376

Re: Planning 2021

thijs schreef:
Hedcandy schreef:
mcguyver schreef:

Waar vliegt dat vliegtuig met Nederlanders heen dan? Ik snap je even niet?

Ik ook niet.
Ik ga op de fiets, niet met het vliegtuig...

WK hè, geen lokale buurtwedstrijd.

Ik was serieus hoor, ik ga met de fiets.
Woon 6 km van de start vandaan... smile
(Ok, mss de auto omdat ik vrees dat ik, eenmaal gefinished, niet nog eens op een fietszadel wil zitten die dag)

377

Re: Planning 2021

Nico0105 schreef:

Triathlon Eupen is geannuleerd.
Niet vanwege Corona maar door de overstromingen van vorige week.
Heel begrijpelijk, maar weer zo jammer dat er een wedstrijd wordt uitgesteld

Wedstrijd is uitgesteld naar 11/09
Week voor mijn 1/2 Iron Lakes
Ik weet/besef dat helemaal niet ideaal is maar de zin in wedstrijden is zo groot
Wat denken jullie?

378 Laatst bewerkt door chrisbakker (30-07-21 08:21:20)

Re: Planning 2021

Die vraag kan alle kanten uitgaan op het mogelijke antwoord.
2 wedstrijden aan hoge intensiteit zijn qua belasting niet te onderschatten.
Je herstelweek is afhankelijk van je werk/rust moment en herstelvermogen.
De eerste wedstrijd aan 80% doen....... moeilijk. Je gaat toch harder dan die vooropgestelde inspanning.
Ga je, als je benen tijdens de eerste wedstrijd goed zijn, mentaal jezelf dwingen trager te zijn? En als je gaat knallen, is de 2e wedstrijd enorm belastend. Dus niet opportuun.
Jij kent jezelf het beste.
Leuke vraag, vooral door zelf de laatste weken/maand tegen de muur gelopen te zijn.
O ja mijn wedstrijd van vorige week ; de nisraman , heb ik wel Kunnen indelen. Lees: mezelf gedwongen trager te beginnen.
Misschien lukte de 2/3/4e proef daarom goed.
O ja; het was een run bike bike run. Dus het lopen trager gedaan. (Zwemmen als start is anders om je indeling te beginnen)

379

Re: Planning 2021

Niet even lekker uitfietsen na je aquabike Hedcandy?

380

Re: Planning 2021

Ik laat nu alle inschrijvingen staan, ben zo blij als er eindelijk 's iets doorgaat. Dan maar twee weken achter elkaar hoor big_smile

381

Re: Planning 2021

Nico0105 schreef:
Nico0105 schreef:

Triathlon Eupen is geannuleerd.
Niet vanwege Corona maar door de overstromingen van vorige week.
Heel begrijpelijk, maar weer zo jammer dat er een wedstrijd wordt uitgesteld

Wedstrijd is uitgesteld naar 11/09
Week voor mijn 1/2 Iron Lakes
Ik weet/besef dat helemaal niet ideaal is maar de zin in wedstrijden is zo groot
Wat denken jullie?

Er zijn alleen maar argumenten om het gewoon te doen denk ik.

Je weet tot het startschot klonk niet of ironlakes doorgaat.

Misschien ben jij wel een atleet die de tweede wedstrijd beter doet en kom je er zo achter.

Misschien rijd je in ironlakes drie keer lek en is seizoen alsnog volledig naar de haaien als je Eupen niet doet.

Eupen is normaal een vet leuke wedstrijd.

Je hebt al getraind en betaald voor beide wedstrijden.

Als ironlakes mislukt heb je iets geleerd wat je anders niet gaat leren.

Als Eupen goed gaat en ironlakes mislukt heb je één goede wedstrijd. Als je alleen ironlakes doet heb je dat hooguit ook.

Eind september en oktober kun je prima bekomen van een gekke seizoensafsluiting. Als je dit geintje in mei/juni zou doen is het mogelijk wat anders.

