426

Re: Planning 2021

Na Axtri de eerste wedstrijd die door ging, ook komende weken elk weekend aan de bak:

5-9 Teamcompetities 2e divisie sprint in Amersfoort
11-9 Biesbosch open water race - 5 km recreatietocht
12-9 Bilzen 111
19-9 Reserve 3e divisie teamrelay Roermond
26-9 Triathlon Alphen a/d Rijn
3-10 Ironman Barcelona

Ik heb ook wat openwater trainingen in zee staan, dus als iemand een leuke tocht weet, houd ik me aanbevolen!

427 Laatst bewerkt door Trilen (31-08-21 15:20:37)

Re: Planning 2021

Afgelopen zondag de Challenge The Championship (middle distance) in Samorin, Slowakije, gedaan. De dag na de Collins Cup dus kreeg niet zo veel publiciteit daardoor wink Gelukkig hebben we het droog gehad! De weercondities waren echter niet geweldig, het was best fris maar zeker de straffe wind die bij het zwemmen en op de fiets nogal invloed had.
Het zwemmen in de rivier Donau is best wisselend. In de week voor de wedstrijd had ik trainingen die erg lekker gingen met vrijwel geen stroming en wind, maar ook een training dat er erg veel stroming stond. De officiële zwemtrainingen voor de wedstrijd (vrijdag- en zaterdagochtend) was het bijna ideaal. Vrij weinig stroming en geen wind. Dat was dus bij de wedstrijd wel anders!
Flinke stroming en een windkracht 4 tegen voor de eerste 900 meter. Het stuk terug minder voordeel van gehad omdat dat stuk wat meer beschut is. Omdat ik tijdens de IM 70.3 Gdynia nogal last had van de kou, en het niet bepaald warm was in Samorin tijdens het race weekend, heb ik een dun fietsjack aangetrokken in T1. Ik had het tenminste lekker warm op de fiets smile
Eerst 5 km naar de snelweg en daarna 4 keer een stuk van zo'n 20km op en neer. Met de wind dus volle bak mee maar ook 20 km vol tegen! Tijdens het fietsen zat ik best vaak een paar keer tegen bijna kramp in m'n kuiten aan. Waarschijnlijk door de continue 20 km vol tegen zonder rust momenten. Hoe precies weet ik niet, maar er zijn een paar flinke ongelukken gebeurd op de snelweg zo erg ambulances erbij moesten komen en ik hoorde naderhand zelfs dat een ambulance helicopter op de snelweg geland was om een atleet op te pikken...
De eerste 2 km van het lopen gingen drama omdat bij bijna elke stap kramp in m'n bovenbenen erin schoot.... Maar gelukkig trok dit wat weg en liep ik verder eigenlijk best ok. Het bijna-krampen was wel aanwezig maar gelukkig minder erg als het eerste stukje.
Tijden: zwemmen 39:05, fietsen 2:26:07, lopen 1:27:09. Totaal 4:40:20
Geëindigd als 20e in m'n AG. Niet verkeerd tussen allemaal gekwalificeerde atleten.
Dit is natuurlijk al een redelijk verslag maar een meer uitgebreidere wedstrijd samenvatting met foto's komt binnenkort op m'n blog: www.ironlen.com.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

428

Re: Planning 2021

M'n race report van The Championship in Samorin staat online: https://www.ironlen.com/challenge-the-c … parations/

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

429

Re: Planning 2021

Gefeliciteerd Trilen, knappe prestatie tussen al die gekwalificeerde deelnemers...

430

Re: Planning 2021

Trilen schreef:

M'n race report van The Championship in Samorin staat online: https://www.ironlen.com/challenge-the-c … parations/

Leuk verslag en proficiat! Snelle tijd , netjes!

431

Re: Planning 2021

IM 70.3 Luxemburg wordt Bike-Run vanwege algen in het water.
Men is pissig (lees ik op fb) op IM omdat ze het konden weten kwa seizoen en het hoge risico op algen, de wedstrijd al tig keer is verplaatst en vooral: dat het geen r-b-r is geworden, dus een gedegradeerde wedstrijd.
Ik kan daar deels wel inkomen, 300 euro voor een bike-run...oef.

Wat vinden jullie?

432

Re: Planning 2021

Had het ook gezien deze middag, is weer dik kut voor vele, ken er enkele die daar meedoen en dat zijn bloedfanatieke gasten die normaal ook in Kona aan de start gingen staan op 9 Oktober dus nu dat... die zullen niet blij zijn. Ironman blijft zichzelf onpopulair maken maar tja...

433

Re: Planning 2021

Hedcandy schreef:

IM 70.3 Luxemburg wordt Bike-Run vanwege algen in het water.
Men is pissig (lees ik op fb) op IM omdat ze het konden weten kwa seizoen en het hoge risico op algen, de wedstrijd al tig keer is verplaatst en vooral: dat het geen r-b-r is geworden, dus een gedegradeerde wedstrijd.
Ik kan daar deels wel inkomen, 300 euro voor een bike-run...oef.

Wat vinden jullie?

