401

Re: Planning 2021

Ik heb zaterdag de tweede divisie zuid de OD in Almere "mogen" doen. Sommige dingen in het verslag van @louise herken ik wel smile

Stenen bij de start van het zwemmen waren oncomfortabel.

De wind zaterdag was echt zwaar. Velen kwamen zwaar misselijk (moi aussi) en zelfs overgevend (dat gelukkig niet) uit het water en in de tweede ronde met mijn slappe polsje kwam ik ook gewoon kracht tekort om goed richting te houden. Mijn fietssnelheid en verzet varieerden tussen 27-28 (52-21) en bijna 50 (52-13) was wel zwaar zo (ik lag ook 75e van de 79e na het eerste en tweede onderdeel)..

Lopen vond ik leuk. Stukje vlak, paar kleine heuveltjes, een korte lastige afdaling en dat vier keer. Conditie is niet geweldig, maar gelukkig kan ik altijd 4.30 lopen en dat was goed genoeg om naar de 66e plaats te klimmen. Ik was kapot, en blij dat ik het team als derde man had kunnen completeren, nadat de twee vaccin en testweigeraars af moesten haken.

Zaterdag was het qua geen publiek heel goed geregeld. Het was er gewoon niet. Maar misschien is dat het verschil tussen de open recreatieve wedstrijden en de teamcompetitie deelnemers. Veel lokale mensen bij de recreatieve wedstrijden tov, Groningers en Maastrichtenaren die naar Almere moesten op zaterdag.

Het water/sportdrank en winegums/chips finish buffet was zoals Louise al zegt maar net voldoende. Voorkomt denk ik ook wel dat mensen blijven hangen in de de niet hele grote finishzone. Dus corona technisch wel weer ok.

Ik vond het een leuke wedstrijd! Misschien ben ik wel bevooroordeeld omdat het wss de enige wedstrijd is met een fietsparkoers dat je met, een niet helende, gebroken pols kunt doen smile

402

Re: Planning 2021

Mooi dat het ondanks pols en invallen voor afhakers toch goed is gegaan, Vanzella!

Bij jullie woei het kennelijk nog een stuk harder dan zaterdag! Het fietsparcours vond ik ook leuk, dat doe ik graag: recht-toe-recht-aan over een dijk met wijdsheid van water en polder om me heen. Het loopparcours had ik leuker gevonden als ik zelf beter was geweest. Frappant dat er geen publiek was, zondag waren er compleet met klapstoeltjes en picknick. Kan goed zijn wat jij zegt, ja, dus dat het door de hoeveelheid lokale deelnemers kwam.

Over dat alleen water en sportdrank bij de finish: dat vind ik op zich niet erg, en het kan zeker zijn dat het de doorstroming bevordert, ja, want het was er inderdaad krap. Het is bij mij zo dat TriRotterdam verwachtingen had gewekt en dat die sowieso wat hoger liggen omdat ik die TriHard-triathlons aan de dure kant vind. Met de coronazaken (drukte, ruimte, controle, publiek) eigenlijk vergelijkbaar: ik had vooral andere verwachtingen op basis van mijn vorige triathlons in coronatijd, waarvan er twee ook van TriHard waren (Rotterdam dus in juli en vorig jaar Ouderkerk).

Zondag Leiderdorp, eens zien hoe het daar gaat!

Louise

403

Re: Planning 2021

Het loopparcours blijft een zorgenkindje bij TriHard Almere. Nu 3 keer meegedaan en 3 keer een ander parcours en eigenlijk geen enkele keer een goed parcours. Dat stuk omhoog was best heftig en de dijk naar beneden vond ik eigenlijk ronduit gevaarlijk. Er zou daar toch wel een beter parcours te bedenken zijn? Verder was het ook geen 10 kilometer, maar net iets meer dan 9.

Fietsen was heerlijk, ruim 37 gemiddeld en de 13e fietstijd van de OD afstand en dan heb ik nog relatief rustig aan gedaan.

404

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Dat stuk omhoog was best heftig en de dijk naar beneden vond ik eigenlijk ronduit gevaarlijk. Er zou daar toch wel een beter parcours te bedenken zijn? Verder was het ook geen 10 kilometer, maar net iets meer dan 9.

Klopt, ja, en over dat gevaar: zeker, dat stukje naar beneden. Achter me viel iemand op het stuk omhoog, daar lagen betonplaten en die lagen net iets ongelijk, dus die struikelde daarover. Helemaal plat, maar hij kon verder gelukkig en zonder zichtbare schade. Dat parcours moet echt wel beter kunnen, ja!

Louise

405

Re: Planning 2021

Ik ben daar ook onderuit gegaan met het hardlopen in de eerste ronde... Was echt een klotestukje, kon gelukkig gelijk het gras induiken zonder verdere schade.

406

Re: Planning 2021

Het loopparcours is heel lang een vast rondje geweest, maar daar is nu een woonwijk in aanbouw. Dusmoeten ze telkens weer wat anders.
Ik vind 4x2,5km zelf echt saai om te lopen.