382

Re: Planning 2021

thijs schreef:
Nico0105 schreef:
Nico0105 schreef:

Triathlon Eupen is geannuleerd.
Niet vanwege Corona maar door de overstromingen van vorige week.
Heel begrijpelijk, maar weer zo jammer dat er een wedstrijd wordt uitgesteld

Wedstrijd is uitgesteld naar 11/09
Week voor mijn 1/2 Iron Lakes
Ik weet/besef dat helemaal niet ideaal is maar de zin in wedstrijden is zo groot
Wat denken jullie?

Er zijn alleen maar argumenten om het gewoon te doen denk ik.

Je weet tot het startschot klonk niet of ironlakes doorgaat.

Misschien ben jij wel een atleet die de tweede wedstrijd beter doet en kom je er zo achter.

Misschien rijd je in ironlakes drie keer lek en is seizoen alsnog volledig naar de haaien als je Eupen niet doet.

Eupen is normaal een vet leuke wedstrijd.

Je hebt al getraind en betaald voor beide wedstrijden.

Als ironlakes mislukt heb je iets geleerd wat je anders niet gaat leren.

Als Eupen goed gaat en ironlakes mislukt heb je één goede wedstrijd. Als je alleen ironlakes doet heb je dat hooguit ook.

Eind september en oktober kun je prima bekomen van een gekke seizoensafsluiting. Als je dit geintje in mei/juni zou doen is het mogelijk wat anders.


Ik heb ook nog IM Cascais op 23/10 als afsluiter

383

Re: Planning 2021

Morgen naar Berlare. Een recreatieve stayerwedstrijd. Eerste keer, het zal mij benieuwen.

384 Laatst bewerkt door thijs (31-07-21 11:45:22)

Re: Planning 2021

Nico0105 schreef:
thijs schreef:
Nico0105 schreef:

Wedstrijd is uitgesteld naar 11/09
Week voor mijn 1/2 Iron Lakes
Ik weet/besef dat helemaal niet ideaal is maar de zin in wedstrijden is zo groot
Wat denken jullie?

Er zijn alleen maar argumenten om het gewoon te doen denk ik.

Je weet tot het startschot klonk niet of ironlakes doorgaat.

Misschien ben jij wel een atleet die de tweede wedstrijd beter doet en kom je er zo achter.

Misschien rijd je in ironlakes drie keer lek en is seizoen alsnog volledig naar de haaien als je Eupen niet doet.

Eupen is normaal een vet leuke wedstrijd.

Je hebt al getraind en betaald voor beide wedstrijden.

Als ironlakes mislukt heb je iets geleerd wat je anders niet gaat leren.

Als Eupen goed gaat en ironlakes mislukt heb je één goede wedstrijd. Als je alleen ironlakes doet heb je dat hooguit ook.

Eind september en oktober kun je prima bekomen van een gekke seizoensafsluiting. Als je dit geintje in mei/juni zou doen is het mogelijk wat anders.


Ik heb ook nog IM Cascais op 23/10 als afsluiter

Dat hoop je…

Ok, verandert het wel iets. Ik nam wel een beetje onterecht aan dat het einde seizoen was na eind september... Ik zou het nog gewoon proberen hoor. Ik zou meepakken wat je kunt nu en een optimale race plannen, bewaren tot alles een beetje tot rust is gekomen. Zo’n ironman in oktober is nu echt nog heel ver weg.

385 Laatst bewerkt door Macer (10-08-21 08:48:59)

Re: Planning 2021

En dan moet de gifbeker blijkbaar helemaal leeg……..

Over minder dan 3 weken staat IRONMAN Hamburg op mijn programma, het alternatief voor Kalmar welke al 2 keer is afgelast. Gisteren, na 17 fijne kilometers hardlopen zie ik een event update in mijn mail..

