1

Onderwerp: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Ik ben op zoek naar goede opties om muziek te luisteren tijdens het fietsen en lopen.
Ik zoek met name een exemplaar wat goed op mijn hoofd blijft met het schokken van het lopen. Verder mooi geluid en waterdicht.
Wie heeft er goede ervaringen met een merk en type??

In manibus vestris victoria est

2

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Bose Soundsport?

3

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Aftershokz

4 Laatst bewerkt door Remco (18-10-20 16:05:37)

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Er zijn veel mogelijkheden. Koptelefoon of dopjes. Bedraad of draadloos. Aftershockz gaat dmv geleiding via je botten. Dan kan je alles om je heen goed horen, maar er zit minder bas in het geluid.
Wat bij de een goed blijft zitten, valt bij de ander met elke stap uit zn oren.

5

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Ik heb chinese botgeleiding principe koptelefoon. Voor mij is dit tijdens het hardlopen en fietsen voldoende, dan hoef ik echt niet het beste geluid. Nu reeds een jaar regelmatig in gebruik en ze doen het nog gewoon goed.

6

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Remco schreef:

Er zijn veel mogelijkheden. Koptelefoon of dopjes. Bedraad of draadloos. Aftershockz gaat dmv geleiding via je botten. Dan kan je alles om je heen goed horen, maar er zit minder bas in het geluid.
Wat bij de een goed blijft zitten, valt bij de ander met elke stap uit zn oren.

Aftershockz hoor ik idd goede verhalen over. Mijn voorkeur heeft idd draadloos. Als het geluid goed is en ik hoor ook nog omgevingsgeluid dan zou dat helemaal ideaal zijn ivm verkeer.

In manibus vestris victoria est

7

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Kevmaster schreef:
Remco schreef:

Er zijn veel mogelijkheden. Koptelefoon of dopjes. Bedraad of draadloos. Aftershockz gaat dmv geleiding via je botten. Dan kan je alles om je heen goed horen, maar er zit minder bas in het geluid.
Wat bij de een goed blijft zitten, valt bij de ander met elke stap uit zn oren.

Aftershockz hoor ik idd goede verhalen over. Mijn voorkeur heeft idd draadloos. Als het geluid goed is en ik hoor ook nog omgevingsgeluid dan zou dat helemaal ideaal zijn ivm verkeer.

Ik gebruik deze nu een ruime maand en ben er erg tevreden over. Ik luister vooral podcasts/luisterboeken onderweg, muziek kan ook maar de bas is zoals gezegd wat minder goed. Dus voor goede muziek kun je beter iets anders kiezen.

8

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Laris schreef:
Kevmaster schreef:
Remco schreef:

Er zijn veel mogelijkheden. Koptelefoon of dopjes. Bedraad of draadloos. Aftershockz gaat dmv geleiding via je botten. Dan kan je alles om je heen goed horen, maar er zit minder bas in het geluid.
Wat bij de een goed blijft zitten, valt bij de ander met elke stap uit zn oren.

Aftershockz hoor ik idd goede verhalen over. Mijn voorkeur heeft idd draadloos. Als het geluid goed is en ik hoor ook nog omgevingsgeluid dan zou dat helemaal ideaal zijn ivm verkeer.

Ok ik ga wel echt voor muziek. Iemand hier goede ervaringen met een bepaalde koptelefoon/dopjes?

Ik gebruik deze nu een ruime maand en ben er erg tevreden over. Ik luister vooral podcasts/luisterboeken onderweg, muziek kan ook maar de bas is zoals gezegd wat minder goed. Dus voor goede muziek kun je beter iets anders kiezen.

In manibus vestris victoria est

9

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Voor me zelf zou ik heel erg graag de Klipsch T5 2 wireless Earphones willen hebben .

10 Laatst bewerkt door ArnoS (19-10-20 14:52:22)

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Ik ben inmiddels aan mijn tweede Aftershokz begonnen. 3 jaar geleden de Titanium gekocht. Daarvan is afgelopen jaar een pootje afgebroken. Nu een Aeropex en ben er nog steeds erg tevreden over.

Er is wel 1 maar. En dat is wanneer je op de fiets naar audiobooks luistert, zoals ik. Dat je alle omgevingsgeluiden(en windgeruis) kunt horen, betekent ook dat je slecht kunt verstaan wat er gezegd wordt. Bij muziek niet zo belangrijk, maar bij audiobooks des te belangrijk. Mijn oplossing is een herriestopper in mijn rechter oor. Ik weet het, het doet het open karakter van de headset voor een deel teniet, maar mijn linker oor is nog geheel 'open', en blijf natuurlijk alert op mijn omgeving.

Daarnaast hoop ik dat ze met een nieuw model komen waarmee de voordelen van de aeropex en de XTrainerz combineren. Een headset met bluetooth en intern geheugen zodat je hem ook in het zwembad kunt gebruiken. Zwemmen met muziek lijkt me echt heel fijn. En dan, als we toch bezig zijn, ook meteen gesproken laptijden die automatisch je baantjes herkent ;-)

11

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Ik ben heel erg tevreden met de Jaybird Vista.
Je zou ook voor een vergelijkbaar merk kunnen kiezen die ook hearthrough functionaliteit heeft. Dus dat (een deel van) het omgevingsgeluid ook binnenkomt via de microfoons.

12

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Net een bestelling de deur uitgedaan vanwege mijn (hernieuwde) liefde voor ATB:
- SPD schoenen + plaatjes (had ik mijn oude nu maar niet verkocht...)
- (tweede) bidonhouder
- Waterafstotend/winddicht jack + lange gevoerde fietsbroek
- Een paar MTB zomer handschoenen, mijn wielrenhandschoenen wil ik graag mooi/schoon houden smile
- Binnenbandjes voor de zekerheid (hoewel je met tubeless volgens mijn broer bijna nooit lek rijdt...)
- Zadeltasje om bovengenoemde binnenband in te vervoeren

13

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Sandra86 schreef:

Net een bestelling de deur uitgedaan vanwege mijn (hernieuwde) liefde voor ATB:
- SPD schoenen + plaatjes (had ik mijn oude nu maar niet verkocht...)
- (tweede) bidonhouder
- Waterafstotend/winddicht jack + lange gevoerde fietsbroek
- Een paar MTB zomer handschoenen, mijn wielrenhandschoenen wil ik graag mooi/schoon houden smile
- Binnenbandjes voor de zekerheid (hoewel je met tubeless volgens mijn broer bijna nooit lek rijdt...)
- Zadeltasje om bovengenoemde binnenband in te vervoeren

Niet elk topic gaat over je aankopen van de dag Sandra

14

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

Ow huh? Hier is inderdaad duidelijk iets fout gegaan... Mijn excuses. Deze hoort natuurlijk in de 'wat heb je vandaag nu weer gekocht topic'

15

Re: Welke koptelefoon/oordopjes zijn het best tijdens fietsen en lopen

smile
Lekker geshopt in elk geval!