een onderdrukt immuunsysteem na een hele triathlon?

Waar vliegt dat vliegtuig met Nederlanders heen dan? Ik snap je even niet?

Ik ook niet.
Ik ga op de fiets, niet met het vliegtuig...

Beetje Mega Mindy achtig dan? Mega Toby doet mee in Menen over 3 weken :-)

371

Re: Planning 2021

Ik denk dat hij bedoelt dat je als buitenlander niet echt slim bent om 1-2 dagen na de wedstrijd, wanneer je lichaam vol in herstel is, en je immuunsysteem niet optimaal is, je niet graag in een vliegtuig wilt zitten vol met Nederlanders die mogelijk besmet zijn. Maar het gaat de goede kant op met de besmettingen in Nederland.

372

Re: Planning 2021

MontanaMan schreef:

Ik denk dat hij bedoelt dat je als buitenlander niet echt slim bent om 1-2 dagen na de wedstrijd, wanneer je lichaam vol in herstel is, en je immuunsysteem niet optimaal is, je niet graag in een vliegtuig wilt zitten vol met Nederlanders die mogelijk besmet zijn. Maar het gaat de goede kant op met de besmettingen in Nederland.

Ik snap em!

Je moet sneller dan de klos zijn.

373

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:
mcguyver schreef:
thijs schreef:

Als de besmettingscijfers niet heel hard dalen wordt Almere een WK voor Nederlanders en buitenlanders die niet goed snik zijn. Je gaat toch niet in een vliegtuig vol Nederlanders zitten met een onderdrukt immuunsysteem na een hele triathlon?

Waar vliegt dat vliegtuig met Nederlanders heen dan? Ik snap je even niet?

Ik ook niet.
Ik ga op de fiets, niet met het vliegtuig...

WK hè, geen lokale buurtwedstrijd.

In elk vliegtuig vanaf Schiphol zitten veel Nederlanders. Kijk eens naar de inmiddels beruchte lijnvlucht naar Tokio. Met de meest geteste gevaccineerde passagiers ooit. Als je als atleet snugger genoeg bent om long COVID kansen binnen de perken te houden vlieg je nu niet met een lijnvlucht op landen als Nederland, Spanje, UK of Portugal. Dat is een wedstrijd je toch niet waard… Dan blijven dus de Nederlanders over op het WK. En de buitenlanders die niet goed snik zijn.

374 Laatst bewerkt door Seb21 (29-07-21 13:42:52)

Re: Planning 2021

thijs schreef:

In elk vliegtuig vanaf Schiphol zitten veel Nederlanders. Kijk eens naar de inmiddels beruchte lijnvlucht naar Tokio. Met de meest geteste gevaccineerde passagiers ooit. Als je als atleet snugger genoeg bent om long COVID kansen binnen de perken te houden vlieg je nu niet met een lijnvlucht op landen als Nederland, Spanje, UK of Portugal. Dat is een wedstrijd je toch niet waard… Dan blijven dus de Nederlanders over op het WK. En de buitenlanders die niet goed snik zijn.

Is wel heel erg de vraag of die atleten besmet zijn in het vliegtuig, dus niet het beste voorbeeld. Zoals NOCNSF al aangaf: bij aankomst in Tokyo moest iedereen in een hele volle en drukke ruimte staan, moesten sommige atleten urenlang wachten op de luchthaven in de drukte en werden ze met grote groepen in bussen vervoerd.

Zelfs na die besmettingen zie je de Nederlandse atleten die nog in aktie moeten komen onnodige besmettingsrisico's lopen. Vanochtend Heemskerk nog die meerdere atleten uit andere landen en ploegen omhelst tijdens haar interview: nergens voor nodig en zo'n omhelsing is wel ideaal om besmet te raken. Gaat er bij mij niet goed in dat je vier jaar alles opzij zet en dan dat soort onnodige risico's loopt. Maar goed... de gemiddelde Nederlander is nu eenmaal een beetje laks en dat zie je toch ook terug bij het gedrag van de atleten.

375

Re: Planning 2021

Seb21 schreef:

Is wel heel erg de vraag of die atleten besmet zijn in het vliegtuig, dus niet het beste voorbeeld. Zoals NOCNSF al aangaf: bij aankomst in Tokyo moest iedereen in een hele volle en drukke ruimte staan, moesten sommige atleten urenlang wachten op de luchthaven in de drukte en werden ze met grote groepen in bussen vervoerd.

... maar het KLM-personeel wordt niet getest, bij het onderzoek vorig jaar waaruit bleek dat vliegen veilig is hebben ze alleen gekeken naar de rol van aerosolen bij de 'klassieke' variant van het virus, dus niet naar de spettertjes van je buren als die tijdens het eten hun mondkapje af hebben en dan iets tegen je zeggen, en ook niet naar de delta-variant. Ik heb bovendien al een paar best heftige verhalen gehoord over het gebrek aan controle op negatieve testen op Schiphol. (En ik vond Hendriks & Van den Hoogenband sowieso niet heel overtuigend.)

In elk geval: ik ga wel mee met thijs' punt. Mij krijg je sowieso voorlopig geen vliegtuig in.

Louise