Het evenement gaat door, maar vanuit de stad Hamburg is er voorwaarde gekomen dat alleen deelnemers die volledig gevaccineerd (qua prikken) zijn mogen meedoen. Nu ben ik groot voorstander van de vaccinatie, maar heb ik ondanks mijn eerste prik op 8 juni op 10 juli toch een positieve test gehad. En je mag pas een nieuwe tweede prik na 8 weken, wat dus niet gaat lukken voor 29 augustus.

Gisteren uit wanhoop nog geprobeerd wat voor elkaar te grijpen via de GGD en RIVM, maar dat bleek al snel kansloos. Nu nog een mail richting IRONMAN Hamburg gestuurd met de uitleg..


edit: de mail en bijbehorende links nog maar even goed doorgenomen en het lijkt erop dat 1 prik en herstel toch genoeg blijkt te zijn. Voor de zekerheid toch maar even antwoord afwachten vanuit Hamburg, maar er is weer wat hoop. Af en toe is het ook allemaal niet meer te volgen.

386 Laatst bewerkt door Lennart73 (10-08-21 09:08:55)

Re: Planning 2021

Macer schreef:

En dan moet de gifbeker blijkbaar helemaal leeg……..

Het evenement gaat door, maar vanuit de stad Hamburg is er voorwaarde gekomen dat alleen deelnemers die volledig gevaccineerd (qua prikken) zijn mogen meedoen. Nu ben ik groot voorstander van de vaccinatie, maar heb ik ondanks mijn eerste prik op 8 juni op 10 juli toch een positieve test gehad. En je mag pas een nieuwe tweede prik na 8 weken, wat dus niet gaat lukken voor 29 augustus.

Wat k**te voor je. Ik begrijp dat je er flink van kapot bent. Sterkte.

387

Re: Planning 2021

Tsjonge wat een gedoe inderdaad. Ik hoop erg voor je dat je alsnog mee mag doen! Vind het ook best ver gaan dat je alleen mee mag doen als je 2 prikken hebt gehad.

388

Re: Planning 2021

Macer schreef:

En dan moet de gifbeker blijkbaar helemaal leeg……..

Over minder dan 3 weken staat IRONMAN Hamburg op mijn programma, het alternatief voor Kalmar welke al 2 keer is afgelast. Gisteren, na 17 fijne kilometers hardlopen zie ik een event update in mijn mail..

Het evenement gaat door, maar vanuit de stad Hamburg is er voorwaarde gekomen dat alleen deelnemers die volledig gevaccineerd (qua prikken) zijn mogen meedoen. Nu ben ik groot voorstander van de vaccinatie, maar heb ik ondanks mijn eerste prik op 8 juni op 10 juli toch een positieve test gehad. En je mag pas een nieuwe tweede prik na 8 weken, wat dus niet gaat lukken voor 29 augustus.

Gisteren uit wanhoop nog geprobeerd wat voor elkaar te grijpen via de GGD en RIVM, maar dat bleek al snel kansloos. Nu nog een mail richting IRONMAN Hamburg gestuurd met de uitleg..


edit: de mail en bijbehorende links nog maar even goed doorgenomen en het lijkt erop dat 1 prik en herstel toch genoeg blijkt te zijn. Voor de zekerheid toch maar even antwoord afwachten vanuit Hamburg, maar er is weer wat hoop. Af en toe is het ook allemaal niet meer te volgen.

Is het niet zo dat je bij 1 prik en herstel ook de QR code in je CoronaCheck app krijgt? Die is geldig in heel Europa en geeft overal toegang tot hroeca, evenementen, etc.

Lijkt me dat deze ook wordt gevraagd bij entree. Dan heb je dezelfde geldigheid als twee prikken.

389

Re: Planning 2021

Je zou het zeggen, maar het is lastig dat het overal toch net een beetje anders is.
Maar ik heb in ieder geval weer hoop, dat 1 prik en herstel genoeg zou moeten zijn..

Dan nog het probleem dat ik al 4 weken bezig ben om een herstelbewijs aan te maken, maar dat schiet ook nog niet zo op. Maar daar gaan we vandaag maar weer eens achteraan.