En net wat Louise zegt, Trihard is duur. Ik heb niet 4x zoveel lol als bij een lokale wedstrijd die draait op vrijwilligers. Voor mij een reden om niet meer mee te doen, of zeer terughoudend te zijn kwa inschrijvingen. Wel jammer.

407

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:

En net wat Louise zegt, Trihard is duur. Ik heb niet 4x zoveel lol als bij een lokale wedstrijd die draait op vrijwilligers. Voor mij een reden om niet meer mee te doen, of zeer terughoudend te zijn kwa inschrijvingen. Wel jammer.

Ja, klopt, ik heb het er ook wel even mee gehad nu. Dat ik er zo veel van heb gedaan heeft ermee te maken dat al die leuke, lokale wedstrijden die ik op het oog had werden afgelast, zoals Binnenmaas en Noordoostpolder. Dat is in deze omstandigheden het voordeel van TriHard e.d., die hebben wel het lef en de middelen om het door te laten gaan - vorig jaar in Ouderkerk in oktober was dat echt al 'against all odds'.

Maar wat ik eerder al schreef: het gaat mij aan het hart dat het vooral de duurdere, grote, commerciële wedstrijden zijn die doorgaan. Hopelijk trekt dat weer bij.

Louise

408 Laatst bewerkt door Macer (17-08-21 08:26:15)

Re: Planning 2021

Ik hou de kosten laag door 1 dag te helpen, waardoor ik vervolgens gratis mag meedoen aan een TriHard evenement..
Waarbij de dag vrijwilliger ook nog eens een leuke ervaring is.

Ik denk dat de commerciële partijen er gewoon wat meer moeite voor doen om het door te laten gaan, want het is hun levensader. Een lokale triathlon zal veel eerder denken, veel te veel gedoe, we stellen het wel een jaar uit en hebben mogelijk ook minder ingangen en overredingskracht bij de gemeente.

409

Re: Planning 2021

Het heeft heel wat moeite gekost, maar eindelijk is het gelukt om een herstelbewijs te krijgen...
Hamburg, ik kom eraan smile

410

Re: Planning 2021

Top! Mooi dat het eindelijk geregeld is. Heel veel succes!!!

411

Re: Planning 2021

Nou Macer dat het dan maar een top tijd mag worden dan!

412

Re: Planning 2021

Yes!! goed dat het je gelukt is.

413

Re: Planning 2021

Mooi zo, Macer, fijn dat het gelukt is! Veel plezier gewenst alvast!

Over de duurdere evenementen nog even: het gaat mij  niet zozeer om de paar tientjes die ik neertel, dat is mijn keuze. Het gaat me in de eerste plaats om de verwachtingen van de prijs-kwaliteitverhouding, die maakte TriHard bij de twee evenementen van dit jaar wat mij betreft niet waar. Wel super dat ze doorgingen, dat is ook wel wat waard.

Ten tweede zou ik het jammer vinden als de commerciële evenementen de overhand krijgen, omdat ik erg voor toegankelijkheid en laagdrempeligheid ben - echte breedtesport dus. Extra kosten werpen een drempel op (triathlons zijn in de 11 seizoenen die ik heb meegemaakt al veel duurder geworden) en je trekt er een ander soort deelnemers mee aan.

Ik vind de leukste, gezelligste triathlons die met ook opoe-, OV- en boodschappenfietsen in het parc fermé. Die zag je in Rotterdam volgens mij meer toen het nog Triathlon 010 was dan sinds het TriRotterdam is geworden. Wat naast het geld ook meer in het algemeen aan de merkpositionering ligt, denk ik.

Maar goed, het is goed als er keuze is, en hopelijk overleven de kleinere en op vrijwillligers draaiende triathlons wel - ben benieuwd naar volgend jaar!

Louise

414

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Het heeft heel wat moeite gekost, maar eindelijk is het gelukt om een herstelbewijs te krijgen...
Hamburg, ik kom eraan smile

Wat fijn!!
Heel veel succes en plezier!

415

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Het heeft heel wat moeite gekost, maar eindelijk is het gelukt om een herstelbewijs te krijgen...
Hamburg, ik kom eraan smile

Mooi! Succes daar, ik heb hem naar volgend jaar verzet, benieuwd naar jouw ervaringen.

416

Re: Planning 2021

jeee Ik mag invallen in de tweede divisie in Amersfoort volgende week..

Dat wordt weer een achterhoede gevecht. Mijn fietsen in Almere was al de 76e van 79 fietstijd en daarna ben ik zonder fiets met vakantie gegaan. Wel naar Lanzarote, dus ik bleef triathlon geinspireerd smile

Wel 4 keer een mooi Vulkaan loopje gedaan en lekker in de oceaan en het hotelbad gezwommen in die week. Dus die 20km zullen we ook wel rond krijgen.