Ik citeer mijn vrouw nu even: G...er de G...er twee jaar al uitstel en aanpassing, eindelijk blessurevrij klaar voor mijn eerste halve gooien ze het zwemmen eruit zonder iets van een refund of transfer optie te geven... G..ver de G..ver. Nog geen "echte" halve...

En dan heb ik nog wat ongepaste woorden weggebliept smile

Ze kunnen er niet veel aan doen dat er algen zijn natuurlijk, en dat ze geen permissie krijgen voor de Moezel als plan B, maar het is wel klote dat ze geen enkel alternatief bieden. Vanuit organisatie kosten oogpunt snap ik het wel, maar jammer is het zeker.

434 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (13-09-21 10:34:28)

Re: Planning 2021

Bilzen111 ging door! Wat een mooi parcours, zo langs het kanaal. Alleen kleine stukjes Belgisch wegdek, en draaien en keren. En superaardige vrijwilligers en supporters.

Zwemmen viel me qua tijd tegen, maar ik weet niet of ik zo slecht heb genavigeerd of langzaam heb gezwommen. Misschien een combinatie van beide, had liever in een groepje gezwommen ipv zo'n rolling start.

Fietsen eens uitgevonden hoe hard ik kon blijven pushen. Iedereen die ik inhaalde kon ik goed voorblijven, alleen één groepje kwam me steeds voorbij als de jury te motor eraan kwam roll Eerste twee rondes 32,5 gemiddeld, derde wat langzamer. Of het nu 'op' was, of dat zoals anderen zeiden de wind gedraaid en aangetrokken was, geen idee. Wel erg tevreden!

Wel te weinig eten mee, had me een beetje misrekent. Dus al met een knorrende maag T2 in. Snel een gelletje op, maar dat hielp niet meer. Verder maar uitgelopen op rustige duur tempo, en geeft wel vertrouwen dat ik dat tempo zo makkelijk loop als ik helemaal leeg ben.

Totaal in 4:24 binnen, allemaal best prima voor een training wink

435

Re: Planning 2021

Weet nog toen ik meedeed aan de 111 in Bilzen was in 2013 en ik dacht ook wat een kut tijd als ik uit het water kwam maar de boei was afgedreven en ik had bijna 1400m gezwommen. De eerste zwemmers hadden nog een juiste afstand maar dan ging ze alsmaar verder en verder :-) mijn vertrouwen heb ik vorige week opgedaan in Herkingen, onder de 20min gezwommen en onder de 43min gelopen al klopte in dat laatste de afstand niet denk ik en fietsen ruim de wattages gehaald die ik train in mijn blokjes dus.... Barcelona mag komen.

436

Re: Planning 2021

Ik zag op Strava dat het zwemmen een vrij ruime 1000 meter was. Toen ik hem deed was het juist aan de korte kant. Ik vond het lastig inschatten deze afstanden, maar wel lekker zo'n kwartje met iets meer fietsen.

437

Re: Planning 2021

Maca944 schreef:

Ik zag op Strava dat het zwemmen een vrij ruime 1000 meter was. Toen ik hem deed was het juist aan de korte kant. Ik vond het lastig inschatten deze afstanden, maar wel lekker zo'n kwartje met iets meer fietsen.


haha ik vind dat juist altijd ellende.. 100km moeten fietsen en dan is de beloning van 9,5km lopen maar wat karig smile

Maar wel altijd een goede training en dichtbij huis dus dan doe ik meestal wel mee. Ik zag maar 190 finishers in de uitslag, er is echt enorme concurrentie in deze weken..

438

Re: Planning 2021

Aanstaande zaterdag mijn debuut op de halve afstand @ Ironlakes.
Nog deelnemers hier? Mensen die de afgelopen jaren hebben meegedaan en ervaringen kunnen delen?

439

Re: Planning 2021

Ik doe ook mee aan de halve.

Enkele jaren geleden eens een 1/4 gedaan. Ontzettend koud water toen (half juni), leuk en pittig fietsparcours, lopen was op en af langs het meer.
Het fietsen en lopen hebben ze nu wat uitgebreid heb ik gezien.

440

Re: Planning 2021

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

441

Re: Planning 2021

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

442

Re: Planning 2021

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

443

Re: Planning 2021

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

444

Re: Planning 2021

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

445

Re: Planning 2021

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

446

Re: Planning 2021

Mooi man:)

447

Re: Planning 2021

Das  6 keer een zalig dagje, dat moet wel heel zalig geweest zijn. Congrats!

448

Re: Planning 2021

Nico0105 schreef:

Zalig dagje achter de rug. Goe weer, zalig parcours en sterke benen.
Net binnen de 5u binnengekomen na een 1/2 marathon met negatieve split

Hier ook de 1/2 met een goed gevoel afgesloten. Bij mij wel ver boven de 5u maar soit, ik ben tevreden over mijn verschillende onderdelen binnen mijn huidige ervaring.

Voor mij trouwens zeer goede organisatie:
Mooi parcours, veel sfeer, voldoende bevoorrading, ... Zeer hard genoten ook!

449

Re: Planning 2021

Ik ga ook overwegen om volgend jaar daar de halve eens mee te doen, is wel niet echt een parcours voor mij maar tja... eens zien als de nieuwe datum uitkomt of het past met mijn werk.

450

Re: Planning 2021

Zeker een aanrader