390

Re: Planning 2021

Sterkte Macer!

Je moet sneller dan de klos zijn.

391

Re: Planning 2021

Ik hoop dat het genoeg is. De QR code zou in principe het bewijs moeten kunnen zijn, en die maakt geen onderscheid. Maar als ze om de vaccinatiebewijzen zelf gaan vragen. Fingers crossed.

392

Re: Planning 2021

Wij hebben onze vaccinatie bewijzen via een app van de overheid staan dus op mijn telefoon, ook heb ik een papieren versie dat ik van mijn burgerprofiel gedownload heb; als ik nu Nederland binnenkom moet ik dit altijd bijhebben en er word ook controle op gedaan in Zeeuws Vlaanderen, heb je het niet bij onmiddellijk 95 euro betalen.

393

Re: Planning 2021

MontanaMan schreef:

Ik hoop dat het genoeg is. De QR code zou in principe het bewijs moeten kunnen zijn, en die maakt geen onderscheid. Maar als ze om de vaccinatiebewijzen zelf gaan vragen. Fingers crossed.

De Nederlandse versie van de QR code maakt inderdaad geen onderscheid, als je in de coronacheck app wisselt naar internationaal staat daar meer informatie in over je vaccinatie (welke fabricant, datum volledig gevaccineerd, naam zodat ze het kunnen checken met je paspoort etc.).

Ik hoop dat je het geregeld krijgt Macer, ik vind het jammer dat we dit binnen Europa niet makkelijker en duidelijker hebben kunnen maken...

394

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Je zou het zeggen, maar het is lastig dat het overal toch net een beetje anders is.
Maar ik heb in ieder geval weer hoop, dat 1 prik en herstel genoeg zou moeten zijn..

Dan nog het probleem dat ik al 4 weken bezig ben om een herstelbewijs aan te maken, maar dat schiet ook nog niet zo op. Maar daar gaan we vandaag maar weer eens achteraan.

Tjonge, veel succes gewenst Macer!! Wat een gedoe.

395

Re: Planning 2021

Het grootste probleem is dat ik door een fout in het systeem geen herstelbewijs kan krijgen.

Dit weekend doe ik mee aan de Duintriathlon in Almere, maar moet nu nog een testen voor toegang test doen voordat ik mee kan doen. En dan moet ik maar hopen dat deze negatief is, want er zijn gevallen bekend waarbij na 3 / 4 weken na besmetting nog een positieve test volgt, terwijl alles allang voorbij is.

Vanmiddag maar weer eens bellen, klagen en zeuren... Net zolang totdat ik dat herstelbewijs kan aanmaken.

396

Re: Planning 2021

Wat irritant Macer, ik hoop dat je dit weekend toch ongestoord kunt racen.

397

Re: Planning 2021

Ik heb zo juist mijn race report van de Ironman 70.3 Gdynia online gezet. Niet mijn beste wedstrijd en nog steeds niet echt blij met het resultaat maar de omstandigheden (voor en tijdens de wedstrijd) waren ook niet optimaal.
Je kan het verslag hier lezen: www.ironlen.com
Nu focus op de volgende wedstrijd: Challenge TheChampionship in Samorin!

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

398 Laatst bewerkt door Louise (16-08-21 10:05:59)

Re: Planning 2021

Ben je nog kunnen starten in Almere, Macer? Ik heb gister de OD gedaan, fijn dat er wat doorging, maar verder wat gemengde gevoelens: ik had zelf geen goede dag en ik vond het ook geen heel prettige wedstrijd, qua parcours en organisatie. Maar goed, wel lekker in de zon een ochtendje bezig geweest natuurlijk! (Uitgebreider verslag op mijn blog.)

Louise

399

Re: Planning 2021

Met een testen voor toegang mocht ik wel meedoen in Almere.. Hier ook de OD gedaan, ging eigenlijk wel lekker (maar dat moet ook wel met het oog op Hamburg).

400

Re: Planning 2021

Ah, goed dat meedoen is gelukt!