417

Re: Planning 2021

Leuk, ik ben er ook bij in Amersfoort. Tweede wedstrijd en gelijk seizoens finale big_smile

Heb nog niet op mn TT gefietst, dus net maar eens een onderhoudsbeurtje gegeven en deze week op trainen. Zwemmen gaat lekker en ook de tempo's lopen in training prima, dus ik kijk er naar uit. Sowieso leuk om weer eens ergens met een team aan de start te staan.

418

Re: Planning 2021

Aanstaande zaterdag ga ik voor mijn 2e triatlon, de Gelreman. Zin in. smile

419

Re: Planning 2021

hugo schreef:

Aanstaande zaterdag ga ik voor mijn 2e triatlon, de Gelreman. Zin in. smile

Veel succes! Ik heb de enige Hugo in het deelnemersveld toegevoegd voor live tracking de MyLaps app, neem aan dat jij dat bent wink

420

Re: Planning 2021

hugo schreef:

Aanstaande zaterdag ga ik voor mijn 2e triatlon, de Gelreman. Zin in. smile

Welk startnummer heb je ?

Ik sta als vrijwilliger op het hardloop parcours

421

Re: Planning 2021

Wat leuk Maca944 en dat denk ik ook. Heb startnummer 140 dus nu weet je het zeker;)
Zie ik je daar Jeanette, water is altijd welkom!

422

Re: Planning 2021

Daar ben ik dan in Hamburg, morgen (zondag) gaat mijn grootste uitdaging beginnen, mijn eerste Ironman.
Gisteren de registratie gedaan, met alle Corona extra’s die erbij komen (in Duitsland is alles nog een stuk strenger) en vandaag de bike check-in.

Enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is het weer, er wordt een regenachtige dag voorspeld morgen. Maar goed daar heb je weinig invloed op.

Uitgebreid verhaal op www.eigenwijzetriathlon.nl en voor de mensen die het leuk vinden om mij te volgen, ik ben startnummer 996 op https://track.rtrt.me/e/IRM-HAMBURG-2021

423 Laatst bewerkt door Slowtri22 (28-08-21 23:09:12)

Re: Planning 2021

Zwemloop Reeuwijk 16 september

beste atleten,


Op donderdagavond 16 september 2021 is de zwemloop annex SwimRun Reeuwijk. Zie de bijgevoegde flyer voor info over afstanden, starttijd- en -locatie, opties om als duo mee te doen etc.

Deelname is ook mogelijk voor jeugd vanwege een korte serie. Er doen atleten van allerlei niveaus mee, van recreanten tot toppers. In het verleden deden onder meer Gerbert van den Biggelaar en Ada van Zwieten mee.

Wil je meedoen mail dan uiterlijk 11 september naar info@goudasport.nl (of app je naam, aan welke afstand je mee wilt doen, je zwemsnelheid over 500 m).

Sportieve groet,

Andy Koolmees
ZwemloopCircuit Groene Hart

424

Re: Planning 2021

Macer schreef:

Daar ben ik dan in Hamburg, morgen (zondag) gaat mijn grootste uitdaging beginnen, mijn eerste Ironman.
Gisteren de registratie gedaan, met alle Corona extra’s die erbij komen (in Duitsland is alles nog een stuk strenger) en vandaag de bike check-in.

Enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is het weer, er wordt een regenachtige dag voorspeld morgen. Maar goed daar heb je weinig invloed op.

Uitgebreid verhaal op www.eigenwijzetriathlon.nl en voor de mensen die het leuk vinden om mij te volgen, ik ben startnummer 996 op https://track.rtrt.me/e/IRM-HAMBURG-2021

Mooie prestatie Macer, ik heb je een paar keer gevolgd via de tracker. Gefeliciteerd!

Leuk ook je/jullie blog met de route naar dit ultieme doel.

425

Re: Planning 2021

Gister IM70.3 Duisburg!!! My return to racing sinds twee jaar of zo. Doorgeschoven van vorig jaar, nieuwe race op de kalender, zaten nog wat schoonheidsfoutjes in, maar overall best OK. Mede door de nog geldende corona maatregelen miste ik wel nog de Ironman buzz op vrijdag en zaterdag, zo was er bv geen Expo :-( Zondag begon er wel wat te zoemen gelukkig

Wat tegenviel was het weer helaas. Initieele voorspellingen waren goed, maar die sloegen volledig om toen we eenmaal in Duisburg waren. Regen, wind en koud, heb me op de fiets nog nooit zo ellendig gevoeld. Had alleen een extra fietsshirtje en armstukken mee,  ben nu wel in de markt voor een regenjackje eigenlijk. Tips zijn welkom <!>
Na tien minuten in T2 klooien zonder ook nog maar enig gevoel in mijn vingers te hebben mijn schoenen en kousen aangekregen zonder enige echte hoop onderweg naar de loop proef. Naar het einde toe werd die wel steeds zwaarder, maar dan is daar dan die finishboog ;-)

En ondanks alle ellende mijn één na beste tijd ook nog ;-)

Grtz
D.